Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
1. Tengo una pregunta..
This is an interactive presentation
How to tell time in Spanish
Accents and Punctuation
Las Palabras Interrogativas
Telling Time Grammar Essential #8.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
Repaso de la Etapa Preliminar
Hola Todays Lesson Objectives To learn the question How old are you? and how to write and say the answer to this To learn the question When is your birthday?
You Need to Improve the Way You Write and Think in Spanish! Months & Dates This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Communicative Spanish Background- Intros-. What to cover? Communicative SpanishCommunicative Spanish VocabVocab ConjugationConjugation Parts of speech.
ANDRE FRANCO. Malena aprende los números Malena is learning the numbers in Spanish with objects. Lets find out how much she knows.
Click anywhere to begin El cuerpo ¿Cómo se dice en español? El cuerpo = body Click anywhere to see the answer Click anywhere to continue.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Telling Time in Spanish Grammar Notes
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
By the end of this lesson you will be able to : Confidently name parts of the body Say what hurts Tell a friend not to do something.
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
Module 1.4 pp12,13 La fecha de hoy: ________________________.
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
El calendario y la fecha
Cómo escoger libros Justo para Mí 1. Mira la portada. 2. Lee el título y el autor. 3. Lee la contra- portada. 4. Hojea el libro. 5. Lee la primera página.
¿Qué hora es? Capítulo – Para Empezar. ¿Qué hora es? To state the time in Spanish, one must use the phrase Es la… or Son las… To state the time in Spanish,
Vocabulario Capítulo preliminar.
Week of Oct , S1P1 – Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen el.
Time Expression with Hacer
+ Expresciones Hoy es el treinta de enero.. + Greetings Hola Hello ¿Qué pasa? Whats up?
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Español 1 el 26 de agosto. Empezar el 26 de agosto Translate: Hi! My name is John. How are you? Whats your name? See you later. Its 5:00 p.m. Whats happening?/Whats.
Telling Time Unidad 2 Etapa 2. Telling time in Spanish : Its 2:00.--Son las dos. Its 3:00.--Son las tres. Its 4:00.--Son las cuatro. Its 5:00--Son las.
Frases útiles para la clase de español
Los interrogativos.
Los meses del año Most of the months of the year are cognates. Cognates are words that look, sound and have similar meanings in English as they do in.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Bellwork: Wednesday, 8/28/13 1.Take out your notes from yesterday titled Los días de la semana y los meses del año. (You MAY need an additional sheet.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Hoy es martes, el diez de septiembre
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
Una Papa canción Steps to Success: Be able to recognise the body parts when you hear them Be able to say them to a partner Understand about using adjectives.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
La Hora.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
P ARA E MPEZAR B UENOS DIAS Good morning B UENAS NOCHES. Good evening.
Similarities between English and Spanish
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
El oido/ la oreja La muela/el diente La garganta El estómago El tobillo.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Warm-up Label the body parts La cabeza Los ojos La nariz La boca El est’omago El brazo La mano El dedo La pierna El pie.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
Senora Atkinson Spanish 1 Week 5: Day 1 Roll Call: Answer with: “Hola”, “¿Qué pasa?” or “¿Qué tal?”. Review (Repaso): Complete the worksheet on your desk!
Lección Preliminar Vocabulario
CLASS COMMANDS AND PHRASES
Classroom Commands Señora Atkinson.
Spanish I Lección Preliminar
Vocabulario 1.3 ¿De dónde eres? – Where are you from?
To greet someone:.
Put away everything and have a pencil and an eraser.
Para Empezar P. 9 – el cuerpo p. 9.
Día número 66—español 1 El 29 de noviembre Horario Regular
Transcripción de la presentación:

Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2

Outline for Test Reading: Multiple choice questions about vocabulary- telling date, greetings, leaving, asking how someone is doing, etc... Writing: Answer questions with complete sentences- can cover any vocabulary learned Abbreviations: remembering abbreviations Label a body: you should know ALL body parts Vocabulary: translate from English to Spanish

Outline Continued Vocabulary: Translate from Spanish to English Culture: know about the running of the bulls and some bullfighting information- page 16 Listening: I will spell five words, and you will write what I spell Speaking: Answering questions with complete sentences- these can be any of the questions we have discussed in class

Outline...still... Dates: Write dates in Spanish Time: Write out sentences to tell the time Commands: Match the Spanish commands with their English equivalents

Practice: Answer these questions with complete sentences: 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Cuál es la fecha hoy? 3. ¿Qué tiempo hace? 4. ¿Qué hora es? 5. ¿Cómo se dice hand en español? 6. ¿Qué quiere decir levántense en inglés? 7. ¿Cómo te llamas? 8. ¿Cómo está Ud.?

Answers to question practice 1. Hoy es Hoy es el _#__ de __month__ 3. Hace frío (hace calor, hace viento, llueve...) 4. Son las ____ y ____ / Son las ___ menos __. 5. Se dice la mano. 6. Quiere decir Stand up. 7. Me llamo __name__. 8. Bien, gracias/ Así así/ Mal...

Draw a stick figure or animal on your paper and label the body parts: Be sure to include: – Head – Eye – Nose – Mouth – Arm – Leg – Hand – Finger – Foot – Stomach

Answers to body parts: In Spanish: – Head- la cabeza – Eye- el ojo – Nose- la nariz – Mouth- la boca – Arm- el brazo – Leg- la pierna – Hand- la mano – Finger- el dedo – Foot- el pie – Stomach- el estómago

Culture Practice: 1. Why is it called los sanfermines? 2. Where does this event take place? 3. How long does the festival last? 4. When is the saint commemorated? 5. What do many people do as the bulls run through the streets? 6. What is a bull fighter called in Spanish? 7. What does that word for bull fighter mean? 8. What happens to the bulls at the end of the fight?

Answers to culture 1. It is named after the patron saint of the town- San Fermín 2. Pamplona, Spain 3. 2 weeks 4. July 7- every year 5. They run with the bulls 6. El matador 7. It means the killer 8. They die

Practice with Dates: 1. March 1: 2. January 30: 3. November 26: 4. May 13: 5. April 29: 6. August 27:

Answers for dates: 1. el primero de marzo 2. el treinta de enero 3. el veintiséis de noviembre 4. el trece de mayo 5. el veintinueve de abril 6. el veintisiete de agosto

Write sentences to tell times: 1. 9: : : : :16

Time Answers: 1. Son las diez menos diez 2. Son las doce y media 3. Es la una y cuarto 4. Son las siete menos cuarto 5. Son las cuatro y dieciséis

Write the English for: 1. Siéntense. 2. Abren los libros 3. Cierren los libros 4. Saquen la tarea. 5. Entreguen la tarea. 6. Levántense. 7. Repitan.

Commands Answers: 1. Sit down. 2. Open your books 3. Close your books 4. Get out your homework 5. Turn in the homework 6. Get up 7. Repeat