La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

1 Quin dels següents no és un Departament de la Generalitat? a) Salut b) Política Territorial i Obres Públiques c) Educació i Cultura d) Economia i Finances.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "1 Quin dels següents no és un Departament de la Generalitat? a) Salut b) Política Territorial i Obres Públiques c) Educació i Cultura d) Economia i Finances."— Transcripción de la presentación:

1 1 Quin dels següents no és un Departament de la Generalitat? a) Salut b) Política Territorial i Obres Públiques c) Educació i Cultura d) Economia i Finances c) Educació i Cultura

2 2 Qui ostenta la competència per modificar o suprimir Seccions? a) El Conseller b) El Govern c) El Secretari General d) El President de la Generalitat b) El Govern

3 3 Quin és l’alt òrgan consultiu del Govern de la Generalitat? a) La Comissió d’Assessorament b) El Consell Consultiu c) La Comissió Jurídica Assessora d) La Comissió Consultiva c) La Comissió Jurídica Assessora

4 4 Els òrgans, la competència dels quals s’estén a tot el territori de Catalunya es denominen: a) Perifèrics b) Consultius c) Centrals d) Territorials c) Centrals

5 5 A qui correspon la creació de Negociats? a) Al Govern de la Generalitat b) Al Secretari General c) Al Conseller d) Al President de la Generalitat c) Al Conseller

6 6 Correspon al Secretari General d’un Departament: a) Ser l’òrgan de comunicació amb altres Administracions i Entitats que tinguin relació amb el Departament b) Supervisar l’adquisició de subministraments, béns i serveis c) Coordinar l’actuació del Departament amb relació a les transferències de funcions i serveis d) Totes les respostes anteriors són correctes d) Totes les respostes anteriors són correctes

7 7 No és atribució dels Consellers: a) Presentar l’avantprojecte de pressupost del Departament b) Vetllar per l’organització, simplificació i racionalització administratives c) Suscitar conflictes d’atribucions amb altres Departaments d) Resoldre els conflictes d’atribucions entre les autoritats i els òrgans del Departament b) Vetllar per l’organització, simplificació i racionalització administratives

8 8 El Govern de la Generalitat podrà crear Comissions de govern: a) D’àmbit central o territorial b) Amb caràcter temporal c) Amb caràcter permanent d) Totes les respostes anteriors són correctes d) Totes les respostes anteriors són correctes

9 9 Assenyali la resposta incorrecta respecte a l’Administració de la Generalitat: a) Actua amb submissió plena a la llei i al dret b) Està constituïda per òrgans jeràrquicament ordenats c) No té personalitat jurídica única, sinó col·lectiva d) Serveix amb objectivitat als interessos generals de Catalunya c) No té personalitat jurídica única, sinó col·lectiva

10 10 A qui correspon elaborar els programes de necessitats del departament? a) Al Secretari General b) Al Conseller c) Al Director General d) Al Comissionat a) Al Secretari General

11 11 És atribució del Director General: a) Elaborar i elevar anualment el Conseller un informe sobre l’eficàcia, cost i rendiment dels serveis a càrrec seu b) Ser el Cap superior de tot el personal del Departament c) Dirigir i gestionar els serveis i proposar o resoldre els afers del Departament que li corresponguin per raó de la matèria d) Les respostes a) i c) són correctes d) Les respostes a) i c) són correctes

12 12 El canvi de denominació del Directors de Serveis s’acordarà per: a) Decret del Govern b) Decret de la Presidència de la Generalitat c) Llei de l’Assemblea d) Decret del Departament de Governació i Relacions Institucionals a) Decret del Govern

13 13 Per dirigir l’activitat dels seus subordinats, els Directors Generals poden dictar: a) Decrets b) Instruccions c) Circulars d) Les respostes b) i c) són correctes d) Les respostes b) i c) són correctes

