La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Kimberly Hobbs, Principal Otilia Gomez, K-2 Administrator Jacqueline Curtis, 3-5 Administrator Welcome to Fifth Grade’s Open House Bienvenidos a Quinto.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Kimberly Hobbs, Principal Otilia Gomez, K-2 Administrator Jacqueline Curtis, 3-5 Administrator Welcome to Fifth Grade’s Open House Bienvenidos a Quinto."— Transcripción de la presentación:

1 Kimberly Hobbs, Principal Otilia Gomez, K-2 Administrator Jacqueline Curtis, 3-5 Administrator Welcome to Fifth Grade’s Open House Bienvenidos a Quinto Grado Patrick LaPadula, 6-8 Administrator Dr. Stacia Spillane, Counselor Linda Jensen, Magnet Coordinator

2 Meet The Cluster Teachers Conozcan a Los Maestros de Quinto Grado Mrs. Smith, Room 202: Reading, Language Arts and Social Studies/ Lectura, Lenguaje y Estudios Sociales Mrs. Smith, Room 202: Reading, Language Arts and Social Studies/ Lectura, Lenguaje y Estudios Sociales Mr. Harper, Room 203: Math and Science/ Matemáticas y Ciencias Mr. Harper, Room 203: Math and Science/ Matemáticas y Ciencias Mrs. Woodfin, Room 204: Math and Science/ Matemáticas y Ciencias Mrs. Woodfin, Room 204: Math and Science/ Matemáticas y Ciencias Ms. Santana, Room 205: Self Contained / Todas las clases Ms. Santana, Room 205: Self Contained / Todas las clases Mrs. Matson, Room 206: Reading and Language Arts and Social Studies / Lectura y Lenguaje y Estudios Sociales Mrs. Matson, Room 206: Reading and Language Arts and Social Studies / Lectura y Lenguaje y Estudios Sociales

3 Tonight’s schedule: Itinerario para esta noche: 5:00 to 5:10 Parents sign in. 5:00 to 5:10 Parents sign in. 5:10 to 5:45 Cluster Meeting 5:10 to 5:45 Cluster Meeting 5:45 to 6:30 Classroom Visitation 5:45 to 6:30 Classroom Visitation 6:30 to 7:00 Meet the Ancillary Teachers 6:30 to 7:00 Meet the Ancillary Teachers

4 Goals of Open House/ Goals of Open House/ Objetivos de este Open House –Understand the work your child will be doing throughout the school year/ Para entender el trabajo que su hijo/hija tendrá este año –Explain our expectations for your child/Para explicar las expectativas para su hijo/hija –Share information about how you can work together with us to support your child’s learning/ Para compartir información en como ayudar el aprendizaje de su hijo/hija

5 Goals of Open House/ Goals of Open House/ Objetivos de este Open House –Tonight is a general overview of 5 th grade classroom procedures and expectations. Hoy tendremos una descripción general de los procedimientos y expectativas en el quinto grado. Hoy tendremos una descripción general de los procedimientos y expectativas en el quinto grado. –Please save personal student concerns for conferences with the teachers. Si necesita hablar con los maestros y maestras sobre alguna preocupación que tiene, favor de hacer una cita con el maestro o maestra.

6 NCLB and Title I Schools PURPOSE of Title I In 2001, the federal government passed the NCLB Act which provided identified schools with federal funds for the purpose of supplementing the instructional program of schools to ensure a high quality education for students that would help them meet the state standard (currently STAAR – State of Texas Assessment for Academic Readiness). In 2001, the federal government passed the NCLB Act which provided identified schools with federal funds for the purpose of supplementing the instructional program of schools to ensure a high quality education for students that would help them meet the state standard (currently STAAR – State of Texas Assessment for Academic Readiness).

