La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

PLA DE FORMACIÓ DEL PROFESSORAT curs 2010-11. INFORMACIÓ GENERAL A continuació es presenta el programa formatiu anual del curs acadèmic 2010-11 per al.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "PLA DE FORMACIÓ DEL PROFESSORAT curs 2010-11. INFORMACIÓ GENERAL A continuació es presenta el programa formatiu anual del curs acadèmic 2010-11 per al."— Transcripción de la presentación:

1 PLA DE FORMACIÓ DEL PROFESSORAT curs 2010-11

2 INFORMACIÓ GENERAL A continuació es presenta el programa formatiu anual del curs acadèmic 2010-11 per al PDI. Per a garantir la participació del professorat en el nombre més gran possible de tallers, la programació s'estructura en dos ofertes (1er i 2n quadrimestre), cada una d'elles amb un període específic de matriculació. El 14 de desembre, comença la matrícula per als tallers del 1er quadrimestre, que són els que es realitzen entre els mesos de gener i març del 2011. Informarem, oportunament, de l'obertura del termini de matrícula per als tallers del 2n quadrimestre, tallers realitzats entre els mesos de maig i juliol del 2011. Amb l'objecte de propiciar una elecció de tallers segons la seua temàtica, els hem organitzat en els àmbits següents:  Formació pedagògica Formació pedagògica  Formació en tecnologia educativa Formació en tecnologia educativa  Formació per a l'acreditació Formació per a l'acreditació  Formació PACE Formació PACE  Formació per a la investigació Formació per a la investigació  Formació complementària Formació complementària PLA DE FORMACIÓ DEL PROFESSORAT Oferta del curs 2010-11

3 INFORMACIÓ GENERAL PLA DE FORMACIÓ DEL PROFESSORAT Oferta del curs 2010-11 Formació pedagògica:  Analitzar el nostre ensenyament: per què i com. Analitzar el nostre ensenyament: per què i com.  Aprendre a pensar i enseyar a pensar: desenvolupament del pensament creatiu. Aprendre a pensar i enseyar a pensar: desenvolupament del pensament creatiu.  Eines estadístiques per a la investigació en docència universitària. Eines estadístiques per a la investigació en docència universitària.  El desenvolupament humà sostenible en les aules politècniques. El desenvolupament humà sostenible en les aules politècniques.  Lideratge i coordinació d'equips docents i investigadors. Lideratge i coordinació d'equips docents i investigadors.  L'avaluació compartida del treball en grup. L'avaluació compartida del treball en grup.  Com reduir els impactes ambientals de la UPV. Com reduir els impactes ambientals de la UPV.  La pregunta com a recurs pedagògic. La pregunta com a recurs pedagògic.  Processos d'aprenentatge i estratègies d'ensenyança. Processos d'aprenentatge i estratègies d'ensenyança.  Claus motivacionals en l’aula: estratègies per al professor. Claus motivacionals en l’aula: estratègies per al professor.

4 INFORMACIÓ GENERAL Formació en tecnologia educativa:  Realització de materials didàctics amb LÀTEX Realització de materials didàctics amb LÀTEX  Ús educatiu de les xarxes socials. Ús educatiu de les xarxes socials.  Qui cita els meus articles i on publicar-los?: Web of science, journal citation reports i altres recursos d'utilitat. Qui cita els meus articles i on publicar-los?: Web of science, journal citation reports i altres recursos d'utilitat.  Policonecta: noves tecnologies UPV per a la formació a distància Policonecta: noves tecnologies UPV per a la formació a distància  Com podem editar vídeos didàctics. Com podem editar vídeos didàctics.  Creació i organització de continguts en poliformat. Creació i organització de continguts en poliformat.  Com compartir i publicar referències: refshare i refworks 2.0. Com compartir i publicar referències: refshare i refworks 2.0.  ¿Qui cita els meus articles i on publicar-los?: Web of science, journal citation report i altres recursos d'utilitat. Edició ciències i enginyeria. ¿Qui cita els meus articles i on publicar-los?: Web of science, journal citation report i altres recursos d'utilitat. Edició ciències i enginyeria.  Presentacions avançades amb latex. Presentacions avançades amb latex.  Qui cita els meus articles i on publicar-los?: Web of science, journal citation report i altres recursos d'utilitat. Edició humanitats i ciències socials. Qui cita els meus articles i on publicar-los?: Web of science, journal citation report i altres recursos d'utilitat. Edició humanitats i ciències socials.  Trau-los el màxim partit als buscadors acadèmics: google scholar i scirus. Trau-los el màxim partit als buscadors acadèmics: google scholar i scirus.  Com compartir les teues referències bibliogràfiques: refshare i refworks 2.0. Com compartir les teues referències bibliogràfiques: refshare i refworks 2.0.  Cercadors acadèmics: google scholar, scirus i science research. Cercadors acadèmics: google scholar, scirus i science research. PLA DE FORMACIÓ DEL PROFESSORAT Oferta del curs 2010-11

