Hoy es lunes 28 agosto 2017
OBJETIVOS DE HOY TODAY’S OBJECTIVES: Puedo preguntar y responder sobre el lugar de procedencia I can ask and answer about the place of provenance Puedo preguntar y responder sobre el lugar de residencia I can ask and answer about the place of residence Puedo decir y escribir los números del 6 al 10 en español I can say and write from 6 to 10 in Spanish
HOLA ME LLAMO – MI NOMBRE ES… ADIÓS VÍDEO DE REPASO Recordamos las palabras que aprendimos el último día de clase… We are going to remember the words we learnt in our last lesson… HOLA ME LLAMO – MI NOMBRE ES… ADIÓS VÍDEO DE REPASO
Actividad 1 SALUDOS / Activity 1 Greetings Escribe en tu cuaderno las siguientes oraciones / Write in your notebook the following sentences: HOLA ME LLAMO…- MI NOMBRE ES… TANTO TIEMPO SIN VERTE ADIÓS
Actividad 2 SALUDOS / Activity 2 Greetings Ahora levanta y camina por la clase. Cuando la música pare tienes que saludar a una persona diciéndole: Now stand up and walk around the classroom. When the music stops you have to greet a student: HOLA ME LLAMO…- MI NOMBRE ES… TANTO TIEMPO SIN VERTE ADIÓS
LA PROFESORA THE TEACHER ME LLAMO RAQUEL My name is Raquel Cuartero SOY DE ESPAÑA I am from Spain VIVO EN OMAHA I live in Omaha
Copia en tu cuaderno… Write in your notebook… What’s your name? My name is…. ¿Cómo te llamas? Me llamo… Mi nombre es… Where are you from? I am from Spain ¿De dónde eres? Soy de… Where do you live? I live in… ¿Dónde vives? Vivo en…
Actividad 3/ Activity 3 You are going to complete in your notebook the information about 5 students in the classroom: 1. Question: Hola ¿Cómo te llamas? Student 1. ME LLAMO………………………………… Student 2. ME LLAMO………………………………… Student 3. ME LLAMO………………………………… Student 4. ME LLAMO………………………………… Student 5. ME LLAMO………………………………… 2. Question: ¿De dónde eres? Student 1. SOY DE………………………………………. Student 2. SOY DE………………………………………. Student 3. SOY DE………………………………………. Student 4. SOY DE………………………………………. Student 5. SOY DE………………………………………. 3. Question: ¿Dónde vives? Student 1. VIVO EN…………………………………….. Student 2. VIVO EN…………………………………….. Student 3. VIVO EN…………………………………….. Student 4. VIVO EN…………………………………….. Student 5. VIVO EN……………………………………..
Actividad 4/ Activity 4 You are going to present the information about 5 students in the classroom: ¿Cómo se llama? Se llama… ME (I) SE (He, She) ¿De dónde es? Es de… ¿Dónde vive? Vive en…
Actividad 5 / Activity 5 Listen to these people speaking in Spanish and try to identify as many words as possible. Write in your notebook. https://www.laits.utexas.edu/spe/beg08.html
Puedo decir y escribir los números del 6 al 10 en español I can say and write from 6 to 10 in Spanish Escribe en tu cuaderno: 6: SEIS 7: SIETE 8: OCHO 9: NUEVE 10: DIEZ Repite con la profesora Canta
JUEGO FINAL / Final game Cuenta los números… 1 – 2 – 3 – 4 – PATATA - 6 – 7 – 8 – 9 – PATATA
PALABRAS DE HOY WORDS FOR TODAY SILLA (Chair) LEVANTAD (Stand up) SENTAD (Have a seat)
MANO (hand) PULGAR (thumb)
Hoy es martes 29 agosto 2017
OBJETIVOS DE HOY TODAY’S OBJECTIVES: Puedo identificar y pronunciar las vocales del alfabeto español I can identify and pronounce the vowels of the Spanish alphabet Puedo decir y escribir los números del 11 al 15 en español I can say and write from 11 to 15 in Spanish
EL ALFABETO THE ALPHABET 27 LETRAS Presentación
VOCALES - VOWELS https://video.search.yahoo.com/yhs/search;_ylt=A86.JyRNdKFZUAQA McsnnIlQ?p=VOWELS+IN+SPANISH&fr=yhs-mozilla-003&fr2=piv- web&hspart=mozilla&hsimp=yhs- 003#id=8&vid=7581d9b60e7cae3021ce781635135e89&action=view A E I O U
VOCALES - VOWELS https://video.search.yahoo.com/yhs/search;_ylt=A86.JyRNdKFZUAQA McsnnIlQ?p=VOWELS+IN+SPANISH&fr=yhs-mozilla-003&fr2=piv- web&hspart=mozilla&hsimp=yhs- 003#id=4&vid=b96221f9d304de80b90300b93fbdffa1&action=view MA- ME- MI- MO- MU TA- TE- TI- TO- TU PA- PE- PI- PO- PU Ahora vamos a practicar…
TRABAJO EN GRUPOS / WORK IN GROUPS Students will be divided into different groups. A vowel will be assigned to each group (A, E, I, O, and U). The students have to work together and identify ten words in the book EXPRÉSATE that contain that wovel. The students will copy the ten words in their notebooks. The students will try to pronounce the words in each groups. The students will present their work to the class using the small boards.
