Día número 42 Español 1—Acelerado LEER el Boletín El 17 de octubre https://docs.google.com/document/d/1JUPE8HOI5cAnYLTjbn9rqjeHPqV7r70gVXvRakmeeJA/edit?ts=59e52fc5
COLOR the items on the WS and study the vocab on the back. LA TAREA: COLOR the items on the WS and study the vocab on the back. CATCH UP on Flashcards, Learn, Write and Spell activities on QUIZLET. Send me an email to let me know you finished. MAKE SURE you are practicing from English to Spanish. STUDY Spanish sounds; pronunciation and spelling rules REVIEW everything we did today, especially what’s new (Dialogue; Time, Adjectives). https://quizlet.com/SraBernal
Día número 42 Español 1—Acelerado ESSENTIAL QUESTIONS What do you need to remember when using adjectives in Spanish? GOALs To speak Spanish at least 90% of the time To learn useful phrases for communicating in Spanish To practice the dialogue for the Oral Exam To learn some adjectives; agreement; comparison using adjectives To agree or disagree with someone using ¡Yo también/tampoco/sí/no!
PRACTICA con TODAS las clases y horas EL HORARIO ¡NO uses la hora digital! P1 & P2: Exchange names P1 & P2: Say you are glad to meet him/her. 7:05 AM Inglés 8:10 AM Educación Física 9:15 AM Español 9:55 AM 10:05 AM 10:00 AM Drama 11:20 AM Matemáticas 12:05 PM 12:40 PM 12:45 PM Biología 1:40 PM Historia P1: What class do you have now? P2: I have ___ class. P1: You have to hurry! P2: Why? What time is it? P1: Give a time that is 5 mins before the class starts. P2: Oh no! I have to go! Say good bye as P2 starts running to class.
PRACTICA con TODAS las clases y horas El 12 de octubre Práctica #3: Diálogo PRACTICA con TODAS las clases y horas EL HORARIO ¡NO uses la hora digital! You just met at school. Exchange names and say you are glad to meet him/her. 7:00 AM Inglés 8:00 AM Educación Física 9:00 AM Español 9:55 AM 10:05 AM 10:10 AM Drama 11:10 AM Matemáticas 12:05 PM 12:40 PM 12:45 PM Biología 1:45 PM Historia P1: ¿Qué clase tienes ahora (now)? P2: Choose one: Tengo la clase de ___ . P1: ¡Tienes que apurarte! P2: ¿Por qué? ¿Qué hora es? P1: Give a time that is 5 mins before the class starts. P2: ¡Ay, caramba! ¡Tengo que irme! Oh, no! I have to go! Say good bye as you start running to class.
What are you (like)? As in a self description. ¿Cómo eres? = What are you (like)? As in a self description. Soy (I am) … No soy (I am not) … 1. Honesto / Honesta NOTICE that adjectives that end in o = in a = in e = 2. Responsable masculine, 3. Inteligente feminine, 4. Sociable both 5. Tímido / Tímida (Shy; Timid)
What are you (like)? As in a self description. Practica ¿Cómo eres? = What are you (like)? As in a self description. Soy (I am) … No soy (I am not) … ADD to agree with person: yes statement = no statement = ADD to disagree: yes statement= Honesto / Honesta ¡Yo también! ¡Yo tampoco! Responsable Inteligente ¡Yo no! Sociable ¡Yo sí! Tímido / Tímida (Shy; Timid)
Vocabulario para la descripción personal: Alto/a Bajo/a The boy is short. The girl is tall. The girl is taller than the boy. The boy is shorter than the girl. El chico La chica (Subject) es más / menos (adjective) que (another).
Vocabulario para la descripción personal: Aladín is taller than Jasmín. Jasmín is shorter than Aladín. Aladín is charming. Jasmín is not unpleasant. Alto/a Bajo/a Simpático/a Antipático/a Aladín y Jasmín (Subject) es más / menos (adjective) que (another).
Vocabulario para la descripción personal: Chevy Chase is taller than el Guapo. El Guapo is less charming than Chevy Chase. Chevy Chase is less ugly than el Guapo. El Guapo is less handsome than Chevy Chase. Alto/a Bajo/a Simpático/a Antipático/a Guapo/a Feo/a Chevy Chase y “el Guapo (The Three Amigos) (Subject) es más / menos (adjective) que (another).
Vocabulario para la descripción personal: Alto/a Bajo/a Simpático/a Antipático/a Guapo/a Feo/a Trabajador/a Perezoso/a La mujer (the woman) Homero / Bart (Subject) es más / menos (adjective) que (another).
¿Cuál es la pregunta? Responde a las preguntas: Greet Hola, Buenos/as ___ ¿Cómo estás? ¿Qué tal? ¿Qué pasa? Name: ¿Cómo te llamas? Cultural Note: First, Middle, Dad’s last, Mom’s maiden Me llamo … Spell: ¿Cómo se escribe tu apellido? Se escribe… B-E-R-N-A-L. Soy … Describe: ¿Cómo eres? alto/bajo/simpático/antipático/guapo/feo/trabajador/perezoso. Age: ¿Cuántos años tienes? 12= doce 13= trece 14= catorce 15= quince Tengo # años. B-day: ¿Cuándo es tu cumpleaños? enero, febrero, marzo, abril, mayo, junio, julio agosto, septiembre, octubre, noviembre, diciembre Mi cumpleaños es el # de
Pronunciation & Spelling Practica la pronunciación las pizarritas. AU AI, AY EI, EY OI, OY IA, YA, LLA EU UA UE UO IE, YE, LLE UI, UY IU, YU, LLU IO, YO, LLO
DISTRIBUIR LA TAREA: WS para aprender y practicar los colores
COLOR the items on the worksheet and study the voc on back LA TAREA: Testing for the Oral Exam starts TOMORROW; ¡ESTUDIA! COLOR the items on the worksheet and study the voc on back Go on-line to REVIEW & PRACTICE what we did today.