La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Put Reading First The Partnership for Reading La Lectura es lo Primero El Consorcio para la Lectura Information compiled and selected by María M. Fernández.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Put Reading First The Partnership for Reading La Lectura es lo Primero El Consorcio para la Lectura Information compiled and selected by María M. Fernández."— Transcripción de la presentación:

1 Put Reading First The Partnership for Reading La Lectura es lo Primero El Consorcio para la Lectura Information compiled and selected by María M. Fernández ESOL Lead Teacher Hardeeville Pre-K – 12 Schools Jasper County February 23, 2012

2 Literacy Engagement: What the Research Says Dedicación a la Lectura: Lo que Dicen las Investigaciones  “Nine-year olds whose family background was characterized by low income and low education, but who were highly engaged readers, substantially outscored students who came from backgrounds with higher education and higher income, but who themselves were less engaged readers. Based on a massive sample, this finding suggests the stunning conclusion that engaged reading can overcome traditional barriers to reading achievement, including gender, parental education, and income.” Guthrie & Humenick (2004, p. 5)  “Niños de nueve años cuyas familias tenían bajos ingresos y un nivel de educación bajo, pero que tenían una gran dedicación a la lectura, superaron considerablemente a los estudiantes cuyas familias tenían niveles más altos de ingresos y de educación, pero que tenían menos dedicación a la lectura. Basada en un estudio de grandes dimensiones, esta impactante conclusión sugiere que la dedicación a la lectura puede superar barreras tradicionales como el género, la educación de los padres y el nivel de ingresos que impiden logros en la lectura.” Guthrie & Humenick (2004, p. 5)

3 Success in school starts with reading. El éxito escolar comienza con la lectura. When children become good readers in the early grades, they are more likely to become better learners throughout their school years and beyond. Cuando los niños leen bien en los primeros grados, es más probable que aumenten su capacidad de aprendizaje durante y aun después de los años escolares.

4 At home you can help by… Usted puede ayudar en el hogar…  Practicing the alphabet by pointing out letters wherever you see them and by reading alphabet books.   Pointing out the letter-sound relationships your child is learning on labels, boxes, newspapers, magazines and signs.  Practicando el alfabeto, señalando las letras donde las vea y leyendo libros que enseñen el alfabeto.   Señalando la relación entre letra y sonido que su hijo está aprendiendo cuando la vea en etiquetas, cajas, periódicos, revistas y letreros.

5 At home you can help by… Usted puede ayudar en el hogar…   Listening to your child read words and books from school. Be patient and listen as your child practices. Let your child know you are proud of his reading.   Escuchando a su hijo leer las palabras y los libros que trae de la escuela. Sea paciente y escuche mientras su hijo practica. Demuéstrele lo orgulloso que está de su progreso en la lectura.

6 At home you can help by… Usted puede ayudar en el hogar…   Rereading familiar books. Children need practice in reading comfortably and with expression using books they know.   Leyendo varias veces los libros conocidos. Los niños necesitan practicar la lectura con comodidad y deben leer con expresión los libros que ya conocen.

7 At home you can help by… Usted puede ayudar en el hogar…   Building reading comprehension. Talk with your child about what she is reading. Ask about new words. Talk about what happened in a story. Ask about the characters, places, and events that took place. Ask what new information she has learned from the book. Encourage her to read on her own.   Mejorando la comprensión de la lectura. Hable con su hijo acerca de lo que está leyendo. Hágale preguntas sobre las palabras nuevas y sobre lo que ha pasado en el cuento. Hágale preguntas sobre los personajes, lugares y acontecimientos. Pregúntele qué aprendió en el libro que acaba de leer. Anime a su hijo a que lea por su propia cuenta.

8 Make reading a part of every day. Convierta la lectura en una actividad de cada día.   Share conversations with your child over meal times and other times you are together. Children learn words more easily when they hear them spoken often. Introduce new and interesting words at every opportunity.   Converse con su hijo durante las comidas y en otros ratos que estén juntos. Los niños aprenden palabras más fácilmente cuando las oyen frecuentemente. Aproveche toda oportunidad para presentarle palabras nuevas e interesantes.

9 Make reading a part of every day. Convierta la lectura en una actividad de cada día.   Read together every day. Spend time talking about stories, pictures, and words.   Be a reader and a writer. Children learn habits from the people around them.   Lean juntos todos los días. Dedique tiempo para contar cuentos, hablar de fotografías y aprender palabras.   Conviértase en lector y escritor. Los niños aprenden las costumbres de las personas que los rodean.

10 Put Reading First La Lectura es lo Primero Be your child’s best advocate.   Keep informed about your child’s progress in reading and ask the teacher about ways you can help. Sea el mejor defensor de su hijo.   Manténgase informado sobre el progreso de su hijo en la lectura. Pregúntele al maestro en qué forma puede usted ayudar a su hijo.

11 Thank you! ¡Gracias!

12 References   Guthrie, J. T., & Humenick, N. M. (2004). Motivating students to read: Evidence for classroom practices that increase motivation and achievement. In P. McCardle and V. Chabra (Eds.). The voice of evidence in reading research. Baltimore: Paul Brookes.   The Partnership for Reading (2001). Put Reading First: Helping Your Child Learn To Read. A Parent Guide. Preschool through Grade 3. Retrieved February 2, 2012, from http://www.nifl.gov.http://www.nifl.gov


Descargar ppt "Put Reading First The Partnership for Reading La Lectura es lo Primero El Consorcio para la Lectura Information compiled and selected by María M. Fernández."

Presentaciones similares


Anuncios Google