Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porJulio Gil Zúñiga Modificado hace 8 años
1
Content objective: Students will be introduced with the vocabulary “La ropa”. They will also be able to visually recognize the vocabulary “La ropa”. Language objective: Students will practice the pronunciation of “La ropa”. World Language Content Standards for California: Content: Stage 1.1 Students address discrete elements of daily life, including: Shopping, clothes, colors, and sizes. Communication: Stage 1.2 Interpret written, spoken, or signed (ASL) language. Culture: Stage 1.1 Associate products, practices, and perspectives with the target culture. Structures: Stage 1.0 Students use orthography, phonology, or ASL parameters to understand words, signs (ASL), and phrases in context. Settings: Stage 1.0 Students use language in highly predictable common daily settings.
2
La ropa
3
¡Mi mamá y yo vamos a ir de compras al centro comercial! Queremos comprar mucha ropa.
4
Mi mamá quiere comprar… la blusael vestido
5
Para mi papá yo quiero comprar… la camisa los pantalones
6
También para mi papá quiero comprar… la chaquetalos jeans
7
No quiero comprar… la camisetalos pantalones cortos
8
Para mi papá mi mamá quiere comprar… los calcetineslos zapatos
9
No quiero comprar… el gorroel sombrero
10
¿Son los pantalones cortos o los pantalones? los pantalones cortos
11
¿cierto o falso? el sombrero
12
¿Es la camiseta o la camisa? la camisa
13
¿Qué ropa tiene la chica? a)La blusa b)La camisa c)Los jeans d)La blusa y los jeans
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.