Bienvenidos Padres!. My name is Mi nombre es Tonight we will be discussing what you and your child can do to be successful this year. Esta noche estaremos.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
You need to improve the way you write and think in Spanish! Days
Back to School Night 2012 Noche de Regreso a la Escuela 2012 Melissa Shaw.
Las Palabras Interrogativas
What is the TCAP Achievement Test? The Tennessee Comprehensive Assessment Program (TCAP) Achievement Test is at timed, multiple choice assessment that.
SQR Chapter 11 due Friday Today we will learn how the class works (es lo que vamos aprender hoy) Topic Sentence Main Idea: with transitional phrase: Thus,
Frases Útiles Señorita Schleicher.
7th grade Spanish ¡BIENVENIDOS! Sra. Sharon Gardiner
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
El calendario y la fecha
The Present Tense of tener (to have)
VOCABULARIO Martes 28 de febrero del dos mil doce.
Hanging out Lunes 4 de febrero Día primero. The verb IR A + INFINITIVE.
UNIDAD 2 LECCION 1 VOCABULARIO. Objetivos Student will: describe their school schedules and classes. ask questions about school-related topics compare.
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
The Present Tense of ir (to go)
Meet The Teacher Night ! ¡Conozca a la maestra!. Bilingual Program programa bilingüe Spanish Instruction: Reading, Writing, Spelling, Social Studies Enseñanza.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
Los interrogativos.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Hoy es martes, el diez de septiembre
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Erika Wanczuk, M.Ed., NBCT x6471 Bienvenido a Desarrollo del Lenguaje Académico!
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Welcome To Your Childs Second Grade Class Bienvenidos al Clase de Segundo Grado de sus Niños Miss Langens Class.
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
Bienvenidos. My name is Mrs. Fox Mi nombre es Sra. Fox Today we will be discussing what you and your child can do to be successful this year. Esta noche.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
Welcome to Back-To-School Night Bienvenidos a la Noche de Regreso a la Escuela 4 th Grade Room 9 Ms. Grijalva.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Name__________________________________
Name__________________________________
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Our 5th Grade Classroom News The Week of September 3, 2018
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Our 5th Grade Classroom News The Week of August 27, 2018
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Transcripción de la presentación:

Bienvenidos Padres!

My name is Mi nombre es Tonight we will be discussing what you and your child can do to be successful this year. Esta noche estaremos hablando sobre lo que usted y su hijo/a pueden hacer para tener éxito este año.

Attendance/Tardies Asistencia/Estar tarde (You have a 2 hour window for doctors Appointment WITH a DOCTORs note) Uniforms/ Uniformes Rules/ Reglas Class consequences and rewards Consequencias y premios

ESLR # 1 Academic Achievers We excel in ELD, Math, Science, Social Studies, and English ESLR # 2 Effective Communicators We can read, write, speak, and listen effectively. ESLR # 3 Great Citizens We get along well with our classmates, family, and friends. We make the right and best decisions. We display good manners. We resolve conflicts. ESLR # 4 Skilled Techies We know to use the computer. We know how to gather information from the internet. We create great presentations.

Reading/Lectura Students read a variety of materials/Los estudiantes leen una variedad de materiales Identify main events, follow multiple step instructions, use a thesaurus, etc. / Identificar los eventos importantes, seguir instrucciones de multiples pasos, usar un diccionario de ideas, etc. Writing/Escritura Main Idea and details/Idea principal y detalles Research Reports/ Reportes de Investigacion Summaries / Sintesis Write about events that they have experienced/ Escribir sobre experiencias reales

Multiplication/Las Tablas Students should practice at home everyday. Multiple digit numbers Los estudiantes deben estudiar todos los días. Numeros de varios digitos Division Numbers up to the millions/Números hasta los milliones Students are classified as level 1-5 We will try to have students go up one level every year All areas have to have 3s in order to move up. Categories are: Listening, Speaking, Reading, and Writing

SFA Story tests/Exámenes sobre los libros que leemos durante SFA Math quarterly tests/ Exámenes de matemáticas Quarterly Science Tests/ Exámenes de sciencias Bi-weekly quizzes in math and language arts, pruebas cada otra semanales de matematicas y ingles California State Tests in the Spring/Exámenes del estado de California en la primavera

School policy/Póliza de la escuela minutes of homework plus 30 minutes of reading daily minutos de tarea más 30 minutos de lectura diaramente Lets work together/Trabajemos juntos Please check and sign homework assignment sheet every day. Por favor revise y firme la hoja de tarea todos los dias.

Please sign and return the following forms:/Por favor firme las siguientes formas: Emergency Cards/ Tarjeta de emergencia Library/Biblioteca Textbook Responsibility/ Responsabilidad de libros Acceptable Use Policy/ Permiso y responsabilidad cuando se use el Internet en la escuela Photograph Waiver/ Permiso para usar fotos de su hijo en el Internet Parent Handbook/

Listen to your child read/Escuche a su hijo leer Check the homework folder everyday / Revise la carpeta de tarea todos los días Have reading materials at home for your child magazines, books, newspapers, or go to the library/Tenga materiales de leer para su hijo en casa, o visite la biblioteca Have paper, pencils, scissors and crayons at home/Tenga materiales que necesite su hijo/a para hacer la tarea Have a quiet place for your child to read and do homework/Tenga un lugar designado donde no tenga distracciones su hijo/a para leer y hacer tarea

Walking field trips to the Haddon Library/ Escurcion a la biblioteca de Haddon Winter Celebration/Celebracion del invierno Field trip to a mission or rancho/ Escurcion a una mission o rancho. Trip to the La Brea Tar Pits/Escurcion a La Brea Tar Pits (Los Angeles) Possible picnics with teacher/Dia de campo para un picnic.

Complete the 30 hours of volunteer time the school requests by:/Complete las horas: Visiting museum or going to the library/Visitando museos o la biblioteca Attending parent meetings/Juntas de padres Volunteering in the classroom or taking work home/Ser voluntario en la clase o haciendo trabajo en la casa

Best way to reach you/mejor manera de comunicarme con usted. Telephone In person Text

Any questions? ¿Preguntas?