GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Objectives: Say what day of the week you have certain classes.
Advertisements

17 mayo 1. Turn in Yo Soy Yo poem if you haven’t already
El horario. El horario El Almuerzo La clase Arte.
Do Now: Fill in the blanks ArtGym French Lunch MathComputer Geography Recess Health 1. El francés ______________________________________ 2. La geografía.
Capítulo 3- Primer Paso ¿Qué materias tienes?
¿Qué materias estudias?
Las materias en escuela
Me llamo __________ Clase 9 N La fecha es el 11 de marzo del 2011 Propósito # 48: ¿Es interesante la clase de biología? Actividad Inicial: Copia y responde:
Venir (a/de) Tener Expresiones con “tener”
Me at School Warm-up:organize in 2 groups the answers
Materias School Subjects By Elizabeth guerrero
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
¿Cuál es tu clase favorita?
Un día de clases Unidad 2 Etapa 1 Por: Señora Snyder.
Chapter 2.2 Word Bank Unit 2 Me gusta….
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
School Subjects/ Schedules. la administración de empresas.
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
GUSTAR The 6 step plan to liking things!. GUSTAR GUSTAR means “to be pleasing to” and is used to discuss likes and dislikes. A mí me gusta el colegio.
LAS CLASES: MATERIAS/ASIGNATURAS
Unidad 9 Preguntas Unit 2ª Questions.
El objetivo We are learning to identify school courses.
Spanish. WHAT SUBJECTS I LEARN LOS JUEVES ESTUDIO CIENCIAS, ESPANOL, MATEMATICAS Y DIBUJO TAMBIEN INGLES PERO NO ESTUDIO HISTORIA Y GEOGRAPHIA.
Tu dia en la escuela Your day in school Tu dia en la escuela In Chapter 2A we will learn: Class periods/ordinal numbers Classes describing classes what.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How.
Gustar con las clases Te gustaMe gusta Te gustanMe gustan No te gustaNo me gusta No te gustanNo me gustan.
Repaso y práctica School & School Supplies. Las materias =school subjects.
Unidad 2 Etapa 1 la mochila. Unidad 2 Etapa 1 el borrador.
Las ciencias sociales Las ciencias La geometría La química
Objectives By the end of class you will be able to … [8] Identify classes, subjects and school vocabulary.
El verbo “GUSTAR” y encantar
Gustar Jan Gustar – to be pleasing, to like There are 2 parts to this expression: 1.Indirect Object Pronoun (who) – Me (use when it’s pleasing.
Handy School Vocab 4 Basic Subjects with Mrs Angry Carrot-know-it-all-Face and Mr Evil, Very Evil, Parsnip-Face.
Persona A: ¿Cómo es la clase de arte? (What is art class like?) Persona B: La clase de arte es divertida. (Art class is fun.)
LAS CLASES: MATERIAS/ASIGNATURAS
¿Quiénes son? Who are they? Unidad 1, Paso 2 La escuela The school El colegio= school.
Ahora Mismo: Escribe tus clases en orden (Write your clases in order) / Las ciencias / El arte / La educación física / El inglés / El español / La salud.
GUSTAR A. A muchos jóvenes les gusta cantar, bailar y escuchar música.
Chapter 4, part 1. Los útiles escolares school supplies.
V ERBOS N UEVOS, ARTÍCULOS Y INTERROGATIVOS Ser Tener Llamarse.
Para hacer ahora Make a list of school related vocabulary that you already know in Spanish. Be as detailed and thorough as possible.
Para hacer ahora Make a list of school related vocabulary that you already know in Spanish. Be as detailed and thorough as possible.
Spanish Project Mi Horario By: Teah Davis. Las Ciencias 1 st Periodo ProfessorSenora WhitleyMs. Whitley Hora: 8:33 – 9:23am Actividades: Aprender la ciencia.
La semana doki days of the week. lunes, quince de octubre mi horario Intención: to describe what you study on which day of the week.
¡Me encanta el español! OBJETIVOS: To recognise school subjects
Para hacer ahora Make a list of school related vocabulary that you already know in Spanish. Be as detailed and thorough as possible\
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
2-1 I can understand and say the time of the day. Es la una de la tarde. It is 1:00 p.m.. Son las dos de la mañana. It is 2:00 a.m. Son las nueve y cuarto/quince.
Juego de traducción en filas La escuela. Traduzcan del inglés al español. Deben incluir el sujeto. 1. Do you (tú) study history? 1. ¿Estudias tú historia?
La vida escolar school life Capítulo 4-1. los útiles escolares school supplies.
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 28 de octubre Toma asiento
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 26 de octubre Toma asiento
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Lauren Kelly.  To learn how to ask someone’s name and how to give someone your name.  We will also learn a little bit about the difference between the.
El almuerzo. La clase de inglés El horario La clase de español.
Capítulo 4.1. El bolígrafo pen La calculadora calculator.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 4 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 4, 2015 Due Now: Write on your notebook the following phrases.
Mi colegio y mis opiniones el colegio - school la clase- class el profesór/la profesora - teacher matemática - maths geografía – geography historia - history.
El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
Preparación/ Review Hoy es jueves el 29 de octubre de 2015 Today is Thursday, October 29, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
#17- El Verbo GUSTAR (to like) El Estándard Communication 1.2- Students will understand and interpret written and spoken information Essential Question-
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
La cita del día. El objetivo We are learning to identify school courses.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
Un día…tres preguntas: ¿Cuáles clases te gustan? ¿Cuál es tu clase favorita? ¿Cómo son los profesores?
Objetivo: Ask and tell what the time is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.Hacer Ahora: El Tiempo 2.En el colegio 3.Pizarras Blancas.
Capítulo 2 Vocabulario – Define the vocabulary words and phrases in English Correct and complete your papers with this show.
How To Talk About What Classes You Have Gramática- Subject Pronouns
Transcripción de la presentación:

GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?

SCHOOL SUBJECTS LOS IDIOMAS EXTRANJERAS – FOREIGN LANGUAGES LAS MATEMÁTICAS – MATH LAS CIENCIAS – SCIENCE LA BIOLOGÍA, LA QUÍMICA LA EDUCACIÓN FÍSICA LOS ESTUDIOS SOCIALES LA HISTORIA LA GEOGRAFÍA

SCHOOL SUBJECTS LA SALUD EL ARTE LA MÚSICA EL DRAMA LA COMPUTACIÓN

SCHOOL LA TAREA EL MAESTRO / LA MAESTRA EL PROFESOR / LA PROFESORA EL ESTUDIANTE / LA ESTUDIANTE EL ALUMNO / LA ALUMNA LA CLASE EL SALÓN

SCHOOL EL AMIGO / LA AMIGA EL COMPAÑERO / LA COMPAÑERA EL HORARIO LA ESCUELA

GUSTAR FRASES IMPORTANTES… ¿QUÉ TE GUSTA? ¿QUÉ NO TE GUSTA? ME GUSTA … NO ME GUSTA…

EJEMPLOS ¿QUÉ CLASE TE GUSTA? ME GUSTA LA CLASE DE ESPAÑOL. ¿TE GUSTA LA CLASE DE MATEMÁTICAS? NO, NO ME GUSTA. SÍ, ME GUSTA. IN SPANISH, WE CANNOT SAY “MATH CLASS”, INSTEAD WE SAY “CLASS OF MATH”

HOW WOULD YOU SAY… DO YOU LIKE YOUR MATH TEACHER? YES, I LIKE MY MATH TEACHER. DO YOU LIKE YOUR HISTORY CLASS? I LIKE MY BIOLOGY CLASS. ¿WHO IS YOUR SPANISH TEACHER?

TALK WITH PARTNER ASK YOUR PARTNER WHICH CLASS HE OR SHE LIKES, AND WHICH CLASS HE OR SHE DOESN´T LIKE. BE PREPARED TO SHARE HIS OR HER ANSWERS!!!