Welcome to the Annual Meeting of Title I Parents Bienvenidos a la Junta Anual de los Padres de Título I.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Welcome to the Annual Meeting of Title I Parents.
Advertisements

Welcome to (Bienvenidos a) Guy B. Teachey Elementary School Annual Public Meeting (Reunión Anual Pública)
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Rancho High School. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement to improve individual outcomes.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
English Learner Advisory Committee (ELAC) ELAC Rights and Responsibilities Tahoe Truckee Unified School District
The Components of a Schoolwide Title I Program Presented by Ryan Saunders, Ed.D. August 14, 2014.
Cram Middle School September 11, :00am in the Library.
Bonita Vista Middle School Annual Parent Meeting Junta Anual de Padres de Familia A California Distinguished School.
TITLE I What is the legal framework for Title I?  Elementary and Secondary Education Act of 1965  No Child Left Behind Legislation of 2002.
Clark High School September 30, :30 am. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Everett Elementary Back to School Night INTRODUCTIONS INTRODUCCIO’NS WELCOME to Everett! Bienvenidos a Everett!
State Migrant Parent Advisory Council SMPAC. Welcome Doreen Candelaria Title I/ Migrant (602)
School/Escuela: BROWN JUNIOR HIGH SCHOOL Date/Fecha: SEPTEMBER 17, 2015 Time/Hora: 9:30 AM & 5:30 PM.
Knudson Middle School 17 September :15 AM in Room 502.
Socorro Independent School District Title I Annual Meeting Junta Annual del Programa Título I August 21, 2015.
Welcome to (Bienvenidos a) Lindley Park School Annual Public Meeting(Reunión Anual Pública) & Open House (Apertura Escolar)
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Junta Annual Titulo I South Monterey County Joint Union High School District.
School/Escuela: Martin Luther King, Jr. ES Date/Fecha: September 23, 2015 Time/Hora: 2:00-3:00 p.m.
School/Escuela: Rex Bell Elementary Date/Fecha: Time/Hora:
OFFICE OF FEDERAL PROGRAMS MIGRANT EDUCATION PROGRAM (MEP) STATE PARENTAL ADVISORY COUNCIL March 8, 2016.
Local Control Accountability Plan Parent Advisory Committee Plan de Control de Documentación Local Comité Asesor de Padres Welcome! ¡Bienvenidos!
No Child Left Behind Title I, Part A Program Annual Meeting Sylvan Rodriguez Elementary Date: 09/09/2015 Presenters Ana Delia Zamarripa, Title 1 Coordinator.
No Child Left Behind No Dejar Atrás a Ningún Niño Parent Implications Lo que implica para los padres.
Title I, Part A TITULO I, PARTE A
Bienvenido a la junta anual de Padres de Titulo I
1 2 3 English Learner Advisory Committee (ELAC)
Title I Annual Meeting Junta Annual del Programa Título I
Welcome/Bienvenida
10/17/2016.
Socorro Independent School District
Annual Title 1 Parent Meeting
Annual Title I Parent Meeting: (Reunión Anual de Padres de Titulo I)
Title I Meeting Reunión del Título I
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Bienvenidos al Programa Federal Título I para padres de familia
Title I & PAC Thompson Elementary September 10, 2014 (5:00 p.m.)
La meta principal del Plan de Denver 2020 de DPS es garantizar la existencia de escuelas excelentes en todos los vecindarios. Verificar el progreso Apoyar.
Annual Fall Meeting (Reunión Anual del Otoño)
Reunión Anual Título I (Title I)
Reunion annual del titulo i
Title I Annual Meeting Junta Anual de Titulo I
Reunión de Participación y Sugerencias de Padres y Familias
Información para padres sobre el programa Título I
La meta principal del Plan de Denver 2020 de DPS es asegurar que haya escuelas excelentes en todos los vecindarios. DPS’ top Denver Plan 2020 goal is to.
Please insert your school name and the date/s of the meeting/s
Title 1 Parental Advisory Committee Meeting
Schertz Elementary Annual Title 1 Meeting Geri Pope, Principal
Bienvenido a la junta anual de Padres de Titulo I
SISTEMAS METEOROLOGICOS MARIA JORDAN FISICA. Parents have the right to know that their child will be safe at school, both physically and emotionally.
Montclaire Elementary
Junta del Financiamiento del Titulo I
Bienvenidos a la Reunión Anual de Padres de Familia : Titulo 1
Información para padres sobre el programa Título I
Bienvenidos a la Reunión Anual de Padres de Familia : Titulo 1
Bienvenido a la Reunión Anual de Titulo I para Padres
Bienvenido a la Reunión Anual de Título I, Parte A Padres y Familias
English Learner Advisory Committee
Why are we here? The No Child Left Behind Act of 2001 requires that each Title I School hold an Annual Meeting of Title I parents for the purpose of… Informing.
Bienvenido a la Reunión Anual de Título I, Parte A Padres y Familias
Junta Anual del Título I School Name Principal Name Date
Bienvenidos a la Reunión Anual de Padres de Familia : Titulo 1
Junta Anual del Título I Johns Elementary Vanessa Colón 8/29/18
Bienvenido a la Reunión Anual de Título I, Parte A Padres y Familias
Bienvenido a la Reunión Anual de Título I, Parte A Padres y Familias
Bienvenido a la Reunión Anual de Título I, Parte A Padres y Familias
Raymond Cree Middle School
Transcripción de la presentación:

