Día número 42 Español 1—Acelerado

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Y 2 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Conjugate: Necesitar and Querer (in all 5 forms) Translate: First, I want to go to the mall, then I need to meet.
Advertisements

Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
 Try to figure out what the following questions are asking: 1.¿Qué día es la fiesta? 2.¿Qué día es el catecismo? 3.¿Qué días son los partidos (games)
Día número 21—español 1 Explain how to write Spanish telephone numbers
5 al día What must articles do with the noun? Translate:
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Día número 41 Español 1—Acelerado
Día número 43 Español 1—Acelerado
Día número 36 Español 1—Acelerado
Día número 9—español 1 Copy Voc útil Spelling one’s name Birthdays
Día número 23—español 1 REVIEW Question Word Song Read Bulletin
Vocabulario de Capítulo 3:
Día número 26 Español 1—Acelerado
Día número 24 Español 1—Acelerado
Día número 39 Español 1—Acelerado
Día número 27 Español 1—Acelerado
Describes self and others.
Día número 61 Español 1—Acelerado
Día número 23 Español 1—Acelerado
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
Día número 71 Español 1—Acelerado
Día número 25 Español 1—Acelerado
Día número 54 Español 1—Acelerado
Día número 56 Español 1—Acelerado
Día número 33 Español 1—Acelerado
Día número 28 Español 1—Acelerado
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
Día número 69 Español 1—Acelerado
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
El Calendario Español.
Una conversación It would be Looney not to know these…
Question Words.
Semester 1 Review.
Día número 31 Español 1—Acelerado
¡Avancemos! Unidad 1 Lección 2
Día número 22—español 1 Learn Question Word Song Read Bulletin
DIALOGUES You have 10 minutes to create your dialogue!
Día número 72 Español 1—Acelerado
Telling Time (Cómo decir la hora).
Día número 32 Español 1—Acelerado
Día número 35 Español 1—Acelerado
Martes, el 27 de octubre.
Día número 24—español 1 REVIEW Question Word Song Read Bulletin
Día número 58 Español 1—Acelerado
Día número 37 Español 1—Acelerado
Día número 76 Español 1—Acelerado
Día número 60 Español 1—Acelerado
Telling Time (La hora).
Día número 47 Español 1—Acelerado
Día número 46 Español 1—Acelerado
Meta: 1) I can recall and use vocabulary about classes, school activities and extracurriculars. 2) I can review the rules for stem changing (boot) verbs.
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Día número 45 Español 1—Acelerado
Día número 53 Español 1—Acelerado
La hora.
¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español?
Día número 55 Español 1—Acelerado
El Alfabeto.
Día número 59 Español 1—Acelerado
Día número 40 Español 1—Acelerado
Bienvenidos Preliminares A-D.
Día número 57 Español 1—Acelerado
Día número 66 Español 1—Acelerado
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Día número 44 Español 1—Acelerado
Quasimodo: Answer the following questions with complete sentences.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

Día número 42 Español 1—Acelerado LEER el Boletín El 17 de octubre https://docs.google.com/document/d/1JUPE8HOI5cAnYLTjbn9rqjeHPqV7r70gVXvRakmeeJA/edit?ts=59e52fc5

COLOR the items on the WS and study the vocab on the back. LA TAREA: COLOR the items on the WS and study the vocab on the back. CATCH UP on Flashcards, Learn, Write and Spell activities on QUIZLET. Send me an email to let me know you finished. MAKE SURE you are practicing from English to Spanish. STUDY Spanish sounds; pronunciation and spelling rules REVIEW everything we did today, especially what’s new (Dialogue; Time, Adjectives). https://quizlet.com/SraBernal

Día número 42 Español 1—Acelerado ESSENTIAL QUESTIONS What do you need to remember when using adjectives in Spanish? GOALs To speak Spanish at least 90% of the time To learn useful phrases for communicating in Spanish To practice the dialogue for the Oral Exam To learn some adjectives; agreement; comparison using adjectives To agree or disagree with someone using ¡Yo también/tampoco/sí/no!

PRACTICA con TODAS las clases y horas EL HORARIO ¡NO uses la hora digital! P1 & P2: Exchange names P1 & P2: Say you are glad to meet him/her. 7:05 AM Inglés 8:10 AM Educación Física 9:15 AM Español 9:55 AM 10:05 AM 10:00 AM Drama 11:20 AM Matemáticas 12:05 PM 12:40 PM 12:45 PM Biología 1:40 PM Historia P1: What class do you have now? P2: I have ___ class. P1: You have to hurry! P2: Why? What time is it? P1: Give a time that is 5 mins before the class starts. P2: Oh no! I have to go! Say good bye as P2 starts running to class.