7 NCLB (“No Child Left Behind”), Title I, and The Rice School Accelerated curriculum Accelerated curriculum Currículo acelerado Currículo acelerado Effective instructional strategies Effective instructional strategies Estrategias de instrucción efectiva Estrategias de instrucción efectiva High-quality professional staff High-quality professional staff Personal profesional y de alta calidad Personal profesional y de alta calidad

8 NCLB (“No Child Left Behind”), Title I, and The Rice School Extra help Extra help Ayuda extra Ayuda extra Parent involvement Parent involvement Participación de los padres, madres y/o encargados Participación de los padres, madres y/o encargados

9 Title I The purpose of this title is to ensure that all children have a fair, equal, and significant opportunity to obtain a high-quality education and reach, at a minimum, proficiency on challenging State academic achievement standards and state academic assessments. The purpose of this title is to ensure that all children have a fair, equal, and significant opportunity to obtain a high-quality education and reach, at a minimum, proficiency on challenging State academic achievement standards and state academic assessments.

10 Título 1 El propósito de este título es asegurar que todos los estudiantes tengan una oportunidad justa, equitativa y significante para obtener una educación de alta calidad y llegar, como mínimo, a ser proficientes en los estándares educativos del estado y en los exámenes académicos del estado. El propósito de este título es asegurar que todos los estudiantes tengan una oportunidad justa, equitativa y significante para obtener una educación de alta calidad y llegar, como mínimo, a ser proficientes en los estándares educativos del estado y en los exámenes académicos del estado.

11 Parent Volunteers/VIPS If you are already registered, you must re-verify by providing your driver’s license to the front office. This can be done during school hours at the front office. If you are already registered, you must re-verify by providing your driver’s license to the front office. This can be done during school hours at the front office.

12 Cluster Expectations/ Expectativas del Centro de Aprendizaje Students should be prepared for class everyday/ Estudiantes deben estar preparados todos los días Get to class on time with all materials./ Llegar a clase en tiempo y con todas los materiales

13 Cluster Expectations/ Expectativas del Centro de Aprendizaje Come to class with a positive attitude/ Llegar a clase con una actitud positiva Use planner on your own to keep up with your homework and turn in your homework on time/ Usar el Diario del Estudiante para anotar todas las tareas y entregar las tareas a tiempo

14 Grading Procedures/Goals Procedimientos para calificar/Metas Grades are feedback on student performance/ Las notas dan información del progreso del estudiante Grades are feedback on student performance/ Las notas dan información del progreso del estudiante Goal is to improve student performance/ La meta es mejorar la educación del estudiante Goal is to improve student performance/ La meta es mejorar la educación del estudiante Grade Speed is available online / GradeSpeed está disponsible en el Internet Grade Speed is available online / GradeSpeed está disponsible en el Internet

15

16

17 Grading/ Calificaciones

18 4 hour time limit (including breaks) 4 hour time limit (including breaks) Tiempo límite de 4 horas (incluyendo descansos) Tiempo límite de 4 horas (incluyendo descansos) 3 open ended questions for science and math 3 open ended questions for science and math 3 preguntas abiertas en ciencias y matemáticas Math: April 1, 2014 Reading: April 2, 2014 Science: April 23, 2014 Reading: April 2, 2014 Science: April 23, 2014

19 Stanford testing/ Examen de Stanford All subjects will be tested during Stanford testing./Todas las áreas de aprendizaje serán examinadas en el examen de Stanford. All subjects will be tested during Stanford testing./Todas las áreas de aprendizaje serán examinadas en el examen de Stanford. May 2014 May 2014

20 Reading/ Lectura STAAR testing: April 2, 2014 Reading is a subject that includes the entire curriculum. Every child is encouraged to read for enjoyment and to read for information. We recommend reading 30 to 40 minutes daily. Reading is a subject that includes the entire curriculum. Every child is encouraged to read for enjoyment and to read for information. We recommend reading 30 to 40 minutes daily. Lectura aparece en todo el currículo. Alentamos a todos los estudiantes a que lean para diversión e información. Recomendamos 30-40 minutos diarios. iStation iStation Accelerated Reading (AR) Accelerated Reading (AR)