14 14 És un organisme autònom en l’àmbit de la Comunitat Autònoma de Catalunya: a) L’Institut Català de la Dona b) L’Institut Català de l’Energia c) Institut per a la Promoció i la Formació de Cooperatives d) Totes les respostes anteriors són correctes d) Totes les respostes anteriors són correctes

15 15 La creació de les entitats de dret públics que han d’ajustar la seva activitat al dret privat haurà de ser autoritzat per: a) Llei del Parlament b) Decret del Govern c) Reial Decret del Parlament d) Cap de les respostes anteriors és correcta a) Llei del Parlament

16 16 Assenyali la resposta correcta respecte a la constitució d’entitats autònomes de la Generalitat que realitzin operacions o prestin serveis de caràcter principalment comercial, industrial o financer: a) El Decret de creació ha de determinar les funcions, els recursos econòmics que se li assignen i les bases de la seva organització i el seu règim jurídic b) La llei de creació ha de determinar les funcions, els recursos econòmics que se li assignen i les bases de la seva organització i el seu règim jurídic c) El Reial Decret de creació ha de determinar les funcions, els recursos econòmics que se li assignen i les bases de la seva organització i el seu règim jurídic d) L’Ordre de creació ha de determinar les funcions, els recursos econòmics que se li assignen i les bases de la seva organització i el seu règim jurídic b) La llei de creació ha de determinar les funcions, els recursos econòmics que se li assignen i les bases de la seva organització i el seu règim jurídic

17 17 La transmissió a títol gratuït dels béns pertanyents als ens públics ha de ser autoritzada per: a) El Govern b) El Parlament c) El President de la Generalitat d) Cap de les respostes anteriors és correcta a) El Govern

18 18 És un Departament de la Generalitat: a) Justícia i Interior b) Educació i Ciència c) Interior, Relacions Institucionals i Participació d) Sanitat i consum c) Interior, Relacions Institucionals i Participació

19 19 On apareix regulada l’execució del pressupost de Catalunya? a) En la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat b) En l’Estatut de Catalunya c) En el Text refós de la Llei de Finances Públiques de Catalunya de 2002 d) En el Text refós de la Llei de Finances Públiques de Catalunya de 2004 c) En el Text refós de la Llei de Finances Públiques de Catalunya de 2002

20 20 L’exercici pressupostari: a) Durarà sis mesos b) Coincidirà amb l’any natural c) Coincidirà amb el trimestre natural d) Cap de les respostes anteriors és correcte b) Coincidirà amb l’any natural

21 21 De la següent documentació que s’indica, quina s’adjuntarà al Projecte de Llei de Pressupostos? a) El compte consolidat dels projectes relatius a la Generalitat i a les seves entitats autònomes b) Una memòria explicativa c) Una memòria sobre els aspectes pressupostaris de la funció pública, la seva adequació a la plantilla orgànica vigent, el detall de les plantilles de totes les seccions i organismes autònoms i la seva política de contractació d) Totes les respostes anteriors són correctes d) Totes les respostes anteriors són correctes

22 22 Si a data 1 de gener no resultés aprovat el pressupost: a) Es considerarà prorrogat automàticament el de l’any anterior en els seus crèdits inicials fins a l’aprovació i la publicació dels nous en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. La pròrroga no afectarà els crèdits per a despeses corresponents a serveis o programes que finalitzin durant l’exercici del pressupost prorrogat b) Es considerarà prorrogat automàticament el de l’any anterior en els seus crèdits inicials fins a l’aprovació i la publicació dels nous en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. La pròrroga afectarà tots els crèdits c) Es considerarà prorrogat automàticament el de l’any anterior en els seus crèdits inicials fins a l’aprovació i la publicació dels nous en el Butlletí Oficial de l’Estat. La pròrroga no afectarà els crèdits per a despeses corresponents a serveis o programes que finalitzin durant l’exercici del pressupost prorrogat d) Cap de les respostes anteriors és correcta a) Es considerarà prorrogat automàticament el de l’any anterior en els seus crèdits inicials fins a l’aprovació i la publicació dels nous en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. La pròrroga no afectarà els crèdits per a despeses corresponents a serveis o programes que finalitzin durant l’exercici del pressupost prorrogat

