Hoy es lunes 28 agosto 2017.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ESP 119/8/13 Hoy es el diecinueve de agosto. Students will be able to tell the hour in Spanish & know their colors. Escriban los números 1 a 12 en español.
Advertisements

ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How.
Los números 0-30 the numbers cero uno dos tres cuatro cinco.
Vámanos  Answer the following questions without talking. Please be sure to write your name and the date on your paper.  If you need to use the restroom.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can prepare for the quarterly exam Vocab/Ideas: How to say the date Numbers 1-31 Months of the year Days of the week Classroom.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
2.11 Numbers Vamonos Write on your paper the spanish words for When I come by, be prepared to say them out loud!
Greetings review and Biographical Information. Greetings 1.Hello 2.Good morning 3.Good afternoon or Good evening 4.Good night.
Los números cero 1 uno 2 dos 3 tres 4 cuatro 5 cinco 6 seis 7 siete 8 ocho 9 nueve 10 diez.
Preparación Hoy es lunes, el 29 de agosto de 2015 Today is monday, August 29, 2015 DUE NOW:  Como se escribe tu nombre (name). Spell the sounds with alphabet.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Los Números.
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
How do you respond to the following greetings in Spanish?
1.___La sala de clases 2.___el año 3.___el día 4.___el mes
Preparación Hoy es jueves , el primero de septiembre de 2016 Today is Thursday, September 1st , 2016 DUE NOW: Write the first 3 months of the year and.
DUE NOW: Spell in Spanish 20 ________ _________ 11_________ 9_________
Objetivo: students will practice the numbers 0-20,
Examen de cápitulo 1: ¡HOY!
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Español 1 5 de septiembre de 2013.
Day 1 Week 10 17/10/2016.
Hoy es lunes 16 octubre 2017.
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Agenda -Lesson 5. Days of the week
NUMBERS Lunes 4 de octubre de 2016
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Hoy es lunes 18 septiembre 2017
SEGUNDO PASO (A que hora…
PRESENTACIONES Y SALUDOS
2 de septiembre Para empezar Translate: 1) I am 15 years old. 2) This is my friend, his name is Jeff and is 16 years old. Write in Spanish: 3) 24 4)
Bell Work Take out a sheet of paper,
6th grade: el 1 de mayo de 2014 Warm up (10 min)
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
La hora.
Calientamiento Please remember to write the date and what today is in the upper right hand corner of your paper. El 10 (diez) de agosto de 2015 (dos mil.
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
How to say the date in Spanish
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
¿Qué hora es?.
¿Qué hora es?.
Agenda - Warm up: Give me the correct use of the verb TO BE with the following Subject Pronoun: Yo La estudiante Los profesores Tú y yo Vosotros Uds.
Greetings ¡Buenos Días! = Good morning! ¡Hola! = Hello! or Hi!
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Take out your cuadernos lápiz
Español 1 – U1: Mucho gusto Los mandatos de la clase
Telling Time (¿Qué hora es?).
Escribe los números 1-30 en tus notas:
Los vocales a, e, i, o, u.
Write the number: siete ___ diecinueve ___ nueve ___ veintiuno ___
Warm Up Answer in Spanish: ¿De dónde eres?
Warm Up If someone says, “Mucho gusto.” What should you say back?
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many.
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Bienvenidos Preliminares A-D.
¿Cuántos años tienes? ©VanesaDormi2015.
DUE NOW: Spell in Spanish 20 ________ _________ 11_________ 9_________
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Vámonos: TIENEN 5 MINUTOS Unit 2: El alfabeto y la pronunciación
Greet the teacher (Salude a la maestra)
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Que hora es? What time is it?.
Contesten las siguientes preguntas
Transcripción de la presentación:

Hoy es lunes 28 agosto 2017

OBJETIVOS DE HOY TODAY’S OBJECTIVES: Puedo preguntar y responder sobre el lugar de procedencia I can ask and answer about the place of provenance Puedo preguntar y responder sobre el lugar de residencia I can ask and answer about the place of residence Puedo decir y escribir los números del 6 al 10 en español I can say and write from 6 to 10 in Spanish

HOLA ME LLAMO – MI NOMBRE ES… ADIÓS VÍDEO DE REPASO Recordamos las palabras que aprendimos el último día de clase… We are going to remember the words we learnt in our last lesson… HOLA ME LLAMO – MI NOMBRE ES… ADIÓS VÍDEO DE REPASO

Actividad 1 SALUDOS / Activity 1 Greetings Escribe en tu cuaderno las siguientes oraciones / Write in your notebook the following sentences: HOLA ME LLAMO…- MI NOMBRE ES… TANTO TIEMPO SIN VERTE ADIÓS