5 INFORMACIÓ GENERAL Formació per a l'acreditació:  Recursos per a la redacció d'articles científics. Recursos per a la redacció d'articles científics.  El sistema d‘I + D+ I. El sistema d‘I + D+ I.  Elaboració del projecte d'investigació. Elaboració del projecte d'investigació.  Recursos tecnològics oferits per la upv per a la docència. Recursos tecnològics oferits per la upv per a la docència.  Finançament públic. Finançament públic.  Elaboraciò del projecte docent. Elaboraciò del projecte docent.  Recerca i maneig d’informació científica. Recerca i maneig d’informació científica.  Contractació d‘I+ D + I. Contractació d‘I+ D + I.  Els crèdits ECTS i l'estructura dels nous títols de la UPV. Els crèdits ECTS i l'estructura dels nous títols de la UPV.  Defensa oral del projecte docent. Defensa oral del projecte docent.  El pensament estadístic en la investigació. El pensament estadístic en la investigació.  Protecció i explotació de resultats. Protecció i explotació de resultats.  Gestió d'activitats I + D+ Ia la UPV. Gestió d'activitats I + D+ Ia la UPV.  Disseny i avaluació de projectes d’innovació docent. Disseny i avaluació de projectes d’innovació docent. PLA DE FORMACIÓ DEL PROFESSORAT Oferta del curs 2010-11

6 INFORMACIÓ GENERAL PLA DE FORMACIÓ DEL PROFESSORAT Oferta del curs 2010-11 Formació PACE:  L'adquisició de competències de lectura i escriptura de textos acadèmics. L'adquisició de competències de lectura i escriptura de textos acadèmics.  Aprenentatge basado en projectes. Aprenentatge basado en projectes.  Aprendre a cooperar: estratègies d'ensenyança per al treball en equip. Aprendre a cooperar: estratègies d'ensenyança per al treball en equip.  Usos i aplicacions de la plataforma PoliformaT per a la docència presencial. Usos i aplicacions de la plataforma PoliformaT per a la docència presencial.  Aula 2.0. Les TIC com a element dinamitzador de la interactivitat Aula 2.0. Les TIC com a element dinamitzador de la interactivitat  Innovacions i propostes per a l'e-evaluación de competències en la Universitat. Innovacions i propostes per a l'e-evaluación de competències en la Universitat.  Autoavaluació i avaluació entre companys. Autoavaluació i avaluació entre companys.  L'autonomia en l'aprenentatge: plantejar-se la docència amb estudiants més autònoms. L'autonomia en l'aprenentatge: plantejar-se la docència amb estudiants més autònoms.  Aplicació a l'aula de l'aprenentatge basat en problemes. Aplicació a l'aula de l'aprenentatge basat en problemes.  Plataformes de treball collaboratiu: des de Google.Docs fins a PoliformaT.Wiki. Plataformes de treball collaboratiu: des de Google.Docs fins a PoliformaT.Wiki.  Les competències generiques: com desenvolupar i avaluar- les? Les competències generiques: com desenvolupar i avaluar- les?  Realització d'exàmens a través de PoliformaT. Realització d'exàmens a través de PoliformaT.  Estratègies per al desenvolupament de l'aprenentatge autònom: el contracte i el portafolio. Estratègies per al desenvolupament de l'aprenentatge autònom: el contracte i el portafolio.  Realització de treballs a través de PoliformaT. Realització de treballs a través de PoliformaT.  L’ús de les rúbriques per a la millora dels criteris de qualitat en l’avaluació. L’ús de les rúbriques per a la millora dels criteris de qualitat en l’avaluació.  Com aplicar la formació en competències en les meues assignatures. Com aplicar la formació en competències en les meues assignatures.

7 INFORMACIÓ GENERAL Formació complementària:  El ioga com a experiència de vida. El ioga com a experiència de vida.  La cooperació internacional per al desenvolupament des de l'àmbit universitari. La cooperació internacional per al desenvolupament des de l'àmbit universitari.  Com preparar i dur a terme comunicacions orals en congressos. Com preparar i dur a terme comunicacions orals en congressos. PLA DE FORMACIÓ DEL PROFESSORAT Oferta del curs 2010-11 Formació per a la investigació:  SPIN-OFF: una altra modalitat de realitzar transferència tecnològica. SPIN-OFF: una altra modalitat de realitzar transferència tecnològica.  Ciència 2.0: com aprofitar la xarxa social per a la investigació. Ciència 2.0: com aprofitar la xarxa social per a la investigació.  Elaboració de projectes de cooperació per al desenvolupament des de l'àmbit universitari. Elaboració de projectes de cooperació per al desenvolupament des de l'àmbit universitari.  Propietat intellectual per a docents i investigadors. Propietat intellectual per a docents i investigadors.

