Tapas ¿Te gusta ir al cine?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Advertisements

8 ir, dar, estar ¿Ser o estar?. When you want TO GO on a voyage, what Spanish verb do you use? Ir – to go.
¡ Bienvenidos !. Repaso: Spanish 1 Midterm El vocabularioPreguntas ???? La cultura¿Lógico o ilógico? Mezcla Capitulos 1 & 2.
¿Qué? ¿Cómo? ¿Con quién? ¿Por qué? ¿Para qué?
Do now: Lee la historia:
Ir, Dar and Estar: oy verbs
Hoy es martes, el 8 de agosto
Calentamiento Hoy es jueves, el 17 de noviembre
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Examen 4A El mapa gráfico.
1. Carlos 2. Marta 3. Yo 4. Mis hermanos 5. Ustedes 6. Tú 7. Usted
tengo tienes tiene tenemos tenéis tienen
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Ser vs. Estar Both ser and estar mean “to be” – but they are used in different situations.
Asking questions Apuntes.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
Escribe una descripción para todos los miembros de la familia:
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen.
NHS Spanish I Profesora Wright Part I: January 19 thru 22
“Ser” y “Estar” Interrogative Words
Subject Pronouns and Ser
Hoy es Viernes, el 4 de agosto
Hoy es lunes 9 octubre 2017.
Complete the following sentences using the word bank.
Tapas ¿De dónde? The López family is finally sitting down to dinner.
Subject Pronouns and Ser
Ir, Dar and Estar: oy verbs
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Tell where the people are coming from and where they are going.
Talking about where you and others go during free time
Tapas Fill in the blank with the correct word: (la tienda, tener hambre, la tarde, el parque, el auditorio) 1. Yo tengo la clase de matemáticas.
Los fines de semana me gusta…
S2 SPEAKING ASSESSMENT QUESTIONS STUDY GUIDE
Tapas Indicate whether you would address each person as tú or Ud.
Tapas ¿Cuál es tu película favorita?
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Semana del 19 al 23 de octubre 2015
Tapas Fill in the blank with the correct form of ser (soy,eres, es, somos, son) 1. Yo ____ estudiante. 2. Ella ___ maestra. 3. Nosotros ____.
Tapas ¿Cómo estás hoy?.
Subject Pronouns & the Verb Ser
La Fecha: Hoy es martes, 3 de octubre
TAPAS Fill in the blank with the correct word:
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Hoy es miércoles el doce de septiembre
HOY ES JUEVES EL CUATRO DE OCTUBRE
Subject Pronouns and Ser
Tapas Say what each person is going to do: Ir + a+ infinitive
Tapas Fill in the blank with the correct subject pronoun.
Repaso para el examen Español 1H * Unidad 2.
Describe 3 friends/family members:
Tapas ¿Qué hora es? 2. ¿ Quieres beber un refresco?
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
viernes, el 2 de septiembre LT: I can write about Spanish 1 themes
Tapas Identify as many vocabulary words in Spanish as you can from our current chapter (U1E1)
*how a person feels *where a person or thing is
Tapas Write a sentence using each word
Where are you from? ¿De dónde es él? ¿De dónde eres?
Venir to come.
Warm-up How do we talk about what someone is or isn’t going to do in Spanish? In full sentences, say that the following people are going to do the first.
Hoy es viernes el veintiuno de agosto de dos mil quince.
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Ser to be.
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Tapas yo (correr) 2. tú (aprender) 3. nosotros (comprender)
Tapas Write out the following dates in Spanish /5 2. 3/9
Greet the teacher (Salude a la maestra)
Transcripción de la presentación:

Tapas 19-4-17 1. ¿Te gusta ir al cine? 2. ¿Cuál es tu película favorita? 3. ¿Te gusta practicar deportes? 4. ¿Cómo estás hoy? 5. ¿Cómo está tu amigo/a hoy?

acabar de venir (like tener) Yo acabo de Tú acabas de Yo vengo Él/Ella/Usted acaba de Nosotros/as acabamos de Ellos/Ellas/Uds acaban de (like tener) Yo vengo Tú vienes Él/Ella/Usted viene Nosotros/as venimos Ellos/Ellas/Uds vienen

Yo acabo de ir de compras. Vengo del mall.

Tú acabas de andar en bicicleta. Tú vienes del parque.

Mi hermano, Julio acaba de practicar deportes. Él viene del gimnasio.

Beatriz y yo acabamos de ver una pelicula. Nosotros venimos del cine.

Federico y Cristina acaban de sacar una buena nota Federico y Cristina acaban de sacar una buena nota. Ellos vienen de la clase de ciencias.

¿De dónde vienen? ¿Qué acaban de hacer?

Instrucciones Create sentences using the subject that is given and the picture cues. Tell from where the people are coming using the map of a Spanish-speaking country as a cue. Create a logical sentence telling what the person has just done using the photo as a cue.

Yo… (México) Parque Alameda

Los chicos… (Argentina) el mate

Tú… (Puerto Rico) Wisin y Yandel

Mis amigos y yo… (Guatemala) Tikal

Ricardo… (Honduras) sancocho

Usted… (España) Salvador Dalí

Nosotros… (Colombia) Gabriel García Márquez

Marta… El Lago Titicaca

Los estudiantes… (Costa Rica) El bosque tropical

Yo… (España) Pedro Almodóvar

AMIGOS - Find a picture or draw 4 people. They can be friends, relatives or totally separate from each other. - 25 pts. (10 complete descriptions, 10 grammar and spelling, 5 creativity/neatness) -For each person, write a sentence giving the following details: - His/her name (SE LLAMA…) -Where he/she is from (ES DE…) -What he/she looks like and what his/her personality is like (ES…/TIENE…) -How he/she is dressed (LLEVA…) -What he/she likes to do (LE GUSTA…) -His/her profession (ES…) -Where he/she is coming from (VIENE…) -What he/she has just done (ACABA…) -How he/she is feeling (ESTÁ…)