Easy Ways to Improve your Spanish

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español A- In the “Calientarse-Warmup” section of your binder, write the FULL NAME (JACK HILLE MIDDLE SCHOOL) of our school using the Spanish Alphabet.
Advertisements

1. Tengo una pregunta..
Extra Practice with AR Verb Conjugation. Frases con los Nueve Verbos Nuevos.
3 al día  1. List 5 cities and / or states with Spanish names.
Las Palabras Interrogativas
Los Saludos y Las Despedidas
Students will: ask for and give names. understand the difference between addressing someone formally and informally. ask how others are doing and respond.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Una Introducción A La Conversación
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
How do we say “hello” & “goodbye” in Spanish?
El 8 de septiembre jueves Calentamiento
El calendario y la fecha
Capítulo Uno: Primer paso
Vocabulario Capítulo preliminar.
¡Cinco Minutos! Grab a blank sheet of paper and a marker from the table between the computers Fold it three ways creating a 3-D standing triangle Clearly.
Middle School Spanish. Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable.
Las Introducciones ** Important Phrases for Conversation **
-Second most important international language -About 4 million native speakers -Official language of 21 countries.
Saludos #2 * Also means: How are you? ¿Qué tal? What’s up?* (informal)
How are you doing with your metas? Can you... Are you studying and practicing... or... hoping to learn by magic?
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Páginas PARA EMPEZAR - Saludos y Despedidas.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Español 1 el 26 de agosto. Empezar el 26 de agosto Translate: Hi! My name is John. How are you? Whats your name? See you later. Its 5:00 p.m. Whats happening?/Whats.
Expresiones Lección 1 Hola, ¿qué tal? = Hi, hows it going?
Saludos Y Expresiones de Cortes í a Greeetings and Expressions of Courtesy.
Classroom expressions
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Los interrogativos.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
(Greetings & farewells)
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Hoy es martes, el diez de septiembre
Hoy es martes, el diez de septiembre
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Avancemos 1 Lección Preliminar
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Para Empezar: En La Escuela
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
Quiz # 1 Las introducciones.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Bellwork PD Spanish I. 30 agosto 2012 Have a seat, make sure you have a writing utensil, and relax! The quiz will start shortly after the bell rings.
Spanish I Week 2 Sra. Knutsen. Entrada – el 12 de septiembre Have your flashcards out on the desk so I can come by and check you off. 1. With the person.
Lesson
El 27 de noviembre de Tienes 5 minutos para escribir 5 líneas por lo menos en un papel sobre tus vacaciones del día de gracias.
Cafecito Take a blue sheet from the front table and fill it out completely. Be sure to grab a red textbook and workbook.
Revision Hola chicos, please get a pen and paper, show in slide show and write down answers and check back okay.. Good luck! Hasta luego.
7º/8º Can-do Statements 1-5 Thematic Unit 1, It´s All About Me. I can… A …say and spell my name for someone using the Spanish alphabet. B. … introduce.
Similarities between English and Spanish
Las salutaciones y despididas
¿Tú o Usted. 1. Sr. Thennis 2. Tu gato (your cat) 3
Como se dice en Español? 1. I’m fine- 2. I’m ok- 3. I’m so-so- 4. I’m bad- 5. I’m very well- El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder introducir.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
Greetings and Farewells
Warm Up, el viernes, el 24 de agosto 
Los Saludos (greetings)
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Saquen la tarea p. 60 (inténtalo) Ustedes están en la clase 2. José ______ en la biblioteca. 3.Yo _______ bien, gracias 4.Nosotros ________ en la.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Informal and Formal Greetings
 See you later hasta luego see you soon hasta pronto see you tomorrow hasta mañana till I see you hasta la vista nice to meet you mucho gusto hello hola.
Greetings.
Lección Preliminar Vocabulario
CLASS COMMANDS AND PHRASES
Saquen la hoja de práctica
Transcripción de la presentación:

Easy Ways to Improve your Spanish

Get Access to your Textbook online Review the lessons ahead of time Complete all assignments and tests Review all the videos and transcripts Practice conversations Participate in Class Takes notes Keep a vocabulary journal Keep in touch with your study buddy

Watch American movies with Spanish titles An effortless inexpensive multi-media technique

Watch TV novelas (soap operas) Invaluable source of listening to the spoken language with great diction and clarity

Vocabulario Carry 3-by-5 cards and jot down new words whenever you encountered them in your daily routines Vocabulary Journal Hola Hello Buenos dias Good morning Buenas tardes Good afternoon Buenas noches Good evening; Adios Good-bye Nos vemos See you Hasta luego See you later Hasta la vista See you later Hasta pronto See you soon Hasta manana See you tomorrow Saludos a... Greetings to... Chau Bye. Con permiso Pardon me; Excuse me De nada You're welcome Lo siento I'm sorry

Comic Strips Read Comic strips in Spanish language newspapers

Grammar Learn the conjugations and grammar in middle school and high school and you should be ready for college. This will give you the base which to build your Spanish language skills. Los Artículos Los Adjetivos Demonstrativos Etc.