8 INSCRIPCIÓ A partir del 14 de desembre, els professors interessats podran inscriure's en un total de 7 accions formatives dels tallers que es realitzen en el primer quadrimestre, per ordre de preferència, de les quals es concedirà un màxim de 4. El termini d’inscripció de cada activitat acaba una setmana abans que aquesta comence. La inscripció s’ha de fer a través de la Web. Ací teniu les instruccions: 1.Entreu en la INTRANET. 2.Aneu a l’apartat Directori i serveis. 3.Seleccioneu l’enllaç de l’Institut de Ciències de l’Educació. 4.Dins d’aquest enllaç apareixerà l’Oferta general de formació. Trieu l’oferta titulada: FORMACIÓ PERMANENT PDI 2010/11- 1 ER CUATRIMESTRE PLA DE FORMACIÓ DEL PROFESSORAT Oferta del curs 2010-11

9 Fins al dia 13 DE DESEMBRE només s’hi podrà veure l’oferta, però NO inscriure-s’hi.. EL TERMINI D’INSCRIPCIÓ QUEDARÀ OBERT A LES 12 HORES DEL DIA 14 DE DESEMBRE DE 2010. A partir d’aquesta data, deixarem uns pocs dies perquè les persones interessades s’hi puguen inscriure sense pressa i amb opcions de ser admesos. A partir de les 12 hores del dia 21 de desembre, serà possible consultar l’estat de les preinscripcions a través de la INTRANET. Fins aquesta data, les sollicituds apareixeran en llista d’espera. La inscripció de cada taller seguirà oberta fins una setmana abans que aqueste comence. INSCRIPCIÓ - TERMINIS PLA DE FORMACIÓ DEL PROFESSORAT Oferta del curs 2010-11

10 Amb l’objectiu que el major nombre de professors puga accedir, almenys, a una de les accions formatives que sollicita, seguirem el següent procés d'adjudicació de places: o Assignarem UNA ACTIVITAT a cada sollicitant, per ordre d’inscripció i tractant que siga l’escollida com a primera opció en l’ordre de prioritats. o Una vegada realitzada la primera adjudicació per persona (si és possible), procedirem a la segona volta, en la qual, respectant novament l’ordre d’inscripció, tractarem d’assignar la segona opció triada. o El procés es repeteix fins a assignar, com a màxim, QUATRE activitats a cada professor inscrit. Només se superarà aquest nombre en cas que hi haja places vacants en algun curs en què el professor haja sollicitat la inscripció o. ADMISIÓNADMISSIÓ A les 12.00 hores del 18 de desembre, es durà a terme la primera assignació de places PLA DE FORMACIÓ DEL PROFESSORAT Oferta del curs 2010-11

11 ADMISIÓN PLA DE FORMACIÓ DEL PROFESSORAT Oferta del curs 2010-11 ESTIC ADMÉS? Aproximadament una setmana abans de l'inici de l'activitat corresponent, s'enviarà un correu electrònic recordatori als admesos. En el cas que no puguen assistir, preguem anul·len la seua admissió dins dels terminis establits amb este fi (a través de la INTRANET o, en el cas que no siga possible, contactant amb l'ICE). El professorat pot comprovar en el seu INTRANET en quin curs ha sigut admés.

12 SPIN-OFF: UNA ALTRA MODALITAT DE REALITZAR TRANSFERÈNCIA TECNOLÒGICA José Millet Roig María Márquez Gómez DADES: 10, 11 i 12 de gener de 10:00 a 14:00 DURADA: 12 hores OBJECTIUS:  Conéixer la tercera missió de la Universitat.  Entendre el concepte d'una spin-off o una EBT en un marc universitari.  Comprendre els passos per a la creació d'una Spin-Off.  Conéixer els aspectes bàsics per al desenvolupament d'un Pla d'empresa i els diferencials propis d'una Spin- Off.  Discernir entre les distintes modalitats de relacions entre els PDI. METODOLOGIA: Explicació dels conceptes bàsics, acompanyada d'exemples pràctics reals, posada en comú i, si és el cas, atenció personalitzada. CONTINGUTS: 1.Conceptes bàsics sobre transferència de coneixement, EBT i Spin-Off. 2.Per què crear una Spin-Off?, què m'aporta?, què implica? 3.Passos per a la creació d'una Spin-Off. 4.Estructura d'un pla d'empresa per a una EBT. 5.Abast i fiscalitat de la relació entre l'equip promotor i el soci inversor. 6.Casos pràctics: com actuaries? CAMPUS VERA Aula de l'ICE 11. ICE-PDI 01

