La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Calentamiento: copy questions and answer on paper in complete sentences 1. ¿Qué estás haciendo ahora? 2. ¿Qué está haciendo tu profesor/a? 3. ¿Qué van.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Calentamiento: copy questions and answer on paper in complete sentences 1. ¿Qué estás haciendo ahora? 2. ¿Qué está haciendo tu profesor/a? 3. ¿Qué van."— Transcripción de la presentación:

1 Calentamiento: copy questions and answer on paper in complete sentences 1. ¿Qué estás haciendo ahora? 2. ¿Qué está haciendo tu profesor/a? 3. ¿Qué van a hacer tú y tus compañeros de clase hoy? 4. ¿Qué piensas hacer esta tarde? 5. ¿Tienes planes para esta noche? 1. ¿Qué estás haciendo ahora? 2. ¿Qué está haciendo tu profesor/a? 3. ¿Qué van a hacer tú y tus compañeros de clase hoy? 4. ¿Qué piensas hacer esta tarde? 5. ¿Tienes planes para esta noche?

2 1.¿Qué estás haciendo ahora? 1.Estoy escribiendo/trabajando/leyendo. 2. ¿Qué está haciendo tu profesor/a? 1.Está caminando por la sala de clase. 3. ¿Qué van a hacer tú y tus compañeros de clase hoy? 1.Vamos a escribir/aprender. 4. ¿Qué piensas hacer esta tarde? 1.Pienso _____ (dormir/estudiar/comer) 5. ¿Tienes planes para esta noche? Sí, voy a _______. No, no tengo planes para esta noche. 1.¿Qué estás haciendo ahora? 1.Estoy escribiendo/trabajando/leyendo. 2. ¿Qué está haciendo tu profesor/a? 1.Está caminando por la sala de clase. 3. ¿Qué van a hacer tú y tus compañeros de clase hoy? 1.Vamos a escribir/aprender. 4. ¿Qué piensas hacer esta tarde? 1.Pienso _____ (dormir/estudiar/comer) 5. ¿Tienes planes para esta noche? Sí, voy a _______. No, no tengo planes para esta noche.

3 Los oficios en mi vecindario The occupations in my neighborhood Capítulo 2: Vocabulario Uno

4 Theme/Title: Los oficios Overview/Purpose: Learning about career/profession terminology will allow students to find services they need and to express their future plans and the professions of people they know. Content Objective: Students will learn terminology for careers and professions and how to talk about what people do for a living in Spanish, using correct career terms. Language Objective: Students will be able to express their future career choices and the professions of their parents Practice: Students will use their graphic organizers to practice writing new vocabulary. Personalize: Students will express what they want to become in the future by stating "Quiero ser_________." and prepare to tell what their parents' professions are by stating it out loud to the class Lesson Extension: Each student will complete their drawings for HW and practice saying their parents' professions for tomorrow PRE-WRITE 46-47 Overview/Purpose: Learning about career/profession terminology will allow students to find services they need and to express their future plans and the professions of people they know. Content Objective: Students will learn terminology for careers and professions and how to talk about what people do for a living in Spanish, using correct career terms. Language Objective: Students will be able to express their future career choices and the professions of their parents Practice: Students will use their graphic organizers to practice writing new vocabulary. Personalize: Students will express what they want to become in the future by stating "Quiero ser_________." and prepare to tell what their parents' professions are by stating it out loud to the class Lesson Extension: Each student will complete their drawings for HW and practice saying their parents' professions for tomorrow PRE-WRITE 46-47

5 Overview & Purpose: Telling what people do for a living connect the student to their community and the people from which they receive services and give services. It also helps to give personal information about themselves and the people they know. Objective: TSWBAT tell in Spanish, four professions & what they do at work Telling what people do for a living connect the student to their community and the people from which they receive services and give services. It also helps to give personal information about themselves and the people they know. Objective: TSWBAT tell in Spanish, four professions & what they do at work

6 El peluquero/la peluquera –The hairdresser El salón de belleza –The beauty salon El peluquero/la peluquera –The hairdresser El salón de belleza –The beauty salon Trabajar en –To work in/at –La peluquera trabaja en un salón de belleza. –The hairdresser works in a beauty salon.

7 La secretaria –The secretary El mecánico –The mechanic El cartero –The mail man –La mujer cartero La abogada/el abogado –The lawyer La secretaria –The secretary El mecánico –The mechanic El cartero –The mail man –La mujer cartero La abogada/el abogado –The lawyer Conocer a –To know someone/something –Yo conozco a tu amigo Juan. –I know your friend Juan. Trabajar como… –To work as… –Ana trabaja como secretaria. –Ana works as a secretary.

8 En la clínica/el hospital El médico –The doctor La enfermera –The nurse Los enfermos –The sick people El paciente –The patient El médico –The doctor La enfermera –The nurse Los enfermos –The sick people El paciente –The patient Cuidar a –To take care of –El médico cuida a los enfermos The doctor takes care of the sick people

9 Más oficios La construcción –The construction La ingeniera/el ingeniero –The engineer El carpintero –The carpinter La construcción –The construction La ingeniera/el ingeniero –The engineer El carpintero –The carpinter Construir –To construct/build –El carpintero construye los muebles. The carpinter builds the furniture.