23 23 Els “Fons de Cooperació Local de Catalunya. Entitats municipals descentralitzades” estan dotats amb: a) 401.110 euros b) 318.279 euros c) 310.000 euros d) 325.000 euros b) 318.279 euros

24 24 El percentatge de participació dels ingressos de la Generalitat en favor de la Vall d’Aran serà del: a) 1,86 b) 1,90 c) 2,05 d) 1,99 a) 1,86

25 25 Quin percentatge de les noves contractacions previstes per l’exercici pressupostari de 2007 han de reservar, com a mínim, les empreses públiques de la Generalitat perquè siguin cobertes per persones amb discapacitat? a) El 5% b) El 2% c) El 6% d) El 8% a) El 5%

26 26 Quin títol de la Llei 20/2005 regula les despeses de personal? a) El Títol II b) El Títol III c) El Títol IV d) El Títol X b) El Títol III

27 27 La tramitació de qualsevol disposició que comporti recurrència de despeses en futurs exercicis, incloses les despeses de personal, han d’incloure necessàriament: a) Un estudi d’impacte pressupostari elaborat d’acord amb les normes que estableixi el Departament d’Economia i Finances b) Un estudi d’impacte pressupostari elaborat d’acord amb les normes que estableixi el Departament d’Economia i Hisenda c) Un estudi d’impacte econòmic elaborat d’acord amb les normes que estableixi el Departament d’Economia i Finances d) Un estudi d’impacte econòmic elaborat d’acord amb les normes que estableixi el Departament d’Economia i Hisenda a) Un estudi d’impacte pressupostari elaborat d’acord amb les normes que estableixi el Departament d’Economia i Finances

28 28 L’aplicació de la dotació inclosa anualment en els Fons de contingència d’execució pressupostària requereix: a) L’aprovació del Govern Parlament de Catalunya, a proposta del conseller o consellera d’Economia i Finances b) L’aprovació del Govern de la Generalitat, a proposta del conseller o consellera d’Economia i Finances c) L’aprovació del Govern de la Generalitat, a proposta del conseller o consellera d’Economia i Hisenda d) Cap de les respostes anteriors és correcta b) L’aprovació del Govern de la Generalitat, a proposta del conseller o consellera d’Economia i Finances

29 29 El Títol VI de la Llei de Pressupostos de la Generalitat per a 2006 porta per rúbrica: a) Aprovació del pressupost i règim de les modificacions pressupostàries b) Normes sobre gestió pressupostària i despesa pública c) Normes tributàries d) Participació dels ens locals en els ingressos de l’Estat i de la Generalitat d) Participació dels ens locals en els ingressos de l’Estat i de la Generalitat

30 30 Són crèdits ampliables fins una quantitat igual a les obligacions que és perceptiu reconèixer, previ compliment de les oportunes normes legals i, en tots els casos, els crèdits que figuren en la Llei 20/2005, donant compte d’ells: a) Trimestralment al Parlament b) Semestralment al Parlament c) Anualment al Parlament d) Mensualment al Parlament a) Trimestralment al Parlament

31 31 Les universitats públiques catalanes han d’elaborar, aprovar i executar els seus pressupostos en una situació de: a) Eficàcia pressupostària b) Harmonia pressupostària c) Equilibri pressupostari d) Jerarquia pressupostària c) Equilibri pressupostari

32 32 Les disposicions relatives a despeses de personal s’apliquen a tot el personal al servei de: a) L’Administració de la Generalitat b) El Servei Català de la Salut, l’Institut Català de la Salut i l’Institut Català d’assistència i Serveis Socials c) Les entitats autònomes de caràcter administratiu d) Totes les respostes anteriors són correctes d) Totes les respostes anteriors són correctes

