Deje un mensaje después del tono.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cada día te veo Porque vivo contigo Y a veces te grito
Advertisements

CONTENT OBJECTIVE: I. W. B. A. T
Indirect Object pronouns IDOPs. Que es un IDOP? The indirect object (IDOP) tells us where the direct object (DOP) is going. The indirect object (IDOP)
Direct object pronouns. What is a Direct Object? The object that directly receives the action of the verb is called the direct object. The direct object.
direct object pronouns
Talking about how you feel: Estar- to be (feeling) to be (located) estoyestamos estásestais estáestán Sentirse- to feel me sientonos sentimos te sientesos.
En el futuro Translate the following into English: 1.Voy a dormir 2.Vamos a salir 3.Vas a comer jueves, el diecisiete de noviembre.
Unidad 2 etapa 2 A EMPEZAR.
Place to do something (verb). Do you remember? El teatro El campo El centro comercial El museo La playa La biblioteca La librería El lago El baile.
The Subjunctive In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive!
ALC 15 martes el 9 de febrero. objetivo Test review.
Un Viaje al Extranjero Our goals for this chapter:
ESTAR and SER SER VS. ESTAR You already know the verb SER. It means to be.
The Subjunctive In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive!
Complementos Directos Usando pronombres. Direct Object Pronouns are: Me= meNos = us Me= meNos = us Te = you (fam)Os = you (pl) Te = you (fam)Os = you.
¿Quieres ir conmigo? Capítulo 4B.
¡Gustar! ¡More fun with la gramática española!. Gustar We use GUSTA with: La comida china El animal La fiesta La hamburguesa El libro *Anything singular*
What do you like to do? ¿Qué te gusta hacer?. jugar al básquetbol.
P.E. Como se dice I learn You run She talks We use the computer You all study a lot They answer the questions.
El Verbo “GUSTAR” w/ I.O. clarifiers
Vocabulary ch.4B Leisure Activities. el baile the dance.
Vocabulary 6-2 Making suggestions and recommendations and turning down an invitation.
27 abril¿Cómo estás? ¿Cómo estás? ¿Cómo estás? Estoy…. Estoy…. How are you? (feeling) How are you? (feeling) I am (feeling)…. I am (feeling)….
Todo tiene soluciónGramática 2 The conditional Preview The conditional.
Direct and Indirect Object Pronouns
Capítulo 3- Vocabulario Los Pasatiempos. ¿Dónde? Where?
ANTE TODO In Spanish, as in English, the object of a preposition is the noun or pronoun that follows a preposition. Observe the following diagram. PREPOSITION.
Estar con adjetivos para expresar estados temporales
Direct Object Pronouns. The direct object in a sentence receives that action of the verb. They answer Whom? or What? about the verb. Nouns used as direct.
¡Sí, me gusta!. Repaso Remember me gusta? You learned to use me gusta for talking about what I like to do. You learned to use te gusta to say what you.
¿Cómo estás hoy?. ESTAR= to be (feelings) You must conjugate ESTAR for whoever youre talking about. yonosotros túx Él, Ella, Usted Ellos, ellas, ustedes.
Informal Speaking AP TestSimulated Conversation. Description The first part in the speaking section will include a task that measures speaking skills.
Hablando por teléfono Talking on the telephone. Aló. Hola. Pronto. (México) Bueno. Diga. Digame. TO ANSWER THE TELEPHONE, SAY:
Would you like to come with me to...? Ill treat you. I invite you. Would you like to...? Of course! I would like to. Yes, I would love to. Thanks, but.
10 Survival Phrases Survival Answers 4/6 With Mr Angry Potato Head and Mrs. Mildly-Angry Carrot-Face.
Me gusta…. How to talk about what we like Me gusta leer. Te gusta leer. Le gusta leer. Nos gusta leer. Os gusta leer. Les gusta leer. I like to read.
Vocabulario 3-1 Por Katie Binger Per.4. Would you like to come with me…? ¿Quieres acompañarme a…? Ill treat you. I invite you. Te invito.
Capítulo 7 Español 1. Hello (2) 1) Aló 2) Diga Whos calling? ¿De parte de quién?
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
¿Qué te gusta hacer en tu tiempo libre?
Los verbos de deber, necesitar, querer, y poder
Expresiones con ESTAR. Está feliz Está contento(a) Está alegre.
Objetivo: Yo puedo describir una relacion ideal y dar mi opinión acerca de la relación de otras personas Calentamiento: Who is carrying out the action.
Haz Ahora – lunes el 3 de marzo 2014 Use SER »A: ¿Juan ___ muy deportista, no? »B: Si, practica muchos deportes. Pero no ____ artística. »A: Verdad. Pero.
Pronouns of Emphasis And the verb gustar #9. Notes #8 Standard 1 on Structures : Students will use linguistically and grammatically appropriate structures.
Gustos y Disgustos Aversiones.
Singular indirect object pronouns
Estar y tener.
Unidad 6 – Lección 2 p la dirección electrónica address.
¿Quieres acompañarme a…? Feeling, Talking on the Phone, Invitations Pp 223.
Places to go Accepting an invitation Declining an invitation TimeJugar
The Conditional Tense El Conditional. Using the Conditional Tense The Conditional tense is used in Spanish as it is in English. It is used to express.
Unidad 3 Etapa 1C Phone conversations. Hablar por teléfono Contestar – to answer Dejar un mensaje – to leave a message La guía telefónica – phone book.
Los lugares en la ciudad
HOY ES EL PRIMERO DE DICIEMBRE HOY ES LUNES. EL PLAN PARA EL SEMESTRE  Unidad 3  Etapa 1 (3 days)  Etapa 2 (3 days)  Etapa 3 (3 days)  Day of review.
Unidad 3 Etapa 1B Actividades y teléfono. Actividades Alquilar un video – to rent a video. Ir al cine – to go to a movie theater. Ir de compras – to go.
HOY ES EL 2 DE DICIEMBRE HOY ES MARTES. PONGAN LA TAREA EN EL CENTRO DE LOS GRUPOS.
ESTAR + EMOTIONS Spanish I. TThe verb ESTAR is used with emotions to show a TEMPORARY condition.
El verbo estar Estar= to be yo estoy nosotros estamos
El verbo “decir” To say To tell.
FREE TIME ACTIVITIES EL TIEMPO LIBRE. Aquilar un video.
Level 1 Unidad 3. » There are different expressions to invite in Spanish. ˃¿Quieres acompañarme a…? ˃¿Quieres …? ˃Vamos a… ˃Te invito a… » Verbs.
Unidad 3 Etapa 1C Comunicación y los redes sociales.
Vocabulario Capítulo 3. ¿Quieres acompañarme a…? -Do you want to join me to…?
Capítulo 4 Tarjetas de vocabulario. Capítulo 4 Tarjetas de vocabulario.
Unidad 6 – Lección 2 p. 353.
Extending Invitations
“Estar” + emociones Español 1.
Barato/-a Cheap. Buen Viaje El teléfono.
Phone conversation in Spanish
Transcripción de la presentación:

