Lección 27 para el 25 y 28 de abril

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
SPANISH I POWERPOINT UNIT 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario  Llegar: to arrive  LlegoLlegamos  Llegas  LlegaLlegan  Temprano: early  Tarde: late  A.
Advertisements

*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
Calentamiento Answer the questions based on the Actividades tray reading. 1)How many chores does Teresa have to do? 2)How many people will there be at.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Hoy es lunes el seis de abril… HW: #643 – 648 X5 due Friday TEST FRIDAY: Lesson 90 – 96, verb phrases & questions Calientito- Find a friend and see if.
Tapas Write the following numbers in Spanish: 1. seven
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Lección 22 para el ocho y nueve de abril
Lección 12 – 20 y 24 de febrero Unit exam is next Wednesday and Thursday. Make ups are scheduled after school only and are alternate exams.
Lección 29 para el 8 y 9 de mayo ¿Cómo se va . . .?
Lección 33 para el 16 y 19 de mayo ¿Cómo se va . . .?
Lección 6 – 4 y 5 de febrero ¿Qué compraste?.
Lección 21 para siete y ocho de abril
Lección 26 para el 23 y 24 de abril
Lección 11 – 19 y 20 de febrero Unit exam is next Wednesday and Thursday. Make ups are scheduled after school only and are alternate exams.
Lección 25 para el 21 y 22 de abril
Lección 23 para el once y catorce de abril
IR – to go.
Lección 24 para el 16 y 17 de abril
Lección 31 para el 12 y 13 de mayo ¿Cómo se va . . .?
Lección 29 para el 6 y 7 de abril
To ask what time it is in Spanish we say ______________
Talking about where you and others go during free time
Hoy es lunes 9 octubre 2017.
Lección 29 para el 25 y 28 de abril ¿Qué tuviste que hacer en la ciudad? What did you have to do in the city?
SEGUNDO PASO (A que hora…
Telling Time in Spanish
Telling Time in Spanish
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
6th grade: el 1 de mayo de 2014 Warm up (10 min)
Modelo: Son las nueve y media y Natalia tiene la clase
Repaso 3A.
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
¿Qué hora es? What time is it?
Agenda -Notes: Verb TO BE: SER -Notes: Telling time HW: CP Pages 5-6
Español 2 Capítulo 3ª-Flipped Lesson
Agenda -Note-taking: Time HW: Packet on numbers and time
¿Qué hora es?.
Saquen papel y un lápiz, por favor.
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Telling Time in Spanish
Telling Time (La hora).
The Days of the Week (Los días de la semana).
¿Qué hora es?.
Hoy es lunes, 7 de enero del 2008.
Preterite of hacer Preview Preterite of hacer
Hoy es lunes, el 11 de septiembre de 2017
¿Qué hora es?.
La hora.
Telling Time in Spanish
Ir a + infinitive (is,are) going to
How do I ask a question in Spanish???
Metas 1) I can describe things I bought using the direct object pronouns in Spanish for "it" or "them". 2) I can exchange information about who does certain.
Spanish 2 Week 4 Sra. Knutsen.
Telling Time in Spanish
Hola Unidad 3.
Irregular Preterite Verbs
¿Qué hora es?.
What time is it? At what time…?
Telling Time in Spanish
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
Tapas Escribe la hora en números. 1. Son las dos menos cuarto.
Irregular Preterite Verbs: Hacer, Tener, Estar, Poder
Bellringer 10/18 Use a word from Column 1, 2, and 3 to write a complete sentence. You should have 7 sentences when you are done. 1.
Que hora es? What time is it?.
Ch. 1 La hora Telling Time in Spanish
Transcripción de la presentación:

Lección 27 para el 25 y 28 de abril ¿A qu hora estuviste en el centro?

What did you do last night? Warm up – Translate using verb hacer (to do/to make) in preterite (past) tense 1) ¿Que hiciste (tú) anoche? 2) (yo)hice muchos quehaceres ayer. 3) ¿Qué hizo tu amigo a las siete de la mañana. What did you do last night? I did a lot of chores yesterday. What did your friend do at 7:00 am?