33 33 La participació dels ens locals en els ingressos de la Generalitat és de: a) 110.255.484,80 euros b) 112.225.484,80 euros c) 114.225.484,80 euros d) 115.225.484,80 euros d) 115.225.484,80 euros

34 34 L’entrega de les participacions en els Fons de Cooperació Local de Catalunya queda condicionada al fet que els ens locals destinataris compleixin adequadament l’obligació d’enviar, d’acord amb allò que s’ha establert per la legislació sectorial, els seus pressupostos, les seves liquidacions pressupostàries anuals i els seus qüestionaris estadístics homogeneïtzats d’aquestes dades: a) Al Departament de Governació i Administracions Públiques b) Al Departament d’Economia i Hisenda c) Al Departament d’Economia i Finances d) Al Parlament a) Al Departament de Governació i Administracions Públiques

35 35 El Govern en els supòsits establerts en el Decret Legislatiu 3/2002, i a proposta del Conseller o de la Consellera d’Economia i Finances, podrà acordar bestretes de Tresoreria per satisfer pagaments inajornables, amb el límit màxim en cada exercici del: a) 1% dels crèdits consignats pel pressupost de què es tracti b) 2% dels crèdits consignats pel pressupost de què es tracti c) 3% dels crèdits consignats pel pressupost de què es tracti d) 4% dels crèdits consignats pel pressupost de què es tracti b) 2% dels crèdits consignats pel pressupost de què es tracti

36 36 El procediment pel qual es regirà l’elaboració dels Pressupostos Generals de l’Estat s’establirà per: a) Ordre del Ministre d’Economia i Hisenda b) Resolució del Ministre d’Economia i Hisenda c) Ordre del Ministre d’Administracions Públiques d) Resolució del Ministre d’Administracions Públiques a) Ordre del Ministre d’Economia i Hisenda

37 37 El projecte de Llei de Pressupostos Generals de l’Estat, integrat per l’articulat amb els seus annexos i els estats d’ingressos i de despeses, serà remès a les Corts Generals abans del dia: a) 1 d’agost de l’any anterior a què es refereixi b) 1 de setembre de l’any anterior a què es refereixi c) 1 d’octubre de l’any anterior a què es refereixi d) 1 de novembre de l’any anterior a què es refereixi c) 1 d’octubre de l’any anterior a què es refereixi

38 38 A una entitat municipal descentralitzada amb una població inferior a 100 habitants li correspon dels Fons de Cooperació Local de Catalunya, entitats municipals descentralitzades una quantitat de: a) 3.000 euros b) 5.000 euros c) 8.000 euros d) 1.350 euros a) 3.000 euros

39 39 La manifestació d’opinió sobre una qüestió en particular es denomina: a) Dictamen b) Decisió c) Recomanació d) Cap de les respostes anteriors és correcta a) Dictamen

40 40 Els dictàmens: a) Són preceptius i no vinculants b) Són preceptius i vinculants c) Són vinculants d) No són vinculants, ja que el seu contingut no obliga a aquells a qui van dirigits d) No són vinculants, ja que el seu contingut no obliga a aquells a qui van dirigits

41 41 Les decisions: a) Són actes normatius b) Són actes individuals no normatius c) No són obligatòries d) Posseeixen abast general b) Són actes individuals no normatius

42 42 Els Reglaments no es caracteritzen per: a) Ser obligatoris b) Ser aplicat directa en els Estats membres c) No posseir abast general d) Totes les anteriors són característiques dels Reglaments c) No posseir abast general

43 43 Quin dels següents Principis de l’actuació de les Administracions Públiques està recollit en la Llei 6/1997, de 14 d’abril? a) Economia, suficiència i adequació estricta dels mitjans als fins institucionals b) Simplicitat, claredat i proximitat als ciutadans c) Eficàcia en el compliment dels objectius fixats d) Totes les respostes anteriors són correctes d) Totes les respostes anteriors són correctes

