Hoy es viernes, el diez y nueve de mayo

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Bienvenidos a la clase de español
Advertisements

¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Hoy es jueves Es el 17 de septiembre del 2015 ¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español? PARA HACER AHORA: Use worksheets Find an appropriate.
Introductions Basic Greetings in Espanol. What do you understand?
Bell Ringer: 18 de agosto Give an appropriate response to the following: 1.¿Cual es la fecha? 2. ¿Qué día es hoy? 3. ¿Entiendes? 4. Gracias 5. ¿ya?
Saludos y Despedidas Greetings and Goodbyes ¡Hola! Hello!
¡Mucho Gusto!.  There are many ways to greet each other in any Latin community.  Most communities greet each other with a quick embrace and a hand shake.
Etapa Preliminar Mis Primeras Palabras
Objetivo By the end of the lesson, you will be able to greet and say good-bye formally and informally while taking into account culturally appropriate.
Question Formation Español Uno.
Los Saludos ¡Hola! Hello Buenos días Good morning/day
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
¿Cuántos hay? 1. Hay veinte estudiantes en mi clase.
Saludos y presentaciones (Greetings and introductions)
Vocabulario – español/inglés
Personal Questions & Greetings
Los Saludos y Las Despedidas
1. You’re introduced to Sra. Fuertes. ______
CONOCIENDONOS MEETING EACH OTHER.
Para Empezar Greetings & Good-byes
5 Conversational Vocabulary
GREETINGS AND GOODBYES:
Vocabulario de la Lección preliminar
Señora Johnson Beginning Spanish
Prueba (Quiz): ¡Hoy! 31 de agosto Repaso Prueba Corregir las pruebas
Examen de cápitulo 1: ¡HOY!
Aprendemos Hoy: (We are learning today…)
Introductory & Spanish I
Capítulo Uno Hola, ¿qué tal? Spanish 1.
Los Saludos y Las Despedidas Greetings and Good-byes
Getting to know you more!
Vocabulario Capítulo 1.
Thematic Unit: La familia y su ritmo de vida. Targeted Language Level: Spanish Novice-High Essential Question: How does having different kinds of families.
9/18/2018 Descubre Lesson 1 Pg 38 vocabulario.
Lección Preliminar Los Básicos.
Las Introducciones y Frases Básicas
Los Saludos y Las Despedidas
SALUDOS Y EXPRESIONES DE CORTESÍA
Vocabulario 1A: Informal Greetings
Hola, buenos días ,¿Cómo te llamas?
Capítulo 1 - ¡Empecemos! VOCABULARIO 1.
Capítulo PUENTE VOCABULARIO 1.
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Realidades 1 Para Empezar
Greetings Spanish 1.
Los Saludos y Las Despedidas
Él (Ella) se llama… - His (Her) name is… ¿Cómo te llamas?
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Hola / Adiós Capitulo 1 Vocabulario 1.
Conversational Spanish.
Etapa Preliminar Vocabulario
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Lección 1.
Greetings saludos.
Question Formation Spanish I Page 52.
¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español?
¡Vamos! Para Empezar 1 Bienvenidos a la Clase de Español SALUDOS
TOPIC: GREETINGS, INTRODUCTIONS AND FAREWELLS
Vocabulario Saludos y Despedidas In this slideshow, you will review polite words and expressions to use in everyday situations.
Hoy es _______,el ____ de ____________.
Avancemos 1 A Preliminar.
Para Empezar.
Vocabulario 1.
Greetings Spanish 1.
Ch. 1 Conversaciones básicas Basic Conversations
Los Saludos y Las Despedidas
Warm Up Check the roster on the board. Sit in that number desk (number is next to your name). Put your cell phone in that same number pocket. Think of.
Los Saludos y Las Despedidas Los Saludos y Las Despedidas Spanish Greetings Spanish Greetings © 2011 The Enlightened Elephant.
Transcripción de la presentación:

Hoy es viernes, el diez y nueve de mayo AGENDA Hoy es viernes, el diez y nueve de mayo Comic Strip/Dialogue Project(1st half of class time) Collect at end of class, DONE or NOT Vocab on TIME Verb Conjugations for –AR, -ER, -IR verbs

BIENVENIDOS Project U1/E 1 Situation: You are meeting someone at school for the first time.   WRITTEN (Comic Strip – 25pts) MUST INCLUDE: Greeting exchange Pleasantries exchange Name exchange Health / Feelings exchange Age exchange Where from exchange (ask where each other is from) Phone # exchange Email exchange Express likes (2) & dislikes (2) (activities (sports, movies, etc.) & preferences (food, pets, etc.) Farewell exchange

