Buenos dias clase.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Presente To conjugate regular verbs in the present tense, drop the ending (-ar, -er, -ir) and add the correct ending for each subject. yo tú él/ella/Ud.
Advertisements

Capítulo 6A Stem-Changing Verbs: Boot Verbs o-ue u-ue.
Me llamo ________ Clase 8 NV La fecha es el 22 de octubre del 2011 Proposito # 17: ¿Como repasamos los verbos? Actividad Inicial: Conjugate the following.
El futuro.
¡Buenos días clase!.
Tener que + inf.. Tener means to have The verb tener, when used with the word que and the infinitive of another verb, means to have to and shows obligation.
Me llamo _______ Clase 10N La fecha es el 11 de octubre del 2012 Propósito # 10: ¿Envías muchos correos electrónicos? Actividad Inicial: Completa Ejercicio.
Me llamo __________ Clase 9IM La fecha es el 5 de abril del 2013 Propósito # 43 : ¿Conoces un país extranjero? Actividad Inicial: In the following sentences,
Tener.
Contesten en frase completa
Present tense –ar, -er, & -ir Verbs Spanish II. yo = nosotros = tú = Usted (Ud.) =Ustedes(Uds.) = (él, ella)(ellos, ellas) I You (familiar) You (formal)
Conjugating AR, ER & IR Verbs in the present tense
Present tense Regular –AR, -ER, and -IR verbs
Present tense verb form review present tense ir a + inf.
Ir + a + infinitive S1C4L2.
Present tense conjugations of –AR verbs Los Verbos Regulares.
Como conjugar los verbos
Me llamo _________ Clase 11 IL La fecha es el 13 de octubre del 2011
AR Verbs *To make a verb have a subject, chop off the “AR” ending and add these endings:
LOS VERBOS EN “-ER” E “-IR”
LOS VERBOS EN “-AR”.
Infinitives The word “infinitive” refers to the unconjugated form of a verb. Simply put, this is the “to” form of a verb; for example, en inglés: en español:
-AR VERBS how I learned to speak in complete sentences.
El presente de los verbos regulares Español 2-2 Sra. Carpinella.
15/04/ Capítulo 4 – Segundo Paso Telling Where People & Things Are The Verb ESTAR Un repaso ¿Dónde estás?
ESPAÑOL I – BUEN VIAJE 1 CAPÍTULO 4 – REPASO
The present tense of -er verbs:leer yo le o tú le es él, ella, usted le e nosotros(as) le emos vosotros(as) le éis ellos, ellas, ustedes le en.
PLANS & SCHOOL ACTIVITIES View the powerpoint and complete the following activities.
¿Quién hace qué? Finding the subject of a sentence in Spanish.
Presente de los verbos -ER y -IR # 32 - grammar. Verbos Verbs in the infinitive form end in AR ER IR The patter we learned to conjugate AR verbs was:
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2.
Talk about activities you do at school Conjugations of verbs tener, poner, hacer y traer.
Chapter 4A – La Comida. Complete the sentence with the appropriate form of the indicated verb. Write the entire sentence. 1.Los alumnos ______________.
Capítulo 4. Infinitives in Spanish end in –ar, -er, and – ir The conjugated infinitive is often followed by another infinitive or infinitive phrase/ expression.
IRREGULAR VERBS. Hacer Ahora 2/4/13  ¿Qué hora es? 10:53 P.M.  ¿Qué tiempo hace hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  Write the correct form of the –ar.
Me llamo __________ Clase 6nh (601) La fecha es el 14 de enero del 2013 Proposito # 27: ¿Cómo continuamos el repaso para la Prueba: Repaso C MAÑANA? Actividad.
Me llamo ___________ Clase 802 La fecha es el 26 de noviembre del 2013 Proposito # 27: ¿Cómo repasamos para la Prueba 5? Actividad Inicial: Escribe 3 oraciones.
tener que/hay que expressing obligation with hay que and tener que
Present Tense –AR verbs Unidad 2, Lección 2. Some (AR) verbs we know!  Escuchar – to listen  Tocar – to play  Alquilar – to rent  Estudiar – to study.
Español IV.  What type of question is it? ◦ Is it a YES/NO question? ◦ Is a question word (where, when, etc.) present?
SABER and CONOCER Page 460 Realidades 1 SABER SABER means…. To Know We use SABER to talk about knowing facts or information.
El verbo Ir “to go” When you want to talk about where someone is going, use the verb ir. yo tú él, ella/ usted nosotros(as) ellos(as)/ ustedes U2E2, p.
-er / -ir verbs Present Tense The stem of –er and –ir verbs is formed by dropping the infinitive ending (-er or –ir). Comercom- Beberbeb- Vendervend-