21 Language Arts/ Lenguaje Fifth Grade English emphasizes the study, understanding, and correct usage of English grammar. Students explore writing and learn how to use it for multiple purposes, thereby strengthening their ability to communicate effectively. Spelling is an important component of this course, as is the continued development of preparation and study skills. (Literature Connection) El enfoque de lenguaje en quinto grado es en el estudio, comprensión y uso correcto de inglés. Los estudiantes explorarán escritura y aprenderán cómo usarla con varios propósitos. De esta manera los estudiantes podrán comunicarse efectivamente. La ortografía también es un componente importante del curso.

22 Envision Math/ Matemáticas Students will learn mathematics through direct instruction and hands-on experiences. Emphasis is placed on critical thinking and problem based learning. The goal of the program is to have every child succeed in mathematics./ Los estudiantes aprenderán matemáticas a través de instrucción directa y experiencias manuales. El énfasis es en pensar críticamente y resolver problemas. La meta del programa es que todos los estudiantes logren ser exitosos. Students will learn mathematics through direct instruction and hands-on experiences. Emphasis is placed on critical thinking and problem based learning. The goal of the program is to have every child succeed in mathematics./ Los estudiantes aprenderán matemáticas a través de instrucción directa y experiencias manuales. El énfasis es en pensar críticamente y resolver problemas. La meta del programa es que todos los estudiantes logren ser exitosos. Think Through Math “Think 30” Think Through Math “Think 30” STAAR testing date April 1, 2014 STAAR testing date April 1, 2014

23 Science/ Ciencias Physical Science and Nature of Science/ Física Physical Science and Nature of Science/ Física Earth Science and Nature of Science / Ciencias de la Tierra Earth Science and Nature of Science / Ciencias de la Tierra Life Science and Nature of Science / Ciencias de la Vida Life Science and Nature of Science / Ciencias de la Vida Experimental Design and Nature of Science / Instrumentos y naturaleza científica Experimental Design and Nature of Science / Instrumentos y naturaleza científica STAAR testing, April 23 2014 / STAAR, 23 de abril 2014 STAAR testing, April 23 2014 / STAAR, 23 de abril 2014 Study Island Study Island

24 Social Studies/ Estudios Sociales 5 th grade focuses on the following aspects of US history: Early European Explorers, Colonization, American Revolution, The Constitution and Bill of Rights, The Civil War and The Industrial Revolution. 5 th grade focuses on the following aspects of US history: Early European Explorers, Colonization, American Revolution, The Constitution and Bill of Rights, The Civil War and The Industrial Revolution. Study Island Study Island El quinto grado se enfoca en los siguientes aspectos de la historia de los EEUU: Exploradores europeos, Colonización, la Revolución Americana, La Constitución y la Carta de Derechos, La Guerra Civil y la Revolución Industrial.

25 Social Studies/ Estudios Sociales Geography and correct use of social studies terminology Geography and correct use of social studies terminology Geografía y el uso correcto de la terminología de estudios sociales Final assessments will done through 9 weeks projects/ Proyectos a través el año como parte de exámenes finales cada 9 semanas Final assessments will done through 9 weeks projects/ Proyectos a través el año como parte de exámenes finales cada 9 semanas

26 E-mail Communication/ Comunicación por Correo electrónico All faculty/staff email can be direct-linked through The Rice School web-site (http://www.thericeschool.org/index.html)/ Todas las direcciones de correo electrónico de la facultad se encuentran en la página de Internet de La Escuela Rice All faculty/staff email can be direct-linked through The Rice School web-site (http://www.thericeschool.org/index.html)/ Todas las direcciones de correo electrónico de la facultad se encuentran en la página de Internet de La Escuela Ricehttp://www.thericeschool.org/index.html)/ http://www.thericeschool.org/index.html http://www.thericeschool.org/index.html http://www.thericeschool.org/index.html