44 44 El Principi de jerarquia normativa es recull en la Constitució espanyola en l’article: a) 1 b) 9 c) 103 d) 105 b) 9

45 45 El Principi d’eficàcia de l’actuació administrativa es troba establert en la Constitució espanyola, en l’article: a) 103 b) 105 c) 106 d) 109 a) 103

46 46 Les Administracions públiques, en la seva actuació, es regeixen pel principis de: a) Economia i eficiència b) Igualtat i progressivitat c) Eficiència i servei als ciutadans d) Igualtat i legalitat c) Eficiència i servei als ciutadans

47 47 Que els òrgans superiors puguin dirigir i controlar l’activitat dels òrgans inferiors és una manifestació del principi de: a) Eficàcia b) Jerarquia c) Descentralització d) Desconcentració b) Jerarquia

48 48 Quin principi suposa el traspàs de la titularitat de competències entre ens públics? a) El de descentralització b) El de desconcentració c) El de Jerarquia d) No és possible el traspàs de titularitat a) El de descentralització

49 49 L’Administració de l’Estat actua per al compliment dels seus fins amb personalitat jurídica: a) Única b) Independent c) Compartida d) Cap de les respostes anteriors és correcta a) Única

50 50 Els actes que són previs a la resolució d’un expedient administratiu, es denominen: a) Definitius b) Preliminars c) De tràmit d) Negociables c) De tràmit

51 51 Diem que un acte administratiu és singular, quan: a) Va referit a una persona determinada b) Va referit a un grup determinat de persones c) Va referit a un grup indeterminat de persones d) Les respostes a) i b) són correctes d) Les respostes a) i b) són correctes

52 52 Els actes administratius poden ser: a) Simples i complexos b) Ferms i no ferms c) Favorables i de gravamen d) Totes les respostes anteriors són correctes d) Totes les respostes anteriors són correctes

53 53 Els actes que limiten els drets dels administrats imposant-los una obligació, es denominen: a) Actes favorables b) Actes de gravamen c) Actes resolutoris d) Actes reglats b) Actes de gravamen

54 54 Constitueix un principi del procediment administratiu: a) El principi d’economia processal b) El principi d’oficialitat c) El principi d’imparcialitat d) Totes les respostes anteriors són correctes d) Totes les respostes anteriors són correctes

55 55 Assenyali la proposició correcta. Les fases del procediment administratiu són: a) Iniciació, ordenació, tramitació i terminació b) Iniciació, tramitació, instrucció i execució c) Iniciació, ordenació, instrucció i terminació d) Iniciació, notificació, informació i execució c) Iniciació, ordenació, instrucció i terminació

56 56 La pràctica de proves dins el procediment administratiu s’enquadra en la fase de: a) Ordenació b) Iniciació c) Instrucció d) Terminació c) Instrucció

57 57 No és un principi general del procediment administratiu: a) El d’economia processal b) El d’oficialitat c) El de transparència d) El d’universalitat d) El d’universalitat

58 58 Les mesures provisionals hauran de ser confirmades, modificades o aixecades en l’acord d’iniciació del procediment, que haurà d’efectuar-se dins: a) Els quinze dies següents a la seva adopció b) Els dotze dies següents a la seva adopció c) Els deu dies següents a la seva adopció d) Els vint dies següents a la seva adopció a) Els quinze dies següents a la seva adopció

59 59 L’òrgan administratiu que iniciï o tramiti un procediment, qualsevol que hagi estat la forma de la seva iniciació, podrà disposar la seva acumulació a altres: a) Amb els que guardi identitat b) Amb els que no guardi identitat substancial o íntima connexió c) Amb els que guardi identitat substancial o íntima connexió d) Amb els que guardi identitat subjectiva b) Amb els que no guardi identitat substancial o íntima connexió

