GOOD MORNING, HR 9-12! HAVE A FANTASTIC DAY!.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to make questions en español
Advertisements

¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Telling Time in Spanish
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
GOOD MORNING, HR 9-12! HAVE A PHENOMENAL DAY & A SUPERB WEEKEND!
GOOD MORNING, HR 9-12! HAVE A FANTASTIC DAY! SIGN THE ROLL.
Question Formation Español Uno.
GOOD MORNING, HR 9-12! HAVE A FANTASTIC DAY! SIGN THE ROLL.
GOOD MORNING, HR 9-12! HAVE A FANTASTIC DAY! SIGN THE ROLL.
ESPAÑOL 2-4 HONORES.
ESPAÑOL 2-4 HONORES.
FULL NAME, NO INITIALS! GOOD MORNING, HR 9-12!
ESPAÑOL 2-4 HONORES.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
ESPAÑOL 2-4 HONORES.
*PLEASE PICK UP YOUR NEW YELLOW SCHEDULES!
ESPAÑOL 2 HONORES.
GOOD MORNING, HR 9-12! HAVE A FANTASTIC DAY! SIGN THE ROLL.
GOOD MORNING, HR 9-12! HAVE A BLESSED DAY! SIGN THE ROLL.
GOOD MORNING, HR 9-12! HAVE A FANTASTIC DAY!.
Talking about where you and others go during free time
HAPPY HOMECOMING WEEK, HR 9-12! PLEASE SIGN THE ROLL. PLEASE PICK
Hoy es lunes 18 septiembre 2017
ESPAÑOL 2-4 HONORES.
Saying what someone likes
GOOD MORNING, HR 9-12! HAVE A FANTASTIC DAY!.
ACT Q.O.D. #18 jueves 30 agosto 2018 Escribe en español:
Calientamiento Please remember to write the date and what today is in the upper right hand corner of your paper. El 10 (diez) de agosto de 2015 (dos mil.
Bienvenidos a la clase de Español 3 para hispanohablantes
¡CARPETAS GRATIS! ACT Q.O.D. #5 lunes 13 agosto 2018
ACT Q.O.D. #22 lunes-martes septiembre 2018
ACT Q.O.D. #29 miércoles-jueves septiembre 2018
ACT Q.O.D. #30 viernes 28 septiembre 2018
ACT Q.O.D. #26 jueves-viernes septiembre 2018
ACT Q.O.D. #25 martes-miércoles septiembre 2018
ACT Q.O.D. #24 viernes 14 septiembre 2018
“HACE + TIME + QUE” EXPRESSIONS
ACT Q.O.D. #42 viernes 2 noviembre 2018
ACT Q.O.D. #31 lunes-martes 1-2 octubre 2018
ACT Q.O.D. #28 lunes-martes septiembre 2018
ACT Q.O.D. #23 miércoles-jueves septiembre 2018
ACT Q.O.D. #33 viernes 5 octubre 2018
Kindergarten Spanish High Frequency Words
ACT Q.O.D. #38 miércoles-jueves octubre 2018
ACT Q.O.D. #40 lunes-martes octubre 2018
ACT Q.O.D. #32 miércoles-jueves 3-4 octubre 2018
ACT Q.O.D. #41 miércoles-jueves 31 octubre-1 noviembre 2018
ACT Q.O.D. #36 viernes 19 octubre 2018
ACT Q.O.D. #34 lunes-martes 15 octubre 2018
ACT Q.O.D. #37 lunes-martes octubre 2018
ACT Q.O.D. #39 viernes 26 octubre 2018
ACT Q.O.D. #43 lunes-martes 5-6 noviembre 2018
ACT Q.O.D. #35 miércoles-jueves octubre 2018
DATO-Biología: Escribe en español: Today, I am going to the
DATO-Biología: Escribe en español: I am baking a pot roast
DATO-Biología: Escribe en español: The children are playing
DATO-Biología: Escribe en español: You (fam.) are moving to
Telling Time ¿Cómo se dice en Español “Time”? el tiempo
How do I ask a question in Spanish???
DATO-Biología: It takes 17 muscles to smile and 43 to frown.
DATO-Biología: Escribe en español: The yellow tie costs
DATO-Biología: Escribe en español: Tomorrow, you all are going
DATO-Biología: Escribe en español: The dresses cost $90.85 with taxes.
DATO-Biología: Escribe en español: Next summer, you all
Vámonos Escribe cinco hechos (facts) de si mismo (yourself) en español. They must be gramatically correct to get a stamp! You have ten minutes instead.
Día número 44 Español 1—Acelerado
DATO-Biología: Escribe en español: Tomorrow, we are going to
ACT Q.O.D. #73 viernes 8 febrero 2019 DATO-Biología:
Bellringer 10/18 Use a word from Column 1, 2, and 3 to write a complete sentence. You should have 7 sentences when you are done. 1.
Transcripción de la presentación:

