EL PUENTE SCHOOL presents…

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Advertisements

Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
CAFECITO PRESENTADO POR (PRESENTED BY ) COUNSELING DEPARTMENT AND CAL-SOAP.
Understanding Documents from Mexico—Part 1 Naming Conventions, Birth Certificates, and Immunization Records Sonja Williams Migrant Education Program NCDPI.
1 2 3 English Learner Advisory Committee (ELAC)
Los Adjetivos Posesivos
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Welcome/Bienvenida
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
1. You’re introduced to Sra. Fuertes. ______
Lo que Dios quiere por nuestras familias
Febrero Tarea Noticias de Segundo Grado Asistencia Fechas Importantes
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Indirect Object Pronouns
Preterite and imperfect of stative verbs
Title I & PAC Thompson Elementary September 10, 2014 (5:00 p.m.)
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Hoy es martes el 7 de enero de 2014.
Double Object Pronouns
Indirect Object Pronouns
SER and SUBJECT PRONOUNS
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
POSSESSIVE ADJECTIVES
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Parent-Teacher Conferences
First Grade Dual High Frequency Words
English Language Learner (ELL) Parent Workshop
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
News from K62/ Noticias de K62
Spanish Class. Mrs. Rogers CLASSROOM ARTICLES 16 de setiembre de 2016
Title 1 Parental Advisory Committee Meeting
I will send a letter home at a later date about conferences.
Henry Houck Happenings Jan./Feb.
Home Office Satisfaction Survey Encuesta de Satisfacción de la Oficina Principal Diff photo April 26, 2016.
ENGLISH 3rd. Grade 3RD. UNIT.
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Holcomb Bridge Middle Parent University Volunteer Meeting
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
¡Bienvenidos a la clase de español!
Unit 6 – A Talking about the future A class by Mr. Jean Paul Quiñonez Touchstone 3.
English Learner Advisory Committee
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Kindergarten Spanish High Frequency Words
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
EL PUENTE SCHOOL – Presentación de CABE (California Association for Bilingual Education) Por: Oralia Camacho.
Free Basic Computer Workshops
SNDA-EL DENTISTA LA LLAMADA FRIA.
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
EL PUENTE SCHOOL – Presentación de CABE (California Association of Bilingual Education) Por: Oralia Camacho.

Matemáticas de Secundaria
Our 5th Grade Classroom News The Week of August 27, 2018
Día número 44 Español 1—Acelerado
My life Name: benjamín Aravena barrios Thicher: Alexis fernandes DATE: 26|06|2018 COURSE: 7°BASICO.
Vámonos: TIENEN 5 MINUTOS Unit 2: El alfabeto y la pronunciación
EL PUENTE SCHOOL Presentación de
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Welcome to World History!
Transcripción de la presentación:

EL PUENTE SCHOOL presents… Oralia Camacho and Rocio Camacho in . . .

MARCH 2 – APRIL 1, 2017 ANAHEIM, CALIFORNIA MARRIOTT & HILTON HOTELS

Arrival John Wayne Airport, Orange County

Early Birds ---- Badge and Tote Bag Pick-Up

¡Bienvenidos al CENTRO DE PADRES DE FAMILIA “ROSALIA SALINAS” ubicado en el Hotel Hilton Salón Huntington Ballroom Nivel 4!

CENTRO DE PADRES DE FAMILIA -THE PARENT CENTER LAURA DIAZ of CABE Project 2INSPIRE with Oralia Camacho LAURA DIAZ of CABE Project 2INSPIRE with Rocio Camacho

KEEPING UP WITH THE JONESES: LEVELING THE PLAYING FIELD Presenter: Marie Rivas, Baldwin Park Unified SD

¿COMO PUEDE SU HIJO ASISTIR A LA UNIVERSIDAD? Presentador: Omar Guillén de Orange County DOE con Rocio Camacho y Oralia Camacho

JUNTOS PODEMOS: DESARROLLANDO MENTALIDADES DE CRECIMIENTO PARA CREAR CULTURAS UNIVERSITARIAS EN CASA Presentador: Jaime Carias, College Success Services

SI, SE PUEDE - LOS BENEFICIOS DE INVOLUCRARSE EN LA EDUCACION DE SUS HIJOS Presentadora: Antoinette Hernandez, CABE Parent Specialist

Marlene Batista of Oxnard SD Daniela Langlotz- Heinze of Palmdale SD BUILDING CAPACITY AND EMPOWERMENT IN LATINO PARENTS THROUGH PARENT MENTORING PROGRAMS Presenters: Marlene Batista of Oxnard SD Daniela Langlotz- Heinze of Palmdale SD

BILITERACY INTO MIDDLE SCHOOL: BRIDGING DUAL LANGUAGE AND AP PRESENTERS: Kate Sohn of Los Angeles USD, Norma Espana of Los Angeles USD, Anne Kim of Los Angeles USD with Oralia Camacho

MARIACHI OLIMPICO ROOSEVELT HIGH SCHOOL, LOS ANGELES USD ENTERTAINMENT BEFORE THURSDAY’S GENERAL SESSION, MARRIOTT PLATINUM BALLROOM

