Sept. 26 – Sept. 30 Monday Take Six weeks test Write voc. with information on voc. Pag. for Ch illustrations 10 phrases or/and words
Personal Pronouns yo I tú you (familiar) Usted (Ud.) you Él he ella she Singular Nosotros we (masc., masc./fem.) Nosotras we (fem.) vosotros you (masc., masc./fem.) Vosotras you (fem.) (formal) Ustedes (Uds.) you (formal) Éllos they (masc., masc./fem.) Ellas they (fem.) Plural
Miércoles Study –ar verbs verbs that en in –ar (hablar) Singular Plural (yo) hablo (tú) hablas (él) ella Ud. habla (nosotros) (nosotras) hablamos (vosotros) habláis (vosotras) Uds. (ellos) (ellas) hablan
Regular -ar verbs Make a list of –ar verbs Caminar Navegar Hablar Andar
Era of Discovery 1. Country 2. Map 3. Explorers 4. Products 5. Important people in History 6. Places of interest to visit 7. Food: recipe 8. Transportation 9. Arquitecture 10. Tipical clothing 11. Sports 12. Music 13. ??? 14. ??? 15. ???
Era de Descubrimiento 1. Mapa del pais 2. Personas importantes 3. Exploradores 4. Productos 5. Lugares típicos 6. Lugares de interés 7. Deportes
Barcelona
Work will be Written in class For several grades English and Target language Vocabulary Sentences in target language Labeled pictures Grammar point Word game about information Due Dates: Daily work for daily grades 9/30 Vocabulary 30 10/3 Word game and key 10/5 –ar verbs 10 sentences Oct. 10 Final project due Oct 10 start oral presentations Written project=written test
Sample of a grammar point: Asking for Information ¿DóndeWhere? ¿De dónde?From where? ¿Cuánto?How much? ¿Cuántos/as?How many? ¿Quién es él?Who is he? ¿Quiénes son? Who are they? ¿Cómo?How? ¿Cuándo?When? ¿A qué hora?At what time? ¿Qué?What? Which? ¿Cuál(es)?What? Which one(s)? ¿Por qué?Why? 1. ¿Cuál es mi pais? 2. ¿Cuáles son mis productos 3. ¿Quiénes son los personajes importantes? 4. ¿De dónde son los conquistadores en Perú? 5. ¿A qué hora es la presentación?
Interrogative Words Sample of a grammar point: Asking for Information Interrogative Words ¿Cómo?How? ¿Cuándo?When? ¿A qué hora?At what time? ¿Qué?What? Which? ¿Cuál(es)?What? Which one(s)? ¿Por qué?Why? 29 ¿DóndeWhere? ¿De dónde?From where? ¿Cuánto?How much? ¿Cuántos/as?How many? ¿Quién es él?Who is he? ¿Quiénes son? Who are they? ¿Cuál es mi libro? ¿Cuáles son mis libros ¿De dónde son los conquistadores en Perú? ¿Quiénes están en el club de español? ¿A qué hora es la presentación? Es durante la clase de español.
Santorini, Grecia Transporte: barco, lancha, funicular, burro, y a pie.
Computer lab days Work on project and save your information to your personal drive so it is accessible from any computer in the school. information to teacher so your work can be graded accordingly.
En el funicular