La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

¿Cuántos años tienes? 9 6 8 7 5 Slide giving a clue about the aim of the lesson.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "¿Cuántos años tienes? 9 6 8 7 5 Slide giving a clue about the aim of the lesson."— Transcripción de la presentación:

1 ¿Cuántos años tienes? 9 6 8 7 5 Slide giving a clue about the aim of the lesson.

2 ¡Vamos a aprender los números!
A lively video clip to revise numbers 1-5 to start the lesson. Pupils can join in with the actions. The video is rather fast, so the ‘lyrics’ can be used afterwards at a slower pace together with the actions, for revision. ¡Vamos a aprender los números! = We’re going to learn the numbers. Click on the video to play the video. ¡Cinco! Uno, dos, tres, cuarto, cinco ¡Dame cinco! (Give me 5) Cinco por abajo (5 down below) Cinco cinco veces (5 five times) uno, dos, tres, cuatro, cinco ¡Cinco por arriba! (5 up high) ¡No me dejes colgando! (Don’t leave me hanging!) ¡Cinco! Uno, dos, tres, cuatro, cinco ¡Dame cinco! Cinco por abajo Cinco cinco veces uno, dos, tres, cuatro, cinco ¡Cinco por arriba! ¡No me dejes colgando!

3 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 A slide to revise numbers (and add the numbers 11 and 12 – once and doce). 11 12

4 Hot-seating activity

5 4 10 3 8 1 9 6 5 2 7 Hot-seating activity. One pupil accepts the challenge of calling out the numbers which appear before them on the whiteboard (numbers are timed to appear so teacher just has to click once to start the activity). The speed increases with each slide.

6 4 10 3 8 1 9 6 5 2 7

7 4 10 3 8 1 9 6 5 2 7

8 Nombre: 1   2 3 4 5 6 7 8 9 10 Comentario: Nombre: 1   2 3 4 5 6 7 8 9 10 Comentario: Nombre: 1   2 3 4 5 6 7 8 9 10 Comentario: Nombre: 1   2 3 4 5 6 7 8 9 10 Comentario: Nombre: 1   2 3 4 5 6 7 8 9 10 Comentario: Nombre: 1   2 3 4 5 6 7 8 9 10 Comentario: Nombre: 1   2 3 4 5 6 7 8 9 10 Comentario: Nombre: 1   2 3 4 5 6 7 8 9 10 Comentario: These hot-seating activity grids should keep the rest of the class involved whilst one pupil is in the hot-seat. The other pupils fill in a grid for each person in the hot-seat, recording whether they agree with the answer given and making a comment if they wish at the bottom. This could be something like ‘fenomenal’ or ‘regular’ etc. Make copies for your pupils or get them to write a grid out on paper.

9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Revise the numbers 1-12 once more. 11 12

10 9 7 ¿Cuántos años tienes? Tengo años. ¿Y tú? Tengo años.
This slide models the question ‘How old are you?’ and the answer ‘I am…years old’, with the question ‘And you?’ There is no audio for this slide – for audio modelling see the following slide. 9 Tengo años.

11 ¿Cuántos años tienes? Tengo ……….años.
This slide has audio for each visual image, giving the question ‘How old are you’, the ‘model phrase’ answer and then the three different age answers in complete sentences.

12 A short video clip to practise the key question and answer
A short video clip to practise the key question and answer. It has Latin American pronunciation of ‘c’ in ‘cinco’ but it is important that pupils hear and get used to this anyway, as a lot of Spanish-speaking people have this pronunciation too!

13 12 6 8 9 10 11 1 3 4 2 ¿Cuántos años tienes? A Tengo doce años. F
Tengo seis años. B Tengo ocho años. G Tengo nueve años. C Tengo diez años. H Tengo once años. D Tengo un año. I Tengo tres años. E Tengo cuatro años. J Tengo dos años. 8 9 10 11 There is a similar exercise to this in the Year 3 study booklet for further practice. 1 3 4 2


Descargar ppt "¿Cuántos años tienes? 9 6 8 7 5 Slide giving a clue about the aim of the lesson."

Presentaciones similares


Anuncios Google