60 60 Les qüestions incidentals que se suscitin en el procediment, fins i tot les que es refereixen a la nul·litat d’actuacions, no suspendran la tramitació d’aquest, excepte: a) La recusació b) L’abstenció c) La impugnació d) Totes les respostes anteriors són correctes a) La recusació

61 61 Els interessats podran adduir al·legacions i aportar documents o altres elements de judici: a) En qualsevol moment del procediment b) En qualsevol moment del procediment posterior al tràmit d’audiència c) En qualsevol moment del procediment anterior al tràmit d’audiència d) En qualsevol moment del procediment anterior a la resolució c) En qualsevol moment del procediment anterior al tràmit d’audiència

62 62 Els fets rellevants per a la decisió d’un procediment podran acreditar-se per: a) Qualsevol mitjà de prova admissible en Dret b) Proves i altres mitjans c) Proves i actuacions especials d) Totes les respostes anteriors són correctes a) Qualsevol mitjà de prova admissible en Dret

63 63 Excepte disposició expressa en contra, els informes seran: a) Facultatius i no vinculants b) Facultatius i vinculants c) Voluntaris i vinculants d) Preceptius i no vinculants a) Facultatius i no vinculants

64 64 No és font indirecta: a) La doctrina b) Les disposicions normatives amb rang de llei c) Els Tractats internacionals d) Totes les respostes anteriors són correctes b) Les disposicions normatives amb rang de llei

65 65 Els procediments podran iniciar-se: a) D’ofici o instància de persona interessada b) D’ofici o instància de qualsevol persona c) D’ofici o mitjançant denúncia d) Només d’ofici a) D’ofici o instància de persona interessada

66 66 L’Administració està expressament obligada a exercir l’activitat que sigui necessària per arribar a la decisió final. Aquesta actuació es denomina principi de: a) Oficialitat b) Determinació c) Eficiència d) Eficàcia a) Oficialitat

67 67 En els procediments tramitats a sol·licitud de l’interessat, la resolució serà congruent amb les peticions formulades per aquest? a) No b) Depèn de l’interessat c) Depèn de l’òrgan administratiu d) Sempre d) Sempre

68 68 En el recurs contenciós administratiu, les parts en les seves actuacions davant òrgans unipersonals: a) Podran conferir la seva representació a un Procurador i seran assistides per un advocat b) Hauran de conferir la seva representació a un Procurador i seran assistides per un advocat c) Podran comparèixer per si mateixos en defensa dels seus drets d) Cap de les respostes anteriors és correcta a) Podran conferir la seva representació a un Procurador i seran assistides per un advocat

69 69 El termini per interposar recurs contenciós administratiu contra una disposició administrativa, serà de: a) Dos mesos comptats a partir des de la publicació de la disposició impugnada b) Un mes comptat a partir des del mateix dia de la publicació de la disposició impugnada c) Dos mesos comptats des de l’endemà de la publicació de la disposició impugnada d) Un mes comptat des de l’endemà de la publicació de la disposició impugnada c) Dos mesos comptats des de l’endemà de la publicació de la disposició impugnada

70 70 A més de per sentència, la terminació en el recurs contenciós administratiu pot tenir lloc per: a) Assentiment b) Acord entre parts c) Desistiment d) Totes les respostes anteriors són correctes d) Totes les respostes anteriors són correctes

71 71 El termini per presentar recurs de lesivitat serà de: a) Dos mesos a comptar de l’endemà de la data de la declaració de lesivitat b) Tres mesos a comptar de l’endemà de la data de la declaració de lesivitat c) Un mes a comptar de l’endemà de la data de la declaració de lesivitat d) Quatre mesos a comptar de l’endemà de la data de la declaració de lesivitat a) Dos mesos a comptar de l’endemà de la data de la declaració de lesivitat

72 72 El termini per a la interposició d’un recurs d’alçada, si l’acte no és exprés, és de: a) Cinc mesos b) Tres mesos c) Quatre mesos d) Sis mesos b) Tres mesos