PRACTICA con TODAS las clases y horas El 12 de octubre Práctica #3: Diálogo PRACTICA con TODAS las clases y horas EL HORARIO ¡NO uses la hora digital! You just met at school. Exchange names and say you are glad to meet him/her. 7:00 AM Inglés 8:00 AM Educación Física 9:00 AM Español 9:55 AM 10:05 AM 10:10 AM Drama 11:10 AM Matemáticas 12:05 PM 12:40 PM 12:45 PM Biología 1:45 PM Historia P1: ¿Qué clase tienes ahora (now)? P2: Choose one: Tengo la clase de ___ . P1: ¡Tienes que apurarte! P2: ¿Por qué? ¿Qué hora es? P1: Give a time that is 5 mins before the class starts. P2: ¡Ay, caramba! ¡Tengo que irme! Oh, no! I have to go! Say good bye as you start running to class.

What are you (like)? As in a self description. ¿Cómo eres? = What are you (like)? As in a self description. Soy (I am) … No soy (I am not) … 1. Honesto / Honesta NOTICE that adjectives that end in o = in a = in e = 2. Responsable masculine, 3. Inteligente feminine, 4. Sociable both 5. Tímido / Tímida (Shy; Timid)

What are you (like)? As in a self description. Practica ¿Cómo eres? = What are you (like)? As in a self description. Soy (I am) … No soy (I am not) … ADD to agree with person: yes statement = no statement = ADD to disagree: yes statement= Honesto / Honesta ¡Yo también! ¡Yo tampoco! Responsable Inteligente ¡Yo no! Sociable ¡Yo sí! Tímido / Tímida (Shy; Timid)

Vocabulario para la descripción personal: Alto/a Bajo/a The boy is short. The girl is tall. The girl is taller than the boy. The boy is shorter than the girl. El chico La chica (Subject) es más / menos (adjective) que (another).

Vocabulario para la descripción personal: Aladín is taller than Jasmín. Jasmín is shorter than Aladín. Aladín is charming. Jasmín is not unpleasant. Alto/a Bajo/a Simpático/a Antipático/a Aladín y Jasmín (Subject) es más / menos (adjective) que (another).

Vocabulario para la descripción personal: Chevy Chase is taller than el Guapo. El Guapo is less charming than Chevy Chase. Chevy Chase is less ugly than el Guapo. El Guapo is less handsome than Chevy Chase. Alto/a Bajo/a Simpático/a Antipático/a Guapo/a Feo/a Chevy Chase y “el Guapo (The Three Amigos) (Subject) es más / menos (adjective) que (another).

Vocabulario para la descripción personal: Alto/a Bajo/a Simpático/a Antipático/a Guapo/a Feo/a Trabajador/a Perezoso/a La mujer (the woman) Homero / Bart (Subject) es más / menos (adjective) que (another).

¿Cuál es la pregunta? Responde a las preguntas: Greet Hola, Buenos/as ___ ¿Cómo estás? ¿Qué tal? ¿Qué pasa? Name: ¿Cómo te llamas? Cultural Note: First, Middle, Dad’s last, Mom’s maiden Me llamo … Spell: ¿Cómo se escribe tu apellido? Se escribe… B-E-R-N-A-L. Soy … Describe: ¿Cómo eres? alto/bajo/simpático/antipático/guapo/feo/trabajador/perezoso. Age: ¿Cuántos años tienes? 12= doce 13= trece 14= catorce 15= quince Tengo # años. B-day: ¿Cuándo es tu cumpleaños? enero, febrero, marzo, abril, mayo, junio, julio agosto, septiembre, octubre, noviembre, diciembre Mi cumpleaños es el # de

Pronunciation & Spelling Practica la pronunciación las pizarritas. AU AI, AY EI, EY OI, OY IA, YA, LLA EU UA UE UO IE, YE, LLE UI, UY IU, YU, LLU IO, YO, LLO

DISTRIBUIR LA TAREA: WS para aprender y practicar los colores

COLOR the items on the worksheet and study the voc on back LA TAREA: Testing for the Oral Exam starts TOMORROW; ¡ESTUDIA! COLOR the items on the worksheet and study the voc on back Go on-line to REVIEW & PRACTICE what we did today.