Objective: Talking about food in Spanish. 10 minutes. Slide 1 of 3 Translate to English using vocabulary sheet only. DO NOW: Write all your answers in.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La comida WALT: say what you eat for each meal of the day
Advertisements

You will have 3 minutes to look at the following picture
El Restaurante.
El bróculi- no Las espinacas- no El pan dulce- sí El arroz- no El pollo- no ¿Dulce?
Exprésate Uno Capítulo 6 Vocabulario 2
THIS IS With Host... Your VerbsEn el CaféEn el mercado El Desayuno El Almuerzo La Cena.
Fruits and Vegetables Warm-up: List 5 fruits and 5 vegetables.
¿Qué pones en la mesa Para el desayuno pongo… Para el almuerzo…..
Encantar Complete the quiz on “encantar”. ¿Que es?.....
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
El Día de Amor y Amistad Spanish I and II. Translate the poem to English:  Las rosas son rojas,  Las violetas, azules,  El azúcar es dulce  Y también.
¿Qué prefieres comer? ¡Vamos al restaurante!.
Talking about meals Expresate 6-2. Meals as verbs El desayuno (the breakfast) El desayuno (the breakfast) Desayunar (to eat breakfast) Desayunar (to eat.
Vida Sana Objetivo; To talk about healthy lifestyles MUST be able to say what you do to lead a healthy lifestyles SHOULD be able to use ‘se’ constructions.
Vámonos: Las opiniones Draw a thermometer in your book. List these opinions next to it, the most positive at the top down to the most negative at the bottom.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
 En el papel con el pavo, escribe un párrafo corto con la siguiente información…  ¿Dónde celebras El día de Acción de Gracias?  ¿Con quiénes celebras?
Instrucciones: Draw pictures of your favorite breakfast foods and drink on this place setting. On the other side, draw pictures of your favorite dinner.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Capítulo 6 Vocabulario 2 Talking about meals, offering help, giving instructions Página
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
Capítulo 6 Comida. Para empezar Choose the correct form of “ser” and “estar,” and translate the sentences below. 1. We are very happy. 2. I am from Peabody.
Hoy es viernes, el 23 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – Ask for more of something – Ask for the bill.
Que rico/ delicioso – yum! Que rico/ delicioso – yum! Que asco – gross! Que aproveche/ buen Provecho – enjoy your meal.
Calentamiento Start at HAHS and give directions to one of three locations you see on the map in Español:
Do Now 10 de noviembre 2014 Take out folder from back crate, pick up copies of guided notes from back table Write name on top of all sheets.
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
La comida del restaurante
El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta.
A Conversar: Take turns asking your partner the following question. *Keep speaking until time is up! ¿Te gusta comer ____________________? (Do you like.
Me llamo ______________ Clase 11 La fecha es el 19 del abril 2012 Propósito # 64: ¿Cuál es la comida típica? La Actividad Inicial Contesta las preguntas.
 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers.
You will have 3 minutes to look at the following picture. Identify as many things (in Spanish) as you can in the picture.
Español 2 12 de octubre de 2015.
El Restaurante Español 2 Unidad 2 Vocabulario C.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta6. La pizza 2.Los tomates7.
¿Qué Comes? Objectives: ● Identify items of food in Spanish ● Say what I like & dislike.
Español 2 22 de octubre de La Campana: Hoy es jueves el 22 de octubre de 2015 Escribe en español. 1. My mom wanted to eat a banana for breakfast.
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
Hoy es martes el 26 de enero Today is Tuesday, January 26. Get together in your groups and label the levels of food in the Pyramid. There should be 6 levels.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Hoy es jueves el 28 de enero Today is Thursday, January 28. Escriba en ingles: What are el bistec_______, el pollo_________, el pescado___________? ¿Qué.
Essential Questions for Ch. 8.3 How can we “make polite requests” in a restaurant? How can we “order” food in a restaurant? How does culture influence.
En en el restaurante 1 un sándwich las bebidas los vegetales las papas un café con leche el desayuno el pan (tostado) el huevo el mercado el arroz una.
1 ¿Para a quiero la sopa. 2 De postre b me gustaría pollo. 3 De primer plato c por favor 4 ¿Qué d beber? 5 De segundo plato e quisiera un helado 6 Agua,
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y8 Spanish.
 Imagine that you are the owner of the newest restaurant in the town you live in. You will be creating your own menu for your own restaurant. You can.
Tapas Superlativos- ísmo/a- Tell what each person likes to eat with a adjective in the superlative. 1. a mí: rico 2. a nosotros: bueno 3. A Rodrigo:
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Hoy es miercoles el 6 de enero
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Hoy es miércoles el 18 de enero
ME GUSTA SONG:
ESPAÑOL 1: CAPÍTULO 6 VOCABULARIO 2
Hoy es _____, ____de noviembre
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
¿Me trae un plato limpio, por favor?
El Restaurante Parte 1. El cliente.
What do you have for breakfast?
Bell Work WB 4.5 E.
jueves, el 8 de diciembre LT: I will identify food vocabulary.
Vámonos Mi Rutina Diaria 8 minutos
What items do I wear during the summer?
Hoy es lunes, veinticinco de febrero
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Objective: Talking about food in Spanish. 10 minutes. Slide 1 of 3 Translate to English using vocabulary sheet only. DO NOW: Write all your answers in Spanish using vocabulary sheet only. 1. What do you eat for breakfast, lunch and dinner? 2. What are your favorite foods? 3. The place to buy bread in a Spanish speaking country is called ___ __________ 4. The place to buy fresh fruits and vegetables in a Spanish speaking country is called____ _________ 5. The place to buy a ready to eat meal in a Spanish speaking country is called ___ ________ DO NOW: Write all your answers in Spanish using vocabulary sheet only. 1. What do you eat for breakfast, lunch and dinner? 2. What are your favorite foods? 3. The place to buy bread in a Spanish speaking country is called ___ __________ 4. The place to buy fresh fruits and vegetables in a Spanish speaking country is called____ _________ 5. The place to buy a ready to eat meal in a Spanish speaking country is called ___ ________

Talking about foods in Spanish. 10 Minutes. Slide 2of 3 Translate dialogue to English using vocabulary sheet only. En el Supermercado -You: ¿Cuánto cuestan las legumbres? -Clerk: El kilo es 20 pesos. -You: ¿Cuánto cuesta la leche? -Clerk: La leche es 15 pesos el litro. -You: ¿Cuánto cuesta el pollo? -Clerk: El pollo cuesta 10 pesos la libra. -You: ¿Cuánto cuesta el arroz? -Clerk: El arroz es 18 pesos el kilo.

Talking about foods in Spanish. Translate dialogue to English using Vocabulary sheet for your answers. 10 minutes. Slide 3 of 3 En el restaurante -Camarero: Buenas tardes. ¿Qué desea? -You: Buenas Tardes. -You: Quiero una ensalada, arroz, fríjoles y pezcado, por favor. -Camarero: ¿Algo mas? -You: Sí, Helado. Y la cuenta por favor. -Camarero: Deja la propina en la mesa. Gracias.