73 73 Contra els actes ferms en via administrativa, només procedirà: a) Recurs ordinari de revisió b) Recurs extraordinari de revisió c) Recurs d’alçada d) Recurs potestatiu de revisió b) Recurs extraordinari de revisió

74 74 Són recursos administratius: a) El d’alçada i l’extraordinari de revisió b) El d’alçada i les reclamacions economicoadministratives c) Potestatiu de reposició d) Les respostes a) i c) són correctes d) Les respostes a) i c) són correctes

75 75 El termini màxim per dictar i notificar la resolució d’un recurs d’alçada serà de: a) Dos mesos b) Quatre mesos c) Tres mesos d) Un mes c) Tres mesos

76 76 El recurs d’alçada: a) S’interposa sempre davant l’òrgan que va dictar l’acte i es resol per l’inferior b) Es pot interposar davant l’òrgan que va dictar l’acte o davant l’òrgan competent per resoldre-ho c) Es presenta davant l’òrgan superior jeràrquicament obligatòriament d) Es presenta en els Tribunals b) Es pot interposar davant l’òrgan que va dictar l’acte o davant l’òrgan competent per resoldre-ho

77 77 Els actes administratius que posin fi a la via administrativa podran ser recorreguts potestativament en reposició davant: a) El mateix òrgan que els hagués dictat b) L’òrgan superior jeràrquic c) L’òrgan inferior jeràrquic d) Cap de les respostes anteriors és correcta a) El mateix òrgan que els hagués dictat

78 78 El recurs extraordinari de revisió pot ser interposat contra actes en què: a) En dictar-los s’hagués incorregut en error de fet b) En la resolució hagin influït essencialment documents o testimonis declarats falsos per sentència judicial ferma c) La resolució s’hagués dictat com a conseqüència de prevaricació d) Totes les respostes anteriors són correctes d) Totes les respostes anteriors són correctes

79 79 L’òrgan a qui correspongui conèixer del recurs extraordinari de revisió haurà de pronunciar-se sobre: a) La procedència del recurs, únicament b) El fons de la qüestió, únicament c) Si queda expedita la via judicial d) La procedència del recurs i el fons de la qüestió d) La procedència del recurs i el fons de la qüestió

80 80 La interposició del recurs administratiu ha d’expressar: a) L’acte que es recorre b) L’òrgan a que es dirigeix c) El lloc, la data i la signatura del recurrent d) Totes les respostes anteriors són correctes d) Totes les respostes anteriors són correctes

81 81 El termini per interposar el recurs extraordinari de revisió, quan la resolució impugnada s’hagués dictat com a conseqüència de prevaricació, serà de: a) Quatre mesos b) Tres mesos c) Dos mesos d) Cinc anys b) Tres mesos

82 82 L’error en la qualificació del recurs per part del recurrent: a) Donarà lloc a la inadmissió del recurs b) Implica l’arxivament de les actuacions c) Té com a conseqüència la desestimació del recurs d) No és obstacle per a la tramitació d’aquest, sempre que es dedueixi el seu vertader caràcter d) No és obstacle per a la tramitació d’aquest, sempre que es dedueixi el seu vertader caràcter

83 83 Contra les disposicions administratives de caràcter general: a) Pot interposar-se recurs d’alçada b) Pot interposar-se recurs potestatiu de reposició c) No pot interposar-se recurs en via administrativa d) Cap de les respostes anteriors és correcta c) No pot interposar-se recurs en via administrativa

84 84 Pot interposar-se recurs d’alçada contra: a) Les disposicions administratives de caràcter general b) Els actes que exhaureixin la via administrativa c) Tots els actes administratius d) Les resolucions i actes de tràmit quan no posin fi a la via administrativa d) Les resolucions i actes de tràmit quan no posin fi a la via administrativa

