Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porAlicia Correa Ortega Modificado hace 8 años
1
Word, word, what is the word? Teaching vocab. in the foreign lang. classroom
2
Vocab. What does it mean to know a word? Meaning Multiple meanings/Context Register, i.e. level of formality Pronunciation Spelling Gender
3
How do we learn new words? Which of the following represents how students learn best? So what should we do as teachers? Use both visual and Aural... And.... anything else we can. Multiple connections, visual is necessary, but not sufficient
4
Principles of Vocab. Teaching Proceed from Input to Output (kind of agree with book) Intro. Vocab. in Context Using Real Authentic Language. Intro. Vocab. Thematically Present Input in an Interactive Way Enhance Vocab. Input through use of Multimedia Use Realia – (Bring the Thing) Pictures photos drawings, oh my! Use body language Use preexisting knowledge
5
Use the students and the things - What things are there in the classroom? Lots of realia, plus a lot of people. Simón dice, it’s not just for body parts anymore.
6
Span 105 La comida
7
Carnes cerdo solomillocordero terneracochinillo ¿Qué tipo de carne es tu favorita? ¿Por qué? ¿Qué tipo de carne no te gusta? ¿Por qué?
8
Mariscos calamares langostinos camarones ostras mejillones ¿Te gustan ___________? ¿Has comido _________? ¿Quieres comer _______ esta tarde?
9
Fruta aguacates manzanas piña naranjas pera durazno sandía Pregunta a un compañero: ¿Cómo debo comer ________? Contesta usando la forma imperativa de tú con los siguientes verbos: pelar, picar, cortar, lavar, comer, hacer, mezclar Ej: ¿Cómo debo comer este durazno? Lavalo y luego comelo o pelalo porque tiene pelos.
10
Verduras tomates cebollas pimientos verdes pepinos papas zanahorias lechuga berenjena maíz brócoli ¿Cuáles son los pasos de preparar una ensalada? Explica a tu compañero usando tener que, o mandatos Verbos: picar, pelar, cortar, mezclar
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.