La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

—¿Con qué jugabas de pequeña? —Tenía una muñeca favorita que se llamaba Pepita. Era muy bonita y rubia. ¿Y tú? —Me gustaba montar en.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "—¿Con qué jugabas de pequeña? —Tenía una muñeca favorita que se llamaba Pepita. Era muy bonita y rubia. ¿Y tú? —Me gustaba montar en."— Transcripción de la presentación:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10 —¿Con qué jugabas de pequeña?
—Tenía una muñeca favorita que se llamaba Pepita. Era muy bonita y rubia. ¿Y tú? —Me gustaba montar en triciclo y coleccionar osos de peluche. Tenía más de 30 en mi colección.

11

12

13

14

15 ¿Cómo era de niña? ¿Cómo se portaba Ana de niña? ¿Qué le gustaba
a ella? ¿Cómo era de niña?

16 * Remember that in Spain, the vosotros(as) form of verbs is used when speaking
to a group of people you would address individually with tú. ¿Cómo era de niña? 1 Ignacio: Hola. ¿Qué hacéis?* Elena: Hacemos árboles genealógicos para una clase. Ana: Mira. Ésta soy yo, de niña. Ignacio: ¿Cómo eras? ¿Obediente o desobediente? Ana: Por lo general, muy obediente y muy tímida.

17 2 ¿Cómo era de niña? Mamá: Aquí tenéis* algo para comer.
Ana: Gracias, mamá. ¿No es verdad que siempre obedecía? Mamá: De vez en cuando. ¿Siempre? ¡No! Ignacio: ¿Y quién es? Ana: Es mi abuela. Siempre iba a visitarla en su casa.

18 3 ¿Cómo era de niña? Mamá: Aquí tengo el video de cuando eras pequeña.
Ana: ¡Ay, no, mamá! Ignacio: ¡Vamos a verlo! Elena: Sí. Ana, tienes que portarte muy bien mientras vemos el video. Ni una palabra.

19 4 ¿Cómo era de niña? Mamá: Ana era un poco
tímida.Y en sus pijamas, era preciosa. Le gustaba dormir con su oso de peluche y se levantaba muy temprano. Ignacio: Y ahora siempre llegas tarde a clase. Ana: ¡Ignacio, mientes! Nunca dices la verdad. Yo llego a tiempo. Ignacio: De vez en cuando. Ana: ¡Siempre!

20 5 ¿Cómo era de niña? Ana: Mamá tiene razón. Me encantaba mi oso de
peluche. Era mi juguete favorito.

21 6 ¿Cómo era de niña? Ignacio: ¿También jugabas con muñecas?
Ana: Sí, y también tenía una colección de animales de peluche.

22 7 ¿Cómo era de niña? Ignacio: ¡Tenías tantos juguetes! Eras muy
consentida. Ana: Sí, un poco. ¿Y tú? ¿Cómo eras? Ignacio: Yo era muy bien educado y siempre obedecía. Elena: ¿Tú? Nunca.

23 8 ¿Cómo era de niña? Ana: ¡No! No podemos ver más.
Ignacio: ¿Por qué no? Ana: Nadie va a ver esto nunca.

24 Except at the beginning of a word or after
The letters r and rr Except at the beginning of a word or after l or n, the sound of the letter r is made as you raise the tip of your tongue and tap the roof of your mouth. The position of your tongue is similar to the position when you pronounce the d in the English word Daddy. The sound of the rr is made as you raise the tip of your tongue and tap the roof of your mouth several times very quickly.

25 Listen to and say these pairs of words: pero ahora moro caro
The letters r and rr Listen to and say these pairs of words: pero ahora moro caro perro ahorra morro carro When r is the first letter of a word or comes after l or n, it is pronounced like the rr.