Actividad 2 SALUDOS / Activity 2 Greetings Ahora levanta y camina por la clase. Cuando la música pare tienes que saludar a una persona diciéndole: Now stand up and walk around the classroom. When the music stops you have to greet a student: HOLA ME LLAMO…- MI NOMBRE ES… TANTO TIEMPO SIN VERTE ADIÓS

LA PROFESORA THE TEACHER ME LLAMO RAQUEL My name is Raquel Cuartero SOY DE ESPAÑA I am from Spain VIVO EN OMAHA I live in Omaha

Copia en tu cuaderno… Write in your notebook… What’s your name? My name is…. ¿Cómo te llamas? Me llamo… Mi nombre es… Where are you from? I am from Spain ¿De dónde eres? Soy de… Where do you live? I live in… ¿Dónde vives? Vivo en…

Actividad 3/ Activity 3 You are going to complete in your notebook the information about 5 students in the classroom: 1. Question: Hola ¿Cómo te llamas? Student 1. ME LLAMO………………………………… Student 2. ME LLAMO………………………………… Student 3. ME LLAMO………………………………… Student 4. ME LLAMO………………………………… Student 5. ME LLAMO………………………………… 2. Question: ¿De dónde eres? Student 1. SOY DE………………………………………. Student 2. SOY DE………………………………………. Student 3. SOY DE………………………………………. Student 4. SOY DE………………………………………. Student 5. SOY DE………………………………………. 3. Question: ¿Dónde vives? Student 1. VIVO EN…………………………………….. Student 2. VIVO EN…………………………………….. Student 3. VIVO EN…………………………………….. Student 4. VIVO EN…………………………………….. Student 5. VIVO EN……………………………………..

Actividad 4/ Activity 4 You are going to present the information about 5 students in the classroom: ¿Cómo se llama? Se llama… ME (I) SE (He, She) ¿De dónde es? Es de… ¿Dónde vive? Vive en…

Actividad 5 / Activity 5 Listen to these people speaking in Spanish and try to identify as many words as possible. Write in your notebook. https://www.laits.utexas.edu/spe/beg08.html

Puedo decir y escribir los números del 6 al 10 en español I can say and write from 6 to 10 in Spanish Escribe en tu cuaderno: 6: SEIS 7: SIETE 8: OCHO 9: NUEVE 10: DIEZ Repite con la profesora Canta

JUEGO FINAL / Final game Cuenta los números… 1 – 2 – 3 – 4 – PATATA - 6 – 7 – 8 – 9 – PATATA

PALABRAS DE HOY WORDS FOR TODAY SILLA (Chair) LEVANTAD (Stand up) SENTAD (Have a seat)

MANO (hand) PULGAR (thumb)

Hoy es martes 29 agosto 2017

OBJETIVOS DE HOY TODAY’S OBJECTIVES: Puedo identificar y pronunciar las vocales del alfabeto español I can identify and pronounce the vowels of the Spanish alphabet Puedo decir y escribir los números del 11 al 15 en español I can say and write from 11 to 15 in Spanish

EL ALFABETO THE ALPHABET 27 LETRAS Presentación

VOCALES - VOWELS https://video.search.yahoo.com/yhs/search;_ylt=A86.JyRNdKFZUAQA McsnnIlQ?p=VOWELS+IN+SPANISH&fr=yhs-mozilla-003&fr2=piv- web&hspart=mozilla&hsimp=yhs- 003#id=8&vid=7581d9b60e7cae3021ce781635135e89&action=view A E I O U

VOCALES - VOWELS https://video.search.yahoo.com/yhs/search;_ylt=A86.JyRNdKFZUAQA McsnnIlQ?p=VOWELS+IN+SPANISH&fr=yhs-mozilla-003&fr2=piv- web&hspart=mozilla&hsimp=yhs- 003#id=4&vid=b96221f9d304de80b90300b93fbdffa1&action=view MA- ME- MI- MO- MU TA- TE- TI- TO- TU PA- PE- PI- PO- PU Ahora vamos a practicar…

TRABAJO EN GRUPOS / WORK IN GROUPS Students will be divided into different groups. A vowel will be assigned to each group (A, E, I, O, and U). The students have to work together and identify ten words in the book EXPRÉSATE that contain that wovel. The students will copy the ten words in their notebooks. The students will try to pronounce the words in each groups. The students will present their work to the class using the small boards.

Puedo decir y escribir los números del 11 al 15 en español I can say and write from 11 to 15 in Spanish Escribe en tu cuaderno: 11: ONCE 12: DOCE 13: TRECE 14: CATORCE 15: QUINCE Repite con la profesora

JUEGO FINAL / Final game Cuenta los números… 1 – 2 – 3 – 4 – PATATA - 6 – 7 – 8 – 9 – PATATA – 11 – 12 – 13 – 14 - PATATA

PALABRAS DE HOY WORDS FOR TODAY Mesa Puerta Sacapuntas

BRING YOUR COLORED PENCILS FOR TOMORROW!