EDUCATORS & PARENT OF THE YEAR AWARDS LUNCHEON THURSDAY, MARCH 30, 2017, 12:00 PM, MARRIOTT PLATINUM BALLROOM CABE Parent of the Year - Patricia Luna, Chaffey Joint Union HSD CABE Para Educator of the Year - Daniela Langlotz-Heinze, Palmdale School District CABE Teacher of the Year - Nancy Alatorre, Palmdale SD CABE Administrator of the Year - Michael Matsuda, Anaheim Union HSD

Seal of Excellence Banquet Friday, March 31, 2017 7:00 PM - 9:00 PM - Marriott Platinum Ballroom

HOMEWORK. Saturday, April 1st at 8:00 A. M HOMEWORK! Saturday, April 1st at 8:00 A.M. in the Marriott Hotel Lobby (no fooling!)

HOMEWORK. Saturday, April 1st at 8:00 A. M HOMEWORK! Saturday, April 1st at 8:00 A.M. in the Marriott Hotel Lobby (no fooling!)

PARENT INVOLVEMENT - Our 13 awesome parents from Alisal HS, Everett Alvarez HS, Mt. Toro HS, El Puente School, & Washington MS.

DEPARTURE DAY. Waiting to board the airplane… departure time 4:15 p. m

What our parents had to say… CABE was a GREAT EXPERIENCE with EXCELLENT WORKSHOPS FOR PARENTS! We learned that parent involvement is the bridge to the school and to make sure it is always open! We learned that parents and students working together along with the school staff can be a team that will help students succeed. We learned strategies to better communicate with our children. We learned that having a “Parent Center” at our schools would encourage parent involvement. We learned COLLABORATION not CONFRONTATION. WE hope that this conference will continue to be offered every year to SUHSD parents and more of them!

Lo que nuestros padres expresaron… ¡CABE fue una GRAN EXPERIENCIA INOLVIDABLE CON TALLERES EXCELENTES PARA LOS PADRES! ¡Aprendimos que la participación de los padres es el puente a la escuela y asegurarnos que siempre esté abierto! Aprendimos que los padres y los estudiantes que trabajan juntos en colaboración con el personal escolar pueden formar un equipo que ayudará a los estudiantes a tener éxito. Aprendimos estrategias de comunicarnos mejor con nuestros hijos. Aprendimos que tener un “Centro para Padres” en nuestras escuelas animaría la participación de los padres. Aprendimos COLABORACIÓN no CONFRONTACIÓN. ¡Esperamos que esta conferencia siga siendo ofrecida cada año a padres de SUHSD e invitar a más padres!

QUESTIONS FOR PARENTS . . . Q1.   What strategy (1-2) did you or the other parents learn that you can apply now?  We learned COLLABORATION not CONFRONTATION, to listen and not be judgmental, make the time to volunteer, and support our children as well as other children who need it. Q2. What was the most memorable experience for you and your team? It’s hard for us to choose just one memorable experience because the whole experience was memorable. Every speaker in our workshops had valuable information, tips, and strategies we can start to use as soon as we get home. We were provided with the tools to use for every situation and the understanding of diversity. We understand that change is needed from both parents and their children. Q3.  Based on what you learned, what recommendations  do you have for the school and/or district regarding our services to English Learners?  Our recommendations would be to look into getting parent centers placed in each school which will inspire more parents to get involved in their child’s school. We would also encourage dual language immersion in our child’s school.

PREGUNTAS PARA NUESTROS PADRES. . . P1.  ¿Cuál estrategia (1-2 estrategias) aprendió Ud. o los otros padres aprendieron que Ud. puede aplicar o implementar ahora? Aprendimos la COLABORACIÓN no CONFRONTACIÓN, escuchar y no ser críticos, reservar tiempo para ofrecernos de voluntarios, y apoyar a nuestros niños así como otros niños que lo necesitan. P2.  ¿Cuál fue la experiencia más memorable para Ud. y su grupo? Es difícil para nosotros elegir sólo una experiencia memorable porque la experiencia entera fue memorable. Cada presentador en nuestros talleres tenía información valiosa, consejos, y estrategias que podemos comenzar a usar tan pronto como lleguemos a casa. Nos dieron los instrumentos para usar para cada situación y el entendimiento de diversidad. Entendemos que el cambio es necesario de ambos los padres como los hijos. P3. De acuerdo con lo que Ud. aprendió, ¿cuáles recomendaciones tendría Ud. para la escuela y/o para el distrito tocante a nuestros servicios para sus hijos que están aprendiendo inglés?  Nuestras recomendaciones serían de averiguar si es posible establecer centros para padres en cada escuela lo cual inspirará a más padres a involucrarse en la escuela de su hijo/a. También animaríamos la doble inmersión de idiomas en la escuela de nuestro/a hijo/a.

THANK YOU AND GOOD NIGHT! See you next year at the 43rd CABE 2018 Annual Conference! SAVE THE DATE: MARCH 28-31, 2018 SACRAMENTO, CA THANK YOU AND GOOD NIGHT!

THE END