1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El 7 de septiembre miercoles Calentamiento
Advertisements

Warm Up, el martes, el 28 de agosto
Warm Up, el miércoles, el 4 de septiembre
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Primeros Pasos (check homework) Use pg 25 (or your brain!) in the textbook under your chair to translate the questions: ¿Qué tal? ¿Cómo estás? ¿Quién es?
Warm Up, el martes, el 28 de agosto. HOMEWOOD ABROAD MAY-JUNE 2013!!! -fotos de 2011fotos de
How would you greet a friend at these times?
Warm-up HOY: El 11 (once) de agosto de 2014 (dos mil catorce): LUNES #1 ¿Cómo te llamas? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué día es hoy (today)? ¿Qué día es.
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
Para empezar what is the subject of this sentence (yo, tú): 1) ¿Cómo estás hoy? 2) Tengo que irme. 3) ¿Te llamas Laura? 4) Me llamo Pilar. Repaso: Preguntas.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
+ Realidades Para Empezar. + Campeones (CHAMPS) Durante la presentación: C – Conversación H – Ayuda A – Actividad M – Movimiento P – Participación S –
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
and Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Pick up a study guide.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
¡Pare! Nombre means first name Nombre means first name Apellido means last name Apellido means last name Fecha means date Fecha means date Chico means.
Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
Repaso: Día uno Difficult topics and CONVERSATION practice
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Frases comunes El 18 de agosto.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
Hoy es jueves Es el 17 de septiembre del 2015 ¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español? PARA HACER AHORA: Use worksheets Find an appropriate.
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Greeting and expressions. How to greed people and say goodbuy.
2.11 Numbers Vamonos Write on your paper the spanish words for When I come by, be prepared to say them out loud!
¡Bienvenidos al español!
1.2 Greetings.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
NOMBRES, SALUDOS Y DESPEDIDAS
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
2.2 people. Vámonos (verbal!) Dime (tell me…) en español… en una oración (sentence) completa ¿Cómo estás? (and ask me back!) ¡Levanta su mano para su.
3.3 Colors. Vamonos Write three sentences in Spanish describing YOUR personality or appearance.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
Vámonos 1. ¿Cómo se llama usted? (Michelle Obama) 2.¿Cómo se llama él? (Pedro) 3. ¿Quién es ella? (Alicia) 4. ¿Cómo se llama ella? (Marta) 5. How do you.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
Martes el 26 de agosto  How do you greet your friends?...your parents?...other adults? Do you hug them, handshake, etc?
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
La Fecha: Hoy es martes, el doce de noviembre. La Meta: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás? Hagan Ahora: Completen PARTE 1 de la página “Practicando con las.
3.3 Colors el 15 de octubre. Vamonos Write three sentences in Spanish describing YOUR personality or appearance.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
1.2 Greetings Materials: Text pg. 3.
¡VáMONOS! (Written) Respond to the following questions in full sentences in Spanish: 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿Cómo estás? 3) ¿Cuántos años tienes? (A.
1.2 Greetings.
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
1.3 Introductions.
El alfabeto y las vocales
1.4 Numbers.
1.9 Courtesy Materials:.
Lección 1.
1.3 Introductions.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
1.9 Courtesy Materials:.
Materials: Alphabet Handout, whiteboards/markers, video
1.12 Repaso 2 de septiembre.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Transcripción de la presentación:

1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation

Vámonos (Warm Up) Grab a popsicle stick and write your name and class period on one side! This will be a speaking warm up. I will give you a time of day, and you respond with the appropriate greeting! Levanta su mano when you are ready for me to come over! (Necesita su pasaporte)

Fechas Importantes Binder: ASAP Internship: el 21 de agosto a las 4:15 Prueba: el 24 de agosto Duolingo: el 31 de agosto a las 4:15 Proyecto: el 1 de septiembre

Nuestra Meta MLI.IP2AB The students demonstrate skills necessary to sustain brief oral and written exchanges in the target language. The students: A. Initiate, participate in, and close a brief oral or written exchange. B. Use formal and informal forms of address. MLI.P1B The students present information orally and in writing that contains a variety of vocabulary, phrases, and patterns. The students: Give basic information about self and others including school, family, activities, etc. SWBAT introduce themselves and others, and hold a simple conversation.

INM ¿Cómo estás? --how are you? más o menos/así así -- so-so ¿Cómo te llamas? --what is your name? Mucho gusto --nice to meet you Igualmente --you too

Por ejemplo… una conversación Chica: ¡Hola! Chico: Buenos días. ¿Cómo estás? Chica: Mal… ¿Y tú? Chico: Bien, gracias. ¿Cómo te llamas? Chica: Me llamo Anita. ¿y tú? Chico: Me llamo Raul. Mucho gusto Chica: Igualmente, ¡nos vemos!

¿Cómo te llamas? …. Mucho gusto! Find out the names of 5 classmates and write them down. ¡No inglés! ¿Cómo te llamas? Me llamo______. ¿Cómo estás? Mucho gusto. Igualmente.

¿Cómo se llama su amiga? Ejemplo: Mi amiga se llama Raquel. Mi amigo se llama Jeremy.

Una conversación… llena el espacio Fill in the blanks in the conversation. You only need to write the BLANKS in your cuaderno, not everything! Juanita: ¡Hola! Pedro: ¡_______ (in the morning)! ¿Cómo te llamas? Juanita: Me ______ Juanita ¿y tú? Pedro: __________ Pedro. ¿Cómo estás? Juanita: Muy bien, gracias. ¿Y tú? Pedro: Así así. Mucho gusto. Juanita: _____________. Pedro: Hasta luego. Juanita: ___________.

Escucha *recording of basic spanish conversation* (x3… escribe what you hear)

Preguntas y Repaso Repaso: me llamo vs. se llama... *Also “basic conversation 1” señor jordan video is good review here if there’s time!

Billete de Salida (Exit Ticket) Escribe what you hear me say. (Try your best with spelling! ¿Hay tarea? (is there homework?) Duolingo!