La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Lunes, 29 de febrero de 2016 UNIDAD 3 – ETAPA 1 ¡Me gusta el tiempo libre!

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Lunes, 29 de febrero de 2016 UNIDAD 3 – ETAPA 1 ¡Me gusta el tiempo libre!"— Transcripción de la presentación:

1 lunes, 29 de febrero de 2016 UNIDAD 3 – ETAPA 1 ¡Me gusta el tiempo libre!

2 lunes, 29 de febrero de 2016 Learning Targets: Communication  I can discuss leisure activities.  I can express basic actions and feelings.  I can express what just happened.  I can say where you are coming from.  I can carry on a phone conversation.  I can say what someone likes/dislikes to do

3 lunes, 29 de febrero de 2016 Learning Targets: Grammar  I can conjugate and use the verb estar to express feelings.  I can conjugate and use the verb venir to say where you are coming from.  I can conjugate and use the verb acabar + de + infinitive to say that something just happened.  I can conjugate the verb Gustar + infinitive to say what someone likes to do.

4 lunes, 29 de febrero de 2016 El Campanero –Complete the sentences with the correct form of the verbs in parenthesis : –Yo el juego de voleibol (ver) –Mi mamá a pintar (aprender) –Mis primas __________ la música (oir) –Mi tía y yo en el parque(correr) Culture Question ¿Qué países centroaméricanos comparten la frontera con México?

5 El Campanero –Complete the sentences with the correct form of the verbs in parenthesis : –Yo veo el juego de voleibol (veo) –Mi mamá aprende a pintar (aprender) –Mis primas oyen la música (oir) –Mi tía y yo corremos en el parque(correr) Culture Question ¿Qué países centroaméricanos comparten la frontera con México? lunes, 29 de febrero de 2016

6 Agenda El Campanero/Culture Question Present Unidad 3 Etapa 1- Me gusta el tiempo libre. Organize Journal: Vocabulary Unidad 3 – Etapa 1 Present Vocabulary: Sustantivos y sentimientos. Slides 8, 9 and 10. Complete reading activity. Students are to open the text book on page 176. Call on students to read aloud, while the class look at the illustrations. Closing : Speaking Preguntas personales on page 177. lunes, 29 de febrero de 2016

7 Please label the following pages in your journal: – Page 53 Chart Verbs U2E3 – Page 65 Apuntes: Expressing feelings with estar and adjectives. – Page 66 WS: Práctica expressing feelings with estar and adjectives. – Page 67 Apuntes: Saying where you are coming from with venir – Page 68 Práctica Saying where you are coming from with venir

8 Sustantivos El cine El teléfono El Concierto la película los deportes el video la canción

9 Adjetivos boredaburrido happyalegre, feliz tiredcansado content, happycontento depresseddeprimido excitedemocionado sick, illenfermo angry, madenojado, enfadado nervousnervioso busyocupado worried, preoccupiedpreocupado calmtranquilo sadtriste

10 LOS SENTIMIENTOS FEELINGS

11 martes, 1 de marzo de 2016 El Campanero Use the verb estar to complete the sentences: –Yo ___________ cansada –Marco __________ aburrido. –Los estudiantes ____________ contentos –Juan y yo ___________ tranquilos Culture Question –¿Cómo se llama la sopa tradicional de México?

12 El Campanero Use the verb estar to complete the sentences: –Yo estoy cansada –Marco está aburrido. –Los estudiantes están contentos –Juan y yo estamos tranquilos Culture Question –¿Cómo se llama la sopa tradicional de México? Culture Question –¿Cómo se llama la sopa tradicional de México? (el pozole) martes, 1 de marzo de 2016

13 Agenda Escuchar: En Vivo DIÁLOGO página 178 in the text book. (File Owsome Spanish – Audios – Track 2) Review use of estar and feelings Closing: Students complete WS # 1 and 2: Práctica using estar to express feelings

14 Singular NounsPlural Nouns Yo estoyNosotros(as) noun + “y yo” estamos Tú estásVosotros(as) estáis Él Ella está Usted Ellos Ellas están Ustedes Expressing feelings with estar and adjectives. (Journal page 65 ) ¿ Recuerdas? You learned that the verb estar is used to say where someone or something is located. Estar is also used with adjectives to describe how someone feels at a given moment.

