LA COMIDA- LOS ALIMENTOS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ejercicio # 4 Conjugate: COMER BEBER.
Advertisements

Vocabulario del capítulo 3B
la cena dinner las bebidas drinks el bistec beefsteak.
Unidad 3 Leccion 1 Vocabulario.
Capítulo 3B Para mantener la salud Señor Mora Español 1.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
0 1 Capítulo 3 B Tarjetas de vocabulario By: Malinda Seger Coppell High School Coppell, TX.
CH. 3B Español 1. To talk about food and beverages La cena - dinner La cena - dinner El bistec – beefsteak El bistec – beefsteak La carne- meat La carne-
El 16 de marzo, 2015 Write the T-chart for the word “caminar”. Camino caminamos Caminascamináis Caminacaminan.
la cena dinner las bebidas drinks la carne meat.
LA COMIDA Food. ¿Qué te gusta comer? – What do you like to eat? ¿Te gusta…? – Do you like... ? (A mí) me gusta(n)… – I like... (A mí) me gusta más… –
Vocabulario de 3B Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
CH. 3B Español 1. To talk about food and beverages La cena - dinner La cena - dinner El bistec – beefsteak El bistec – beefsteak La carne- meat La carne-
Para mantener la salud. la cena dinner las bebidas drinks.
Tener hambre To be hungry Tener sed To be thirsty.
LAS GRASAS mantequilla aceite LA PROTEÍNA bistec.
La comida  food, meal El desayuno  breakfast El cereal  cereal.
Diego Rivera. Born on December 8, 1886, in Guanajuato, Mexico, Diego Rivera was a prominent Mexican painter and the husband of Frida Kahlo. He sought.
Para Mantener La Salud. la cena dinner el bistec.
+ La comida Capitulo 3B. + ¿Cómo mantener la salud? Para mantener la salud, debes comer comida saludable y hacer ejercicio.
La comida Mosaicos (pp. 97, 98, 99,127). Malena Malena is going to eat dinner with her family. Let’s see what they are going to eat.
La Comida.
¿Qué desayunas? Objetivo;
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta 6. La pizza 2.Los tomates 7.
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
La Comida/ El Alimento- Food
Vocabulary 3-B.
Hoy es lunes el Primero de febrero Today is Monday, February 1st
Chapter 4B: La cena To talk about food and beverages: La cena dinner
Hoy es mièrcoles el 17 de febrero Today is Wednesday, February 17
Me llamo ________ Clase 802 La fecha es el 11 de marzo del 2014
La Salud y el Bienestar Vocabulario
LA COMIDA-FOOD.
Vocabulary 3-A.
Meal Taking/ Food & Drink
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
Capítulo 3A Español 1.
Capítulo 3A Español 1 Obj: SWBA:
Hoy es miércoles el 18 de enero
¡Comida y Comer! Food and To eat
Chapter 4 Vocabulary.
Me llamo ________ Clase 702 La fecha es el 6 de noviembre del 2017
Chapter 3B – La Salud y Más Comida
Hoy es martes el 17 de enero
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Flashcards La Comida – Food Por Sra. Abeille.
Capítulo 3A Tarjetas de vocabulario.
ME GUSTA SONG:
LA COMIDA- LOS ALIMENTOS
La comida Sr. Rivera Spanish I.
viernes, 21 de septiembre de 2018viernes, 21 de septiembre de 2018
Español III Capítulo 7A A ver si recuerdas….
Vocabulario del capítulo 3B
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Vocabulario: la comida
My comida favorita In the lesson you will learn to:
Vocabulary 3-B.
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
LA VIDA SANA The Healthy Life
Vocabulario Capítulo 3B.
Hoy es miércoles el 27 de enero Today is Wednesday, January 27
LA VIDA SANA The Healthy Life
Chapter 3 A La comida.
¿Desayuno o almuerzo?.
Capitulo 3: Para mantener la salud
Vocabulary 3-A.
Hoy es miércoles el 3 de febrero Today is Wednesday, February 3
A Ver Si Recuerdas Tema 7-A
¿Por qué? Why?.
Transcripción de la presentación:

LA COMIDA- LOS ALIMENTOS Español 1 Requirements

Vocabulario Daily/Weekly vocabulary quizzes: Entrees, vegetables, fruits, drinks, utensils, food preparation, and other restaurant related words. Comprehension: Use of vocabulary Oral discussion, written activities, electronic games, oral read a-loud.

Electronic Portfolio-Power Point 5 Sentences expressing what you like to eat. 10 Sentences expressing what you do eat on a regular basis. Use “cada día”. 10 Sentences expressing what your family eats on a regular basis. 10 More Sentences, all combined, using the following verbs with a food or food related noun and all 10 subject pronouns: 1)preparar 2) cocinar 3) comer 4) compartir 5) llevar 6) dividir 7) cortar 8) comprar 9)gozar 10) tratar 11) preferir (e>ie) 5 Sentences expressing what you should eat to be healthy

Mi Historia de Comida A mí me gusta comer el pollo asado. Me gusta comer también las papas asadas. Me gusta comer vegetales. Me gusta comer el helado de chocolate. Y me gusta más el pastel de melocotones.

Pollo Asado Con Papas

Para beber, yo tomo mucha leche Para beber, yo tomo mucha leche. Además, yo como mucho los perros calientes.

¡Yo no como muchos vegetales!

Al final, para el postre, yo gozo mucho el helado de chocolate.

