Clase 39 Asuntos del Fin.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Advertisements

Telling Time.
 ¿Quieres BONUS en el Unit Examen #5?  0-10 pts. › Canciónes, arte, poemas, etc.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
La Hora ( Telling Time). Here’s how it works! What time is it? What time is it? It’s ______ o’clock. It’s ______ o’clock. It’s 2 o’clock. It’s 2 o’clock.
¿Qué hora es? The third-person singular of ser is used with one o’clock since it is just one hour (hora) Es la una. The singular.
Cómo decir la hora. When we ask what time it is in Spanish, we say… “¿Qué hora es?”
Secuencia de eventos.
Pretribulacionismo. Premilenialista a. Pretribulacionismo 1) Después de la ascensión de Cristo, la Edad de la Iglesia comienza. 2) Al fin de la Edad de.
STONEHENGE. Characteristics It is located in Wiltshire, England. It is a monument built in the Neolithic and Bronze Age.Neolithic Bronze Age. Stonehenge.
Las preposiciones Prepositions of place.
Archaeological sites in Puebla. Cantona  Cantona means "House of the Sun" and is a megalopolis of architectural complex was one of the cities with the.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español?  Es la ______.  Son las _______. Para decir la hora…
PRIESTS ON THE ROCK Sacerdotes en una roca.
Days, months, seasons, and more!
Days, months, seasons, and more!
Las preposiciones Prepositions of place.
(How to tell time in Spanish)
First Grade Dual High Frequency Words
Telling Time (Cómo decir la hora).
Days, months, seasons, and more!
Clase 20 Parábolas 2 La Siembra.
Days, months, seasons, and more!
Days, months, seasons, and more!
Telling Time (Cómo decir la hora).
Days, months, seasons, and more!
Telling Time (Cómo decir la hora).
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Days, months, seasons, and more!
¿Qué hora es?.
¿Qué hora es?.
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time in Spanish
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
The Days of the Week (Los días de la semana).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Days, months, seasons, and more!
Days, months, seasons, and more!
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Days, months, seasons, and more!
Telling Time (Cómo decir la hora).
Days, months, seasons, and more!
Telling Time (Cómo decir la hora).
Days, months, seasons, and more!
Tapas Listen to the dialogue and answer the questions. Write down all the information that you hear first, then answer the questions. 1. What.
Telling Time (Cómo decir la hora).
(Cómo decir la hora) How to Tell Time.
Telling Time (Cómo decir la hora).
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Telling Time (Cómo decir la hora).
Telling Time (Cómo decir la hora).
Days, months, seasons, and more!
Days, months, seasons, and more!
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Clase 39 Asuntos del Fin

Discursos sobre eventos finales Lectura: Mt. 24:1-51 Mr. 13:1-37 Lc. 21:5-36, 17:20-37

Jerusalén desde el Monte de Olivos

Jerusalem model from east Antonia Fortress Royal Stoa Temple Sanctuary tb091506431 Temple courts

Pinnacle of temple? Trumpeting stone The Trumpeting Stone A unique stone with a Hebrew inscription was found in the rubble. The end of the inscription was broken off, but what remains reads, “to the place of trumpeting….” A clue as to the purpose of this stone and its inscription is given by Josephus. He tells of priests who stood at the top of the Temple Mount and blew the trumpet, thus ushering in the Sabbath. “At the point where it was the custom for one of the priests to stand and to give notice, by sound of trumpet, in the afternoon of the approach, and on the following evening of the close, of every seventh day, announcing to the people the respective hours for ceasing work and for resuming their labors” (War IV.ix.12). The large stone had a niche in it where the priest apparently stood for sounding the trumpet. It is not certain whether the inscription was to inform the priest where to stand or if it was a note for the builders as to where to properly place this stone. The stone probably sat on the top, southwest corner of the Temple Mount. Pinnacle of temple?

Southwestern corner of Temple Mount

First century street below Robinson's Arch

Negocios debajo de la escalera del Arco de Robinson A series of shops was located underneath the staircase which led to Robinson’s Arch.

