La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Capítulo 2B Tu sala de clases

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Capítulo 2B Tu sala de clases"— Transcripción de la presentación:

1 Capítulo 2B Tu sala de clases
Your classroom

2 Chapter Objectives: Describe a classroom
Indicate where things are located Talk about more than one object or person Understand cultural perspectives on school

3 UNAS BANDERAS DE AMERICA CENTRAL La bandera- flag PANAMA COSTA RICA
HONDURAS EL SALVADOR GUATEMALA

4 la computadora – the computer
El cartel – the poster El disquete – the diskette La mochila – the backpack

5 La papelera – the wastepaper basket
La pantalla – the computer screen El reloj – the clock El ratón – the mouse

6 El sacapuntas – the pencil sharpener
El teclado – the keyboard

7 El escritorio – the desk
La mesa- the table La silla – the chair

8 La puerta – the door las ventanas – the windows

9 las tijeras - scissors la regla - ruler el globo - globe el mapa – the map

10 el borrador - eraser la pizarra – chalkboard el pizarrón - chalkboard la tiza - chalk

11 Frases importantes – important phrases
¿Qué es esto? – What is this? ¿Cuántos(as) hay? – How many are there? ¿Dónde está(n)? – Where is it/are they? ¿Quién está? – Who is there? ¿Hay? –Is there /Are there? Hay – There is / There are ¿Qué hay? – What is there/are there?

12 To indicate location Al lado de la/del – next to, beside Allí – there
Aquí – here Debajo de la/del – underneath Delante de la/del – in front of Detrás de la/del – behind ¿Dónde? – where? En – in, on Encima de la/del – on top of

13 More location words izquierda – left derecha – right
derecho – straight enfrente de – in front of sobre – over, about (sobre can also be an envelope) arriba – above (adverb, not preposition) atrás de – behind cerca de – near to lejos de – far from hacia – towards

14 To indicate possession
De – of De la – of the – used before a feminine noun Del – of the – used before a masculine noun Mi – my Tu – your To identify (description/quantity) Es un(a) – It is a …

15 To identify gender & quantity of nouns
Los/Las – “the” plural masculine/feminine e.g. Los lápices están encima de la mesa. Las pantallas están aprendidos. Unos/Unas – “some” masculine/feminine e.g. Hay unos lápices en el pupitre. Hay unas mochilas en la sala de clase.

16 To be or not to be… AGAIN?!?! estar
Here’s the good news…you’ve seen this verb before. ¿Cómo estás? Estoy bien/más o menos/mal. The “bad” news…when do I use “ser” and when do I use “estar”? This question has plagued language learners since the dawn of time…

17 The “battle” of the verbs!
SER ESTAR The simplest way to explain the use of “ser” is that it is for enduring characteristics. Things inherent to the quality of a person or thing. This is used to describe things that can change (weather, location, condition, etc.)

18 How do I remember which one to use?
Ser is used to classify and identify permanent or lasting attributes. Use the acronym DOCTOR: Description Occupation Characteristics Time Origin Relationship Estar is used to indicate temporary states and locations. Use the acronym PLACE: Position Location Action Condition Emotion.

19 Estar – To be (irregular -ar verb)
yo estoy - I am nosotros estamos - we are tú estás - you are vosotros estáis – you are él /ella está - he/she is (Usted too) ellos están - they are (Ustedes too)

20 Useful websites for estar
A lengthy explanation of when to use ser or estar: Go to the Quizlet Mrs. Bernard page for estar/preposition quiz: A quiz over ser vs. estar:


Descargar ppt "Capítulo 2B Tu sala de clases"

Presentaciones similares


Anuncios Google