La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Pronunciation practice – you may need to explain the punchline!

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Pronunciation practice – you may need to explain the punchline!"— Transcripción de la presentación:

1 Pronunciation practice – you may need to explain the punchline!

2 Hoy vamos a … repasar el verbo ‘tener’ trabajar bien la memoria
aprender más sobre la familia real española ©rh09

3 yo tengo nosotros tenemos tú tienes vosotros tenéis él/ella Usted
tener: to have yo tengo nosotros tenemos tienes vosotros tenéis él/ella Usted tiene ellos/ellas Ustedes tienen Revise the verb ‘tener’.

4 el gran juego de la memoria
granddaughter nieta grandfather abuelo brother hermano daughter hija abuelo hermano hijo nieta hija son hijo ¿Cómo eran en inglés? ¿Y otra vez en español? This slide is timed. After first click that illuminates the title “el gran juego....” the next click sets off the 5 animated family words that come on from right to left with pauses in between. The next click brings up the question “what were they in English?” and then “what were they in Spanish again?” for lower ability groups you might allow them to write them down as they appear as this will still require them to know what they mean and will help their concentration and they’ll need to write quite fast. Certainly, i would suggest trying this for the first time around – perhaps build up to trying this without writing. You may not want to do all 3 slides of this activity in one lesson but there are 3 if you do.

5 el gran juego de la memoria
cousin primo sister hermana grandmother abuela uncle tío primo padre tío hermana abuela father padre ¿Y otra vez en español? ¿Cómo eran en inglés?

6 el gran juego de la memoria
grandson nieto husband esposo mother madre wife esposa esposa tía madre esposo nieto aunt tía ¿Y otra vez en español? ¿Cómo eran en inglés?

7 Felipe Juan Leonor Victoria Pablo Sofía Miguel Irene
See how much they remember from lesson 1 in terms of the actual names of the family members as well as the words for relationships between. Do this as whole class oral work. Victoria Pablo Sofía Miguel Irene

8 Juan Carlos (70) Sofía (70) Elena (45) Jaime (45) Cristina (43)
Iñaki (40) Felipe (40) Letizia (37) Felipe (10) Juan (9) Leonor (3) Use this more detailed one with the names to speak specifically of the relationships – also bring in the ages as extension. Victoria (9) Pablo (8) Sofía (1) Miguel (6) Irene (3)

9 Soy Elena. Mi padre se llama ____________.
Soy Cristina. Mi hija se llama ____________. Soy Pablo. Mi madre se llama ____________. Soy Leonor. Mis padres se llaman ____________ y ____________. Soy Victoria. Mis primas se llaman ____________ y ____________ y ____________.. Soy Iñaki. Mi esposo se llama ____________. Soy Juan Carlos. Mi nieto (y el hijo de mi hija Elena) se llama ____________. Soy Letizia. Mi esposo se llama ____________. Soy Miguel. Mi hermana se llama ____________. Soy Irene. Mis hermanos se llaman ____________, ____________ y ____________. Juan Carlos Irene Cristina Felipe Letizia Irene Leonor Sofía Cristina To do this students will need to see a copy of slide 7 with the names. Felipe Felipe Irene Juan Pablo Miguel

10 Su padre se llama Juan Carlos y su esposo Iñaki. Es ____________.
Su hijo se llama Felipe y su esposo Juan Carlos. Es ____________. Sus hermanas se llaman Elena y Cristina. Es ________. Sus hijas se llaman Leonor y Sofía y su esposo Felipe. Es ____________. Sus hijos se llaman Juan, Pablo y Miguel. Es ____________. Su esposa se llama Elena. Es ____________. Su hermana se llama Sofía y sus primos se llaman ____________ y ____________. Su tía se llama Letizia y su tío se llama Iñaki. Es una chica que se llama ____________. Sus tres hijos tienen esposos. Son ____________ y ____________. Sus padres son rey y reina de España. Es un hombre que se llama ____________. Cristina Sofía Felipe Letizia Irene Jaime Perhaps you want to give slides 8,9,10 to different pairs within the room and then they can feed back their answers whole class. The main learning point of this slide is the word for his/her and their – the possessives are not in the vocabulary books so you will want to get students to write them down (p.57) where there is space. Felipe Victoria Victoria Juan Carlos Sofía Felipe

11 Juan Carlos tiene tres ___________.
Felipe (40) tiene dos ____________. Victoria tiene un ____________. Leonor tiene seis ____________. Miguel tiene una ____________. Juan tiene cuatro ____________. Leonor no tiene un ____________. Felipe (10) tiene dos ____________. Letizia tiene un ____________. Juan Carlos y Sofía tienen ocho ____________. hijos hermanas hermano primos hermana tíos hermano padres esposo nietos

12 Possessive adjectives my mi your tu his/her su
NB: These are adjectives so all will agree with number (add an –s) and nuestro/vuestro agree with gender too  nuestro/nuestra/ nuestros/nuestras vuestro/vuestra/ vuestros/vuestras my mi your tu his/her su our nuestro vuestro their

13 1. GARCÍA 2. MARTINEZ 3. RODRIGUEZ 4. LOPEZ 5. HERNANDEZ 6. GONZALES 7
1. GARCÍA 2. MARTINEZ 3. RODRIGUEZ 4. LOPEZ 5. HERNANDEZ 6. GONZALES 7. PEREZ 8. SANCHEZ 9. RIVERA 10. RAMIREZ 11. TORRES 12. GONZALES 13. FLORES 14. DIAZ 15. GOMEZ 16. ORTIZ 17. CRUZ 18. MORALES 19. REYES 20. RAMOS Spanish children are commonly given two surnames, one from each parent. The 1st surname comes from the father's name (apellido paterno), and the 2nd surname is the mother's maiden name (apellido materno). Sometimes, these two surnames may be found separated by y (meaning "and"), although this is no longer as common as it once was. Recent changes to laws in Spain mean that you may also find the two surnames reversed - first the mother's surname, and then the father's surname. At the end of this lesson give the homework sheet on familiy.


Descargar ppt "Pronunciation practice – you may need to explain the punchline!"

Presentaciones similares


Anuncios Google