GOOD MORNING, HR 9-12! HAVE A FANTASTIC DAY!

ESPAÑOL 2 HONORES

ACT Q.O.D. #8 jueves 17 agosto 2017 ¡CARPETA GRATIS! A Cognate is a word that looks or sounds nothing like its English equivalent. Dato cierto Dato falso ¿Cómo se dice “Two days ago, mother and I went to the library and to the department store ” en español? -Hace dos días, nosotros fuimos a la biblioteca y al almacén ¡CARPETA GRATIS! ACT Q.O.D. #8 jueves 17 agosto 2017 SETUP: ESPAÑOL 2 CRUCIGRAMA PREGUNTAS (1-3) SER VS. ESTAR (1-3) EL PRETÉRITO (1-3) LAS ESTRELLAS (1-10) DEBIDO HOY: B/C/E DEBIDO MAÑANA: A/D *PRUEBA 1-HOY (M-Z)*

LA RESPUESTA (THE ANSWER) B. DATO FALSO ACT Q.O.D. #6 martes 15 agosto 2017 LA RESPUESTA (THE ANSWER) B. DATO FALSO A Cognate is a word that looks OR sounds very similar to its English equivalent. Examples of Cognates: información=information elefante= elephant parque= park teléfono= telephone

jueves, 17 agosto 2017 TODAY’S OBJECTIVES: 1. TLW- Answer questions in the target language using basic biographical information. 2. TLW- State the time in the target language. 3. TLW- Use transitional words in order to elaborate in the target language. 4. TLW- Differentiate the two verbs “to be” in the target language. TODAY’S OBJECTIVES:

Why should you be bilingual? Being bilingual improves your memory. Being bilingual makes one smarter. Learning a second language makes it easier to learn other languages. Knowing another language can open doors for you in the job market. Studying a foreign language will improve your skills in your native language.

AYUDA PARA TU CRUCIGRAMA A TRAVÉS: purse- bolsa to do/to make-hacer to die- morir raincoat- impermeable to jump- saltar to draw- dibujar suitcase- maleta to think- pensar suit- traje socks- calcetines to have lunch- almorzar ABAJO: skirt- falda blouse- blusa boots- botas to run- correr stockings- medias to have dinner- cenar to laugh- reír apron- delantal luggage- equipaje 26. to iron- planchar

-IR+A+PLACE/LOS LUGARES B. PREGUNTAS (1-3) APUNTES: -VL 1-5B -LA COMIDA -IR+A+PLACE/LOS LUGARES -LOS NÚMEROS ¿Qué te gusta comer y beber para el desayuno? (2 alimentos/1 bebida) ¿Adónde te gusta ir después de la iglesia? (2 lugares) ¿Cuántos estudiantes hay en tu escuela? (1445)

You and I are at the waterpark. C. SER VS. ESTAR (1-3) You and I are at the waterpark. She is skinny, friendly, good-looking, and bold. Maria is from New York, but I am from Cincinnati. but=pero (New York=Nueva York) APUNTES: -SER VS. ESTAR -LOS ADJETIVOS (1-92) REV. -IR+A+PLACE

-IR+A+PLACE/LOS LUGARES D. EL PRETÉRITO (1-3) 1. Two weeks ago, I went to the flea market (m.d.p.) Yesterday, father went to the car dealership. The day before yesterday, you all went to the corner store. APUNTES: -EL PRETÉRITO -VL 4B -IR+A+PLACE/LOS LUGARES

