Tapas 7-3-18 The verb estar is used to tell location and to tell the current state or condition (such as feelings) of someone or something. Tell where.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ir - To go yo nosotros vamos voy vosotros vais tú vas Ud. él ella Uds.
Advertisements

Subject Pronouns Yo - I Yo - I Tú – you Tú – you –(inf. sing.) Él – he Él – he Ella – she Ella – she Usted – you Usted – you –(f. sing.) Nosotros/as –
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
U2.2 Page 115 ESTAR The Verb Estar means “to be” in English. Estar is an IRREGULAR verb.
Miércoles, 6 de noviembre my brothers (or my brothers and sisters)
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Las Formas del verbo “ir” Yo voy I go Nosotros, as vamos We go Tú vas You (familiar) go Vosotros vais You all (familiar) go El, Ella, Usted va He, she,
Español 1 - Unidad 2/Etapa 2. Permanent Condition Temporary Condition.
 SER VS. ESTAR Señora Hoffman-Fields Spanish I. Ser and Estar both mean TO BE.
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
Los mandatos. Cómo formar los mandatos Use commands when you want to tell someone to do something or not to do something.
Hace + Time Expressions
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
La Fecha: Hoy es ________, _____de octubre Tema: Places at School Objective: SWBAT describe different places in the school such as the library, auditorium,
CASH CAB 2.  Answer the question: ¿Cómo estás?  Bien; Regular.
The verb estar To Be. Estar ☆ estar is used to express: 1)location 2)feelings/emotions.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Las Formas del verbo “ir” Yo voy I go Nosotros, as vamos We go Tú vas You (familiar) go Vosotros vais You all (familiar) go El, Ella, Usted va He, she,
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
The verb “IR” Español 1 – Unidad 2 Lección 2. The verb “IR”   The verb ir means to go. Ir is an irregular verb (it doesn’t follow a conjugation pattern).
Ser - To be yo tútú Ud. él ella nosotros vosotros Uds. ellos ellas soy eres es somos sois son.
Tu Sala de Clases. Find the word that doesn’t belong in each group: / 1. un escritorio una silla un pupitre una amiga / 2. la carpeta debajo de entre.
Chapter 4A Question Words ¿¿¿¿¿¿¿??????? Aka: Interrogatives.
Clase de español I Tarea: QUIA (online practice) Turn in A Escribir: 3-3 Examen Escrito A Practicar: 3-3 A Conversar.
Saber & Conocer. saber & conocer both words mean “to know.”
THE VERB ESTAR Español 1 – Unidad 2 Lección 2. THE VERB ESTAR The verb estar means TO BE and is used to indicate LOCATION as well as to say how people.
Lección 1 Subject pronouns and the verb SER
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Description Sentences
Tu Sala de Clases.
LOS VERBOS SER Y ESTAR Español I.
El verbo “estar” el 25 de marzo.
Tapas Match the time (and write y or menos) e. j
Lunes, cinco de octubre del dos mil quince
Estar/Ser To be or not to be.
Martes, el 9 de octubre Toma la hoja de “estar” en la mesa.
Ser and Adjectives.
Ir, dar, estar ¿Ser o estar?.
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
Tapas Write two adjectives to describe each noun.
Tapas Match the time (and write y or menos) e. j
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
ESTAR= to be.
Hoy es lunes el 22 de febrero Today is Mondaday, February 22
“To Be or Not to Be!” Yo soy Nosotros somos Uds., ellos ellas son
Ser - To be Soy Somos Sois Eres Son Es -____________ -____________
Page 86 Realidades 2 Ser Vs. Estar.
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
“To Be” or not “To Be” Ser vs. Estar.
Tapas Fill in the blank with the correct vocabulary word.
Hoy es viernes el 11 de marzo Today is Friday, March 11
El Examen Improv. 2 Práctica los números
Using ESTAR to describe location
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Warm Up -Study with somebody your flashcards. Timed: 2 minutes
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Description Sentences
Tapas Identify as many vocabulary words in Spanish as you can from our current chapter (U1E1)
Tapas ¿ Llamo a Juan? Sí llámalo.
[C] Describing Locations: Estar
El verbo estar The –ar verbs you have used until now are called _______________________ _________________ because they follow a regular pattern. Verbs.
Ch. 3 Irregular Verbs: Ir, Dar, Estar
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Tapas Escribe la hora en números. 1. Son las dos menos cuarto.
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Transcripción de la presentación:

Tapas 7-3-18 The verb estar is used to tell location and to tell the current state or condition (such as feelings) of someone or something. Tell where each person is located, based on the description. 1. Juana toma el almuerzo. ____________________ 2. Los chicos hacen ejercicio. ___________________ 3. Yo hablo con el director. ______________ 4. Tú buscas un libro. ____________________ 5. Mateo usa una calculadora. _________________ Fill in the blank with the correct form of estar to describe how each person is feeling Yo ____ muy bien hoy. Tú ____ terrible. Ellos ____ bien. Usted ____ así-así.

Diálogos De La Escuela- 10 pts. You are going to develop a 2 minute dialogue! You may work in groups with no more than 4 people! You will memorize your script!  You must include at least 15 vocabulary words (including 2 forms of IR, 2 forms of ESTAR , 3 interrogative words, and 2 statements about time).    Ideas for presentations: -     lesson in a classroom conversation in the library, cafeteria or gymnasium