Calentamiento 1/5/11 Escribe en inglés y español.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
This is an interactive presentation
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish! Days
Extra Practice with AR Verb Conjugation. Frases con los Nueve Verbos Nuevos.
Yo Mi esposo Nosotros 1. Work with a partner. Copy the Venn Diagram on a sheet of paper. Label the oval on the left Yo. Label the oval on the right with.
Me llamo __________ La fecha es el 25 de septiembre del Proposito# 3 – Repaso de gramatica, conjuguemos verbos.
Ser vs Estar.
Las Palabras Interrogativas
Saber vs. Conocer To Know.
Hagan ahora: Copy into your notebooks 
Directions Questions will be presented on the overhead. You will write your class number and answer and then crumple up your paper and throw it into the.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
Enfoque: martes, el 10 de noviembre, 2009 Get your Clicker. Take out homework.
Recuerda que las palabras: Some expresa en Español: algunas / os y Many expresa en Español: muchas / os. Éstas palabras las usamos para expresar cantidades.
HACER and TIME I have been speaking Spanish for 18 years. We have been in school for 10 years. You have been in class for 27 minutes. Johnny has wanted.
HACER and TIME I have been speaking Spanish for 18 years. We have been in school for 10 years. You have been in class for 27 minutes. Johnny has wanted.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
Me llamo ____________Clase 9N La fecha es el 20 de diciembre del 2011 Propósito # 29: ¿Cómo eres tú ? Actividad Inicial: Copy and complete the sentences.
Me llamo _________ Clase 8 NV La fecha es el 5 de diciembre del 2011 Propósito # 21: ¿Cómo repasamos para el Examen del capitulo 6? Actividad Inicial:
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
Profesiones Objetivos: -Be able to say and ask what someones profession is. -Say where someone works. -Learn how to use the indefinite article Un/una.
Hola clase Spanish 4 No estoy aqui hoy. Espero que esten bien.
Jeopardy Los verbos -ar Vocab 1 Vocab 2 El tiempo Q $100 Q $100 Q $100
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
Las Acciones Interrumpidas
The Present Tense of tener (to have)
The Present Tense of ir (to go)
VERBO QUERER To want.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply.
Los interrogativos.
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
Welcome to Spanish II!! We will do the 1 st half of class in all Spanish. Please do your best to follow along.
Español 1 El 15 de octubre de 2012 Entrada: Pronouns[en el libro importante] Answer the following questions in complete sentences in English: 1.What is.
¿De dónde eres tú?.
1. My dad likes Match of the Day because he loves football. 2. My older sister loves X Factor because she likes singing. 3. My mum likes Come Dine with.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
¿Saber o Conocer?, esta es la cuestión…. Saber o Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber"
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
Me gusta…. How to talk about what we like Me gusta leer. Te gusta leer. Le gusta leer. Nos gusta leer. Os gusta leer. Les gusta leer. I like to read.
Las Telecomunicaciones Capítulo 3. La computadora la computadora el ordenador el monitor la pantalla el teclado la tecla la impresora el ratón el disco.
Affirmative tú commands. Antonio, ¡lava los platos! ¡Saca la basura! ¡Come los legumbres! ¡Escribe tu nombre!
SPANISH I POWERPOINT UNIT 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario  Llegar: to arrive  LlegoLlegamos  Llegas  LlegaLlegan  Temprano: early  Tarde: late  A.
Cafecito Use your textbook to answer the following. Be sure to write the original questions! 1What is your name? My name is _____________. 2. What is your.
Affirmative tú commands. Antonio, ¡lava los platos! ¡Saca la basura! ¡Come las legumbres! ¡Escribe tu nombre!
Nouns All nouns in Spanish have a gender: femenine or masculine. Masculine nouns generally finish in -o. Femenine nouns generally finish in -a.
La campana (Write Everything!!!!) 1.What is an example of a stem-changing verb? 2.¿Cómo conjugas el verbo pedir en todas las formas? 3.¿Qué significa el.
The Verb Venir- to come #8. The Verb Venir Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety of topics Objective:
¿Tú o Usted. 1. Sr. Thennis 2. Tu gato (your cat) 3
Irregular Preterites. Irregulars in the preterite  These verbs are irregular in the preterite. Ponerse can be followed by an adjective or by a + an infinitive.
ALC 39 Viernes el 16 de diciembre. Bienvenida Compañero de las 6:00. Vocabulario La clase de tecnología La clase de matemáticas.
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el 2 de febrero del 2012 Propósito # 28: ¿Cómo repasamos para el examen de la Unidad 7? Actividad Inicial: Escribe.
Las Preguntas (the questions) pg
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Chapter 3 vocabulary Spanish 2. LA COMPUTADORA, EL ORDENADOR= computer.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Mi dormitorio My bedroom
Calentamiento Turn the homework into the teal basket Write the verb from our list that corresponds with the pictures below.
Imperfect Tense -AR Verbs. Notes  In Spanish there are two simple past tenses: the preterite and the imperfect.  The preterite is used to state an action.
All about verbs and sentences. Spanish is not translated English The grammar and sentence structure are different!!!
Quasimodo: Traducir (translate) I am from Michigan. ◦ Yo soy de Michigan. She is from Spain. ◦ Ella es de España. It is 9:30 in the morning. ◦ Son las.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
AR ER IR VERBOS EQ: How do I conjugate regular verbs in Spanish?
26 de agosto de Describe la familia. Usa a lo menos 5 oraciones. Necesita usar palabras que conectan.
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Transcripción de la presentación:

Calentamiento 1/5/11 Escribe en inglés y español. To ring To insert To save To turn on To turn off To answer To send To finish Is…there? Who’s calling?

Abre tu libro a la página 60 del texto.

Oraciones de vocabulario p. 60 61 La muchacha prende la máquina.

The girl turns on the machine (computer).

2. Ella mete un CD en la ranura.

She inserts a CD in the disk drive.

3. Ella usa la computadora para hacer las tareas.

She uses the computer to do the work.

Ella entra los datos. She enters the data.

La muchacha no pierde los datos porque los guarda. The girl doesn’t lose the data because she saves it.

Después se comunica con sus amigos. Then she communicates with her friends.

Usa el correo electrónico. She uses e-mail.

Cuando termina, ella apaga la máquina y saca el CD. When she finishes, she turns off the machine and takes out the CD.

Translate on your own p. 61 El señor manda el documento por fax. El mete el documento boca arriba. No lo mete boca abajo. El pulsa el botón. El transmite el documento.

Complete activities 1-3 p. 62 Answer in complete Spanish sentences. TRABAJO INDEPENDIENTE Complete activities 1-3 p. 62 Answer in complete Spanish sentences. Turn in B4 you leave, in your class tray. ¡Qué tengan buen día!