13 RECURS PER A LA REDACCIÓ D'ARTICLES CIENTÍFICS Lola Bañón Castellón OBJECTIUS:  Treballar les tècniques que ens ajuden a trobar els recurss que calen per als diferents tipus d'escriptura científica (articles, comunicacions per a congressos, tesis, etc.).  Practicar les competències discursives.  Millorar la competència de l'investigador en l'exposició oral pública dels seus treballs. METODOLOGIA: A través d'exercicis pràctics treballarem instruments per a estimular la claredat i la creativitat. CONTINGUTS: 1.Engegada del procés d'escriptura: com es prepara el pla de treball de l'escriptura d'un article científic. 2.Estructurar l'escrit científic: configuracions del resum (abstract), prefaci i text. Els elements del text científic. 3.Narració lògica del text: com es pot trobar el punt de vista que cal per a afrontar l'escriptura. 4.Escriptura de l'informe: planificació de títols, esquemes i ordre de referències. Exposició i argumentació. 5.Mètodes per a trencar el bloqueig en el moment de l'escriptura. 6.La preparació d'un text científic per a exposar-lo oralment davant un públic: la diferència entre transmetre i comunicar. 7.L'escriptura per a la locució pública: redactar la preparació d'una conferència o una ponència de defensa oral. 8.L'observació de les normes de publicació en la investigació científica. DADES: 11, 12 i 13 de gener de 10:00 a 14:00 DURADA: 10 hores CAMPUS VERA: aula de l'ICE 11. ICE-PDI 02

14 ANALITZAR EL NOSTRE ENSENYAMENT: PER QUÈ I COM Amparo Fernández March OBJECTIUS:  Adquirir informació sobre els diferents procediments per a analitzar l'ensenyament que hi ha.  Seleccionar evidències i fonts d'informació sobre la pròpia docència.  Identificar àrees de millora.  Formular objectius personals de desenvolupament professional.  Avaluar les possibilitats d'aplicació d'estratègies d'anàlisi com a instrument de millora i innovació. METODOLOGIA: Teorico-pràctica. CONTINGUTS: 1.La professionalització de la docència. 2.Maneres d'analitzar l'ensenyament. 3.Models d'avaluació de la qualitat de la docència. 4.L'anàlisi estructurada de la pròpia docència: fases. 5.Instruments de recollida d'informació. 6.L'anàlisi de les àrees avaluades. 7.La planificació de la millora. DADES: 12 i 13 de gener de 16:00 a 20:00 DURADA: 8 hores CAMPUS VERA: aula de l’ICE 11. ICE-PDI 03

15 REALITZACIÓ DE MATERIALS DIDÀCTICS AMB LÀTEX Adolfo Hilario Caballero José Vicente Salcedo Romero de Ávila OBJECTIUS:  Instal·lar i utilitzar el sistema LÀTEX en qualsevol plataforma: Windows, Linux i Mac.  Generar materials didàctics en format electrònic (PDF i HTML).  Generar materials didàctics impresos d'alta qualitat i llestos per a enquadernar (format UPV).  Integrar en PoliformaT els CONTINGUTS generats amb LÀTEX (format PDF, HTML, XML). METODOLOGIA: Exposició de casos pràctics, treball guiat del professor i treball personal (no presencial) tutorizado via PoliformaT. CONTINGUTS: 1.Introducció a LÀTEX. Instal·lació. 2.Organització i format del document. 3.Expressions matemàtiques. 4.Figures i taules. 5.Integració en PoliformaT del material generat amb LÀTEX. DADES: 13 i 20 de gener de 10:00 a 14:00 DURADA: 8 hores CAMPUS VERA: aula informàtica de l'ICE 11. ICE-PDI 04

16 CONTINGUTS: 1.Intel.ligencia i habilitats cognitives. 2.Pensament. Teories i concepte. 3.Estils cognitius. 4.Potencial de creativitat. Persona creativa. 5.Desenvolupament d’habilitats del pensament:  Factors que hi intervenen.  Aplicaciò pràctica a l’aula. APRENDRE A PENSAR I ENSENYAR A PENSAR: DESENVOLUPAMENT DEL PENSAMENT CREATIU Pedro Allueva Torres DADES: 17 de gener de 10:00 a 14:00 i de 16:00 a 20:00 i 18 de gener de 10:00 a 14:00 DURADA: 12 hores OBJECTIUS:  Analitzar els conceptes de pensament i estils cognitius.  Diferenciar els conceptes d’intel.ligencia i habilitat cognitiva.  Analitzar els trets personals diferencials de la persona creativa.  Aplicar estratègies per a aprendre i ensenyar a pensar i per al desenvolupament del pensament creatiu a l’aula. METODOLOGIA: Es combina la presentació i l’intercanvi d’idees amb pràctiques d’aplicació a l’aula relacionades amb els continguts presentats, treball individual i en grup, i posades en comú. CAMPUS VERA Aula por confirmar 11. ICE-PDI 05

