La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

T IENEN 5 M INUTOS Objective: I can use the forms of ser to describe someone’s origin, profession or description and tell time Vocab/Ideas: Ser forms (review)

Presentaciones similares


Presentación del tema: "T IENEN 5 M INUTOS Objective: I can use the forms of ser to describe someone’s origin, profession or description and tell time Vocab/Ideas: Ser forms (review)"— Transcripción de la presentación:

1 T IENEN 5 M INUTOS Objective: I can use the forms of ser to describe someone’s origin, profession or description and tell time Vocab/Ideas: Ser forms (review) Ser + de Ser + adjective Time Vámonos: Translate the following setnences: 1. I am from the United States. 2. She is from Spain. 3. Are you a teacher? 4. They are tall. 5. We are smart.

2 ¡O RGANIZARNOS ! Wait for directions

3 F ILL OUT YOUR NAME, CLASS, ETC. Third Quarter Pink Sheet

4 ¿C UÁLES SON LOS CINCOFORMAS DE SER ? ???

5 ¿C UÁLES SON LOS CINCOFORMAS DE SER ? Yo soy???

6 ¿C UÁLES SON LOS CINCOFORMAS DE SER ? Yo soy??? Túeres???

7 ¿C UÁLES SON LOS CINCOFORMAS DE SER ? Yo soy??? Túeres??? Él Ella Es Usted ???

8 ¿C UÁLES SON LOS CINCOFORMAS DE SER ? Yo soy Nosotrossomos Túeres??? Él Ella Es Usted ???

9 ¿C UÁLES SON LOS CINCOFORMAS DE SER ? Yo soy Nosotrossomos Túeres??? Él Ella Es Usted (Ud.) Ellos Ellas Son Ustedes (Uds.)

10 W RITE WHAT S PANISH P RONOUN YOU WOULD USE FOR EACH S UBJECT He _____________________ We _____________________ They_____________________ I_____________________ She _____________________ You (formal) ______________ All of you_________________ He and I _________________ You (informal)____________ Mackenzie________________ Kiefer __________________ (to) Mr. Hacke____________ I _____________________ Brianna and Kristen __________________________ You and I ________________ You and Tremaine __________________________ (to) you all _______________ (to) them _________________

11 W RITE WHAT S PANISH P RONOUN YOU WOULD USE FOR EACH S UBJECT He _____________________ We _____________________ They_____________________ I_____________________ She _____________________ You (formal) ______________ All of you_________________ He and I _________________ You (informal)____________ Mackenzie________________ Kiefer ____________________ (to) Mr. Hacke____________ I _____________________ __ Brianna and Kristen __________________________ You and I ________________ You and Tremaine __________________________ (to) you all _______________ (to) them _________________

12 R ELLENA L OS E SPACIOS Hola. (_1_) Julio. Ella (_2_) mi amiga Lupe. (_3_) amigos buenas. (_4_) alumnos en un colegio americano. Los profesores(_5_) buenos. ¿Cómo(_6_) tu escuela secondaria? ¿Cómo(_7_) tú? Yo(_8_) ambicioso. Lupe (_9_) perezosa. (_10_) alto. Lupe (_11_) baja. ¿(_12_) tú comico? (_13_) serio, pero mi amiga(_14_) my graciosa. (_15_) guapo y Lupe (_16_) linda. (_17_) bonitos. Los profesores(_18_) feos.

13 R ELLENA L OS E SPACIOS : R ESPUESTAS Hola. (Soy) Julio. Ella (es) mi amiga Lupe. (Somos) amigos buenas. (Somos) alumnos en un colegioamericano. Los profesores(son) buenos. ¿Cómo(es) tuescuelasecondaria? ¿Cómo(eres) tú? Yo(soy) ambicioso. Lupe (es) perezosa. (Soy) alto. Lupe (es) baja. ¿(Eres) túcomico? (Soy) serio, pero mi amiga(es) my graciosa. (Soy) guapoy Lupe (es) linda. (Somos) bonitos. Los profesores(son) feos.

14 C IRCLE = O RIGIN U NDERLINE = DESCRIPTIONS B OX = P ROFESSIONS Hola. (Soy) Julio. Ella (es) mi amiga Lupe. (Somos) amigos buenas. (Somos) alumnos en un colegioamericano. Los profesores (son) buenos. ¿Cómo (es) tuescuelasecondaria? ¿Cómo (eres) tú? Yo (soy) ambicioso. Lupe (es) perezosa. (Soy) alto. Lupe (es) baja. ¿(Eres) túcomico? (Soy) serio, pero mi amiga (es) my graciosa. (Soy) guapoy Lupe (es) linda. (Somos) bonitos. Los profesores (son) feos.

15 C IRCLE = O RIGIN U NDERLINE = DESCRIPTIONS B OX = P ROFESSIONS Hola. (Soy) Julio. Ella (es) mi amiga Lupe. (Somos) amigos buenas. (Somos) alumnos en un colegioamericano. Los profesores (son) buenos. ¿Cómo (es) tuescuelasecondaria? ¿Cómo (eres) tú? Yo (soy) ambicioso. Lupe (es) perezosa. (Soy) alto. Lupe (es) baja. ¿(Eres) túcomico? (Soy) serio, pero mi amiga (es) my graciosa. (Soy) guapoy Lupe (es) linda. (Somos) bonitos. Los profesores (son) feos.

16 T AREA Get your pink sheet assignments signed! Catch up on any missing work. Create an 8.5 x 11 sheet with the 5 forms of ser. Use pictures to illustrate the pronouns (yo, tú, él/ella/Usted, nosotros, vosotros, ellos/ellas/Ustedes)


Descargar ppt "T IENEN 5 M INUTOS Objective: I can use the forms of ser to describe someone’s origin, profession or description and tell time Vocab/Ideas: Ser forms (review)"

Presentaciones similares


Anuncios Google