USA 1 PALABRA DE TRANSICIÓN E. LAS ESTRELLAS (1-10) ¿Cuándo es la fecha de nacimiento de Toni Braxton? 2. ¿De dónde es ella? 3. ¿Cuántos años tiene ella? 4. ¿Cuál es su talla y peso? 5. ¿Cuál es su signo zodíaco? 6. Describe Toni Braxton (4 adjetivos). 7. ¿Está viva o muerta? ¿Cuántos niños tiene ella? ¿Cuántas hermanas tiene ella? ¿Qué es su apodo? LOS DATOS PERSONALES 7 October 1967/Maryland/49 years 5’1”,120 lbs./Libra/…/Alive/2 sons/4 sisters Michelle USA 1 PALABRA DE TRANSICIÓN USA 1 PALABRA DE TRANSICIÓN

ESPAÑOL 3/4 HONORES

ACT Q.O.D. #8 jueves 17 agosto 2017 ¡CARPETA GRATIS! A Cognate is a word that looks or sounds nothing like its English equivalent. Dato cierto Dato falso ¿Cómo se dice “Two days ago, mother and I went to the library and to the department store” en español? -Hace dos días, nosotros fuimos a la biblioteca y al almacén. ¡CARPETA GRATIS! ACT Q.O.D. #8 jueves 17 agosto 2017 SETUP: ESPAÑOL 3/4 CRUCIGRAMA PREGUNTAS (1-3) SER VS. ESTAR (1-3) EL PRETÉRITO (1-3) LAS ESTRELLAS (1-10) DEBIDO HOY: B/C/E DEBIDO MAÑANA: A/D *PRUEBA 1-HOY: (M-Z)*

LA RESPUESTA (THE ANSWER) B. DATO FALSO ACT Q.O.D. #6 martes 15 agosto 2017 LA RESPUESTA (THE ANSWER) B. DATO FALSO A Cognate is a word that looks OR sounds very similar to its English equivalent. Examples of Cognates: información=information elefante= elephant parque= park teléfono= telephone

jueves, 17 agosto 2017 TODAY’S OBJECTIVES: 1. TLW- Answer questions in the target language using basic biographical information. 2. TLW- State the time in the target language. 3. TLW- Use transitional words in order to elaborate in the target language. 4. TLW- Differentiate the two verbs “to be” in the target language. TODAY’S OBJECTIVES:

Why should you be bilingual? Being bilingual improves your memory. Being bilingual makes one smarter. Learning a second language makes it easier to learn other languages. Knowing another language can open doors for you in the job market. Studying a foreign language will improve your skills in your native language.

AYUDA PARA TU CRUCIGRAMA A TRAVÉS: purse- bolsa to do/to make-hacer to die- morir raincoat- impermeable to jump- saltar to draw- dibujar suitcase- maleta to think- pensar suit- traje socks- calcetines to have lunch- almorzar ABAJO: skirt- falda blouse- blusa boots- botas to run- correr stockings- medias to have dinner- cenar to laugh- reír apron- delantal luggage- equipaje 26. to iron- planchar

-IR+A+PLACE/LOS LUGARES B. PREGUNTAS (1-3) APUNTES: -VL 1-5B -LA COMIDA -IR+A+PLACE/LOS LUGARES -LOS NÚMEROS ¿Qué te gusta comer y beber para el desayuno? (2 alimentos/1 bebida) ¿Adónde te gusta ir después de la iglesia? (2 lugares) ¿Cuántos estudiantes hay en tu escuela? (1445)

You and I are at the waterpark. C. SER VS. ESTAR (1-3) You and I are at the waterpark. She is skinny, friendly, good-looking, and bold. Maria is from New York, but I am from Cincinnati. but=pero (New York=Nueva York) APUNTES: -SER VS. ESTAR -LOS ADJETIVOS (1-92) REV. -IR+A+PLACE

-IR+A+PLACE/LOS LUGARES D. EL PRETÉRITO (1-3) 1. Two weeks ago, I went to the flea market (m.d.p.) Yesterday, father went to the car dealership. The day before yesterday, you all went to the corner store. APUNTES: -EL PRETÉRITO -VL 4B -IR+A+PLACE/LOS LUGARES