Trumpeting stone closeup The original inscription is in the Israel Museum. A replica is on display near the place of its discovery. Trumpeting stone closeup Piedra de trompeta, original, donde fue encontrada

Trumpeting stone closeup The original inscription is in the Israel Museum. A replica is on display near the place of its discovery. Trumpeting stone closeup

Pinnacle of temple? Trumpeting stone The Trumpeting Stone A unique stone with a Hebrew inscription was found in the rubble. The end of the inscription was broken off, but what remains reads, “to the place of trumpeting….” A clue as to the purpose of this stone and its inscription is given by Josephus. He tells of priests who stood at the top of the Temple Mount and blew the trumpet, thus ushering in the Sabbath. “At the point where it was the custom for one of the priests to stand and to give notice, by sound of trumpet, in the afternoon of the approach, and on the following evening of the close, of every seventh day, announcing to the people the respective hours for ceasing work and for resuming their labors” (War IV.ix.12). The large stone had a niche in it where the priest apparently stood for sounding the trumpet. It is not certain whether the inscription was to inform the priest where to stand or if it was a note for the builders as to where to properly place this stone. The stone probably sat on the top, southwest corner of the Temple Mount. Pinnacle of temple?

Robinson's Arch area from west The arch is named after its discoverer, Edward Robinson, who first visited Jerusalem in 1838. The remains of the spring of the arch are still visible. Later scholars thought that this arch was the first of a series that was built to support a bridge leading to the Upper City (Western Hill). Such a series of arches is known to exist further north in connection with Wilson’s Arch. Mazar’s excavations conclusively proved that there was but a single arch at this point and it supported a monumental staircase which led from the Temple Mount to the street below in the Central Valley. The staircase was approached from the south, and it was supported by a series of arches. At the end of the staircase, a single large arch (13.5 m/44.3 ft. wide) supported the passageway as it crossed the street below. Robinson's Arch area from west

Robinson's Arch with shops below from west

Señales del fin — año 70 d. C. (destrucción de Jerusalén) Mt. 24:15 24:20 v. 34 _ Esta genea no pasará. Genea: Pero también puede significar

Señales del fin — Segunda venida de Cristo, fin del mundo, Apocalipsis Mt. 24:14 Mt. 24:21-22 Mt. 24:27-31 Mt. 24:39, 42, 44

¿El rapto? Lectura: Mt. 24:39-41

Términos Milenio— (Apoc. 20:1-6) La venida de Cristo Entonces: Los premilenialistas— Los posmilenialistas— Los amilenialistas—

Línea de tiempo para los premilenialistas Estamos en los tiempos finales. El rapto (Matt. 24:40-42) Siete años de la Tribulación (Apoc. 6-18) El Anticristo reina durante este tiempo. La venida de Cristo, y Armagedón. (Apoc. 19, Mat. 24:30ff) El milenio (Apoc. 20:1-10) El juicio final (Apoc. 20:11-15) El nuevo cielo baja a la tierra, y comienza la eternidad con Cristo. (Apoc. 21-22)

El Milenio (Satanás es atado) Cristo desciende El rapto La revelación El juicio de los malos La batalla de Armagedón y La destrucción del Anticristo El Milenio (Satanás es atado) Estado eterno La edad de la iglesia La tribulación Satanás se suelta 7-year Tribulation Reina el Anticristo (70 semanas de Daniel) Se resucitan los santos rectos Se resucitan los santos que murieron en la Tribulación, y los creyentes del AT Restauración de los judíos a Palestina Conversión del remanente de Israel El templo re-edificado El sacerdocio, los sacrificios, y los ritos restaurados

Problemas con esta posición

Los eventos de los amilenialistas La segunda venida de Cristo 2 Tes. 1:7-10 Cuando vuelva Cristo, habrá una resurrección general, tanto de creyentes como no-creyentes. I Tes. 4:13ff Después de la resurrección, los creyentes que están vivos todavía serán transformados y glorificados repentinamente.. I Cor. 15:51-52 El “rapto” de todos los creyentes ahora ocurre. I Tes. 4:17 El juicio final Apoc. 20:11ff, Mat. 25:31ff El nuevo cielo y la nueva tierra bajan. Apoc. 21-22

No-creyentes al infierno Segunda venida de Cristo Creyentes al cielo Resurrección y rapto Juicio final Vida terrenal No-creyentes al infierno

¿Cuál debería ser nuestra actitud?

Las diez vírgenes Lectura: Mt. 25:1-13 Punto central:

Oil lamp on ledge in house at Qatzrin Lámpara en casa antigua

Hellenistic oil lamps and bronze objects Otras lámparas griegas

Oil store jars from Kursi and Qatzrin Jarras de aceite

Los 10 talentos Lectura: Mt. 25:14-30 Lc. 19:11-27 Punto central:

Las ovejas y las cabras Lectura: Mt. 25:31-46 Punto central:

Get Jesus the homeless statue article Reflections on Matthew 25:31-46 The sheep and the goats Mat. 25:31-46 Key point—how you treat others is how you treat Jesus, and that treatment determines your final destiny. Get Jesus the homeless statue article Reflections on Matthew 25:31-46 (column)

Preguntas para reflexionar