17 CONTINGUTS: 1.Introducció: què són les xarxes socials i para què serveixen. 2.Xarxes socials dedicades. 3.Consells per a formar comunitats. 4.Les xarxes socials a l'aula. 5.Creació de xarxes socials dedicades amb Ning. ÚS EDUCATIU DE LES XARXES SOCIALS Miguel Rebollo Pedruelo DADES: 17 de gener de 10:00 a 14:00 i 26 de gener de 10:00 a 12:00 DURADA: 10 hores. Semipresencial. OBJECTIUS:  Conèixer els fonaments de les xarxes socials.  Crear un compte en, almenys, tres de les xarxes socials més esteses.  Comprendre la importància dels perfils d'usuari.  Protegir adequadament la informació sensible.  Descobrir possibles usos de les xarxes socials a l'aula.  Perdre la por d’utilitzar les xarxes per a compartir informació.  Participar de forma activa en, almenys, una xarxa social. METODOLOGIA: El taller comença amb una sessió presencial de 4 hores, que combina presentacions breus amb activitats pràctiques de treball amb les diferents xarxes socials que s'avaluen. A continuació, hi ha un període de treball autònom (de 4 hores) en el qual es realitzen algunes activitats amb les xarxes seleccionades per al taller. Finalment, en una última sessió presencial de 2 hores, es posen en comú les experiències de cadascun. CAMPUS VERA Aula informàtica de l’ICE 11. ICE-PDI 06

18 CONTINGUTS: 1.La lectura i l'escriptura com a ferramentes d'aprenentatge: llegir i escriure per a "dir" el coneixement vs. per a "transformar" el coneixement. 2.Com lligen i escriuen els estudiants universitaris?: dificultats en la lectura i escriptura de textos acadèmics. 3.Ensenyant a llegir i a escriure textos acadèmics: la "alfabetització acadèmica". L'ADQUISICIÓ DE COMPETÈNCIES DE LECTURA I ESCRIPTURA DE TEXTOS ACADÈMICS Mar Mateos Sanz DADES: 18 de gener de 15:30 a 19:30 DURADA: 4 hores OBJECTIUS:  Analitzar quines són les dificultats més comunes que els estudiants universitaris experimenten quan s'enfronten a l'aprenentatge a partir de la lectura i l'escriptura de textos acadèmics.  Determinar quines estratègies curriculars i didàctiques poden ajudar a superar o almenys limitar estes dificultats. METODOLOGIA: La sessió inclourà presentacions del professor i activitats a realitzar en xicotets grups, així com debats amb i entre els assistents a partir dels problemàtiques i casos plantejats. CAMPUS VERA Aula de l’ICE 11. ICE-PDI 07

19 QUI CITA ELS MEUS ARTICLES I ON PUBLICAR-LOS?: WEB OF SCIENCE, JOURNAL CITATION REPORTS I ALTRES RECURS D'UTILITAT Ana Mª Checa Rubio DADES: 19 de gener de 10:00 a 14:00 DURADA: 4 hores OBJECTIUS:  Localitzar aquelles fonts que faciliten informació sobre la cita d'articles.  Aprendre a interpretar la informació oferida pels índexs de cites.  Conéixer les diferents utilitats que oferixen els índexs de cites, en concret la Web of Science (WOS).  Aprendre a localitzar el factor d'impacte d'una revista en els Journal Citation Report (JCR).  Localitzar les revistes de amb major factor d'impacte en les distintes àrees de coneixement.  Conéixer fonts alternatives a la WOS i els JCR. METODOLOGIA: S'alternaran les sessions teòriques i les pràctiques CAMPUS VERA Aula de Biblioteca Central CONTINGUTS: 1.Les cites d'articles:  Què són els índexs de cites, per a què servixen.  Com s'interroga la Web of Science.  Com s'interpreten els resultats obtinguts en la Web of Science. 2.El factor d'impacte de les revistes:  Què és, on es publica, com interpretar-ho.  Com s'interroguen els Journal Citation Report.  Com s'interpreten els resultats obtinguts en els JCR. 3.Recurss gratuïts en què localitzar informació sobre cites i impacte de les revistes. 11. ICE-PDI 08