Welcome to the Annual Meeting of Title I Parents Bienvenidos a la Junta Anual de los Padres de Título I

Why are we here? The No Child Left Behind Act of 2001 requires that each Title I School hold an Annual Meeting of Title I parents for the purpose of… ● Informing you of your school’s participation in Title I ● Explaining the requirements of Title I ● Explaining your rights as parents to be involved La Ley Ningún Niño Quedará Atrás de 2001 requiere que cada escuela Título I tenga una reunión anual de los padres con el propósito de… ● Informarles sobre la participación de su escuela en el Título I ● Explicar los requisitos de Título I ● Explicar sus derechos de participación como padres Why are we here?

What you will learn… ● What does it mean to be a Title I school? ● What is the1% Set-Aside for parental involvement? ● What is a CIP? ● What is the School-Parent Compact? ● How do I request the qualifications of my child’s teacher(s)? Lo que aprenderá… ● ¿Qué significa ser una escuela del Título I? ● ¿Qué es el 1% Separado para la participación de los padres? ● ¿Qué es un plan de mejoras del campus (CIP)? ● ¿Qué es el Contrato Entre Hogar y Escuela? ● ¿Cómo pido las calificaciones del maestro de mi hijo?

What you will learn…(Continued) ● How is the Annual Evaluation of the Parental Involvement Plan conducted? ● How can I be involved in all of these things I’m learning about? Lo que aprenderá… (continuación) ● ¿Cómo se realiza la Evaluación Anual del Plan de Participación Paternal? ● ¿Cómo puedo yo involucrarme en todos estos aspectos de los cuales estoy aprendiendo?

What does it mean to be a Title I School? Being a Title I school means receiving federal funding (Title I dollars) to supplement the school’s existing programs. These dollars are used for… ● Identifying students experiencing academic difficulties and providing timely assistance to help these student’s meet the State’s challenging content standards. ● Purchasing supplemental staff/programs/materials/supplies ● Conducting parental Involvement meetings/trainings/activities ● Recruiting/Hiring/Retaining Qualified Teachers

¿Qué significa ser una escuela Título I? Ser una escuela de Título I indica que se reciben fondos federales (dólares del Título I) para suplementar los programas escolares existentes. Estos dólares se usan para… ● Identificar a estudiantes que experimentan dificultades académicas y proveer ayuda pronta para ayudarles a cumplir con los rigurosos estándares del currículo del Estado ● Sufragar los gastos de conseguir personal/programas/materiales/útiles ● Realizar juntas/capacitación/actividades de participación de los padres ● Reclutar/contratar/retener a maestros calificados

What is the 1% set-aside and how are parents involved? ● Any district with a Title I Allocation exceeding $500,000 is required by law to set aside 1% of it’s Title I allocation for parental involvement. ● Of that 1%, 5% may be reserved at the district for system-wide initiatives related to parental involvement. The remaining 95% must be allocated to all Title I schools in the district. Therefore each Title I school receives its portion of the 95% to implement school- level parental involvement. ● You, as Title I parents, have the right to be involved in how this money is spent.

¿Qué es el 1% que se aparta y cómo participan los padres? ● Cualquier agencia local de educación (LEA) con fondos de Título I que excedan $500,000 es requerida por ley que aparte 5% de estos fondos para la participación paternal ● De ese 1%, 5% puede reservarse por LEA para iniciativas globales relacionadas a la participación de los padres. El 95% restante deberá ser asignado a todas las escuelas Título I del LEA. Por lo tanto, cada campus Título I recibe su porción del 95% para implementarse a nivel del campus para participación de los padres ● Ustedes, como padres de Título I, tienen el derecho de participar en cómo se utiliza este dinero.

