Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porGermán Ortiz Ortiz de Zárate Modificado hace 8 años
1
L9 VISITA D’OBRES A L’L9 DEL METRO DE BARCELONA Barcelona, 4 de juny de 2014
2
2 La Línia 9 de Metro de Barcelona 2 Planificació i execució de la nova línia El PDI 2001 – 2010 defineix les característiques de la línia L9 de metro de Barcelona, una “línia perimetral que a més de cobrir zones no servides al Barcelonès Nord i al corredor Hospitalet – Zona Franca – Aeroport, potenciï l’efecte xarxa en connectar amb totes les línies ferroviàries existents a través de potents intercanviadors” Les obres comencen el 2002, subdividides en quatre trams: Tram I, entre l’aeroport i l’estació de Gornal Tram II, entre la Zona Franca i Zona Universitària Tram III, entre Zona Universitària i La Sagrera Tram IV, des de La Sagrera cap a Santa Coloma de Gramenet i Badalona Actualment es troba en servei el tram IV, operat com a línies L9 i L10 Dues línies: L9 / L10 17 intercanviadors Pressupost 5.946 M€ (IVA exclòs)
3
3 La Línia 9 de Metro de Barcelona 3 Tram en servei: L9/L10 Nord El túnel i estació de L9/L10 de la Sagrera discorre per la futura L4. L9 opera entre La Sagrera i Can Zam L10 opera entre La Sagrera i Gorg Tram en servei 11 km 12 estacions
4
4 La Línia 9 de Metro de Barcelona 4 Característiques de l’actuació Nova infraestructura 50 km i 54 estacions (inclòs L4) L9: 38,1 km i 39 estacions L10: 26,1 km i 33 estacions L4: 2,8 km i 3 estacions Tram comú L9/L10: 16,4 km 17 intercanviadorsPressupost: 5.946 M€ (IVA exclòs)
5
5 La Línia 9 de Metro de Barcelona 5 Tipus d’infraestructura de via Viaducte Túnel amb vies al mateix nivell Túnel amb vies a diferent nivell Solució convencionalSolució L9
6
6 La Línia 9 de Metro de Barcelona 6 Execució dels túnels Túnel en mina Superficie d’excavació 72 m2 Vies superposades en dos nivells en Tram I Túnel de diàmetre 9,40 m. Superficie d’excavació 69 m2 Doble via a nivell en Tram I Túnel de diàmetre 12 m. Superficie d’excavació de 112 – 114 m2 Doble via en dos nivells en Trams II, III i IV
7
7 La Línia 9 de Metro de Barcelona 7 Situació de les obres Situació 42,8 km. de túnel (incloent L4) i 3 km. de viaducte executats Tallers de via i dipòsit de trens de Zona Franca executats En execució obra civil únicament a Parc Logístic i zona Universitària
8
8 La Línia 9 de Metro de Barcelona 8 Futurs trams en servei: Ramals aeroport i Zona Franca Tram I en servei: 1er semestre 2016 En servei, 20 km. de via i 15 estacions Tram: Aeroport T1 – Zona Universitària Per següents fases: Estacions Aeroport- Terminal de càrrega, la Ribera i Camp Nou. A banda es posarien en explotació (no en servei) 3 km de viaducte i 3.3 km de túnel del tram II per accés a tallers i dipòsit de trens de Zona Franca
9
9 La Línia 9 de Metro de Barcelona 9 Futurs trams en servei: Ramals aeroport i Zona Franca Fita201420152016 Connexió energia receptora Zona Franca Connexió energia tallers Zona Franca Entrada trens a tallers Zona Franca Inici proves al tram Aeroport T1 – Mas Blau Inici proves al tram Collblanc – Zona Universitària Inici proves globals de circulació Inici proves sistema Posada en servei Aeroport T1 – Zona Universitària
10
10 La Línia 9 de Metro de Barcelona 10 Recuperació d’espais urbans afectats als trams III i IV Amb motiu de la paralització de les obres corresponents al tram III, s’han recuperat alguns espais públics afectats per les obres: Plaça Maragall, Sarrià, El Putxet i la cruïlla del carrer Mandri amb el passeig de la Bonanova Durant el 2014 i el 2015 es recuperaran els espais pendents Tram III: la plaça de Sanllehy (obres en licitació) i la plaça Lesseps (projecte en redacció) Tram IV: el Parc de Can Zam a Santa Coloma (projecte redactat)
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.