20 EINES ESTADÍSTIQUES PER A LA INVESTIGACIÓ EN DOCÈNCIA UNIVERSITÀRIA José Miguel Carot Sierra DADES: 20, 21 i 24 de gener de 10:00 a 14:00 DURADA: 12 hores OBJECTIUS:  Posseir una visió general sobre les metodologies i eines estadístiques que es pot utilitzar en processos senzills d’investigació educativa.  Incorporar, en el treball, eines de mesurament i anàlisi de la marxa del procés d’ensenyament-aprenentatge.  Utilitzar metodologies de treball basades en el pensament estadístic i orientades a la investigació en docència universitària.  Manejar eines estadístiques per a abordar amb eficiència estudis sobre docència universitària. METODOLOGÍA: Teorico-pràctica CAMPUS VERA Aula de l'ICE CONTINGUTS: 1.El disseny de la investigació. 2.Per què necessitem mesurar? 3.Les eines de mesurament. 4.Les enquestes. 5.Tipus de test i escales. 6.Guies per a construir escales. 7.El procés de mesurament. 8.Anàlisi estadística de la informació. 9.Tècniques estadístiques. 11. ICE-PDI 09

21 EL SISTEMA D'I + D + I Fernando Jiménez Sáez DADES: 21 de gener de 9:00 a 14:00 DURADA: 5 hores OBJECTIUS:  Manejar un llenguatge comú en matèria d'activitats d’I+D i innovació.  Conèixer l'estructura del sistema d'innovació: els agents i les relacions.  Analitzar els mecanismes i les mesures que hi ha per al funcionament del sistema. METODOLOGIA: Sobre la base d'una definició prèvia dels conceptes clau, es fa una descripció detallada dels agents integrants del sistema d'innovació, amb especial referència als casos espanyol i valencià. D'aquesta forma l'alumne pot obtenir informació pràctica sobre el sistema i sobre les polítiques públiques que el fan operatiu. Així mateix es proporciona una guia per a mesurar els resultats que generen els agents integrants. CAMPUS VERA CONTINGUTS: 1.Conceptes bàsics sobre investigació, desenvolupament i innovació. 2.Agents del sistema. 3.El mesurament de les activitats d’I+D. 4.Principals magnituds del nostre entorn. 11. ICE-PDI 10

22 EL DESENVOLUPAMENT HUMÀ SOSTENIBLE EN LES AULES POLITÈCNIQUES Alejandra Boni Aristizábal DADES: 24 i 25 de gener de 16:00 a 20:00 DURADA: 8 hores OBJECTIUS:  Analitzar els elements centrals de l'enfocament del Desenvolupament Humà i Sostenible i de l'enfocament de capacitats.  Discutir les seues possibilitats d'aplicació en la docència, investigació i extensió universitària.  Analitzar experiències realitzades en entorns politècnics.  Dissenyar propostes d'aplicació en àmbit de treball dels assistents. METODOLOGIA: Pràctica i participativa. S'intercalaran els elements teòrics amb els exemples per a il·lustrar els CONTINGUTS i es fomentarà la discussió reflexiva i argumentada sobre els temes presentats. CAMPUS VERA Aula de l'ICE CONTINGUTS: 1.La proposta del desenvolupament humà i sostenible. 2.L'enfocament de capacitats per al desenvolupament humà i sostenible. 3.El desenvolupament humà i sostenible en la universitat espanyola. 4.Anàlisi d'experiències. 5.Disseny de propostes. 11. ICE-PDI 11

23 CIÈNCIA 2.0: COM APROFITAR LA XARXA SOCIAL PER A LA INVESTIGACIÓ Personal de biblioteca y documentación científica DADES: 25 de gener de 10:00 a 14:00 DURADA: 4 hores OBJECTIUS:  Reconéixer la importància de les ferramentes 2.0 en la investigació.  Conéixer i manejar a nivell bàsic alguna d'estes ferramentes 2.0. METODOLOGIA: Teorico-pràctica. CAMPUS VERA Aula de Biblioteca Central CONTINGUTS: 1.Web 2.0: concepte, elements, ferramentes. 2.Ciència 2.0: aplicació de la web social a la investigació. 3.Àmbits d'aplicació de la Ciència 2.0:  Recurss perquè els investigadors compartisquen el seu treball. o Xarxes socials científiques. o Bases de dades de científics. o Ferramentes colaborativas.  Ferramentes per a compartir recurss útils per a la investigació: o Gestors de referències bibliogràfiques. o Favorits socials de referències bibliogràfiques (marcadors socials). o Índexs de cites.  Recurss per a la difusió de forma oberta els resultats: o Blogs i wikis. o Servicis de notícies científiques. o Accés obert. 11. ICE-PDI 12