USA 1 PALABRA DE TRANSICIÓN E. LAS ESTRELLAS (1-10) ¿Cuándo es la fecha de nacimiento de Toni Braxton? 2. ¿De dónde es ella? 3. ¿Cuántos años tiene ella? 4. ¿Cuál es su talla y peso? 5. ¿Cuál es su signo zodíaco? 6. Describe Toni Braxton (4 adjetivos). 7. ¿Está viva o muerta? ¿Cuántos niños tiene ella? ¿Cuántas hermanas tiene ella? ¿Qué es su apodo? LOS DATOS PERSONALES 7 October 1967/Maryland/49 years 5’1”,120 lbs./Libra/…/Alive/2 sons/4 sisters Michelle USA 1 PALABRA DE TRANSICIÓN USA 1 PALABRA DE TRANSICIÓN

ESPAÑOL 1 HONORES

martes, 15 agosto 2017 TODAY’S OBJECTIVES: 1. TLW- Answer questions in the target language using basic biographical information. 2. TLW- State the time in the target language. 3. TLW- Use transitional words in order to elaborate in the target language. 4. TLW- Differentiate the two verbs “to be” in the target language. TODAY’S OBJECTIVES:

Why should you be bilingual? Being bilingual improves your memory. Being bilingual makes one smarter. Learning a second language makes it easier to learn other languages. Knowing another language can open doors for you in the job market. Studying a foreign language will improve your skills in your native language.

ACT Q.O.D. #8 jueves 17 agosto 2017 ¡CARPETA GRATIS! A Cognate is a word that looks or sounds nothing like its English equivalent. Dato cierto Dato falso ¿Cómo se dice “Two days ago, mother and I went to the library and to the department store” en español? -Hace dos días, nosotros fuimos a la biblioteca y al almacén. ¡CARPETA GRATIS! ACT Q.O.D. #8 jueves 17 agosto 2017 SETUP: ESPAÑOL 1-HONORES CRUCIGRAMA PREGUNTAS (1-3) SER VS. ESTAR (1-3) LAS ESTRELLAS (1-7) DEBIDO HOY: C/D DEBIDO MAÑANA: A/B *PRUEBA 1-HOY (M-Z)*

LA RESPUESTA (THE ANSWER) B. DATO FALSO ACT Q.O.D. #6 martes 15 agosto 2017 LA RESPUESTA (THE ANSWER) B. DATO FALSO A Cognate is a word that looks OR sounds very similar to its English equivalent. Examples of Cognates: información=information elefante= elephant parque= park teléfono= telephone

AYUDA PARA TU CRUCIGRAMA A TRAVÉS: purse- bolsa to do/to make-hacer to die- morir raincoat- impermeable to jump- saltar to draw- dibujar suitcase- maleta to think- pensar suit- traje socks- calcetines to have lunch- almorzar ABAJO: skirt- falda blouse- blusa boots- botas to run- correr stockings- medias to have dinner- cenar to laugh- reír apron- delantal luggage- equipaje 26. to iron- planchar

B. PREGUNTAS (1-3) ¿Cuáles son los colores favoritos de Srta. Ford? APUNTES: -LA FAMILIA -LOS SALUDOS ¿Cuáles son los colores favoritos de Srta. Ford? (purple, gold, yellow) ¿Cómo se llama la hija de Srta. Ford? (hija=daughter…Kennedi) ¿Cuántos años tiene la hija de Srta. Ford? (9 years) -La hija de Srta. Ford tiene nueve años.

You and I are at the waterpark. C. SER VS. ESTAR (1-3) You and I are at the waterpark. -(estar, loc.) Nosotros estamos en el parque aquático. She is skinny, friendly, good-looking, and bold. Maria is from New York, but I am from Cincinnati. but=pero (New York=Nueva York) APUNTES: -SER VS. ESTAR -LOS ADJETIVOS (1-92) REV. -IR+A+PLACE

E. LAS ESTRELLAS (1-7) USA 1 PALABRA DE TRANSICIÓN ¿Cuándo es la fecha de nacimiento de Toni Braxton? 2. ¿De dónde es ella? 3. ¿Cuántos años tiene ella? 4. ¿Cuál es su talla y peso? 5. ¿Cuál es su signo zodíaco? 6. Describe Toni Braxton (4 adjetivos). 7. ¿Qué es su apodo? LOS DATOS PERSONALES 7 October 1967/Maryland/49 years 5’1”,120 lbs./Libra/…/Michelle USA 1 PALABRA DE TRANSICIÓN