26 The letters r and rr ¡Compruébalo! Listen to these two verses of a popular Spanish lullaby, then try to repeat them.

27 The imperfect tense: regular verbs
Another way to talk about the past is with the imperfect tense. Use the imperfect tense to talk about actions that happened repeatedly in the past. Rafael patinaba y Mónica corría. Rafael used to skate and Monica used to run. Here are the regular forms of -ar, -er, and -ir verbs in the imperfect tense. Notice the accent mark on the nosotros form of jugar:

28 The imperfect tense: regular verbs

29 The imperfect tense: regular verbs
Note that -er and -ir verbs, such as hacer and vivir, have the same endings: Notice the accent mark on each ending.

30 The imperfect tense: regular verbs
As you know, in Spanish you can often omit the subject of a verb because the subject is made clear in the verb ending: Vivo en Chicago. (The subject, yo, is included in the verb ending.)

31 The imperfect tense: regular verbs
However, since the yo and Ud./él/ella forms are the same in the imperfect for -ar, -er, and -ir verbs, speakers often use the subject pronouns to avoid confusion. Patricia tenía un triciclo rojo pero yo tenía uno azul.

32 The imperfect tense: regular verbs
Expressions such as generalmente, por lo general, a menudo, muchas veces, de vez en cuando, todos los días, and nunca can cue you to use the imperfect because they imply that something happened repeatedly in the past.

33 The imperfect tense: regular verbs

34 The imperfect tense: irregular verbs
There are only three irregular verbs in the imperfect tense: ir, ser, and ver. Here are all the forms:

35 The imperfect tense: irregular verbs
Notice the accent mark on the nosotros form for the verbs ir and ser.

36 The imperfect tense: irregular verbs
Notice the accent mark on each form of ver.

37 Remember that an indirect object tells to
Indirect object pronouns Remember that an indirect object tells to whom or for whom an action is performed. Indirect object pronouns are used to replace or accompany an indirect object noun. Nuestros profesores no nos permitían beber refrescos en clase. Sus abuelos siempre les daban regalos a los niños.

38 Indirect object pronouns

39 Because le and les have more than one
Indirect object pronouns Because le and les have more than one meaning, you can make the meaning clear by adding a + name, noun, or pronoun. Lolita siempre les decía la verdad a sus padres. Lolita siempre les decía la verdad a ellos.

40 Like direct object pronouns and reflexive
Indirect object pronouns Like direct object pronouns and reflexive pronouns, indirect object pronouns are placed right before the verb or attached to the infinitive. Siempre le quería comprar dulces a su hija. Siempre quería comprarle dulces a su hija.

41

42 to name toys los bloques la colección, pl. las colecciones la cuerda el dinosaurio la muñeca el muñeco el oso de peluche el tren eléctrico el triciclo blocks collection rope dinosaur doll action figure teddy bear electric train tricycle

43 to name animals el pez, pl. los peces la tortuga fish turtle to discuss things you used to do coleccionar molestar pelearse saltar (a la cuerda) to collect to bother to fight to jump (rope)

44 to name places la guardería infantil el patio de recreo daycare center playground

45 to explain your actions
de niño, -a de pequeño, -a de vez en cuando mentir (e ie) obedecer (c zc) ofrecer (c zc) permitir as a child once in a while to lie to obey to offer to permit, to allow

46 to explain your actions
por lo general portarse bien / mal todo el mundo el vecino, la vecina la verdad in general to behave well / badly everyone neighbor truth

47 to describe what someone was like
bien educado, -a consentido, -a desobediente generoso, -a obediente tímido, -a travieso, -a well-behaved spoiled disobedient generous obedient timid naughty, mischievous

48 other useful words la moneda el mundo coin world

49 imperfect of ir

50 imperfect of jugar

51 imperfect of ser

52 imperfect of tener tenía teníamos tenías teníais tenía tenían

53 indirect object pronouns


Descargar ppt "—¿Con qué jugabas de pequeña? —Tenía una muñeca favorita que se llamaba Pepita. Era muy bonita y rubia. ¿Y tú? —Me gustaba montar en."

Presentaciones similares


Anuncios Google