Albert Einstein. Who is he ? What did he do? Theory of relativity Mass-energy equivalence Quantum mechanics Photoelectric effect Atomic bomb.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español la memoria (2): cómo trabajarla bien en grupos.
Advertisements

Salir/DOP.
What do you want to be? Quiero ser … (profession) What is your profession? Es … (profession) What is your uncles profession? Es … (profession) Where does.
27 abril¿Cómo estás? ¿Cómo estás? ¿Cómo estás? Estoy…. Estoy…. How are you? (feeling) How are you? (feeling) I am (feeling)…. I am (feeling)….
What kind of verb is JUGAR? An ________ VERB. It is also a Stem-Changing verb. What stem-changing verb did we see a few chapters ago? _________________.
El pretérito: verbos en -AR What is “el pretérito”? SSSStuff that happened in the past!! IIIIt’s DONE… OVER WITH!!
Martes 6 de marzo de Advanced Quantum Theory Paul Roman.Addison-Wesley, ISBN Quantum Mechanics, Concepts and Applications N.
Alumno: Emmanuel Hegmann Profesora: Ana Lilia Laureano-Cruces Posgrado en Ciencia e ingeniería de la Computación –UNAM Universidad Autónoma Metropolitana-A.
Jueves 16 de febrero de 2012 Novena clase de 1:30 horas. Van 12:00 horas.
Cosecha Amarga Cosecha Dulce: El programa Bracero
How are isotopes different from atoms?
Martes 14 de febrero de 2012 Octava clase de 1:30 horas. Van 9:00 horas.
Relative (adjective) clauses A relative clause (or an adjective clause) is a clause in a sentence that describes a noun. The boy that is standing by the.
Teoría de la Relatividad
Stem Changers  Some verbs are “stem changing” verbs. Jugar is one of those verbs. Let review what a stem is!  Ex: The stem of comer is com  Caminar.
MI HORARIO TÍPICO Srta. B.. WRITE IN FULL SENTENCES  An example of a class  En la segunda hora tengo la clase de inglés a las ocho y media. Señora Bethea.
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
Vamos de comprasGramática 2 Preterite of -ar verbs Preview Preterite tense Preterite of -ar verbs, nosotros form Stem-changing -ar verbs.
WHERE DO WE COME FROM: Introduction to Tolerance Lourdes Rubio LPC Counselor-Kenmore.
English Direct Objects  Are the direct recipients of the action of a verb  They answer the questions – who? or what? after the verb.
Ser y Estar Soy Eres Es Somos Sois Son Estoy Estás Está Estamo s Estáis Están.
Español IV.  What type of question is it? ◦ Is it a YES/NO question? ◦ Is a question word (where, when, etc.) present?
Jueves 23 de febrero de 2012 Onceava clase de 1:30 horas. Van 15:00 horas.
DISCUSSING THINGS A FAMILY DOES TOGETHER 6.2. New Verbs & Review To do To go out To eat dinner To visit To travel Hacer Salir Cenar Visitar Viajar.
Martes 21 de febrero de 2012 Decima clase de 1:30 horas. Van 13:30 horas.
Circle the information What is the density of an object with a of 12.5g; who when placed in a graduated cylinder the water rises from 7ml to 12 ml?
Persona A: ¿Cómo es la clase de arte? (What is art class like?) Persona B: La clase de arte es divertida. (Art class is fun.)
¿Cómo te llamas? What is your name? ¿De dónde eres? Where are you from?
1. ¿Cómo estás? 2. ¿Cómo eres? 3. ¿De dónde eres? 4. ¿Cuántos años tienes? 5. ¿Cuándo es tu cumpleaños?
Que es la literatura cientifica?
 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers.
¿Qué le duele?. ¿Cómo formamos las frases? The verb “doler” (to hurt) is a stem changing verb. The o changes to ue in all form but the nosotros and vosotros.
HACER AHORA: Conj. the verb in Span. in the sent: 1.(sacar) Enrique ________ fotos de la fiesta. 2.(leer) Los estudiantes ________ dos horas durante la.
Saber and Conocer (Los verbos saber y conocer) to know Notes: page 31 of your INB.
una pelicula romantica
Capítulo 1 Práctica de ADJETIVOS con estrellas DIRECTIONS Part A MODELO Part A PREGUNTA #1.
Study slides Places to GO & Things to do (GOing to do)
Adel Mohd E Mrs. Timm Adel mohd 1 Robots technicalhut.blogspot.com.
Capítulo 1 Práctica de ADJETIVOS con estrellas DIRECTIONS Part A MODELO Part A PREGUNTA #1.
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Los Útiles escolares The school supplies.. La Mochila.
Los Útiles Escolares The School Supplies. En mi mochila- In my bookbag Yo tengo - I have ¿Qué tienes?- What do you have?
Los meses del año ¿Cu áles son los meses del año? Los meses del año son:
NICK VUJICIC’S BIOGRAPHY WHO IS HE ? BIRTH. CHILHOOD.
Of Irregular Verbs Irregular Verbs To talk about what happened yesterday, we use the PAST TENSE. Irregular Verbs CHANGE completely example: Go -> Went.
Cómo responder a las preguntas
Fruta fresca y ensalada de la menta
La Telenovela En Nombre del Amor.
What do others say? ¿Qué dice la gente? Who am I? ¿Quién soy yo?
The Nobel Prize Physics 2017 By: JULIÁN TICONA CHAMBI.
Direct Object Pronouns
El pretérito: verbos en -AR.
-AR Preterite Verbs Past Tense of the Verbs.
Subject Pronouns & the Verb Ser
Subject pronouns.
Práctica de ADJETIVOS con estrellas
Preterite of hacer Preview Preterite of hacer
PRESENTATION ADRIANA LUCIA CORREA CHILITO JAIME MARINO.
Repaso de Checkpoint 1.3.
Atoms test review.
I like... Me gusta Me gustan.
How to say the date in Spanish
Jugar.
Potential and Kinetic Energy How is all energy divided? Potential Energy Kinetic Energy All Energy Gravitation Potential Energy Elastic Potential Energy.
Los objetos directos y pronombres
Periódo 3. periódo 3 periódo 5 How much Spanish do students often learn in school?
Direct Object Pronouns
THE WHITE DESERT HOTEL ANTARTICA THE WHITE DESERT HOTEL ANTARTICA.
Albert Einstein. In 1905, when he was a young unknown physicist, he published his theory of special relativity. He deduced the equation of physics best.
ACTIVITY 2 Information, their names, where they are from and what they do for a living.
Transcripción de la presentación:

Albert Einstein

Who is he ?

What did he do? Theory of relativity Mass-energy equivalence Quantum mechanics Photoelectric effect Atomic bomb

Nobel prize in physics in 1921 April 18, 1955