ESPAÑOL 2 HORA 6

ACT Q.O.D. #8 jueves 17 agosto 2017 ¡CARPETA GRATIS! A Cognate is a word that looks or sounds nothing like its English equivalent. Dato cierto Dato falso ¿Cómo se dice “Two days ago, mother and I went to the library and to the department store” en español? -Hace dos días, nosotros fuimos a la biblioteca y al almacén. ¡CARPETA GRATIS! ACT Q.O.D. #8 jueves 17 agosto 2017 SETUP: ESPAÑOL 2-HORA 6 CRUCIGRAMA PREGUNTAS (1-3) SER VS. ESTAR (1-3) LAS ESTRELLAS (1-7) LA HORA (1-3) DEBIDO HOY: B/C/D DEBIDO MAÑANA: A/E

LA RESPUESTA (THE ANSWER) B. DATO FALSO ACT Q.O.D. #6 martes 15 agosto 2017 LA RESPUESTA (THE ANSWER) B. DATO FALSO A Cognate is a word that looks OR sounds very similar to its English equivalent. Examples of Cognates: información=information elefante= elephant parque= park teléfono= telephone

martes, 15 agosto 2017 TODAY’S OBJECTIVES: 1. TLW- Answer questions in the target language using basic biographical information. 2. TLW- State the time in the target language. 3. TLW- Use transitional words in order to elaborate in the target language. 4. TLW- Differentiate the two verbs “to be” in the target language. TODAY’S OBJECTIVES:

Why should you be bilingual? Being bilingual improves your memory. Being bilingual makes one smarter. Learning a second language makes it easier to learn other languages. Knowing another language can open doors for you in the job market. Studying a foreign language will improve your skills in your native language.

AYUDA PARA TU CRUCIGRAMA A TRAVÉS: purse- bolsa to do/to make-hacer to die- morir raincoat- impermeable to jump- saltar to draw- dibujar suitcase- maleta to think- pensar suit- traje socks- calcetines to have lunch- almorzar ABAJO: skirt- falda blouse- blusa boots- botas to run- correr stockings- medias to have dinner- cenar to laugh- reír apron- delantal luggage- equipaje 26. to iron- planchar

B. PREGUNTAS (1-3) ¿Cuáles son los colores favoritos de Srta. Ford? APUNTES: -LA FAMILIA -LOS SALUDOS ¿Cuáles son los colores favoritos de Srta. Ford? (purple, gold, yellow) ¿Cómo se llama la hija de Srta. Ford? (hija=daughter…Kennedi) ¿Cuántos años tiene la hija de Srta. Ford? (9 years) -La hija de Srta. Ford tiene nueve años.

You and I are at the waterpark. C. SER VS. ESTAR (1-3) You and I are at the waterpark. -(estar, loc.) Nosotros estamos en el parque aquático. She is skinny, friendly, good-looking, and bold. Maria is from New York, but I am from Cincinnati. but=pero (New York=Nueva York) APUNTES: -SER VS. ESTAR -LOS ADJETIVOS (1-92) REV. -IR+A+PLACE

D. LAS ESTRELLAS (1-7) USA 1 PALABRA DE TRANSICIÓN ¿Cuándo es la fecha de nacimiento de Toni Braxton? 2. ¿De dónde es ella? 3. ¿Cuántos años tiene ella? 4. ¿Cuál es su talla y peso? 5. ¿Cuál es su signo zodíaco? 6. Describe Toni Braxton (4 adjetivos). 7. ¿Qué es su apodo? LOS DATOS PERSONALES 7 October 1967/Maryland/49 years 5’1”,120 lbs./Libra/…/Michelle USA 1 PALABRA DE TRANSICIÓN

E. LA HORA (1-3) 9:31 p.m. 5:28 a.m. 7:31 a.m. a.m.= de la mañana p.m.= de la tarde 9:31 p.m. 5:28 a.m. 7:31 a.m.