El Horario: Por la Mañana, mediodía, y por la noche Por la mañana yo como una banana y cereal. Por el mediodía yo trato comida diferente como espagueti de lata. También mi mamá prepara hamburguesas con papas fritas. Por la noche, ceno con carne de res y una patata del horno.

En el desayuno-for breakfast

El Cereal-Cereal

El desayuno-Breakfast

Los Huevos-Eggs

El pan-bread

El Pan Tostado

El Plátano-Los Plátanos

Las Bananas-Bananas

La Salchicha

Los Huevos y El Tocino

El Yogur

En el almuerzo

La ensalada

La ensalada de frutas

Las fresas

Las galletas y la leche

La hamburguesa con queso

El Jamón

La manzana

La naranja

Las papas fritas

El Perrito Caliente

La Pizza

El Ratón y el queso

El Sándwich de jamón y queso

El sándwich de…… pollo jamón ¿……………? bistec

Verduras-Vegetales Verdes

La sopa de verduras

Sopa de….. ajo zanahorias ¿…..? papas

El agua

El café

El jugo de manzana

El jugo de naranja

El refresco

El té

El té helado

Ella bebe un refresco de frescas. Beber-to drink Ella bebe un refresco de frescas.

Beber-To Drink Yo bebo Tú bebes Él bebe Ella bebe Usted bebe Nosotros bebemos Vosotros bebéis Ellos beben Ellas beben Ustedes beben

Comer-To Eat Él come la manzana.

Comer-To Eat Yo como Tú comes Él come Ella come Usted come Nosotros comemos Vosotros coméis Ellos comen Ellas comen Ustedes comen

Compartir-To Share Yo comparto Tú compartes Él comparte Ella comparte Usted comparte Nosotros compartimos Vosotros compartís Ellos comparten Ellas comparten Ustedes comparten

La Cena-Dinner-Supper

El bistec-Beefsteak

La Carne-Meat

El Pescado-Fish

El Pollo-Chicken

La Cebolla-Onion

Los Guisantes-Peas

Las Judías Verdes-Green Beans

La Lechuga-Lettuce

Las Papas-Potatoes Las Papas Fritas

Los Tomatoes-Tomatoes

Las Uvas-Grapes

Las Zanahorias-Carrots

El Arroz-Rice

Los Cereales-Grains

Los Espaguetis-Spaghetti

Las Grasas-Fats-Oils for Cooking

La Mantequilla-Butter

El Helado-Ice Cream

Los Pasteles-Pastries

Las Bebidas-Beverages

¡Yo Tengo Hambre! I Am Hungry! (I have hunger!)

Tengo Sed. I am thirsty. (I have thirsty.)

Caminar-To Walk

Hacer Ejercicios-To Exercise

Hacer-To do exercises, etc. Yo hago ejercisios. Nosotros hacemos….. Tú haces ejercisios. Vosotros hacéis….. Él hace ejercisios. Ellos hacen….. Ella hace ejercisios. Ellas hacen….. Usted hace ejercisios. Ustedes hacen

Levantar pesas-to lift weights

Para la salud-for one’s health Él come bien para la salud.

Para mantener la salud-to maintain one’s health Ella nada por la mañana para mantener la salud.

Cultural Note #1: Chocolate (The item and material) Chocolate originated in South America, where it was made from Cococa beans (native to the Cacao tree). Chocolate (The word) In 1604 A.D, the Nahuatl word "xococ" came into place -- it meant "bitter" and "water." Soon after came the Nahuatl word "xocolatl," with a similar meaning ("bitter" and "water"). In 1780, the spanish word "Chocolate" came about, to define the sweet modern taste we know to be chocolate today.

Cultural Note #2: The sweet potato originated in Central America and the warm parts of South America. Baked beans originated in the American colonies. Tomatoes originated in the Andes Mountains. The potato is a native of the highlands of Ecuador and Peru. Even today it can be found there growing wild. When the Spaniards came to Peru, they found the potato and brought it back with them to Spain early in the sixteenth century. From Spain it spread all over Europe and became very popular.

Can you name other foods that originated in the Americas?

3rd Quarter Electronic Portfolio Options: Due Date for All: 10 March – B-Day & 11 March A-Day Classes Choose 3 of the following topics to develop from your 3rd quarter vocabulary, sentences, verbs, and activities: Create a “board-game” to teach the class and to help them review material from chapters 2A, 2B, 3A, 3B. Instructions can be written in English, but the board and all other parts must be in Spanish. The instructions should be presented electronically via PowerPoint. Construct a poster with at least 20 vocabulary words and place them on “la pirámide nutritiva”. This may also be constructed electronically with a computer application. Write a dialogue asking questions and responding to questions concerning food and beverages. Ask questions and answer them concerning preferences, likes, and what one should eat or not eat (or drink) to maintain good health. A total of 10 questions and 10 complete answers are required. Create your own imaginary restaurant, name it, and present a menu with all food options: el desayuno, el almuerzo, la cena. You must have at least 10 food items per meal for a total of 30 words and at least 5 beverages per meal for a total of 15 beverages. This may also be constructed electronically with a computer application. Translate a Spanish recipe into English and prepare it. Bring the prepared recipe to class for us to eat on the day all work is due. Present electronically via PowerPoint the Spanish recipe and the English recipe so that you may share the information. 6. Research in English foods that originally came from the “New World”. Write a 5 paragraph essay telling about who, what, when, where, and how these foods were brought to Europe. Coordinate with Señora Hooker and present via PowerPoint.