85 85 No és un òrgan directiu de l’organització central: a) Els Ministres b) Els Directors Generals c) Els Sotdirectors Generals d) Els Delegats de Govern en les Comunitats Autònomes a) Els Ministres

86 86 Els Sotdirectors de Govern a les Províncies tindran nivell de: a) Director General b) Sotsecretari c) Sotdirector General d) Secretari General Tècnic c) Sotdirector General

87 87 El Govern o Consell de Govern de les Comunitats Autònomes en composen de: a) El President i els Consellers b) El President, el Vicepresident i els Consellers en tot cas c) El President, el Vicepresident, si escau, i els Regidors d) Cap de les respostes anteriors és correcta d) Cap de les respostes anteriors és correcte

88 88 Quin article de la Constitució contempla la figura del Delegat de Govern en les Comunitats Autònomes? a) L’article 153 b) L’article 154 c) L’article 155 d) L’article 152 d) L’article 154

89 89 En l’organització central no són òrgans directius dels Ministeris: a) Els Sotssecretaris b) Els Secretaris Generals c) Els Directors Generals d) Els Secretaris d’Estat d) Els Secretaris d’Estat

90 90 Als Ministeris els correspon: a) Nomenar els Secretaris d’Estat b) Resoldre recursos contenciós- administratius c) Aprovar Projectes de Llei d) Aprovar les propostes dels estats de despeses del Ministeri d) Aprovar les propostes dels estats de despeses del Ministeri

91 91 Exercir la potestat reglamentària en les matèries pròpies del seu Departament és competència del: a) President del Govern b) Vicepresident del Govern c) Ministre d) Secretari d’Estat c) Ministre

92 92 Fixar objectius, aprovar plans d’actuació i assignar els recursos d’un Ministeri correspon al: a) Sotsecretari b) Secretari General c) Ministre d) Secretari General c) Ministre

93 93 Quin dels següents departaments ministerials no existeix en l’actualitat? a) Indústria i Energia b) Justícia c) Educació i Ciència d) Interior a) Indústria i Energia

94 94 És un òrgan superior de l’Administració Central de l’Estat: a) Els Secretaris Generals b) Els Directors Generals c) Els Ministres d) Un Negociat c) Els Ministres

95 95 En l’organització territorial de l’Administració General de l’Estat és un òrgan directiu: a) Els Delegats del Govern en les Comunitats Autònomes b) Els Secretaris d’Estat c) Els Ministres d) Els Sotdirectors Generals a) Els Delegats del Govern en les Comunitats Autònomes

96 96 Els Directors Generals són nomenats per: a) Llei Ordinària b) Llei Orgànica c) Reial Decret d) Decret Legislatiu c) Reial Decret

97 97 Els Secretaris d’Estat són nomenats per: a) Ordre Ministerial del Ministre Corresponent b) Reial Decret acordat en Consell de Ministres c) Decret de la Presidència del Govern d) El President del Govern b) Reial Decret acordat en Consell de Ministres

98 98 El principi d’autonomia provincial es troba recollit en la Constitució en el seu article: a) 148 b) 140 c) 141 d) 143 c) 141

99 99 La Diputació Provincial se reuneix en sessió constitutiva presidida per: a) Una Mesa d’edat b) El President de la Diputació c) Els Membres de les Corporacions d) La Comissió Permanent a) Una Mesa d’edat

100 100 Aquells que, en virtut de nomenament i sota el principi de carrera, mitjançant relació professional subjecta a Dret Públic, s’incorporin al servei de l’Administració de la Generalitat i ocupin places dotades en els pressupostos d’aquesta són... a) Personal Eventual b) Personal Interí c) Funcionari d) Personal Laboral c) Funcionari


Descargar ppt "1 Quin dels següents no és un Departament de la Generalitat? a) Salut b) Política Territorial i Obres Públiques c) Educació i Cultura d) Economia i Finances."

Presentaciones similares


Anuncios Google