La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Los deportes Hoy vamos a hablar sobre deportes

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Los deportes Hoy vamos a hablar sobre deportes"— Transcripción de la presentación:

1 Los deportes Hoy vamos a hablar sobre deportes
crear muchas frases con muy pocas palabras

2 el fútbol el voleibol el ciclismo el hockey el tenis el atletismo el baloncesto la natación la equitación la vela la gimnasia 1. Dos deportes olímpicos 2. Cuatro juegos de pelota 3. Cinco deportes de equipo Starter activity (either this one or the one below if preferred) – students have to come up with 2 olympic sports, 4 ball sports, 5 team sports and 1 water sport from the list given – they could be offered bonus points if they know any others. 4. Un deporte acuático

3 A B C D E F G H I A – la equitación B – la lucha C – el balonmano D – la esgrima E – el boxeo F – el piragüismo G – la halterofilia H – la gimnasia I – el remo An opportunity to present a few more sports – but more important than the vocabulary is to elicit something about each sport – i.e. language from last lesson to describe/define/classify different sports as well as give opinions.

4 Hacer trampa How it works A way to revise key language from each topic
A way to increase spontaneity and fluency in oral responses How it works Share out the cards (the object is to get rid of all your cards). In turns, pick up a card (no-one must see each other’s cards!) If it has a statement, read it out as if it were your opinion (with conviction, good intonation) and place the card in the centre face down If it says ‘¡Estás haciendo trampa! you have to invent your own statement on the topic, deliver it convincingly as if it were just a regular card and place it in the centre face down. If someone suspects you are ‘cheating’ s/he will say ‘trampa’. If you were, you have to pick up all the cards from the centre. If no, the accuser has to pick them all up. The winner is the one to get rid of all his/her cards first. This is a group activity that will take a large part of the lesson. The first time it will need a little explanation, but once groups get the hang of it, it should provide a really good way to practise the language they’ve learnt.

5 El fútbol es un deporte de equipo. El tenis es un deporte individual.
El balonmano es un deporte rápido y emocionante. El ciclismo es un deporte olímpico. el remo es un deporte acuático. Un deporte que me gusta mucho es la natación. Un deporte que no me gusta nada es el judo. La esgrima es un deporte individual. La gimnasia es un deporte individual. la halterofilia es un deporte muy aburrido. El rugby no es un deporte olímpico. La pesca es un deporte despacio pero interesante. La vela es un deporte olímpico y de verano. El voleibol es un deporte de equipo y de pelota. El esquí es un deporte de invierno. El tenis de mesa es un deporte individual. el piragüismo es un deporte interesante y rápido . El netball no es un deporte olímpico. Un deporte que me gusta mucho es el atletismo. Un deporte que odio es la gimnasia.

6 Un deporte que me encanta es la natación.
No me gusta el rugby porque es demasiado agresivo. Me gusta el tiro con arco porque es exigente. Me encanta el balonmano porque es muy rápido. No me gusta la natación sincronizada porque es aburrida. ¡Estás haciendo trampa!

7 ¡Con poco alcanza! (a little goes a long way!)
muy a no caro pero voy la piscina nadar mucho a menudo porque me gusta 1. I like it. (NB: don’t translate the ‘it’) 2. I like the pool. 3. I like swimming. 4. I like swimming a lot. 5. I like the pool a lot. 6. I go to the pool. 7. I don’t go to the pool. 8. I often go to the pool. 9. I don’t often go to the pool 10. Swimming is expensive. With higher ability classes you could do this activity without the English prompts to make it more challenging. With less confident classes, try this format first and build up to a less structured format in future lessons. This activity focuses on the small high-frequency words that often get forgotten but are really crucial for independent sentence-building. B & C can be set for homework. A. Traduce las frases al español (utiliza solo las 13 palabras) B. Inventa 3 frases más C. Haz una frase larga que usa todas las 13 palabras.


Descargar ppt "Los deportes Hoy vamos a hablar sobre deportes"

Presentaciones similares


Anuncios Google