BEYOND THE TEXTBOOK RESOURCES OUTSIDE OF THE CLASSROOM.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué clase tienes? Vocabulario.
Advertisements

I. Diálogo dirigido en parejas II. Conversación espontánea en parejas
Lunes el 1 de noviembreEl día de los muertos objective: to learn about the Mexican celebration of the Day of the Dead.
En Español uno Unidad Tres Etapa Uno Vocabulario.
Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.
Español 8 lunes el 5 de diciembre Real Quiz: section 3.1 Define 3.2 vocabulario (pg. 111, 94-97) Tarea/HW: -Study vocab 3.2 sheet (learn 10 words per day!)
Gustar + Clarifiers Inductive Text Notes Practice Activities.
Back to School Night Salón de clase A ¡Bienvenidos a la clase de español con la Señora Sanders! Español MYP 3 Hora 6 Español MYP 2 Hora 1.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 26 – 2/2 – 2/6. 1.
Leyenda Azteca LOS NOVIOS. HOW TO VOTE VIA TEXTING 1.Standard texting rates only (worst case US $0.20) 2.We have no access to your phone number 3.Capitalization.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
MORE CONVERSATION TOOLS
1A Test Prep.
Gustar What is pleasing to you?.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Leading in Learning – Spanish Collective Memory. Plenary 1 Did you know any of the words already? If so, which? Why are the colours significant do you.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
El Mundo Hispano Señorita Parreira el 28 de agosto de 2013.
Hoy es el 6 de junio. Es viernes. La pregunta: Lee el fondo cultural en la p.424: Who is Luis Buñuel? Who did he work with on two surrealists projects?
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Definition
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Propósito 68:Vamos a pasear por el mundo hispano
 Today you will learn the name of clothing items in Spanish and will be able to tell what you and your friends are wearing.  You also will be able to.
Entrada Write the Spanish: (look at your song vocab for help) 1.I don’t have money. 2.I don’t have a car. 3.I don’t have an airplane. 4.I have love in.
Spanish 4 Chapter 9 Lesson 1. Agenda Public Interview(5) Presentations(15-20) Irregular Preterit Verbs (15) Cultura de panama en el libro? (15) Grades(5-7)
BIOLOGY BECAUSE I LIKE TO EXPERIMENT NEW THINGS. Spanish I like this class because I WANT TO LEARN MORE ABOUT MY LANGUAGE. Gym Because I can relax there.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Hoy es martes el 24 de febrero Espa ñol 1 6˚. Para empezar ¿Cuáles son los números en español? ¿Cuáles son los números en español? Tres multiplicado por.
End of Year Oral Assessment Spanish I and II. Spanish II 1. What is your name? 2. How old are you?
Escriban y respondan las preguntas.
Parte Español: ¿A dónde vas durante tu tiempo libre? ¿Qué haces? ¿Qué películas te gustan? ¿Qué comes en tu casa? ¿Cuál es la comida típica de los Estados.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
Español 1 6˚ Hoy es miércoles el 25 de febrero I can tell time in the target language.
 “La persistencia de la memoria” (1931), Salvador Dalí.
2015–2016 Español La Escuela Intermedia de Delmar Señor Allen
¿Qué hora es? Son las diez y cuarto Son las ocho y cuarto.
Calentamiento Write if: ¿Te gusta o no te gusta? 1)2) 3)4)
¿Qué clase tienes? Vocabulario. objetivos Level 1 Present information about your class schedule include the use of ordinal numbers for the periods, time,
My Life * I can do everything from level I Talk about me * I can write the English meaning of vocabulary unit 1-Spanish II Calentamiento Relaciona las.
Excuse me ??? I need..., Where can I go for...,Please help me to find…
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
¡Feliz día de los Muertos!
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Un repaso Pues, ¿cómo se dice los números en español? So, how do you say the numbers in Spanish? En sus cuadernos, write the numbers as high as you.
Jueves el 8 de septiembre Mi Familia. Objetivo: To learn the words for family members in Spanish.
Telling Time in Spanish Por: Sra. Dickerson. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 11 – 10/14 – 10/18.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/21 – 3/25.
Learning Objective (skill-concept-context) Today we will recognize the INFINITIVES* of verbs in Spanish. * in grammar, the basic form of a verb, used with.
Get Acquainted Las presentaciones Los saludos y las despedidas Cultural differences Homework.
Mi Maestra de Español Pattie Salazar. 2 Educación l Bachiller en Español de la Universidad de Texas en Arlington/ Bachelor of Arts in Spanish from UTA.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 27 – 2/8 – 2/12.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 28 – 2/15 – 2/19.
ESPAñol What do you know about Spanish?
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
1 – Mandato + – 5 – Presente Progresivo –
ESPAñol What do you know about Spanish?
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
World Languages - Spanish II
Transcripción de la presentación:

BEYOND THE TEXTBOOK RESOURCES OUTSIDE OF THE CLASSROOM

NO MORE TEXTBOOKS AND WORKSHEETS If you are lucky you have access to interactive CDs and videos toaccompany the text, but what if you do not have them what other options are there? After exhausting your publishers resources what else can you do?

ENRICH VIA THE INTERNET REINFORCE Free learning program to learn up to 6 languages Interactive om/#skill/es/Basics-2 om/#skill/es/Basics-2 om/# om/# REINTRODUCE Resources for teachers to accompany text Activities Real world encounter

es/spanish/ Access to world news in spanish Interactive video series Self-guided learning nguages/spanish/mivid aloca/ep01.shtml ENRICH VIA THE INTERNET

Televisión Española Series (educational, drama, politics, movies) Noticias A la Carta Filmoteca Programación Autonomías Mundo España Economía Cultura Tecnología Televisión Colombia Series (educational, drama, politics, movies) Novelas Filmoteca Noticias Caricaturas Deportes Radio TELEVISION RESOURCES

PBS/History channel *documentaries “Latin music USA” wgbh/latinmusicus a/ Discovery/Travel Channel ry.com/ nnel.com/destinati ons/spain ENGLISH ENRICHMENT

LIFE SAVERS *Lessons *Power points *Worksheets *Quizzes *Activities *Activities *Culture *Real life, real time, real people events

UP,UP AND AWAY DEEPEN KNOWLEDGE Field trip *Immerse in the Mexican art Heightened culture * Pride and knowledge Spanish and Latino artist Family endeavors DEEPEN UNDERSTANDING

UP, UP AND AWAY ENGAGE YOUR ENTIRE SCHOOL Campus envolvement Monetary compensation Moral and welfare