ALC 3 jueves el 21 de enero. objetivo Practicar traduciendo Reconocer verbos Hacer una presentación a la clase en grupos de cuatro.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Advertisements

ALC 65 lunes el 11 de enero.. objetivos Escuchar una canción llenando los espacios y cantarla. Contestar las preguntas en el pasado. Listen to a song,
La a personal. The basic rule The a precedes a specific person or persons used as a direct object. – Levantó la taza. He lifted the cup. – Levantó a la.
Cr-cr cráter Mira la luna con este telescopio. ¿Puedes ver sus cráteres? Look at the moon with this telescope. Can you see its craters?
EL VERBO IR = TO GO.
El presente perfecto. ¿Qué es el presente perfecto? The present perfect is formed by combining a helping verb (have or has) with the past participle.
Para Empezar Hoy es jueves el quince de noviembre Quiz Review Write the English expressions in Spanish below using the verb Ser. 1.We are 2.You (informal)
SABER VS. CONOCER © Rino Avellaneda, 2008 Edited, Havala Gilane, 2009.
Capitulo 6A tener que / deber.
Objetivos 1)to revise basic foods 2)To revise how to use the verb gustar 3) to learn 13 items you might have for breakfast 4) To learn how to say what.
ALC 38 Martes el 23 de marzo. objetivo Talk about a families.
ALC 20 lunes el 28 de septiembre. Objetivos Review and learn – ordinal numbers 1 st -10 th – classes for class schedule – the conjugation of tener By.
FYI –for your information Complete packets for the next two days. Follow instructions on the board. Do not write on packet! Retry set up again on.
Click anywhere to begin El cuerpo ¿Cómo se dice en español? El cuerpo = body Click anywhere to see the answer Click anywhere to continue.
The Mighty One of Israel
El Imperfecto Español 2. When do we use it? There are two past tenses in Spanish: Preterit – when something occurs one time in the past Imperfect – when.
Otras celebraciones Mosaicos, pp. 286, 287, 317. Celebraciones personales Malena and Antón are making plans to attend a friends wedding. Antón asks about.
Subject / Object Questions
Present tense Ir Mrs. Márquez Spanish I. yo = nosotros = tú = Usted (Ud.) =Ustedes(Uds.) = (él, ella)(ellos, ellas) I You (familiar) You (formal) He,
Capítulo Uno: Primer paso
Jeopardy El futuro y Tener exp. Q $100 Q $100 Q $100 Q $100 Q $100
The Present Tense of tener (to have)
Las Acciones Interrumpidas
The Present Tense of tener (to have)
The Present Tense of ir (to go)
EL VERBO SER Capítulo 5. SER: to be Ser is used with…....time/ date …profession …physical characteristics …personality traits …takes place in …possession…nationality…origin.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Using Infinitives Spanish 1 Chapter 7.1.
Whats a direct object?. It receives the action of the verb. It answers the question WHAT? I hit the computer. WHAT do I hit?
Avancemos 1 Lección Preliminar
1. My dad likes Match of the Day because he loves football. 2. My older sister loves X Factor because she likes singing. 3. My mum likes Come Dine with.
Calentamiento 1/5/11 Escribe en inglés y español.
¿Qué te gusta hacer en tu tiempo libre?
Ricitos de Oro y Los Tres Osos
ALC 64 Hoy es miércoles el 14 de marzo de 2012 Conjugate the verbs on the next slide according to the pronoun. Please make a new ALC.
Saber v. Conocer Español 2. Conjugating the verbs Both conocer and saber are conjugated like regular –er verbs. Both conocer and saber are conjugated.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Describe the people or things below using the correct forms of the verb SER and the adjectives provided. EX: profesoras de matemáticas / divertido. Las.
The student will be able to say what someone is going to do. 1 OBJECTIVE:
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
Los complementos directos, y los pronombres de complemento directo Direct Objects and Direct Object Pronouns.
El Verbo “IR” Unidad 2 Etapa 2. Los Objetivos What does “Ir” Mean? How is it different from “-ir”? What are the two reasons to use “IR”?
ALC 39 Viernes el 16 de diciembre. Bienvenida Compañero de las 6:00. Vocabulario La clase de tecnología La clase de matemáticas.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Write the English on the other side of the flap!
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
Actividades que me gustan hacer en mi tiempo libre. I can invite someone to an activity or suggest that we do an activity. I can talk and write about what.
For today’s lesson grab a: Whiteboard, Marker, Eraser & Your blue handout.
El Presente Progresivo Por Derek Popple, Jacob Roach, y la Srta. Márquez.
Gustos y Disgustos Aversiones.
Let’s learn the verb “to be” in Spanish
Comparatives.
a to amarillo yellow amigos Friends anaranjado Orange.
Hola, Adiós What’s today? Who are you and where.
Este fin de semana… Martes el 22 de marzo This weekend…
ROAR RUGIR. I used to bite my tongue and hold my breath Scared to rock the boat and make a mess Solía morderme la lengua y aguantar la respiración Con.
Cuentos Érase una vez escribir un texto para narrar una histora
¿Cuál es la diferencia entre el imperfecto y el pretérito?
Parte Español: ¿A dónde vas durante tu tiempo libre? ¿Qué haces? ¿Qué películas te gustan? ¿Qué comes en tu casa? ¿Cuál es la comida típica de los Estados.
Viernes el 10 de diciembre
Present tense of Querer with infinitives p. 90. To say what you or others want, use a form of the verb querer. The form you use depends on the subject.
JN. DE NS. “FANNY ANITUA” SECTOR: 02 ZONA: 08 C.C.T.: 15DJN1412Q
Aprendemos Hoy: (We are learning today…)
El pretérito del verbo ser
First Grade Dual High Frequency Words
ALC 4 viernes el 22 de enero.
Cuentos Érase una vez escribir un texto para narrar una histora
If you feel that the resources that I have created have helped you save time and/or money, please consider supporting the work that I do by doing your.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Día número 66—español 1 El 29 de noviembre Horario Regular
Transcripción de la presentación:

ALC 3 jueves el 21 de enero

objetivo Practicar traduciendo Reconocer verbos Hacer una presentación a la clase en grupos de cuatro

ALC 3 traducir Érase una vez Miel Abalanzar Camino Eyes Voice mouth

ALC 3 respuestas Érase una vez Miel Abalanzar Camino Eyes Voice mouth Once upon a time Honey To pounce, to jump on Road, path Ojos Voz Boca

Skill-translate Vas a traducir al español Hay que arreglar la frase para que de el mismo significado o mejor. Practica la puntuación y el deletreo Se usa -- en vez de en español para un diálogo.

"But Grandmother! What big ears you have," said Little Red Riding Hood as she edged closer to the bed. "The better to hear you with, my dear," replied the wolf. "But Grandmother! What big eyes you have," said Little Red Riding Hood. "The better to see you with, my dear," replied the wolf.

"But Grandmother! What big teeth you have," said Little Red Riding Hood her voice quivering slightly. "The better to eat you with, my dear," roared the wolf and he leapt out of the bed and began to chase the little girl.

Grupos de cuatro

asignan Narrador/cazador Caperucita roja Lobo Mamá/cazador

Subraya los verben el cuento