Preparación/ Review Hoy es jueves el 3 de septiembre de 2015 Today is Thursday, Septiembre 3, 2015 Write the number: siete ___ diecinueve ___ nueve ___ veintiuno ___ cero ___ veintiséis ___ diez ___ treinta ___ once ___ veinte ___ quince __ catorce ____ Write in Spanish the days of the week: (write properly with accents) _________, ________, __________ __________ _________ ___________ ___________
Agenda 8:25 Due Now (attendance) 8:25 Due Now (attendance) 8:30 Turn in dialogue page if you haven’t yet Return homework. 8:40 Happy birth day song 8:45 8:50 Practice days of the week with song basho calendar pg 9:00 Review numbers 1-31 Game fly swater 9:10 Review numbers 31-100 9:20 Practice your phone number. Face partner 9:30 Introduce question Que dia es hoy? 9:25 Practice with elbow partner P15, Exercise 8.(Homework too) 9:30 Introduce Feria de las flores. Medelling Colombia. 9:35 9:40 Homework 9:45 Exit Ticket:. Agenda https://www.youtube.com/watch?v=BdLuT_P0OzE&index=7&list=RDvsPH4_ohGYg
Objectives Objetivos Students will be able to understand numbers from 0 a 100. by practicing and asking age and phone number. ¿Cuántos años tienes? How old are you? ¿Cul es tu numero de telefono? What is your phone number? Students will know correctl all 7 days of the week What day is today? What day is tomorrow? Students learn about the Feria de las Flores of Medellin Colombia
Cual es tu número de teléfono? 30 treinta 41 cuarenta y uno 31 treinta y uno 50 cincuenta 32 treinta y dos 60 sesenta 33 treinta y tres 70 setenta 34 treinta y cuatro 80 ochenta 35 treinta y cinco 90 noventa 36 treinta y seis 99 noventa y nueve 37 treinta y siete 100 cien. 38 treinta y ocho 39 treinta y nueve 40 cuarenta
¿Cuántos años tienes? How old are you? https://www.youtube.com/watch?v=JfpFDOS34yU
Saludos=Greetings Formal o informal. ¿Cómo estás (tú). Vs Saludos=Greetings Formal o informal? ¿Cómo estás (tú)? Vs. ¿Cómo está usted? ADULTOS AMIGOS
Days of the week or Días de la semana https://www. youtube. com/watch ¿Qué día es hoy? Hoy es lunes. Today is Monday. Mañana es martes. Tomorrow is Tuesday.
What day is today? Qué día es hoy? Hoy es jueves, 3 de septiembre ¿Qué día es hoy? What day is today? Hoy es lunes. Mañana es martes ¿Qué día es mañana? What day is tomorrow?
Números de 0 a 30 0 cero 1 uno 11 once 21 veinti uno 2 dos 12 doce 1 uno 11 once 21 veinti uno 2 dos 12 doce 22 veintidós 3 tres 13 trece 23 veintitrés 4 cuatro 14 catorce 24 veinticuatro 5 cinco 15 quince 25 veinticinco 6 seis 16 dieciséis 26 veintiseis 7 siete 17 diecisiete 27 veintisiete 8 ocho 18 dieciocho 28 veintiocho 9 nueve 19 diecinueve 29 veintinueve 10 diez 20 veinte 30 treinta
Números de 31 a 100 30 treinta 31 treinta y uno 50 cincuenta 41 cuarenta y uno 31 treinta y uno 50 cincuenta 32 treinta y dos 60 sesenta 33 treinta y tres 70 setenta 34 treinta y cuatro 80 ochenta 35 treinta y cinco 90 noventa 36 treinta y seis 99 noventa y nueve 37 treinta y siete 100 cien. 38 treinta y ocho 39 treinta y nueve 40 cuarenta
Introduction yourself and answer with courtesy: Hola! Como te llamas? When two young people meet they say: Hola!. Cómo te llamas? Me llamo Marta ? Y tu? Me llamo Dylan. Mucho gusto. Encantado. When you are introduced to someone use COURTESY and say: Delighted. . Encantado (If you are a male) or Encantada (If you are a female) You could say mucho gusto. (please to meet you) You can answer: igualmente (the pleasure is mine)
Useful Expressions ¿Cómo se dice? How do you say….? ¿Cómo se escribe? How do you spell…? ¿Que quiere decir? What does it mean…?
Feria de las flores https://www.youtube.com/watch?v=LU9efU1HFKk Song to promote coming to Medellin and Feria de las flores https://www.youtube.com/watch?v=iaY8QEuh5a0
EXIT TICKET: Name & Period Write in English: Cuántos años tienes? ¿Cual es tu numero de telefono? ¿Qué día es hoy?
Homework for next class . Review Greetings: when is FORMAL and when it is INFORMAL. Spell on notebook numbers 31 to 100 and review all. Write on notebook Ex 8 pg 15 of Textbook