27 E-mail Communication/ Comunicación por Correo electrónico –Teachers will respond to email before school, during their planning time or after school/ Las maestras responderán antes de la escuela, durante el tiempo de planear o después del día escolar –Please allow 24-48 hours for email responses/ Necesitamos 24-48 horas para responder

28 Conferencing/ Conferencias Planning/Conference time is daily 12:20 to 1:10/ Tiempo para conferencias 12:20 to 1:10 Planning/Conference time is daily 12:20 to 1:10/ Tiempo para conferencias 12:20 to 1:10 Please contact to set an appointment via e-mail, call the front office or handwritten note./ Para planear una conferencia con la maestra envíe una nota en la agenda, llame a la oficina de la escuela o envíe una petición vía correo electrónico Please contact to set an appointment via e-mail, call the front office or handwritten note./ Para planear una conferencia con la maestra envíe una nota en la agenda, llame a la oficina de la escuela o envíe una petición vía correo electrónico vsmith3@houstonisd.org vsmith3@houstonisd.org vsmith3@houstonisd.org tharper1@houstonisd.org tharper1@houstonisd.org tharper1@houstonisd.org vwoodfin@houstonisd.org vwoodfin@houstonisd.org vwoodfin@houstonisd.org asantana@houstonisd.org asantana@houstonisd.org asantana@houstonisd.org vmatson@houstonisd.org vmatson@houstonisd.org vmatson@houstonisd.org

29 Breakfast in the Classroom/ Desayuno en el Saln Breakfast in the Classroom/ Desayuno en el Sal ó n Breakfast is served as soon as the students are dismissed from the auditorium. Breakfast is served as soon as the students are dismissed from the auditorium. El desayuno es servido tan pronto los estudiantes salen del auditorio. Students enter the cluster @ 7:40. 1 st period starts @ 8:15. Students enter the cluster @ 7:40. 1 st period starts @ 8:15. Los estudiantes entran al salón a las 7:40 AM. Las clases comienzan a las 8:15 AM.

30 Breakfast in the Classroom/ Desayuno en el Saln Breakfast in the Classroom/ Desayuno en el Sal ó n Students are expected to complete morning work and get their materials ready for first period before being dismissed to first period. Students are expected to complete morning work and get their materials ready for first period before being dismissed to first period. Los estudiantes completarán el trabajo asignado durante el desayuno y se prepararán para el primer período antes de empezar clase.

31 Field Trips/Viajes We are on the waiting list for camp this year./ Estamos en la lista de espera para el campamento. We are on the waiting list for camp this year./ Estamos en la lista de espera para el campamento. http://www.hisdoec.com/aboutus.html http://www.hisdoec.com/aboutus.html Fundraisers help fund our possible field trips this year./ Las actividades para recaudar fondos proveen el dinero para los viajes. Fundraisers help fund our possible field trips this year./ Las actividades para recaudar fondos proveen el dinero para los viajes.

32 Ideas for Student Success/ Ideas para el éxito del estudiante Encourage attendance/ Promover asistencia Encourage attendance/ Promover asistencia Encourage and model reading at home/ Promover y ser un ejemplo de lectura en la casa Encourage and model reading at home/ Promover y ser un ejemplo de lectura en la casa Ask questions about what your student has learned throughout the day/ Ask questions about what your student has learned throughout the day/ Pregúntele diariamente sobre las actividades de la escuela

33 Ideas for Student Success/ Ideas para el éxito del estudiante Check their backpack daily/ Revise la mochila diariamente Check their backpack daily/ Revise la mochila diariamente Talk to your child about making good choices/ Hable con su hijo para que tome buenas decisiones Talk to your child about making good choices/ Hable con su hijo para que tome buenas decisiones


Descargar ppt "Kimberly Hobbs, Principal Otilia Gomez, K-2 Administrator Jacqueline Curtis, 3-5 Administrator Welcome to Fifth Grade’s Open House Bienvenidos a Quinto."

Presentaciones similares


Anuncios Google