MI INFANCIA: MY CHILDHOOD BY: KELSEY ROWE. Un año de edad: One year of age ◦Español: Cuando yo tenía uno, jugaba con animales de peluche. Mi animal favorito.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Using the preterite and imperfect tenses!!! Now that we know two forms used for the past tense, the preterite and the imperfect. Lets look at how each.
Advertisements

El Pretérito y El Imperfecto
Preterite Tense Some Uses of the Preterite Tense
La Explicación Definitiva del Pretérito y El Imperfecto:
You have already learned how to use the preterite tense to talk about things that happened in the past Now you will learn another tense that will also.
Mi Familia My Family.
El Pretérito y El Imperfecto. Here are the reasons to use the imperfect tense: On going action (something that was happening) Yo estudiaba cuando mi hermano.
Every time I paint it serves a purpose to bring about pride in our Mexican American culture. --Carmen Lomas Garza.
El Pretérito y El Imperfecto
~The Imperfect Tense~. 2 Main Past Tenses in Spanish In Spanish, there are 2 main tenses used to talk in the past: 1. El Pretérito 2. El Imperfecto.
Topic 5Topic 1Topic 2Topic 3Topic
Unidad 2 Etapa 3A El vocabulario. Después de la escuela Andar en bicicleta – to ride a bike Caminar con el perro – to walk the dog Cenar - to have dinner,
El pretérito vs el imperfecto. Cuando narramos en el pasado…. El Imperfecto: 1. Describe en general o que estaba pasando 2. Provee información de fondo.
LOS USOS DEL IMPERFECTO Y DEL PRETÉRITO. Los usos del imperfecto en general “was doing something” “used to do something” “did something” – long term.
Preterit VS Imperfect Spanish 3. El Pretérito If the action started and ended at a definite time. Yo vi una película anoche. Ella fue a Puerto Rico el.
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Practice distinguishing between the preterite and imperfect tenses.
Calentamiento (Use p. 237) Write five sentences saying what you liked to do when you were a child. Cuando era Me gustaba… (I used to like…) Me.
EL IMPERFECTO We use the imperfect to talk about actions that happened repeatedly in the past. In English we often say “used to” or “would” to express.
Carlota _____ que estudiar hoy. Marina y yo _____ mucha hambre.
El pasado (insert Jazz Hands).
Hazlo Ahora Cambia el verbo al pretérito regular. 1. Los estudiantes (llegar) __________ a México. 2. Yo (comprar) __________ una película interesante.
Mi Niñez My Childhood. Mi niñez Nací en Long Beach, California. Yo era la primera hija a mis padres. I was born in Long Beach, California. I was the first.
 Di  Diste  Dio  Dimos  dieron  Vi  Viste  Vio  Vimos  vieron.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
C5V2 REPASO. Complete the sentence and then translate… 1. De pequeño, me fascinaba jugar al pilla pilla. As a kid, I loved to play tag. 2. Con mis amigos,
ABOUT US.
{ REPASO Capítulo 8.1. Se usa para reproducir documentos Enseguida Cultivar Capaz de hacer algo Instantáneamente No lo entiendo Fotocopiadora Inmediatamente.
Use the imperfect to describe habitual or customary acts in the past. (used to) De niño, jugaba fútbol todos los días. (As a child, I used to play soccer.
Hace expressions…. Dealing with time Hace mucho tiempo en una galaxia muy lejana...
By: Nicholas Maknoon. Early Life Se llama Xavier Hernandez. El es de Terrasa, Spain. Xavi was born on January 25, He started playing soccer at a.
Los verbos ponerse y decir Esp. 2/cap. 4.1 P. 130.
1 2 Adjetivos (a) 3 Adjetivos (b) 4 Pretérito / imperfecto (a)
Capítulo 4: ¿Qué haces en tu tiempo libre?
 Both saber and conocer mean “to know” but they have different uses. (like ser and estar)  Both verbs are irregular in the yo form but are regular in.
Final Exam Speaking questions The speaking part of the exam will be given the week of May 26 th in regular class time prior to the final exam days. The.
Imperfect: Regular verbs, & ser,ir,ver…. What is the imperfect tense? It is a different past tense, with different uses than the preterit! It is a different.
Practicamos escribir Mi viaje. Write the translation on your white board!
The Verbs saber and conocer (Los verbos saber y conocer) The “to know” verbs.
Tu Niñez your childhood. Las mascotas to talk about pets.
Exam Review. Section I You will be given ten regular verbs to conjugate in the preterite. This will be done in the same format as the conjuguemos drill.
El Pretérito y El Imperfecto Español III. In Spanish two past tenses are used. How do we know when to use the preterite tense and when to use the imperfect.
Repaso de escribir Español 1A.
Español II, lunes, el 31 de marzo
Preterite ImperfectIrregularBoth Back to the present.
¿Qué hicieron durante sus fines de semana? Yo jugué el frisbee con mis amigos. Yo estudié mucho.
El Imperfecto Interrupted Actions. Remember:  You use the imperfect to talk about what you used to do habitually, or repeatedly.  You also use it to.
DO NOW: Copy and translate the following into English.
MENSAJERO Y ESCRIBIENTE CUANDO ERA NIÑO…. 1. CUANDO YO ERA NIÑA, YO ERA MUY MIMADA Y DESOBEDIENTE. When I was a little girl, I was very spoiled and disobedient.
The Preterite Tense. USES  To talk about specific actions completed at a specific time in the past. Example: Ayer yo fui al cine. Example: Ayer yo fui.
¿Adónde fuiste?.
El Pretérito y El Imperfecto. Imperfect: I was speaking, I used to speak hablaba hablabas hablaba hablábamo s hablaban comía comías comía comíamos comí.
The verb tener Capítulo 2. Copy the following and translate Vocabulario para tener Vocabulario para tener –Vocabulary for tener 1. tener hambre 2. tener.
5.2-1 Both Spanish and English use the present progressive, which consists of the present tense of the verb to be and the present participle of another.
Imperfect: Regular verbs, & ser,ir,ver…. What is the imperfect tense? It is a different past tense, with different uses than the preterit! It is a different.
El Pretérito y El Imperfecto Español III. In Spanish two past tenses are used. How do we know when to use the preterite tense and when to use the imperfect.
To have. Los Objetivos What does “tener” mean? Why do we use “tener”? How do we conjugate “tener”?
Memoria de mi niñez Por: Sabrina Clase:800. Nací el 28 de octubre 2000.
¡Hazlo ahora, por favor! Saca una hoja de papel Escribe cinco actividades “you really like to do”, cinco actividades “you like to do” (indoors and outdoors)y.
ALC 143 Bienvenida Martes el 3 de mayo. objetivo Yo puedo escribir el vocabulario de la bienvenida.
Avancemos 1 – Unidad 2 Lección 1
EL IMPERFECTO We use the imperfect to talk about actions that happened repeatedly in the past. In English we often say “used to” or “would” to express.
Vámonos Translate the following sentences & take out any work you need checked: Ella canta en el coro. Nosotros necesitamos una pelota para jugar al baloncesto.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
Vámonos Write out the following sentences in Spanish and English. 1)Anoche, yo comí con mi familia. 2)Cuando yo era niña, siempre comía con mi familia.
Target: I can use the stem changing verbs: o-ue and e-ie correctly. Warm up: Rewrite the following letter in Spanish. April 6 th, Hi dad, How are.
Preterite: Beginning and Ending of an Action When talking about the beginning or ending of an action in the past, use the preterite The following verbs.
Mi Maestra de Español Pattie Salazar. 2 Educación l Bachiller en Español de la Universidad de Texas en Arlington/ Bachelor of Arts in Spanish from UTA.
¿Qué hora es? (What time is it?) Son las siete de la mañana. (It’s 7:00 A.M) A las siete me despierto. (At 7:00 I wake up.)
Hace Time Expressions p.32.
Transcripción de la presentación:

MI INFANCIA: MY CHILDHOOD BY: KELSEY ROWE

Un año de edad: One year of age ◦Español: Cuando yo tenía uno, jugaba con animales de peluche. Mi animal favorito era mi oso de peluche. ◦English: When I was one, I played with stuffed animals. My favorite animal was my teddy bear.

Tres años: Three years old ◦Español: Cuando tenía tres años, me gradué de pre escolar. Después, mi familia y mis amigos fueron a cenar para celebrar. ◦English: When I was three, I graduated pre school. After, my family and friends went to dinner to celebrate.

Cinco años: Five years old ◦Español: Cuando tenía cinco años, aprendí a andar en bicicleta. Esa Navidad, tuve una bicicleta de regalo. ◦English: When I was five, I learned how to ride a bike. That Christmas, I got a bike as a gift.

Siete años: Seven years old ◦Español: Cuando tenía siete años, fui a Colorado. Era mi primera vez esquiando ◦English: When I was seven, I went to Colorado. It was my first time skiing.

Nueve años: Nine years old ◦Español: Cuando tenía nueve años, coleccionaba monedas. Tenía un mapa de todas las monedas que debía recoger. ◦English: When I was nine, I collected coins. I had a map for all the coins I needed to collect.

Once años: Eleven years old ◦Español: Cuando tenía once años, vi el monumento a Washington en DC. Mi clase tuvi también un recorrido por el edificio de la Capital. ◦English: When I was nine, I saw the Washington Monument in DC. My class also got a tour of the capital building.

Trece años: Thirteen years old ◦Español: Cuando tenía trece años, nadé para PK. También empecé a nadar para un equipo durante todo el año. ◦English: When I was thirteen, I swam for PK. I also started swimming for a year-round team.