What is the Title I Plan? ● The Title I Plan addresses how the LEA will use Title I funds throughout the school system. Topics include: ● Student academic assessments ● Additional assistance provided struggling students ● Coordination and integration of federal funds and programs ● School programs including migrant, pre-school, school choice, and supplemental educational services as applicable. ● Parental Involvement Strategies, including the LEA Parental Involvement Plan ● You, as a Title I Parent, have a right to be involved in the development of the LEA Title I Plan

¿Qué es el Plan de Título I? ● El Plan de Título I se dirige a cómo utilizará los fondos Título I a través del sistema escolar. Los temas incluyen: ● Asesoramientos de logros académicos estudiantiles ● Ayuda adicional que se provee a los estudiantes con dificultades ● Coordinación e integración de los fondos y programas federales ● Programas escolares que incluyen a los migrantes, preescolares, elección de escuelas, y servicios suplementarios de educación como sea aplicable. ● Estrategias de Participación de los Padres, incluyendo el Plan de Título I ● Ustedes como padres de Título I tienen el derecho de participar en el desarrollo del Plan de Título I.

What is a CIP? ● The CIP is your school’s Campus Improvement Plan and includes: ● A Needs Assessment and Summary of Data ● Goals and Strategies to Address Academic Needs of Students ● Professional Development Needs ● Coordination of Resources/Comprehensive Budget ● The School’s Parental Involvement Plan ● You, as Title I parents, have the right to be involved in the development of this plan.

¿Qué es el Plan de Mejoras del Campus (CIP)? ● El CIP es el Plan de Mejoras del Campus e incluye: ● Evaluación de Necesidades y Resumen de Datos ● Metas y estrategias dirigidas hacia las necesidades académicas estudiantiles ● Necesidades de formación profesional ● Coordinación de recursos y un presupuesto global ● El Plan de Participación de los Padres del Campus ● Ustedes como padres de Título I tienen el derecho de participar en el desarrollo de este plan.

What’s included in the school’s Parental Involvement Plan? ● This plan addresses how the school will implement the parental involvement requirements of the No Child Left Behind Act of Components include… ● How parents can be involved in decision-making and activities ● How parental involvement funds are being used ● How information and training will be provided to parents ● How the school will build capacity in parents and staff for strong parental involvement ● Title I parents, have the right to be involved in the development of the Parental Involvement Plan.

¿Qué se incluye en el Plan de Participación de los Padres? ● Este plan se dirige a cómo la escuela implementará los requisitos de participación de los padres de la Ley Ningún Niño Quedará Atrás de Sus componentes incluyen… ● Cómo los padres pueden participar en tomar decisiones y actividades ● Cómo se utilizan los fondos de participación de los padres ● Como la información y capacitación se proveerá a los padres ● Cómo la escuela desarrollará la capacidad de los padres y personal para obtener fuerte participación de los padres ● Los padres de Título I tienen el derecho de participar en el desarrollo del Plan de Participación de los Padres.

What is the School-Parent Compact? ● The compact is a commitment from the school, the parent, and the student to share in the responsibility for improved academic achievement ● You, as Title I Parents, have the right to be involved in the development of the School-Parent Compact. ● Distribution of the Compact. ¿Qué es el Contrato Entre Hogar y Escuela? ● El contrato es un compromiso de la escuela, el padre, y el estudiante de compartir las responsabilidades para mejorar los logros académicos. ● Ustedes como padres de Título I tiene el derecho de estar involucrado en el desarrollo del Contrato Entre Hogar y Escuela. ● Distribución del Contrato

How do I request the qualifications of my child’s teachers? ● You, as Title I Parents, have the right to request the qualifications of your child’s teachers ¿Cómo solicito las calificaciones de los maestros de mi hijo? ● Ustedes como padres de Título I tienen el derecho de solicitar las calificaciones de los maestros de su hijo.

How is the evaluation of the Parental Involvement Plan Conducted? ● Evaluation Requirements ● Conduct annually ● Conduct with Title I parents ● Analyze Content and Effectiveness of the current plan ● Identify Barriers to parental involvement ● Data/Input may include… ● Parent Survey (Required) ● Focus Groups ● Parent Advisory Committees ● Process and Timeline ● How the evaluation informs next year’s plan

¿Cómo se lleva a cabo la evaluación del Plan de Participación de los Padres? ● Requisitos de la Evaluación ● Se realiza anualmente ● Se realiza con los padres de Título I ● Se analizan el contenido y la eficacia del plan actual ● Se identifican barreras a la participación de los padres ● Datos/Informes pueden incluir… ● Encuesta de los Padres ● Grupos de Enfoque ● Comités de Consejo de los Padres ● El Proceso y Escala de Tiempo ● Cómo la evaluación afecta los planes del próximo año

Who are the parent leaders at my school? ¿Quiénes son los líderes de los padres de mi escuela? Name/Nombre Phone/Tel. correo electronico ● Pamela Wilson, Principal ● Miriam Ramos, PTA President ● Veronica Zamarippa, Office Clerk ● Terri Rollerson, Campus Secretary

Questions? ¿Preguntas?