Hoy es _________ el _________ de abril Hoy es _________ el _________ de abril. Warm up: ir versus ser in past tense Essential question: Are you able to use the verb estar in the past tense to indicate location? Objective: Student is able to use the verb estar in the past tense to express location. viernes veinticinco

¿Qué tiempo hace? Llueve. Hace frío.

¿Qué tiempo hace? Hace sol. Hace calor.

¡No Olvides! (Don’t forget) Rubrics signed by parents and student were due onThursday, 04/16!- 25 pts. You may turn it in for 20 pts. this week. Schoolnotes.com – account was due 04/16 (25pt) Must be able to access power point files TEACHER NAME: NAN WILLIAMS SCHOOL ZIP CODE: 32205

Make up quiz and absences Anyone who missed possessive prounoun quiz must make it up by 05/02. Retakes after school only 2 Ways to review – both on schoolnotes.com Quizlet.com Possessive Prounoun Review – a powerpoint on my files

Makeup work All makeup work for week ending 04/11 is due this Thursday for B period and this Friday for A period. Check last slide of power points listed on schoolnotes.com. 2 copies of paragraph

Makeup after school – week beginning 04/28 I have workshops and a parents meeting next week. I will only be available for after school makeup on Tuesday and Wednesday

Drill – Quehaceres y diversiones (yo) Fui al correo para enviar una carta Fue aburrido (tú) Fuiste al gimnasio para hacer ejercicio Fue difícil Ella fue al consultorio para ver al medico. Fue serio (nosotros) Fuimos al cine para ver una película Fue graciosa Mis amigos fueron al estadio para mirar the Jaguars Fue divertido

Errands in the city Los quehaceres en la ciudad

El verbo estar (to be – location ) preterite (past tense) (yo) estuve = I was (tú) estuviste = you were (él ) estuvo = he was (ella) estuvo = she was/he was (Ud. estuvo= you (formal) were (nosotros/as) estuvimos = we were (ellos) estuvieron= they were (ellas) estuvieron= they were/they were (Uds) estuvieron = You (formal plura) were

In the following slides, use correct form of verb estar to complete the phrases.

(yo) ______ en el centro a las diez de la noche. estuve I was downtown at 10:00 pm.

You were in the post office at 10:00 am. (tú) _________ en el correo a las diez de la mañana. Estuviste

He was in the bank on time. banco (Él) estuvo en el al ______ a tiempo.

They were in the gas station at 5:00 pm. estuvieron Ellos _________ en la estación de servicio a las cinco de la tarde.

We were in the sports store at 11:00 am. (nosotros)___________ en la tienda deportivo a las once de la mañana. estuvimos

She was in the pharmacy at 1:00 pm. estuvo Ella ________ en la farmacia a la una de la tarde.

My friends and I were in the neighborhood at 8:00 pm. Mis amigos y yo __________ en el barrio a las ocho de la noche. estuvimos

My family was in the movie theatre very late. Mi familia ______ en el cine muy tarde. estuvo

My friend was in the stadium at 1:00 pm. estuvo Mi amigo ______ en el estadio a la una de la tarde.

I was in the doctor’s office on time. estuviste (tú) __________ en el consultorio a tiempo.

They were in the library early in the morning. Ellos __________ en la biblioteca temprano de la manana. estuvieron

Homer was in the gym very early in the moning. Homer _______ en el gimnasio muy temprano de la mañana. estuvo

Bingo con quehaceres ver una película el correo el jabón mirar un partido el banco el champú enviar una carta el consultorio el hospital sacar un libro la estación de servicio difícil devolver un libro el parque aburrido comprar el champú el estadio divertido ver al medico el consultorio serio cobrar un cheque la raqueta de tenis el medico llenar el tanque la pelota la dentista

Don’t say bingo! Must say: “los quehaceres”

Calendario – 25 o 28 de abril Self assess for this class: Can you answer this question? ¿Dónde estuviste ayer? (Where were you yesterday? Yes Somewhat Not yet

Time for makeup work

Make up paragraph for 4/23 and 4/24 Write a paragraph about where you were yesterday using the verb estar (past tense) and errand vocabulary. Eg. (yo) Estuve en la tienda deportivo a las nueve de la mañana. Use transition words, primero, segundo, entonces, finalmente Write 2 copies of paragraph (8 sentences in length). List date of absence and date submitted no later than 2 weeks from date of absence. No credit given until student has read and answered questions in Spanish.