Día número 47 Español 1—Acelerado LEER el Boletín El 24 de octubre https://docs.google.com/document/d/151EVAAOyRiBKcoiYShmgvdcOFpGi4QNDMg8QMqcB5w0/edit?ts=59ee699b
MAKE SURE you are practicing from English to Spanish. LA TAREA: REVIEW everything we did today, especially what’s new (GUSTAR, Time, Adjectives, Colors; Vocab from Dialogue that you had trouble with). CATCH UP on Flashcards, Learn, Write and Spell activities on QUIZLET. Send me an email to let me know you finished. MAKE SURE you are practicing from English to Spanish. STUDY Spanish sounds; pronunciation and spelling rules https://quizlet.com/SraBernal
Día número 47 Español 1—Acelerado ESSENTIAL QUESTIONS What do you need to remember when using adjectives in Spanish? GOALs To speak Spanish at least 90% of the time To learn useful phrases for communicating in Spanish To review vocabulary from the beginning of the year To start learning how to use the verb GUSTAR
El 23 de octubre Description in 3rd person using GUSTAR Apuntes # 14: Hay un chico que se llama Miguel. There is a boy named Miguel. Él es alto, guapo e inteligente. He is tall, good-looking and smart. A él le gusta leer (to read) mucho. He likes to read a lot. A él le gusta mucho la clase de español. He really likes Spanish class. A él no le gustan los gatos (cats) para nada pero le gustan mucho los perros. He doesn’t like cats at all but he really likes dogs. NOTE: GUSTA= GUSTAN= Singular: Used with… verbs or singular nouns Plural: plural nouns/objects
El 23 de octubre Description in 3rd person using GUSTAR (to be pleasing) Apuntes # 14: Hay un chico que se llama Miguel. There is a boy named Miguel. Él es alto, guapo e inteligente. He is tall, good-looking and smart. A él le gusta leer (to read) mucho. He likes to read a lot. A él le gusta mucho la clase de español. He really likes Spanish class. A él no le gustan los gatos (cats) para nada pero le gustan mucho los perros. He doesn’t like cats at all but he really likes dogs. NOTE: GUSTA= GUSTAN= Singular: Used with… verbs or singular nouns Plural: plural nouns/objects ALSO NOTE: You need “A él” when you are describing what he LIKES= what is pleasing “to him”=“A él”.
What DAY is it today? Today is… What day will it be tomorrow? REPASA Los días de la semana y otras preguntas Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sunday What DAY is it today? Today is… What day will it be tomorrow? Tomorrow will be… What day was it yesterday? Yesterday was… el lunes el martes The “el” with the day of the week means “on” el miércoles el jueves el viernes el sábado el domingo ¿Qué día es hoy? Hoy es... ¿Qué día será mañana? Mañana será… ¿Qué día fue ayer? Ayer fue…
Hoy es el 23 de octubre de dos mil diecisiete. LAS RESPUESTAS para contestar con oraciones completas: 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día será mañana? 3. ¿Qué día fue ayer? 4. ¿Cuál es la fecha de hoy? 5. ¿Cuál fue la fecha de ayer? 6. ¿Cuál será la fecha mañana? Hoy es (lunes). Mañana será (martes). Ayer fue (domingo). Hoy es el 23 de octubre de dos mil diecisiete. Ayer fue el 22 de octubre de dos mil diecisiete. Mañana será el 24 de octubre de dos mil diecisiete.
Hay siete días en una semana. Contesta oralmente usando oraciones completas: 7. ¿Cuántos días hay en una semana? 8. ¿Cuántos días hay en un mes? 9. ¿Cuántos días hay en un año? 10. ¿Cuántos meses hay en un año? 11. ¿El año nuevo es el primero de enero? 12. ¿Cuál es la fecha de tu cumpleaños—incluye el año? Hay siete días en una semana. Hay veintiocho, treinta o treinta y un días en un mes. Hay trescientos sesenta y cinco días en un año. Hay doce meses en un año. Sí, el año nuevo es el primero de enero. Mi cumpleaños es el # de (month) de (year).
Contesta oralmente usando oraciones completas: 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día será mañana? 3. ¿Qué día fue ayer? 4. ¿Cuál es la fecha de hoy? 5. ¿Cuál fue la fecha de ayer? 6. ¿Cuál será la fecha mañana? 7. ¿Cuántos días hay en una semana? 8. ¿Cuántos días hay en un mes? 9. ¿Cuántos días hay en un año? 10. ¿Cuántos meses hay en un año? 11. ¿El año nuevo es el primero de enero? 12. ¿Cuál es la fecha de tu cumpleaños—incluye el año?
Vamos a practicar lo que hemos (we have) aprendido (learned). Todos necesitan una pizarrita y un marcador. Reta (challenge) a un/a compañero/a. Siéntate cerca de esa persona. Contesta las preguntas más rápido que él/ella para ganar el punto.
REPASO SEM1-mp1
I have tengo
You have (tú) tienes
He/She/ You polite have (él/ella/usted) tiene
(Ellos/Ellas/Ustedes) tienen They / you all have (Ellos/Ellas/Ustedes) tienen
To need is necesitar. How do you say “I need.” (Yo) necesito
How do you say “you need.” To need is necesitar. How do you say “you need.” (Tú) necesitas
How do you say “he/she/you polite need.” To need is necesitar. How do you say “he/she/you polite need.” (él/ella/usted) necesita
How do you say “they/you all need.” To need is necesitar. How do you say “they/you all need.” (ellos/ellas/ustedes) necesitan
Notebook El cuaderno
El bolígrafo Ballpoint pen
El estudiante student
paper El papel
Una hoja de papel A sheet of paper
El lápiz pencil
Pen La pluma
Book El libro
El maestro / La maestra The teacher
The professor (2 ways masc & fem) El profesor La profesora
La semana week
El fin de semana The weekend
What day is it today? ¿Qué día es hoy?
What is today’s date? ¿Cuál es la fecha de hoy?
¿Cómo se dice…? How do you say…?
How do you write…? ¿Cómo se escribe…?
¿Qué quiere decir ___? What does ___ mean?
yesterday ayer
It was fue
It will be será
There is / There are Is there? Are there? hay
What class do you have? ¿Qué clase tienes?
now ahora
I have tengo
English class la clase de inglés
la clase de matemáticas Math class la clase de matemáticas
la clase de baile dance class
You have to hurry! ¡Tienes que apurarte!