En Español 1: Lección Preliminar – GREETINGS, Basic Phrases, etc. English – el inglés   Spanish – el español 1. Good morning 1. Buenos días 2. Good afternoon 2. Buenas tardes 3. Good evening/night 3. Buenas noches 4. Hello 4. Hola 5. The pleasure is mine 5. El gusto es mío 6. Delighted to meet you 6. Encantado 7. It\'s a pleasure 7. Es un placer 8. Same here 8. Igualmente 9. Nice to meet you 9. Mucho gusto 10. Good-bye 10. Adiós 11. See you later 11. Hasta luego/Nos vemos 12. See you tomorrow 12. Hasta mañana 13. last name 13. el apellido 14. name 14. el nombre 15. What is your name (friendly)? What is your name (formal)? 15. ¿Cómo te llamas (tú)? (friendly) ¿Cómo se llama (ud.)? (formal) 16. What is his/her name? 16. ¿Cómo se llama (él / ella)? 17. My (first) name is... 17. Me llamo... /Mi (primer) nombre es… 18. His/Her name is... 18. (él / ella) Se llama….

19. Where are you from? I am from… 19. ¿De dónde eres? Yo soy de…. English – el inglés   Spanish – el español 19. Where are you from? I am from…   19. ¿De dónde eres? Yo soy de…. 20. Where is he/she from? 20. ¿De dónde es (él / ella)? 21. He/She is from... 21. (él / ella) Es de… 22. What is your phone #? 22. ¿Cuál es tu número de teléfono? 23. My lastname is…. 23. Mi apellido es…. 24. How are you? (formal-to an adult) 24. ¿Cómo está usted? 25. How are you? (friendly) 25. ¿Cómo estás (tú)? 26. (I am) (very) well/fine/good! 26. ¡(Estoy) (Muy) bien! 27. (I am) not (very) well/fine/good! 27. No (estoy) muy bien 28. (I am) so-so 28. (Estoy) Así-así 29. (I am) (very) bad/sick 29. (Estoy) (muy) mal 30. Please? 30. ¿Por favor? 31. Thank you (very much)! 31. ¡(Muchas) Gracias! 32. You’re welcome 32. De nada 33. Excuse me! 33. ¡Con Permiso! 34. What a shame! or How sad! 34. ¡Qué lástima! 35. Excuse me or I’m sorry 35. Perdone 36. I’m sorry 36. Lo siento 37. How great! 37. ¡Qué bueno! 38. Goodbye! 38. ¡Adiós! 39. Yes! 39. ¡Sí! 40. No! 40. ¡No! 41. Friend (masculine) / Friend (feminine) 41. Amigo / Amiga 42. How old are you? (formal way) 42. ¿Cuántos años tiene usted? 43. How old are you? (friendly way) 43. ¿Cuántos años tienes tú? 44. I am ______ years old 44. Tengo _____ años

PRESENTATIONAL WRITING (H1) Rubric (15 possible points) Level I – All Languages Scoring Rubric for WRITING PRESENTATIONAL WRITING (H1) Rubric (15 possible points)   Beginning 0 points Novice-Low 1 point Novice-Mid 2 points Novice-High 3 points Teacher Score What language do I use? (Vocabulary) I cannot write any words in the target language. I can write only a few random words in the target language. I can use a limited number of words and phrases for common objects and actions, but they are repetitive. I can use familiar words and phrases on familiar tasks, topics, and activities. I can elaborate a little. How do I use language? (Function & Structure) I cannot understand any words to provide any information. I can use some simple words to provide basic information. I can use words, phrases and formulaic sentences to provide basic information. I can use phrases and short simple sentences to provide basic information. I can begin to combine words and phrases to create original sentences. How well am I understood during this task? (Comprehensibility) I cannot write any words in the target language that would be understood by someone accustomed to language learners. I can only respond in English. I cannot write in the target language, or may be able to write only a few isolated words and can only be understood with great effort. I can write/spell only a few isolated words in the target language and be understood with difficulty by someone accustomed to a language learner. I can write/spell several common words in the target language, but misspellings often result in misunderstandings by someone accustomed to a language learner. The longer my sentences are, the more likely they may confuse the reader. Adapted from the ACTFL Proficiency Guidelines (2012) and the ACTFL Performance Guidelines form K-12 Learners (1998) and LInguaFolio (2009) How well do I use the language? (Language Control) I have no command of the most basic sentence structure. I cannot write any words in the target language. I have no command of even basic sentence structure. I can write only individual words. No identifiable organization; only individual words. My writing is abbreviated but I may be able to write some memorized phrases. My errors in grammar, word order, and word choice often prevent communication. I can correctly write memorized language, but unable to write novel text at any length. My errors in grammar, word order, and word choice sometimes prevent communication. How much language do I deliver? (Task Completion) I did not complete anything that I was asked to do. I completed little of what I was asked to do. I completed some of what I was asked to do. I completed most everything I was asked to do. Total Presentational Writing Score

SCENE 1: Greetings & Pleasantries Exchange   SCENE 2: Name & Where from Exchange SCENE 3: Health & Age Exchange SCENE 4: Telephone & Email Exchange SCENE 5: Likes & Dislikes Exchange SCENE 6: Goodbye Exchange