Describing people, routines and activities

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
DESCRIBING PEOPLE #3 Do you remember the vocabulary?
Advertisements

Alta No es baja. Es….
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
Capítulo 2. Vocabulario 1 boring aburrido(a) active activo(a)
Active. activo tall Alto, alta athletic Atlético, atlética.
Este fin de semana… Martes el 22 de marzo This weekend…
Capítulo 1-1 Vocabulario Describing people, routines and activities and expressing likes and dislikes 1.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
DESCRIBING MY EYES: los ojos
¡EXPRÉSATE 2! Capítulo 1 Vocabulario 1. activo alto(a)
Unidad 3: La familia Parte B ¿Cuántas personas en tu familia? How many people are in your family?
Vocabulario 5 Physical descriptions
DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.
Capítulo 1 Vocabulario 1. VERBOS ir to go al ensayo rehearsal.
 ¿Cómo eres?  ¿Cómo es….?  ¿Eres….?  Es….  Soy….  muy  un poco  bastante  también  What are you like?  What is he/she like?  Are you…?  He/She.
Familiares y amigos Parte B Unidad 1. A mí (no) me gusta(n) … I (don’t) like. ¡Me gusta café! ¡No me gustan las ranas!
C1v1 Tarjetas de vocabulario Español 2. Activo/a.
Hoy es el ______de ______ Calentamiento Contesta las preguntas sobre Puerto Rico. 1. El “yunque” is the name for __________in Puerto Rico. 2. El __________.
1-1 competencia de tablas vocabulario/ser/ gustar Exprésate 2.
Exprésate 2: 1-1 Vocabulario Describing people, routines, and activities Expressing likes and dislikes.
¿ Qué te gusta hacer? practicar deportes leer libros.
C1V1 Español 2. Activo (a) Alto (a) Atlético (a)
Tarea: P 9-11 act 5 & 7, finish vocab list Return signed syllabus Prueba: SER jueves.
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
Vocabulario U1 E2 Mis buenos amigos. Appearance  ¿ C ó mo es? – What is he/she like?  Alto(a) – tall  Bajo(a) – short(height)  Bonita(a) – pretty.
Español 2: Hoy es viernes el 21 de agosto de 2009.
Capítulo 1 Vocabulario y Gramática
22 de septiembre de de septiembre de 2016
A mis amigos les gustan los deportes.
¿CÓMO ERES? (What do you look like?)
¿Cómo eres? (What are you like?) Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es...
Soy… I am… Tengo ojos___. I have ___ eyes. Tengo pelo___
Vocabulario y Gramática
¿Cómo eres? 20 de septiembre.
Vocabulario: en mi tiempo libre.
Vocabulario 1.1 Esp. 2.
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
Capitulo 1 Vocabulario 1 Adjectivos
UNIDAD 1 Etapa 2.
¿Que te gusta hacer? Vocabulario 1.
¿Cómo eres tú? Yo soy único Yo soy única.
Tapas la amiga, los perros, el pelo, la ropa, las faldas
Vocabulario de Capítulo 3:
La cara.
Adjectives p. 8 Avancemos 2.
They don’t sunbathe in the fall.
Tú By Sol Sáez.
Día número 71 Español 1—Acelerado
A mi me gusta jugar al básquetbol
Capítulo 3 Español 1.
Capítulo PUENTE VOCABULARIO 1.
los fines de semana – weekends ¿Cómo eres (tú)? – What are you like?
A conocernos (“Getting to know each other”)
U1, L2: Mis amigos y yo VOCABULARIO APUNTES.
Ir + a + Infinitive P. 206 Realidades 1.
Cap 1 Vocab 1A Expressing likes and dislikes
Haga Ahora 15 ¿Qué día es hoy? Hoy es…
Cap 2 pg 73 Describing a person
Vocabulario 1 Talking about what you and others like to do
Profe Kimbrough Spanish 2 WHS
On a little piece of paper………give the following in Spanish.
Chispa – el 17 de diciembre
TENER – “to have”.
Hoy es jueves el veintiocho de septiembre
Artístico(a) artistic.
El pelo castaño / café / marrón
¿Qué te gusta hacer?= What do you like to do?
Familia(res) y Amigos Capítulo 1 (libro 2).
¿Cuántas personas hay en tu familia?
Transcripción de la presentación:

Describing people, routines and activities Cap. 1 Vocab 1 Describing people, routines and activities

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Activo(a)

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Alto(a)

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Atlético(a)

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Bajo(a)

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Bonito(a)

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities ¿Cómo eres (tú)?