Deje un mensaje después del tono. Leave a message after the tone.

Deja un mensaje después del tono. Leave a message after the tone.

dejar un mensaje to leave a message

Tell him (her) to call me. (Familiar) Dile que me llame. Tell him (her) to call me. (Familiar)

Tell him (her) to call me. (Formal) Dígale que me llame. Tell him (her) to call me. (Formal)

¿Puedo hablar con María? May I speak with María?

Quiero dejar un mensaje. I want to leave a message.

Quiero dejar un mensaje para José. I want to leave a message for José.

He (She) will be back later. He (She) will return later. Regresa más tarde. He (She) will be back later. He (She) will return later.

Un momento. One minute.

Un momento, por favor. One minute, please.

la guía telefónica the phone book

una llamada A (telephone) call

llamar to call

regresar to return

la máquina the machine

la máquina contestadora the answering machine

marcar to dial

¡No te preocupes! Don’t worry!

Gracias, pero no puedo. Thank you, but I can’t.

What a shame! (What a pity!) ¡Qué lástima! What a shame! (What a pity!)

tal vez maybe (perhaps)

¡Sí, me gustaría! Yes, I would like to!

¡Sí, me encantaría! Yes, I would love to!

alquilar to rent

ir de compras to go shopping

la película movie, film

emocionado excited

enfermo sick

enojado Angry, mad

triste sad

ocupado busy

contento happy

alegre happy

preocupado worried

el tiempo libre free time

ya no no longer