Vocabulario y gramática en contexto

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
This is an interactive presentation
Advertisements

El 26 de octubre. To say you like a noun. You use Me gusta or Me gustan. Use me gusta with singular nouns. Ex. I like iced tea. Me gusta el té helado.
-ER & -IR Verbs As we saw in the previous presentation, there are three conjugations of verbs in Spanish: –AR, –ER, and –IR. -ER and –IR verbs are often.
Gusta, again! Earlier in the course, we saw how to express likes and dislikes about activities, i.e., gusta + a verb. In this slide show, we are going.
en el desayuno for breakfast el yogur n yogurt el cereal n cereal.
Present Tense of ER/IR Verbs
Objetivos 1)to revise basic foods 2)To revise how to use the verb gustar 3) to learn 13 items you might have for breakfast 4) To learn how to say what.
Las comidas. El desayuno Breakfast El pan tostado.
Español I Repaso para el examen: Vocabulary er/ir verbs me/te gusta(n)/me/te encanta(n) Listening Comprehension Reading Comprehension (about 60 points)
Breakfast. El desayuno toast El pan tostado cereal.
Vocabulary 3A-2 Sp. 1 Realidades. en el desayuno for breakfast.
0 1 Capítulo 3A Tarjetas de vocabulario By: Malinda Seger Coppell High School Coppell, TX By: Malinda Seger Coppell High School Coppell, TX.
Present tense conjugations of regular –AR, -ER, & -IR verbs
1.Look at the following grid of words. 2.Try to make 4 groups of words, each of which are related to each other in some way. 3.Give each group a name.
Unidad 3, Lección 1 Comer en familia: Mi comida favorita
Venezuela, Colombia, Ecuador, Peru, and Bolivia form a region of contrasts, with mountains and lowlands, rain forests and deserts, immense wealth and.
The letters l and ll In Spanish, the letter l is pronounced much like the letter l in the English word leaf. Listen to and say these words: lechuga lunes.
Warning: This vocabulary chapter will make you hungry!
The Present Tense of tener (to have)
Hazlo ahora el 20 de marzo Objetivo: SWBAT identify and use drink vocabulary. On your hazlo sheet, write down five foods you see in the picture on the.
Capítulo 3A Español 1. el DESAYUNO: BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
Unidad 3, Lección 1 Español I Tema: We LIKE gustar Essencial Question: How do I use the verb gustar to talk about what people do and do not like?
Gustar y los sujetos. So far, we have seen the phrases: Me gusta correr. – I like to run. Te gusta bailar. – You like to dance. Le gusta comer. – He likes.
-ER and –IR verbs Monteverde, also known as the Cloud Forest (Bosque nuboso) is a major ecoturismo destination in Costa Rica. It is home to the Reserva.
Clip Art UNIDAD 1 Lección 1 Table of Contents
To remember some words for food and drink To say what foods you like to eat and drink.
Unidad 3.1. To talk about foods and beverages To ask questions To say which foods you like and dont like Use interrogative words Use the verb gustar with.
la comida food, meal el desayuno breakfast en el desayuno for breakfast.
ER VERBS COMER.
Question and Answer Samples and Techniques. Traditional Puerto Rican cooking is known as _________. All of the above Bueno alcapurrias pollo La cocina.
Dibujar.
Present Tense -er and -ir Verbs Singular forms Plural forms.
Comer- to eat Yo como- I eatNosotros comemos- We eat Tú comes- You eatVosotros coméis- You all eat- Españna Él come- He eatsEllos comen- They eat Ella.
Apuntes el 6 de enero El plural de los sustantivos (Pluralizing Nouns) When pluralizing most nouns in Spanish, simply add an –s to the end of the word.
Repaso Subject pronouns. Definition Subject Pronouns – the pronoun that takes the place of the noun at the beginning of the sentence. The subject pronoun.
en el desayuno for breakfast el yogur yogurt el cereal cereal.
Vocabulary 3A-2 Realidades. en el desayuno for breakfast.
Venezuela, Colombia, Ecuador, Peru, and Bolivia form a region of contrasts, with mountains and lowlands, rain forests and deserts, immense wealth and.
To talk about breakfast 1. En el desayuno For breakfast 2. El cereal Cereal 3. El desayuno Breakfast 4. Los huevos Eggs 5. El pan Bread 6. El pan tostado.
Present tense of -er and -ir verbs. To create the present-tense forms of -er and -ir verbs, drop the endings from the infinitives, then add the verb endings.
En el desayuno. For breakfast El cereal cereal.
Vocabulario y gramática en contexto
LA COMIDA Food. el desayuno - breakfast el cereal - cereal.
Capítulo 3A La Comida (Food) ¿Desayuno o almuerzo? Talk about foods and beverages for breakfast and lunch. Talk about likes and dislikes Express how often.
0 1 Capítulo 3A Tarjetas de vocabulario 2 Tema 3 La comida ¿Desayuno o almuerzo?
Capítulo 3A Español 1. el DESAYUNO: BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
¿Desayuno o almuerzo?. la comida food, meal el desayuno breakfast.
¿Que vas a pedir? What are you going to order? en el almuerzo for lunch.
Capítulo 3A Español 1. BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
Capítulo 3A Español 1. BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
COMIDA Desayuno Almuerzo. EN EL DESAYUNO For breakfast.
¿Desayuno o almuerzo?. En el desayuno for breakfast.
La comida  food, meal El desayuno  breakfast El cereal  cereal.
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
Vocabulario del Capítulo 3A
Vocabulary 3-A.
Capítulo 3A Español 1.
Capítulo 3A Español 1 Obj: SWBA:
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Flashcards La Comida – Food Por Sra. Abeille.
Capítulo 3A Tarjetas de vocabulario.
Vocabulary 3-A.
Vocabulario 3-A.
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
Vocabulario y gramática en contexto
Chapter 3 A La comida.
Capítulo 3A (Breakfast or Lunch?) ¿Desayuno o Almuerzo?
Apuntes: -ER Verbs Lección 4: La comida.
Vocabulary 3-A.
Transcripción de la presentación:

Vocabulario y gramática en contexto El desayuno es mi comida favorita. En el desayuno, yo como cereal con leche, tocino y pan tostado. Todos los días bebo jugo de naranja. Nunca bebo té sin leche. Y tú, ¿qué comes en el desayuno?

Vocabulario y gramática en contexto Me encanta el Restaurante de la Plaza. La comida es muy buena. En el almuerzo, como una ensalada de frutas o un sándwich de jamón y queso. Siempre bebo agua. Es importante beber mucha agua, ¿verdad?

El desayuno Tomás es de los Estados Unidos. Está en Costa Rica para estudiar. ¿Qué come el primer día? Lee la historia. El desayuno

1 El desayuno Mamá: A ver . . . tocino, salchichas, huevos . . . Papá: ¡Uy! Es mucha comida. No comprendo. Tú nunca comes el desayuno. Mamá: No es mi desayuno. Es para Tomás, por supuesto. Los americanos comen mucho en el desayuno.

2 El desayuno Raúl: No comes mucho en el desayuno, ¿verdad? Tomás: ¡No! ¡Qué asco!

3 El desayuno Tomás: No me gusta nada el desayuno. A veces bebo jugo de naranja y como pan tostado. Raúl: Yo tampoco como mucho.

4 El desayuno Mamá: Buenos días, Tomás. Aquí tienes tu desayuno. Huevos, tocino, salchichas, pan tostado, cereal con leche . . . Tomás: Gracias. Es un desayuno muy bueno. Me encantan los huevos y el tocino.

5 El desayuno Tomás: Comparto los huevos, el tocino y las salchichas. Raúl: ¿Compartes tu desayuno? Muchas gracias, Tomás.

6 El desayuno Raúl: ¿Y qué bebes? Tomás: Jugo de naranja, por favor. Raúl: Te gusta la leche, ¿no? Tomás: Más o menos.

7 El desayuno Raúl: Papá, ¿unos huevos? Papá: No, gracias. ¡La comida es para Uds.!

8 El desayuno Mamá: ¿Cuál es tu almuerzo favorito, Tomás? Tomás: Me gustan las hamburguesas, la pizza, la ensalada . . . Mamá: Bueno . . . ¡pizza, hamburguesas y ensalada para el almuerzo!

