La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Unidad 2.1.  You will learn:  To talk about daily schedules  To ask and tell time  To say what you have and have to do  To say what you do and how.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Unidad 2.1.  You will learn:  To talk about daily schedules  To ask and tell time  To say what you have and have to do  To say what you do and how."— Transcripción de la presentación:

1 Unidad 2.1

2  You will learn:  To talk about daily schedules  To ask and tell time  To say what you have and have to do  To say what you do and how often you do things  Use the verb tener and tener que  Use expressions of frequency  Learn the present tense of ar verbs

3 1. ¿Cómo se llama la amiga de Pablo? 2. ¿A quién le gusta llegar temprano a la clase? 3. ¿Qué clase tiene Claudia a las ocho y diez? 4. ¿Qué clase tiene Claudia a la una y media de la tarde? 5. ¿Para Pablo la clase de ciencias es fàcil o difícil? ¿Por qué? 6. ¿A quién no le gusta sacar una mala nota?

4  Hay –There is, there are  Hay diez estudiantes.  ¿Cuántos estudiantes hay? (are there)  Compare:  Hay un libro. Es un libro.

5  Write down the numbers in your notes or note cards.  Common mistakes:  diez = 10  dieciséis=16 (has an accent)  Instead of diez y siete =diecisiete  The number twenty : veinte (veins)  Instead of veinte y uno =veintiuno  22 & 23 have accents!  Treinta y uno = 31 etc…

6  Is time feminine or masculine?  What does hora mean?  Use Es la una to say that it is one o’clock: use Son las…. for any other time.  It is 1:00 =Es la una.  It is 5:00 =Son las cinco.  Use y minutes for the number of minutes after the hour (up to 30)  It is 2:10 =Son las dos y diez.  It is 1:20= Es la una y veinte.

7  Use menos + minutes for the number of minutes before the hour.  It is 12:40 = Es la una menos veinte.  It is 5:50 = Son las seis menos diez.  Use y or menos cuarto for a quarter of an hour and y media for half an hour.  It is 12:15 =Son las doce y cuarto.  It is 1:45 =Son las dos menos cuarto.  It is 7:30 = Son las siete y media.

8  To say whether it is a.m or p.m you use:  de la mañana  de la tarde  de la noche  To say at what time something happens, use a la(s)  La clase de arte es a la una y la clase de inglés es a las dos.

9  Write out the time. 1. 1:20 pm 2. 3: 40 am 3. 5:45 pm 4. 10:30 pm 5. 1:15 am 6. 6:50 pm 7. 12:10 am

10  Ask your partner at what time he/she has the following classes:  How would you ask the question and how would you answer?  La clase de matemáticas  La clase de inglés  La clase de ciencias  La clase de español

11  Tener like ser and is an irregular verb.  tengotenemos  tienestenéis  tienetienen  Tengo clase el martes.  Vosotors tenéis la clase el jueves.  Tener + que + infinitive is used to talk about what someone has to do.  Tengo que estudiar. Usted tiene que hacer la tarea.

12 Ask your partner if he has to do the following. 1. Estudiar para________ 2. Hacer la tarea_______ 3. Usar la computadora para______ 4. Leer el libro______ 5. Tocar la guitarra para_______ 6. Trabajar________ 7. Tomar apuntes para________

13 1. Yo__________la clase de español la primera hora. 2. Tú________mucho dinero. 3. Ellos_______que hacer la tarea. 4. Pablo y yo_______que comer la pizza. 5. Vosotros________que comprar el helado. 6. Ustedes_______que hablar a la maestra. 7. Usted_________que tomar apuntes. 8. Pablo________que trabajar.

14 1. I have to rest after school. 2. He has to study for Biology. 3. They have to read a book for English. 4. You all have to write the numbers. 5. You(formal) have to work. 6. She has a hard class. 7. We have math second period. 8. You have a book.

15 1. ¿Qué clases tienes? 2. ¿A qué hora es la clase de inglés? 3. ¿Qué tienes que hacer para la clase de ciencias? 4. ¿En qué clase tienes que tomar apuntes? 5. ¿A qué hora tienes que llegar a la escuela? 6. ¿Qué tienes que hacer todos los días?

16  Remember there are three types of verbs ____,_____y _____.  In Spanish, the present tense is formed by changing the ending of the verb.  To form the present tense of a regular verb that ends in –ar, drop the –ar and add the appropriate ending.

17  hablo  hablas  habla  Hablo inglés.  I speak English.  I am speaking English.  I do speak English.  hablamos  habláis  Hablan ¿Hablas inglés? Do you speak English? Are you speaking English

18 1. Yo_______(to buy) la pizza. 2. Tú_______(to rest) en tu casa. 3. Pablo y yo_____(to study) mucho. 4. Pablo y tú_____(to watch) televisión poco. 5. Vosotros______(to work) en el Gap. 6. Ustedes________(to prepare) la comida. 7. Mi amigo_______(to play) la guitarra. 8. Ellas________(to ride)la bicicleta. 9. Yo_________(to need) el libro. 10. Ellos_______(to arrive) tarde a la clase. Do activity 12 pg. 97

19 1. I rent a DVD. 2. Do you play the guitar? 3. Do they practice sports? 4. Does he ride a bike? 5. You study a lot for Spanish. 6. You all talk on the phone. 7. She prepares food. 8. You listen to music.

20 1. ¿Cuántas hora estudias para el examen? 2. ¿Dónde trabaja usted? 3. ¿Quién toca la guitarra? 4. ¿Qué miran ustedes por televisión? 5. ¿Quién saca buenas notas? 6. ¿Qué necesitas para la clase de español?

21  Situation: there is a new student in the school. You need to introduce yourself.  Include name  Nationality  Time  Weather  Likes and dislikes  Use ar verbs and the verb to have  You must be able to speak for 2 min.  Must be memorized!


Descargar ppt "Unidad 2.1.  You will learn:  To talk about daily schedules  To ask and tell time  To say what you have and have to do  To say what you do and how."

Presentaciones similares


Anuncios Google