Department of Modern Languages. Gramática nueva To HaveTo Have.
Present tense conjugations of regular –AR, -ER, - IR verbs Los Verbos Regulares.
Querer con Infinitivos Capítulo 3. To say what you and others want, use a form of the verb querer. The forms you use depend on the subject. yo quiero.
Me llamo _______ Clase 701 La fecha es el 19 de mayo del 2014
Me llamo ___________ Clase 702 La fecha es el 7 de febrero del 2014 Proposito # 50: ¿Cómo repasamos para la Prueba 5? Actividad Inicial: Escribe 2 oraciones.
Me llamo ___________Clase 801 La fecha es el primero de octubre del 2015 Proposito # 8: ¿Cómo conjugamos los verbos que terminan en –ER/-IR? L.O.: to recall.
SABER VS. CONOCER SABER AND CONOCER FOLLOW THE PATTERN OF REGULAR ER VERBS, BUT EACH HAVE AN IRREGULAR YO FORM.
Present tense verbs: -er and –ir. Copy and Translate  Correr  compartir.
-ar, -er and –ir verbs in the present tense. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action.
El verbo Tener The verb tener – to have. Tener – to have (irregular verb) 1. Yo tengo (I have) __________________________ 2. Tú tienes (you have) __________________________.
Asking and Answering Questions!. Questions in Spanish always begin with an inverted question mark (¿). 1.
Me llamo ___________ Clase 601 La fecha es el 22 de enero del 2015 Propósito # 46: ¿Tienes una mascota? Actividad Inicial: TOMAR QUIZ 2: CAP. 2 Complete.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
23/11/15 Proposito # 24b: L.O.: To learn the form and use of presente tense –ER/-IR verbs Actividades: Conjugate the following verbs. Then, write an original.
Regular present subjunctive mood Grammar essentials #122.
Gramática- Repaso The verb ir And ir + a + infinitive 1A- p.11.
- Er and -ir verbs. Let’s review some terms! Verb: a part of speech indicating action.
Hoy vamos a aprender a conjugar los verbos en español ¡Bienvenidos a la clase de español! El objetivo:
Day 30. Complete the sentence with the appropriate form of the indicated verb. Write the entire sentence. 1.Los alumnos ______________ mucho. (hablar)
Present tense of Querer with infinitives p. 90. To say what you or others want, use a form of the verb querer. The form you use depends on the subject.
Deber Should/ought to. Deber We use “deber” to say what people should do. We conjugate “deber” and then use an infinitive of another verb. Subject + deber.
Hoy es jueves, el 3 de diciembre Por favor, contesta las preguntas en frases completas. 1.¿Con qué frecuencia estudias literatura? 2.¿Con qué frecuencia.
Tú______________________________ Nosotros_________________________ Yo_______________________ Ud. ______________________ bailas escuchamos música nado dibuja.
Instrucciones: Think of an infinitive en español. Go up to the whiteboard and carefully use a marker to write the infinitive you have in mind. I’ll start:
The present tense El Presente. Presente There are two parts to the infinitive of a verb.
Practica del verbo SER. Complete the chart with the correct forms of ser:
Transcripción de la presentación:

Buenos dias clase

¿Cómo están Uds?

Ready for some "Tener que + infinitive" ?

Bueno vamos. Lets go!

Tener que + infinitive To have to (verb)

Complete the following sentences with the form of tener que and an appropriate infinitive.

Juan _____ _____ ______ español. Juan tiene que estudiar español.

Nosotros _____ _____ _____ al mercado. Nosotros tenemos que ir al mercado.

Los alumnos _____ _____ _____ en la cafetería. Los alumnos tienen que comer en la cafetería.

Yo _____ _____ _____ el dinero al empleado. Yo tengo que dar el dinero al empleado.

Ud. _____ _____ _____ muchas composiciones. Ud. tiene que escribir muchas composiciones.

Teresa y Anita _____ _____ ______ discos. Teresa y Anita tienen que escuchar discos.

Paco y yo _____ _____ _____ la televisión. Paco y yo tenemos que mirar la televisión.

Tú _____ _____ _____ el almuerzo en la cocina. Tú tienes que preparar el almuerzo en la cocina.

Ellos _____ _____ _____ por teléfono en la sala. Ellos tienen que hablar por teléfono en la sala.

¡Uds. son muy inteligentes! ¡Hasta mañana!

¡Adiós amigos!