24 LIDERATGE I COORDINACIÓ D'EQUIPS DOCENTS I INVESTIGADORS Ernesto De los Reyes López OBJECTIUS:  Prendre consciència de la importància de l'estil de lideratge en el funcionament i desenvolupament dels equips.  Comprendre les etapes del desenvolupament d'un grup de treball i la forma de liderar-ho en cada una d'elles.  Comprendre la importància del grau d'adhesió dels membres del grup als objectius d'este, la la seua influència sobre la coordinació en el grup i com aconseguir objectius compartits.  Comprendre la importància de les actituds dels membres del grup cap este i com orientar-les cap a la col·laboració i la participació per a aconseguir un esforç coordinat. METODOLOGIA: Mètode d'estudi de casos, jocs de rol, treball en xicotets grups, posada en comú dels resultats i diàleg. CONTINGUTS: 1.Model de “lideratge situacional”. 2.Condicions per a una bona coordinació entre els membres del grup:  Els OBJECTIUS del grup.  La definició de tasques i responsabilitats.  El sistema de comunicació. CAMPUS VERA Aula de l'ICE DADES: 25 i 26 de gener de 10:00 a 14:00 DURADA: 8 hores 11. ICE-PDI 13

25 EL IOGA COM A EXPERIÈNCIA DE VIDA Carmen Lucas OBJECTIUS:  Conèixer els beneficis del ioga.  Millorar el nostre sistema físic íntegrament.  Equilibrar i assossegar la ment.  Despertar la pròpia consciència. METODOLOGÍA: Totalment pràctica. CONTINGUTS: 1.Tècniques psicofísiques: ASANA. 2.Tècniques respiratòries: PRANAYAMA. 3.Tècniques de relaxació: IOGA NIDRA. CAMPUS VERA Aula TATAMI DADES: 26 de gener, 2 i 9 de febrer de 10:00 a 13:00 DURADA: 9 hores 11. ICE-PDI 14

26 APRENENTATGE BASADO EN PROJECTES Enric Martí Gòdia DADES: 27 de gener de 10:00 a 13:00 i de 15:00 a 18:00 DURADA: 6 hores OBJECTIUS:  Comprender els bases teòric–pràctiques de l'aprenentatge basat en projectes i els resultats de la seva efectivitat.  Aplicació al aula d'aquesta metodologia.  Descriure l’aplicació de l’ABP en grups grans. METODOLOGIA: Presentacions breus, discussions d'algunes de les experiències en l'aplicació de l'ABP, treball en grups xicotets per a il·lustrar l'aplicació de l'ABP, presentació en comú i discussió. CONTINGUTS: 1.Introducció a l'aprenentatge basat en projectes (ABP). 2.Una experiència d'ABP en Enginyeria Informàtica. 3.Criteris de disseny d'un projecte en ABP. 4.Taller de disseny d'un projecte en una assignatura. CAMPUS VERA Aula de l'ICE 11. ICE-PDI 15

27 ELABORACIÓ DEL PROJECTE D'INVESTIGACIÓ Victoria Borrachero Rodado Víctor Yepes Piqueras DADES: 28 de gener de 9:00 a 14:00 DURADA: 5 hores OBJECTIUS:  Reflexionar sobre els criteris que han d'inspirar l'elaboració del projecte investigador.  Mostrar exemples concrets de disseny del projecte investigador.  Desenvolupar un procés de reflexió, a través del debat i de l'intercanvi d'experiències, sobre el projecte investigador personal. METODOLOGIA: Taller eminentment pràctic que es desenvolupa a partir d'unes exposicions concises, incloent exemples de projecte investigador, amb la participació i la discussió entre tots els assistents per a aclarir els conceptes i facilitar-ne l’aplicació posterior. CONTINGUTS: 1.Què és el projecte investigador? Què ha de recollir? Com s’ha d'estructurar? 2.Anàlisi de casos concrets. CAMPUS VERA Aula de l'ICE 11. ICE-PDI 16

28 APRENDRE A COOPERAR: ESTRATÈGIES D'ENSENYANÇA PER AL TREBALL EN EQUIP DADES: 31 de gener i 1 de febrer de 10:00 a 14:00 DURADA: 8 hores OBJECTIUS:  Adquirir informació sobre l'aprenentatge de treball en equip.  Comprendre els processos grupals.  Aprendre estratègies per a treballar en equip.  Detectar les resistències a treballar en equip.  Experimentar algunes dinàmiques de grup. METODOLOGIA: Teorico-pràctica. CONTINGUTS: 1.Justificació de la necessitat d'adquirir la competència treballar en equip. 2.Supòsits teòrics de la competència. Definició, components, nivells d'adquisició. 3.Etapes en la formació dels equips. 4.Estratègies de treball en equip. CAMPUS VERA Aula de l'ICE Equip formatiu de l’ICE 11. ICE-PDI 17