Present tense of -er and -ir verbs

Present tense of -er and -ir verbs To create the present-tense forms of -er and -ir verbs, drop the endings from the infinitives, then add the verb endings -o, -es, -e, -emos / -imos, -éis / -ís, or -en to the stem. Here are the present-tense forms of -er and -ir verbs using comer and compartir:

Present tense of -er and -ir verbs

Present tense of -er and -ir verbs

• Regular -er verbs that you know are beber, Present tense of -er and -ir verbs • Regular -er verbs that you know are beber, comer, comprender, correr, and leer. • Regular -ir verbs that you know are compartir and escribir. • You also know the verb ver. It is regular except in the yo form, which is veo.

Me gustan, me encantan Use me gusta and me encanta to talk about a singular noun. Me gusta el té pero me encanta el té helado. Use me gustan and me encantan to talk about plural nouns. Me encantan las fresas pero no me gustan mucho los plátanos.

Me gustan, me encantan When you use me gusta(n) and me encanta(n) to talk about a noun, include el, la, los, or las. Me encanta el jugo de naranja pero no me gusta la leche. ¿Qué te gustan más, las hamburguesas o los perritos calientes?

In Spanish, the letter h is never pronounced. The letters h and j In Spanish, the letter h is never pronounced. Listen to and say these words: hora hablar hasta hola hoy hace hacer hotel

The letter j is pronounced like the letter h The letters h and j The letter j is pronounced like the letter h in “hat” but with more of a breathy sound. It is made far back in the mouth—almost in the throat. Listen to and say these words: trabajar dibujar jugar videojuegos hoja jueves junio julio

The letters h and j Try it out! Find and say five examples of foods or beverages from this chapter that have h or j in their spelling. Try it out! Say this trabalenguas three times as fast as you can: Debajo del puente de Guadalajara había un conejo debajo del agua.

Venezuela, Colombia, Ecuador, Peru, and Bolivia form a region of contrasts, with mountains and lowlands, rain forests and deserts, immense wealth and extreme poverty, remote villages and modern cities. A rugged geography, ancient indigenous civilizations, and abundant natural resources have made this one of the most culturally diverse regions in the world.

Constructed more than 500 years ago, the terraced fields in the highlands of Bolivia were a sophisticated system for conserving soil and water, and some remain in use today. In the 1980s archaeologists reconstructing ancient agricultural systems on the shore of Lake Titicaca (at 12,500 feet the highest navigable body of water in the world) found that these ancient systems worked better in this difficult environment than many modern agricultural techniques.

to talk about breakfast en el desayuno for breakfast el cereal cereal el desayuno breakfast los huevos eggs el pan bread el pan tostado toast el plátano banana la salchicha sausage el tocino bacon el yogur yogurt

to talk about lunch en el almuerzo for lunch la ensalada salad la ensalada de frutas fruit salad las fresas strawberries la galleta cookie la hamburguesa hamburger el jamón ham la manzana apple

to talk about lunch la naranja orange las papas fritas French fries el perrito caliente hot dog la pizza pizza el queso cheese el sándwich de ham and cheese jamón y queso sandwich la sopa de verduras vegetable soup

to talk about beverages el agua f. water el café coffee el jugo de manzana apple juice el jugo de naranja orange juice la leche milk la limonada lemonade el refresco soft drink el té tea el té helado iced tea

to talk about eating and drinking beber to drink comer to eat la comida food, meal compartir to share to indicate how often nunca never siempre always todos los días every day

to say that you like / love something Me / te encanta(n) . I / you love ( ). Me / te gusta(n) . I / you like ( ).

other useful words comprender to understand con with ¿Cuál? Which? What? más o menos more or less por supuesto of course ¡Qué asco! How awful! sin without

present tense of –er verbs como comemos comes coméis come comen

present tense of –ir verbs comparto compartimos compartes compartís comparte comparten