La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Si le conocieras, ¿qué le preguntarías?

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Si le conocieras, ¿qué le preguntarías?"— Transcripción de la presentación:

1 Si le conocieras, ¿qué le preguntarías?
¿Quién es? ¿Cómo es? ¿Te gusta? Si le conocieras, ¿qué le preguntarías?

2 1 ¿Quién es? ¿Cómo es? ¿Te gusta? 2 3 4
Ask the pupils to spend 3 or 4 minutes using their vocabulary books to come up with some phrases to describe the physical appearance and/or suggest their opinions about the characters of these celebrities. Encourage them to use opino que, creo que, pienso que and me parece que if talking about character. They can prepare notes in rough but take feedback orally after just a few minutes.

3 7 5 & 6 Ensure that pupils know who these are (Venus and Serena Williams and Enrique Iglesias) If the class is very able, try eliciting oral answers to the questions ‘ Es Serena mas alta que Venus?’ Es Enrique mas famoso que su padre? This will just serve to ‘pre-teach’ orally the comparatives that are to be covered this lesson.

4 ¡Hola. Me llamo Enrique Iglesias
¡Hola! Me llamo Enrique Iglesias. Soy de Madrid en España pero ahora vivo en Miami. Soy cantante. Tengo 37 años. Mi padre era cantante también – se llama Julio Iglesias. Era el cantante español más famoso de los años 70, pero ahora soy más famoso que él. Tengo un hermano que se llama Julia y una hermana que se llama Chabalí. Soy más alto que mis hermanos. ¡Hola! Soy Shakira. Soy de Colombia en América del Sur. Mi cumpleaños es el dos de febrero y tengo 35 años. Soy más famosa en los Estados Unidos y en España que en Inglaterra. Canto en español y en inglés. Soy bastante alta (más alta que Kylie!) y tengo el pelo rubio y ondulado y los ojos marrones. Read the texts aloud. Then ask the pupils to then spend a few minutes reading them through out loud with a partner.

5 Con tu compañero/a inventa unas preguntas para los textos.
1. ¿Cómo se llama? 2. ¿Cuál es su nacionalidad? 3. ¿Dónde vive? 4. ¿Tiene hermanos o hermanas? 5. ¿De dónde es? 6. ¿Cuándo es su cumpleaños? Pupils are to generate some possible questions. I have put on this slide some possible questions they might come up with. Go through this list with them after about 8 minutes. Then return to the text and make sure they can ask/answer these orally in pairs. 7. ¿Cuántos años tiene? 8. ¿Cómo es?

6 5. _______ pesa más que ______. Venus Serena Serena Venus Venus Serena
1. _____ es más alta que _____. 2. ______ es más baja que ______. 3. _____ es la más alta. 4. _______ pesa menos que_________. 5. _______ pesa más que ______. Venus Serena Serena Venus Venus Serena Venus Venus Serena Nombre: Serena Williams Estatura: 1,78 metros Peso: 65 kilos Nombre: Venus Williams Estatura: 1,86 metros Peso: 76 kilos Present the information about Venus and Serena. Get them to complete the right hand box and play the text for them to check their answers. Ask pupils to look at page 4 of their vocab books as they complete the questions Check answers with whole class. 1. Shakira es ____________ famosa que Britney Spears. 2. Enrique Iglesias es el ________ famoso de los cantantes españoles. 3. David Beckham es uno de los futbolistas _______ famoso del mundo. 4. El cricket es ____________ aburrido que el golf. 5. Un Ferrari es ________ rápido que un Mini. 6. Everest es la montaña _______ alta del mundo. menos/más Vocabulario p. 4 más más menos/más más más

7 This is additional work for those groups who may need to move more quickly. This text contains a lot of additional language and could form the stimuls for some additional questions. Or you could just have them do the 3 comparative phrases at the bottom and find the information asked for on the blackboard icon shown. Traduce al español: Laura is more shy than Marisa Marisa is older than Susana and Laura Marisa is less hard-working than Susana.

8 1 2 3 4 Plenary activity – pupils refer to the vocabulary on pages 2 and 3 of and come up with 5 comparative phrases of their own. Teachers to check carefully that pupils are secure with how to formulate these sentences and are happy with adjectival agreement rules. 5 Utilizando vocabulario de las páginas 2 y 3, escribe 5 frases de comparación.


Descargar ppt "Si le conocieras, ¿qué le preguntarías?"

Presentaciones similares


Anuncios Google