SPAN 2313 Final Exam Repaso – Sección A: Para escuchar

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Vocabulario: Familia In this slideshow, you will review words and expressions related to the family.
Advertisements

Para Empezar Hoy es miércoles el diecinueve de diciembre Write the correct indirect object pronouns in the spaces below. Unit Test Review LesNosOsTeMe.
La familia U3L2 Vocabulario.
TENER REPASO de los básicos.
Turn in Packet to be graded…  If not finished it is due at the end of class but you will have 10 points deducted.  It is worth a 100 point quiz grade.
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
Repaso capítulo 1. Listening and choose. Listen to the statements and identify the picture it describes. There are 6 sentences but only 5 pictures. ____.
 Read the question  Look at the four possible answers  Click on the correct answer  If your answer is wrong you can try again  If your answer is.
Spa 111 Final Review Game Divide the class into teams with no more than 3 per team. Hand out slips of papers to each team to write answers on. Each team.
El abuelo Su esposa es la abuela.. La Familia How are the Simpsons helpful in learning family-related vocabulary?
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Entrada 28/3 Fill in the charts with the correct forms of hacer and ir/ser in the preterite.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Calentamiento Write the answers to each question.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
Para hacer ahora 1)What is the difference between the subjects “Ella” and “Ellas”? 2)What is the difference between the subjects “Él” and Ellos”? 3)What.
Come in quietly. WARM-UP: (Vy, Aden, Claire) 1.What time is it? 2.It is 7:45a.m. 3.What time is Spanish class? 4.It is at 10:20a.m. 5.Whose is the notebook?
$10 $20 $30 $10 $20 $30 $40 $50 $40 $50.
Para Empezar Hoy es viernes el doce de octubre Write the numerical forms below. Nueve millones doscientos mil ciento dos. Cincuenta mil cuarenta y siete.
La Familia Click to Begin. Hola! Me llamo Juan. This activity is all about mi familia. On each page, read the family member word at the top and then click.
Repaso: Unidad 4. Vámonos 1.Ellas _______ (jugar) al baloncesto. 2.La clase ______ (empezar) a las siete. 3.Yo _______ (preferir) mirar la televisión.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
¡QUIERO DINERO!. $100: ____ libro  El El  La La  Los Los  Las Las.
 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers.
Scavenger Hunt- Hawk Block Semester 1 review Cada estudiante que (that) escribe las respuestas individualmente y termina, recibe dulces!
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Hoy es el 27 de octubre. Mas con IR El VERBO DAR Vocabulary Review.
ESPAÑOL 1, el 18 de Septiembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
Vámonos Match the vocab term to the appropriate definition or description in Spanish. Write the word and the definition/description. 1) cantar en el coroa.
¡Escoja una categoría! You will be given the answer. You must give the correct question. Haga “click” aquí para empezar.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Topic 5 Topic 1 Topic 2Topic 3Topic
Question Formation Español Uno.
Práctica del Vocabulario
WALT: EL FUTURO WILF 1: To be able to give a detailed description of future plans using “voy a + inf.”(Level 5) WILF 2: To be able to justify say what.
SPN 8 Sports and Leisure Unit
Come in quietly. WARM-UP: (Mathea, Olivia, Xander) What time is it?
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Unit 2 Week 4 Notes Spanish II.
Para hacer ahora 1) Yo (ir) ______________ a la casa de mi amiga.
Make one pile on your table with your seasons quadrants homework!
MI CIUDAD (insert name of city here)
Para hacer ahora 1) Yo (ir) ______________ a la casa de mi amiga.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
6.3 Cost and Stores.
Cómo eres tú?.
Práctica del Vocabulario
Test: Chapters 1 and 2 Listening Comprehension Practice Click on the speaker icon next to each number to listen to the descriptions of 5 people, and write.
Your Title Here This is placeholder text. This text can be replaced with your own text.
Glue “Simón el Ratón” 2a escena Vocabulary into Referencias section
Español 2 Capítulo 3ª-Flipped Lesson
Hoy es viernes el 11 de marzo Today is Friday, March 11
Vocabulario: Familia In this slideshow, you will review words and expressions related to the family.
Conjugando SER.
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
Meta: I can read, listen to, and understand information about daily routines and getting ready for an event. Enfoque: La ropa y los colores.  I will be.
You will make a presentation about your family
SWBAT: Interpret a video about the Spanish Royal Family
Enfoque: Telling Time (Guided Practice p. 90)
MI CIUDAD (insert name of city here)
Vámonos In SPANISH, write three complete sentences about something you will be/do in the future. USE THE FUTURE TENSE!
Do NOW #3 Write down the question, then answer it.
¿Cómo estás? Creado por : Claudia Villamizar.
How to ask and answer … In Spanish
Transcripción de la presentación:

SPAN 2313 Final Exam Repaso – Sección A: Para escuchar Click on the icon below to listen to the practice listening passage on your Midterm Review. The passage will be read twice, just as in your actual exam.  (The text below is also on the Review.) _____ 1. Juan Fuentes nació en .... . a. la Ciudad de México b. Tlapa c. Monterrey d. una ciudad muy grande   _____ 2. Juan empezó a trabajar en .... a. la farmacia de su tio b. una escuela secundaria c. un supermercado d. una finca _____ 3. Juan no estaba satisfecho ni con el trabajo ni con... a. el horario b. los clientes de la farmacia c. su tío d. el dinero que ganaba   _____ 4. El padre de Juan sugirió que él trabajara... a. en otra farmacia b. en una finca c. en la ciudad d. en un banco   _____ 5. La novia de Juan deseaba que él... a. cambiara de trabajo b. estudiara en la universidad c. se quedara en el pueblo d. se casara con ella _____ 6. Juan creía que la ciudad tendría más... a. farmacias donde podría trabajar b. mujeres guapas c. oportunidades para él d. escuelas donde podría estudiar Answers can be found on the Midterm Review Answer Key.