Practica conversacion…

Lee tus libros, el periodico, Internet, etc.

Haz tus tareas, escribe

Escucha, toma notas

ABC: Palabras Positivas Bravo! Buen Trabajo! Genial! Fantastico! Magnifico! Viva! Excelente! Estupendo! Que bien! Fabuloso! Increible! Hurra!

Vamos a aprender Español… Ahora, Vamos a aprender Español…

Instrucciones: Abran su libro en la Pagina F2 Contesten las preguntas Tienen 10 minutos para contestarlas

Contesta las preguntas- Paginas F2, F3 How did Florida got its name? What strategic significance did St. Augustine have for the Spanish? What Native American people lived in your area? Are there any temple or burial mounds near where you live?

Contesta las preguntas- Paginas F4, F5 What is the second largest hispanic Population group in Florida? The third largest? Why might a Florida employer prefer to hire someone who speaks both Spanish and English? Do you know many people who speak Spanish? Why are you study Spanish?

Tarea: para mañana Leer en el “Textbook online” FL6, FL7, FL8, FL9

What is in your textbook? FL10 Nota Cultural: You will learn aspects about Florida’s unique history and culture Comunidad en Florida: Connect’s what you are learning to the Spanish-speaking community in Florida. Sunshine State Standards and Benchmarks: The Florida symbol will reference to the Florida Sunshine State Standards Benchmark you are working towards in each activity.

What is in your textbook? FL 11, FL 12 Sabias que?: when you see the Florida icon (Did you know…) in the Geocultura section, you will learn interesting facts and information that link the featured country with the state of Florida. Tambien se puede decir: These are phrases that you can hear in the streets of Florida

Busqueda de Tesoros -FL13

Sunshine State Standards Benchmarks Paginas FL 14, FL 15, FL 16

Contenido en Breve Pagina v

Porque estudiamos Español? Paginas xii, xiii, xiv, xv

Project I Due: September 07, 2007 Brochure: Porque estudias Español? Create a brochure Explaining your motivations for studying Spanish (personal, professional, academic) Explain your objectives and your long term application goals How would you apply Spanish in the course of your life? Illustrate your brochures with drawing or images. Oral presentations in class. No exceptions. Page References in your textbook- Page xii to xv

Grading for project: Completion of assignment 30 points Poster/Brochure 40 points Effort 10 points Presentation 20 points

En La Clase de Español Vocabulario – pagina xvi Respuestas: Si, dime Se dice Se escribe Claro que si ..No, no se/..Si significa De nada Esta bien. Frases: Tengo una pregunta… Como se dice… Como se escribe… No entiendo, puede Repetir.. Mas despacio, por favor.. Sabes que significa?... Gracias.. Perdon..

ABC: Instrucciones de la maestra Levanten la mano Escuchen Su atencion, por favor Silencio, por favor Abran sus libros en la pagina… Cierren los libros Estamos en la pagina Miren la pizarra (…la transparencia) Saquen una hoja de papel Pasen la tarea Pasen los papeles Levantense, por favor Sientense, por favor Repitan despues de mi

Instrucciones del libro Completa con una palabra del cuadro Completa el parafo con… Completa las oraciones con la forma correcta del verbo Con base en…contesta cierto o falso. Corrije las oraciones falsas Con un compañero(dramatiza) Contesta las preguntas usando… Contesta (completa) las siguientes preguntas (oraciones) En parejas (grupos), dramatizen… Escoje el dibujo (la respuesta) que corresponde (mejor completa)

Instrucciones del libro Escribe, usando el vocabulario de la pagina Escucha las conversaciones. Decide que conversacion (dialogo) corresponde a cada dibujo (foto) Mira las fotos (dibujos) y decide (di, indica) Pon en orden Pregunta a tu compañero(a)

Instrucciones del libro Sigue el modelo Turnense para Usa el vocabulario de…para completar Usa una palabra o expresion de cada columna para escribir Usa los dibujos para decir lo que pasa…

ABC- How to use Expresate! Listen Visualize Practice Speak Explore Connect Have Fun Buena Suerte