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Objectives Prove theorems about isosceles and equilateral triangles.

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Presentación del tema: "Objectives Prove theorems about isosceles and equilateral triangles."— Transcripción de la presentación:

1 Objectives Prove theorems about isosceles and equilateral triangles.
Apply properties of isosceles and equilateral triangles. Demostrar teoremas sobre triángulos isósceles y equiláteros. Aplicar las propiedades de los triángulos isósceles y equiláteros.

2 California Standards 12.0 Students find and use measures of sides and of interior and exterior angles of triangles and polygons to classify figures and solve problems. 15.0 Students use the Pythagorean theorem to determine distance and find missing lengths of sides of right triangles. 12.0 Los estudiantes encontrar y usar medidas de lados y de ángulos interiores y exteriores de triángulos y polígonos para clasificar figuras y resolver problemas Los estudiantes utilizan el teorema de Pitágoras para determinar la distancia y encontrar las longitudes faltantes de los lados de triángulos rectángulos.

3 Vocabulary legs of an isosceles triangle vertex angle Base base angles
piernas de un triángulo isósceles ángulo del vértice Base ángulos de la base

4 Corollary: The measure of an exterior angle of a triangle is greater than the measure of either of its remote angles. La medida de un ángulo exterior de un triángulo es igual a la suma de la medida de los dos ángulos interiores remotos. Corolario: La medida de un ángulo exterior de un triángulo es mayor que la medida de cualquiera de sus ángulos remotos.

5 La suma de las medidas de los ángulos de un triángulo es 180 grados.

6 Los ángulos agudos de un triángulo rectángulo son complementarios
Los ángulos agudos de un triángulo rectángulo son complementarios. La medida de cada ángulo de un "equilátero" (equiangular) triángulo es de 60 grados.

7 Recall that an isosceles triangle has at least two congruent sides
Recall that an isosceles triangle has at least two congruent sides. The congruent sides are called the legs. The vertex angle is the angle formed by the legs. The side opposite the vertex angle is called the base, and the base angles are the two angles that have the base as a side. 3 is the vertex angle. 1 and 2 are the base angles.

8 un triángulo isósceles tiene al menos dos lados congruentes
un triángulo isósceles tiene al menos dos lados congruentes. Los lados congruentes se llaman las piernas. El ángulo del vértice es el ángulo formado por las piernas. El lado opuesto al ángulo del vértice se llama la base, y los ángulos de la base son los dos ángulos que tienen la base como un lado. 3 is the vertex angle. 1 and 2 are the base angles.

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10 Si dos lados de un triángulo son congruentes, entonces los ángulos opuestos a los lados son congruentes. Si dos ángulos de un triángulo son congruentes, entonces los lados opuestos a los ángulos son congruentes.

11 The bisector of the vertex angle of an isosceles triangle is the perpendicular bisector of the base.
La bisectriz del ángulo del vértice de un triángulo isósceles es el bisector perpendicular de la base.

12 Si un triángulo es equilátero, entonces es equiangular.

13 Si un triángulo es equiangular entonces es equilátero.

14 A coordinate proof may be easier if you place one side of the triangle along the x-axis and locate a vertex at the origin or on the y-axis. Remember! Una prueba de coordenadas puede ser más fácil si se coloca uno de los lados del triángulo a lo largo del eje x y localizar un vértice en el origen o en el eje y.

15 Example 5: Using Coordinate Proof
Prove that the segment joining the midpoints of two sides of an isosceles triangle is half the base. Demostrar que el segmento que une los puntos medios de dos lados de un triángulo isósceles es la mitad de la base. Given: In isosceles ∆ABC, X is the mdpt. of AB, and Y is the mdpt. of BC. 1 2 Prove: XY = AC.

16 Example 5 Continued Proof: Draw a diagram and place the coordinates as shown. Dibuja un diagrama y colocar las coordenadas como se muestra. By the Midpoint Formula, the coordinates of X are (a, b), and Y are (3a, b). By the Distance Formula, XY = √4a2 = 2a, and AC = 4a. Therefore XY = AC. 1 2

17 Por la fórmula del punto medio, las coordenadas de X son (a, b), e Y son (3a, b).
By the Midpoint Formula, the coordinates of X are (a, b), and Y are (3a, b). By the Distance Formula, XY = √4a2 = 2a, and AC = 4a. Therefore XY = AC. 1 2

18 Prove ∆XYZ is isosceles.
TEACH! Example 5 The coordinates of isosceles ∆ABC are A(0, 2b), B(-2a, 0), and C(2a, 0). X is the midpoint of AB, Y is the midpoint of AC, and Z(0, 0), . Prove ∆XYZ is isosceles. x A(0, 2b) B (–2a, 0) C (2a, 0) y X Y Z Proof: Draw a diagram and place the coordinates as shown.

19 Check It Out! Example 6 Continued
By the Midpoint Formula, the coordinates. of X are (–a, b), the coordinates. of Y are (a, b), and the coordinates of Z are (0, 0) . By the Distance Formula, XZ = YZ = √a2+b2 . So XZ  YZ and ∆XYZ is isosceles. x A(0, 2b) B(–2a, 0) C(2a, 0) y X Y Z

20 Check It Out! Example 6 Continued
Por la fórmula del punto medio, las coordenadas. de X son (-a, b), las coordenadas. de Y son (a, b), y las coordenadas de Z son (0, 0). Por la fórmula de la distancia, XZ = YZ = √ a2 + b2. Así XZ y YZ & ΔXYZ es isósceles. x A(0, 2b) B(–2a, 0) C(2a, 0) y X Y Z


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