Puedo decir y escribir los números del 11 al 15 en español I can say and write from 11 to 15 in Spanish Escribe en tu cuaderno: 11: ONCE 12: DOCE 13: TRECE 14: CATORCE 15: QUINCE Repite con la profesora
JUEGO FINAL / Final game Cuenta los números… 1 – 2 – 3 – 4 – PATATA - 6 – 7 – 8 – 9 – PATATA – 11 – 12 – 13 – 14 - PATATA
PALABRAS DE HOY WORDS FOR TODAY Mesa Puerta Sacapuntas
BRING YOUR COLORED PENCILS FOR TOMORROW!
Hoy jueves 31 agosto 2017
OBJETIVOS DE HOY TODAY’S OBJECTIVES: Puedo identificar y pronunciar las letras del alfabeto español I can identify and pronounce the letters of the Spanish alphabet Puedo distinguir entre las letras mayúsculas y minúsculas I can identify the difference between small and capital letters Puedo decir y escribir los números del 16 al 20 en español I can say and write from 16 to 20 in Spanish
DIFERENCIAS / DIFFERENCES Actividad 1 In your notebook write the English alphabet. Next, look at the Spanish alphabet and copy it. Finally, try to identify the differences between them. SPANISH ALPHABET
EL AFABETO O ABECEDARIO The alphabet in Spanish looks similar to the alphabet in English, but definitely sounds different. Listen as many times as you need to each letter in order to learn how to say them correctly. Remember, practice is key to learning a language! When you practice, do it out loud! Sonidos Canción del alfabeto
Actividad 2 In your notebook you are going to write the Spanish alphabet with beautiful letters and colors Then, under each letter, you will write a Spanish word that contains that letter Example: A Casa
Present your work to your group Actividad 3 Present your work to your group
Present your work to the whole class Actividad 4 Present your work to the whole class
JUEGO: BINGO DEL ALFABETO
Puedo decir y escribir los números del 16 al 20 en español I can say and write from 15 to 20 in Spanish Escribe en tu cuaderno: 16: DIECISÉIS 17: DIECISIETE 18: DIECIOCHO 19: DIECINUEVE 20: VEINTE Repite con la profesora
JUEGO FINAL / Final game Cuenta los números… 1 – 2 – 3 – 4 – PATATA - 6 – 7 – 8 – 9 – PATATA – 11 – 12 – 13 – 14 – PATATA – 16 – 17 – 18 – 19 -PATATA - 16
PALABRAS DE HOY WORDS FOR TODAY Clase Números Alfabeto / Abecedario Patata
Hoy es viernes 1 septiembre 2017
FIRE DRILL PROCEDURES
REPASO Números Alfabeto
OBJETIVOS DE HOY TODAY’S OBJECTIVES: Puedo decir Buenos días, Buenas tardes y Buenas noches en español I can say Good morning, Good afternoon, Good evening and Good night in Spanish Puedo decir y escribir los números del 21 al 30 en español I can say and write from 21 to 30 in Spanish
BUENOS DÍAS (Good morning) BUENAS TARDES (Good afternoon, Good evening) BUENAS NOCHES (Good night)
Actividad 1 What are we supposed to say…? When we see the Spanish teacher in the school in the morning When we come back home after school When you go to bed When you wake up every morning When you meet some friends at 4pm in the park
Puedo decir y escribir los números del 21 al 30 en español I can say and write from 21 to 30 in Spanish Escribe en tu cuaderno: 21: VEINTIUNO 22: VEINTIDÓS 23: VEINTITRÉS 24: VEINTICUATRO 25: VEINTICINCO 26: VEINTISÉIS 27:VEINTISIETE 28:VEINTIOCHO 29:VEINTINUEVE 30:TREINTA Recurso
JUEGO FINAL / Final game Cuenta los números… 1 – 2 – 3 – 4 – PATATA - 6 – 7 – 8 – 9 – PATATA- 11 – 12 – 13 – 14 – PATATA – 16 – 17 – 18 – 19 –PATATA – 21 – 22- 23- 24 – PATATA – 26 – 27 – 28 – 29 - PATATA
Test next Friday (September 8th, 2017) Numbers from 1 to 30 Spanish alphabet (vowels and consonants) Date in Spanish Words: Libro, Cuaderno, Bolígrafo, Lapicero, Mano, Pulgar, Levantad, Sentad, Silla, Mesa, Puerta, Sacapuntas, Clase, Alfabeto/ Abecedario, Números, Patata Sentences: Hola, Adiós ¿Cómo te llamas? Me llamo…. – Mi nombre es… ¿De dónde eres? Soy de… ¿Dónde vives? Vivo en… Buenos días, Buenas tardes, Buenas noches
FORMATIVE ASSESSMENT You are going to be given a sheet with some pictures. You have to complete the sheet with words in Spanish. You SHOULD use the words we have learnt during these two weeks in Spanish. Example: numbers, letters, greetings, other words. You can use your NOTEBOOK to help you. Pink: 4 Green: 3 Orange: 2 Yellow: 1