Los números: 1 - 100 Numbers 1 to 100 in Spanish.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
11 once.
Advertisements

Los números The numbers en español.
Los Números del 0 al 10 seis siete ocho nueve diez cero uno dos
¡A contar en español! Let’s Count in Spanish.
Los números del 0 al 100 The numbers 0 to 100.
LOS NÚMEROS cero 1 – uno “un” in front of masculine nouns “una” in front of feminine nouns 2- dos 3 – tres 4- cuatro 5 – cinco 6 – seis 7 –
Números In this slideshow, you will practice how to say numbers in Spanish from 0 to 30.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
Chapter 1-Part 2 Vocabulary
Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How.
Los números.
REPASO DE LOS NÚMEROS
 For each number, say it out loud in Spanish and then write it down on your notes.  If there is not a space on your notes for a particular number, do.
Para empezar.   cero0  uno1  dos2  tres3  cuatro4  cinco5  seis6  siete7  ocho8  nueve9  diez10  once11  doce12  trece13  catorce14 
Uno 1.
Catorce 14.
Los Numeros.
Para Empezar Numbers p. 7 Cero 0 Uno 1 Dos 2 Tres 3.
{ Learning Objective Be able to recognise numbers 1 – 100 in Spanish and tell time.
Los números. Uno – 1 Dos – 2 Tres – 3 Cuatro – 4 Cinco – 5 Seis – 6 Siete – 7 Ocho – 8 Nueve – 9 Diez - 10.
NUMBERS SPANISH 1. UnoDosTresCuatroCincoSeisSieteOchoNueveDiez.
NUMBERS
LOS NúMEROS Del 1 al 101.
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Uno 1 Dos 2 Tres 3 Cuatro 4 Cinco 5 Seis 6 Siete 7.
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
Los números cero 1 uno 2 dos 3 tres 4 cuatro 5 cinco 6 seis 7 siete 8 ocho 9 nueve 10 diez.
Los Números.
Trabajo de Campana para Español II el 8 de abril
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
Why do we need to know the numbers 1 – 100 in Spanish?
NUMBERS Los números ,000,000.
Los números
Los Numeros
LOS NÚMEROS 900 novecientos mil dos mil
Los números.
Chapter 1-Part 2 Vocabulary
cero diez  veinte treinta cuarenta uno once veintiuno treinta y uno
USING NUMBERS (Time and dates).
Uno 1.
Números
72 54 Los Números
Los números del 1 al 100 Numbers 1 to 100 in Spanish.
Los números.
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Los números
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Cero.
Números hasta
Agenda -Lesson 5. Days of the week
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Los Números.
Los Numeros
Los números diez.
Los Números 0-1,000,000.
LOS NUMEROS!.
Los Números p. 7.
0 – 100 (Cero-cien) en español
72 54 Los Números
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
Warm Up Name three important cities of Spain
Números In this slideshow, you will practice how to say numbers in Spanish from 0 to 30.
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
Los números.
Los Números de 30 a 100 Notes #11 2/23/2019 Notes #11 2/23/2019
Hoy es lunes, 7 de enero del 2008.
Hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many.
ciento cincuenta y seis
¡LOS NUMEROS!.
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
Transcripción de la presentación:

Los números: 1 - 100 Numbers 1 to 100 in Spanish

Los números del 1 al 30 se escriben con una sola palabra VEINTE TRECE TREINTA DIECIOCHO QUINCE OCHO VEINTITRÉS CATORCE DIEZ DIECISÉIS DOCE UNO CERO VEINTINUEVE

Las decenas también se escriben con una sola palabra VEINTE DIEZ TREINTA CUARENTA CINCUENTA OCHENTA SESENTA SETENTA NOVENTA CIEN

Y Sin embargo… TREINTA UNO DOS CUARENTA TRES CINCUENTA CUATRO SESENTA CINCO SEIS SETENTA SIETE OCHENTA OCHO NOVENTA NUEVE

Completa con el número que falta. Complete with the missing number.

cuarenta y nueve cincuenta y uno

setenta y ocho ochenta

diez doce

quince diecisiete

treinta y cuatro treinta y seis

sesenta y dos sesenta y cuatro

ochenta y tres ochenta y cinco

cincuenta cincuenta y dos

noventa y ocho cien

dos cuatro

veintisiete veintinueve

diecisiete diecinueve

Sumas y Restas Add and Subtract

veinte más treinta y tres es igual a 20 = + 33 53 cincuenta y tres

veinte menos cinco es igual a 20 = - 5 15 quince

Ahora es tu turno… 45 + 3= 82 – 1= 55 + 1= 95 – 15= 8 + 9= 100 – 10= cuarenta y ocho ochenta y uno 55 + 1= 95 – 15= cincuenta y seis ochenta 8 + 9= 100 – 10= diecisiete noventa 62 + 20= 98 – 7= ochenta y dos noventa y uno 31 + 0= 77 – 35= treinta y uno cuarenta y dos

ESCRIBE EN ESPAŇOL 200 242 300 305 400 490 500 576 600 342 700 711 800 838 900 965 1000 2000

Facts about your classmate Follow the example below to ask your classmate and complete the chart. Write the numbers with words. Then, answer your classmate with your information. Record the information using the table below. Example: ¿Cuántos años tienes? > Tengo cuarenta años ¿Cuántas hermanas tienes? > Tengo… hermanas

Información Tú Tu amigo/a Edad   Hermanos Hermanas Autos que hay en tu casa Primos Pares de zapatos libretas Edad de tu mamá La edad de tu papá menos tu edad es igual a Cantidad de veces que tienes clase de español en un mes Cantidad de videos en tu teléfono Cantidad de horas que duermes Dólares en tu bolsillo Día de tu cumpleaños

Use the information from your classmate to design an infographic of fun facts about your classmate. Use free websites like: www.infogr.am, www.venngage.com, www.canva.com or www.piktochart.com. You may also draw the infographic on flipchart paper. Once you finish the infographic, present it in class The presentation should not last more than 1 minute.

You may view this video to help with pronunciation. Spanish Numbers From 1 -100 Video (https://youtu.be/27KsV2MUKGU))

Rubric for presentation Criteria NE ME EE Comprehensibility   I make myself understood but with difficulty. I must repeat or rephrase often. Most of what I say in Spanish is easily understood by my teacher and peers. Use of vocab I use some of the target vocabulary accurately. I am confident using the target vocabulary accurately. Use of language I can provide basic information using single words and English. I can provide simple sentences without the use of English.

Fecha de entrega: viernes, el 18 de febrero