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities ¿Cómo son…?

Estoy en una silla de ruedas. Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Estoy en una silla de ruedas.

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities extrovertido

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Los fines de semana

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Jugar al tenis

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Jugar al ajedrez

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Me levanto.

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Me baño

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Mi…se llama…

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Montar en bicicleta

Las novelas de misterio Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Las novelas de misterio

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Moreno(a)

¿Qué hacen tus amigos los fines de semana? Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities ¿Qué hacen tus amigos los fines de semana?

Flip your paper over De la vuelta al papel Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Flip your paper over De la vuelta al papel

¿Qué haces todas las mañanas? Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities ¿Qué haces todas las mañanas?

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Rubio(a)

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Serio(a)

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Simpático(a)

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Soy…

Tengo pelo castaño y ojos de color café. Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Tengo pelo castaño y ojos de color café.

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Todos los días

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Ven televisión

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Traen películas…

Describing people, routines and activities Cap. 1 Vocab 1 Describing people, routines and activities

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Activo(a) active

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Alto(a) Tall

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Atlético(a) athletic

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Bajo(a) short

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Bonito(a) pretty

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities ¿Cómo eres (tú)? What are you like?

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities ¿Cómo son…? What are …like?

Estoy en un silla de ruedas. Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Estoy en un silla de ruedas. I use a wheelchair.

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities extrovertido outgoing

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Los fines de semana On weekends

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Jugar al tenis To play tennis

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Jugar al ajedrez To play chess

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Me levanto. I get up/wake up

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Me baño I take a bath

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Mi…se llama… My ….’s name is ….

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Montar en bicicleta To ride a bike

Las novelas de misterio Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Las novelas de misterio Mystery novels

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Moreno(a) Dark-haired, dark-skinned

¿Qué hacen tus amigos los fines de semana? Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities ¿Qué hacen tus amigos los fines de semana? What do your friends do on weekends?

Flip your paper over De la vuelta al papel Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Flip your paper over De la vuelta al papel

¿Qué haces todas las mañanas? Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities ¿Qué haces todas las mañanas? What do you do every morning?

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Rubio(a) blonde

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Serio(a) serious

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Simpático(a) friendly

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Soy… I’m…

Tengo pelo castaño y ojos de color café. Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Tengo pelo castaño y ojos de color café. I have brown hair and brown eyes.

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Todos los días everyday

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Ven televisión They watch television.

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Traen películas… They bring movies…

Describing people, routines and activities Cap. 1 Vocab 1 Describing people, routines and activities

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities ¿Cómo eres (tú)? What are you like?

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Me baño I take a bath

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Rubio(a) blonde

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Traen películas… They bring movies…

Estoy en un silla de ruedas. Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Estoy en un silla de ruedas. I use a wheelchair.

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities extrovertido outgoing

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Los fines de semana On weekends

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Me levanto. I get up/wake up

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Montar en bicicleta To ride a bike

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities ¿Cómo son…? What are …like?

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Ven televisión They watch movies.

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Jugar al tenis To play tennis

Las novelas de misterio Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Las novelas de misterio Mystery novels

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Mi…se llama… My ….’s name is ….

¿Qué haces todas las mañanas? Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities ¿Qué haces todas las mañanas? What do you do every morning?

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Bajo(a) short

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Simpático(a) friendly

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Atlético(a) athletic

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Jugar al ajedrez To play chess

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Alto(a) Tall

Tengo pelo castaño y ojos de color café. Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Tengo pelo castaño y ojos de color café. I have brown hair and brown eyes.

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Activo(a) active

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Bonito(a) pretty

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Moreno(a) Dark-haired, dark-skinned

¿Qué hacen tus amigos los fines de semana? Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities ¿Qué hacen tus amigos los fines de semana? What do your friends do on weekends?

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Serio(a) serious

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Soy… I’m…

Cap. 1 Vocab 1- Describing people, routines and activities Todos los días everyday