10 Servicios públicos El bombero/ Los bomberos –The firefighter/s El camión de bomberos –The fire truck El conductor –The driver El incendio –The fire Apagar incendios –To put out fires El bombero/ Los bomberos –The firefighter/s El camión de bomberos –The fire truck El conductor –The driver El incendio –The fire Apagar incendios –To put out fires El policía/la mujer policía –The police man/woman

11 Calentamiento Escribe cinco oficios en español del vocabulario nuevo. ¿Qué quieres ser de adulto/cuando seas grande? Escribe cinco oficios en español del vocabulario nuevo. ¿Qué quieres ser de adulto/cuando seas grande?

12 Las profesiones (the professions) El cocinero/ la cocinera –The cook El/la comerciante –The merchant/ business person El/la dentista –The dentist El cocinero/ la cocinera –The cook El/la comerciante –The merchant/ business person El/la dentista –The dentist El/la periodista –The journalist El trabajador social –The social worker –La trabajadora social El programador –The programmer El banquero/ la banquera –The banker

13 Más vocabulario y verbos El vecindario –The neighborhood –El barrio Junto –Together –Ellos trabajan juntos They work together Arreglar –To fix Contar (o -> ue) –To tell about Dar –To give El vecindario –The neighborhood –El barrio Junto –Together –Ellos trabajan juntos They work together Arreglar –To fix Contar (o -> ue) –To tell about Dar –To give Decir –To say Enseñar –To teach Prestar –To loan Programar –To program Saber –To know (how to) Dedicarse a –To dedicate one’s self to –To work as

14 To ask what people do for a living ¿A qué se dedica el señor Machado? –What does Mr. Machado do (for a living)? ¿A qué se dedica el señor Machado? –What does Mr. Machado do (for a living)? Es programador. Sabe diseñar páginas de Web mejor que nadie. –He/she knows how to design web pages better than anyone. Mejor que nadie –Better than anyone.

15 ¿A qué se dedica tu madre/padre? Mi madre/padre se dedica a _______. Ama de casa –Housewife Supervisor –Supervisor Director(a) de una escuela Piloto (pilot) Mi madre/padre se dedica a _______. Ama de casa –Housewife Supervisor –Supervisor Director(a) de una escuela Piloto (pilot) Pintor (painter)

16 Realizar –To perform/to do ¿qué clase de trabajo realiza Mariza? –What kind of work does Marisa do/perform? Realizar –To perform/to do ¿qué clase de trabajo realiza Mariza? –What kind of work does Marisa do/perform? Es banquera internacional. –She is an international banker. Sabe hablar cuatro idiomas. –She knows how to speak four languages Dar consejos –To give advice.

17 ¡A practicar! ¿A qué se dedica la señora Ruth Taylor? ¿Qué tipo de trabajo realiza un carpintero/peluquero/banquero? ¿Quién se dedica a apagar incendios/construir casas/prestar dinero? ¿Quién prepara la comida en un restaurante? Ama de casa –Housewife Libro pag. 49 ex 3 ¿A qué se dedica la señora Ruth Taylor? ¿Qué tipo de trabajo realiza un carpintero/peluquero/banquero? ¿Quién se dedica a apagar incendios/construir casas/prestar dinero? ¿Quién prepara la comida en un restaurante? Ama de casa –Housewife Libro pag. 49 ex 3

18 To introduce people & respond Presentar a –To present to/to introduce to Te presento a mi amiga Carla. –I present my friend Carla to you. Mucho gusto Carla. –Much pleasure/ Pleased to meet you Carla El gusto es mío. The pleasure is mine. Presentar a –To present to/to introduce to Te presento a mi amiga Carla. –I present my friend Carla to you. Mucho gusto Carla. –Much pleasure/ Pleased to meet you Carla El gusto es mío. The pleasure is mine. Le presento a mi vecino, el señor Villanueva. –This is my neighbor, Mr. Villanueva (I present my neighbor to you) Encantado/a –delighted

19 Encantado, Sr. Villanueva. Me llamo Ramón Acevedo. –Delighted (to meet you)…. Celia, quiero presentarle a mis vecinos –Celia, I want to introduce you to my neigbors… Encantado, Sr. Villanueva. Me llamo Ramón Acevedo. –Delighted (to meet you)…. Celia, quiero presentarle a mis vecinos –Celia, I want to introduce you to my neigbors… Encantada de conocerlos. –Delighted to meet you (both/all - pl.) P. 48-49 ex 2-4

20 Sólamente en Español 1.Pick a partner 2.Find another pair 3.Introduce your partner to the other pair 4.Other pair introduce themselves. 5.Each asks another person in the other pair what they do for a living 6.Take notes!!! 1.Pick a partner 2.Find another pair 3.Introduce your partner to the other pair 4.Other pair introduce themselves. 5.Each asks another person in the other pair what they do for a living 6.Take notes!!!


Descargar ppt "Calentamiento: copy questions and answer on paper in complete sentences 1. ¿Qué estás haciendo ahora? 2. ¿Qué está haciendo tu profesor/a? 3. ¿Qué van."

Presentaciones similares


Anuncios Google