15 Expressing feelings with estar and adjectives. (Journal page 65 ) Example: agrees Diana está preocupada por Ignacio. Diana is worried about Ignacio. agrees Ignacio está preocupado por Roberto. Ignacio is worried about Roberto. Remember that adjectives must agree in gender and number with the nouns they describe. Remember that adjectives must agree in gender and number with the nouns they describe.

16 Unidad 3/Etapa 1 16 miércoles, 2 de marzo de 2016 El Campanero –Translate each sentence correctly: –We are tired –You are sad –I am worry –They are angry Culture Question ¿Quién es el presidente de México?

17 Unidad 3/Etapa 1 17 miércoles, 2 de marzo de 2016 El Campanero –Translate each sentence correctly: –We are tired—Nosotros estamos cansados –You are sad—Tú estás triste –I am worried—Yo estoy preocupado –They are angry—Ellos/Ellas están enojadas Culture Question ¿Quién es el presidente de México?

18 Unidad 3/Etapa 1 18 miércoles, 2 de marzo de 2016 Agenda: El Campanero/Culture Questions Apuntes: Verbo Venir Closing: Practice Venir: WS#4 Venir

19 Venir = to come to/from Venir is an irregular infinitive which means no verb conjugates like it. Venir is called the “sister” infinitive to tener because they have similar conjugations, but are not identical. You will use “a” or “de” after a form of venir. Venir a / de (present tense)

20 Venir = to come to/from Journal Page 67 Yo vengo I come to/from Nosotros/as venimos we come to/from Tú vienes You come to/from Vosotros/as venís You (all) come to/from Él / Ella /Usted viene he/she/you come to/from Ellos /Ellas /Ustedes vienen they/you (all) come to/from

21 Explica de dónde vienen.

22 jueves, 3 de marzo de 2016 El Campanero –Complete each sentence with the correct form of the verb in parenthesis –Yo a estudiar todos los días. (venir) –Nosotras tristes. (estar) –Maria cansada de jugar tenis. (estar) –Ustedes bailar en la fiesta. (venir) Culture Question –¿Que culturas están representadas en la "Plaza de Tres Culturas” en Mexico, D.F.?

23 jueves, 3 de marzo de 2016 El Campanero –Complete each sentence with the correct form of the verb in parenthesis –Yo vengo a estudiar todos los días. (venir) –Nosotras estamos tristes. (estar) –Maria está cansada de jugar tenis. (estar) –Ustedes vienen a bailar en la fiesta. (venir) Culture Question –¿Que culturas están representadas en la "Plaza de Tres Culturas” en Mexico, D.F.?

24 Agenda El Campanero/Culture Question Listening activities Due Today: Listening: Más Práctica, Page 57 Finish WS#1 and #2: Práctica Estar and feelings Finish WS#3 : Práctica Ser vs. Estar jueves, 3 de marzo de 2016

25 El Campanero –Complete each sentence with “estar”, or “venir”: –Yo a ver al muchacho. (venir) –Paula y Jorge cansados. (estar) –¿ tú deprimido? (estar) –Mi tía __________ a visitar a tu abuela. (venir) Culture Question –¿Qué ciudad en México tiene el nombre de un tipo de perro? viernes, 4 de marzo de 2016

26 El Campanero –Complete each sentence with “estar”, or “venir”: –Yo vengo a ver al muchacho. (venir) –Paula y Jorge están cansados. (estar) –¿ Estás tú deprimido? (estar) –Mi tía viene a visitar a tu abuela. (venir) Culture Question –¿Qué ciudad en México tiene el nombre de un tipo de perro? viernes, 4 de marzo de 2016

27 Agenda Campanero/Culture Question Quiz over estar and feelings/venir Video Clip: San Juan Puerto Rico https://www.youtube.com/watch?v=AOVV3XcJVBA http://video.nationalgeographic.com/video/old-san- juan?source=relatedvideo Closing: Quiz viernes, 4 de marzo de 2016


Descargar ppt "Lunes, 29 de febrero de 2016 UNIDAD 3 – ETAPA 1 ¡Me gusta el tiempo libre!"

Presentaciones similares


Anuncios Google