Hoy jueves 31 agosto 2017

OBJETIVOS DE HOY TODAY’S OBJECTIVES: Puedo identificar y pronunciar las letras del alfabeto español I can identify and pronounce the letters of the Spanish alphabet Puedo distinguir entre las letras mayúsculas y minúsculas I can identify the difference between small and capital letters Puedo decir y escribir los números del 16 al 20 en español I can say and write from 16 to 20 in Spanish

DIFERENCIAS / DIFFERENCES Actividad 1 In your notebook write the English alphabet. Next, look at the Spanish alphabet and copy it. Finally, try to identify the differences between them. SPANISH ALPHABET

EL AFABETO O ABECEDARIO The alphabet in Spanish looks similar to the alphabet in English, but definitely sounds different. Listen as many times as you need to each letter in order to learn how to say them correctly. Remember, practice is key to learning a language! When you practice, do it out loud! Sonidos Canción del alfabeto

Actividad 2 In your notebook you are going to write the Spanish alphabet with beautiful letters and colors Then, under each letter, you will write a Spanish word that contains that letter Example: A Casa

Present your work to your group Actividad 3 Present your work to your group

Present your work to the whole class Actividad 4 Present your work to the whole class

JUEGO: BINGO DEL ALFABETO

Puedo decir y escribir los números del 16 al 20 en español I can say and write from 15 to 20 in Spanish Escribe en tu cuaderno: 16: DIECISÉIS 17: DIECISIETE 18: DIECIOCHO 19: DIECINUEVE 20: VEINTE Repite con la profesora

JUEGO FINAL / Final game Cuenta los números… 1 – 2 – 3 – 4 – PATATA - 6 – 7 – 8 – 9 – PATATA – 11 – 12 – 13 – 14 – PATATA – 16 – 17 – 18 – 19 -PATATA - 16

PALABRAS DE HOY WORDS FOR TODAY Clase Números Alfabeto / Abecedario Patata

Hoy es viernes 1 septiembre 2017

FIRE DRILL PROCEDURES

REPASO Números Alfabeto

OBJETIVOS DE HOY TODAY’S OBJECTIVES: Puedo decir Buenos días, Buenas tardes y Buenas noches en español I can say Good morning, Good afternoon, Good evening and Good night in Spanish Puedo decir y escribir los números del 21 al 30 en español I can say and write from 21 to 30 in Spanish

BUENOS DÍAS (Good morning) BUENAS TARDES (Good afternoon, Good evening) BUENAS NOCHES (Good night)

Actividad 1 What are we supposed to say…? When we see the Spanish teacher in the school in the morning When we come back home after school When you go to bed When you wake up every morning When you meet some friends at 4pm in the park

Puedo decir y escribir los números del 21 al 30 en español I can say and write from 21 to 30 in Spanish Escribe en tu cuaderno: 21: VEINTIUNO 22: VEINTIDÓS 23: VEINTITRÉS 24: VEINTICUATRO 25: VEINTICINCO 26: VEINTISÉIS 27:VEINTISIETE 28:VEINTIOCHO 29:VEINTINUEVE 30:TREINTA Recurso

JUEGO FINAL / Final game Cuenta los números… 1 – 2 – 3 – 4 – PATATA - 6 – 7 – 8 – 9 – PATATA- 11 – 12 – 13 – 14 – PATATA – 16 – 17 – 18 – 19 –PATATA – 21 – 22- 23- 24 – PATATA – 26 – 27 – 28 – 29 - PATATA

Test next Friday (September 8th, 2017) Numbers from 1 to 30 Spanish alphabet (vowels and consonants) Date in Spanish Words: Libro, Cuaderno, Bolígrafo, Lapicero, Mano, Pulgar, Levantad, Sentad, Silla, Mesa, Puerta, Sacapuntas, Clase, Alfabeto/ Abecedario, Números, Patata Sentences: Hola, Adiós ¿Cómo te llamas? Me llamo…. – Mi nombre es… ¿De dónde eres? Soy de… ¿Dónde vives? Vivo en… Buenos días, Buenas tardes, Buenas noches

FORMATIVE ASSESSMENT You are going to be given a sheet with some pictures. You have to complete the sheet with words in Spanish. You SHOULD use the words we have learnt during these two weeks in Spanish. Example: numbers, letters, greetings, other words. You can use your NOTEBOOK to help you. Pink: 4 Green: 3 Orange: 2 Yellow: 1