29 L'AVALUACIÓ COMPARTIDA DEL TREBALL EN GRUP DADES: 31 de gener i 1 de febrer de 15:30 a 19:30 DURADA: 8 hores OBJECTIUS:  Analitzar el paper de l'avaluació formativa i sumativa en el treball en grup.  Planificar l'avaluació en funció de la naturalesa de l'objecte a avaluar.  Aplicar i valorar diverses estratègies d'avaluació del treball en grup.  Reflexionar sobre el propi sistema d'avaluació. METODOLOGIA: Activa, participativa i cooperativa. CONTINGUTS: 1.L'avaluació del treball en grup en el context d'ensenyança-aprenentatge: funcions i enfocaments. 2.La planificació de l'avaluació. 3.Estratègies alternatives i tradicionals d'avaluació. 4.Sessió pràctica: participació en la simulació “Comissió de Parcs”:  Presentació i informació sobre materials i dinàmica de la simulació  Realització de la simulació, posada en comú i avaluació.  Valoració i posada en comú de l'experiència de l'avaluació compartida del treball en grup. CAMPUS VERA Aula de l’ICE Grup IEMA de la UPV 11. ICE-PDI 18

30 RECURSOS TECNOLÒGICS OFERITS PER LA UPV PER A LA DOCÈNCIA DADES: 1 de febrer de 9:00 a 14:00 DURADA: 5 hores OBJECTIUS:  Utilitzar adequadament les eines que proporciona UPVNET als docents.  Conèixer les diferents aplicacions que es pot utilitzar en la docència a la UPV.  Conèixer els diferents plans i convocatòries de participació docent, dins de l'àmbit de la UPV. METODOLOGIA: Es desenvoluparà un sistema mixt d'explicacions teòriques i treball pràctic per part dels assistents. CONTINGUTS: 1.UPVNET i utilitats bàsiques. 2.Aplicacions docents en la intranet. 3.Serveis i aplicacions a la disposició dels docents. 4.Gestió de problemes i incidències en aplicacions de la UPV: Gregal com a sistema de gestió d'incidències. 5.Plans i participació en activitats i convocatòries de la UPV. CAMPUS VERA Aula informàtica de l’ICE Juan Evangelista David Susana Martínez Naharro 11. ICE-PDI 19

31 FINANÇAMENT PÚBLIC Mª Carmen Rodrigo, Francisco Soler, Jose Dahoui, Susana García DADES: 1 i 3 de febrer de 10:00 a 13:00 8 de febrer de 10:00 a 14:00 DURADA: 10 hores OBJECTIUS:  Conèixer la principal normativa aplicable a les subvencions que financen activitats d’I+D.  Conèixer els principals marcs, programes i instruments de finançament públic de l'activitat investigadora.  Conèixer els procediments de concessió, execució, justificació i auditoria de les activitats d’I+D subvencionades. METODOLOGIA: Exposició dels conceptes principals. Discussió entre tots els assistents per a aclarir i facilitar l’aplicació posterior dels conceptes. CONTINGUTS: 1.Normativa aplicable a les activitats d’I+D subvencionades 2.Principals marcs de foment de la investigació pública 3.Elaboració de propostes 4.Concessió i execució 5.Justificació i auditories CAMPUS VERA Aula de l’ICE 11. ICE-PDI 20

32 COM REDUIR ELS IMPACTES AMBIENTALS DE LA UPV DADES: 2 i 4 de febrer de 9:00 a 14:00 DURADA: 10 hores OBJECTIUS:  Conéixer quins són els principals aspectes ambientals de les diferents activitats de la Universitat Politècnica de València.  Distingir entre Impacte Ambiental i Aspecte Ambiental.  Establir els principals impactes ambientals de la UPV.  Conéixer la política ambiental de la universitat i el seu sistema de gestió ambiental.  Aprendre les pràctiques docents, d'investigació i de gestió més sostenibles. METODOLOGIA: Teorico-pràctica. CONTINGUTS: 1.Aspectes ambientals del Desenvolupament Sostenible. Aspecte Ambiental vs Impacte Ambiental. 2.La contribució de les universitats al Desenvolupament Sostenible. 3.Els aspectes i impactes ambientals de la UPV. 4.L'Anàlisi de Cicle de Vida. 5.La Política Ambiental de la UPV i el seu Sistema de Gestió Ambiental. 6.Bones pràctiques ambientals en la UPV i els seus beneficis. CAMPUS VERA Aula de l'ICE Tomás Gómez Navarro 11. ICE-PDI 21

33 PROPIETAT INTEL·LECTUAL PER A DOCENTS I INVESTIGADORS Personal de biblioteca i documentació científica DADES: 3 de febrer de 10:00 a 14:00 DURADA: 4 hores OBJECTIUS:  Conéixer els aspectes bàsics de la propietat intel·lectual relacionats amb les tasques docents i d'investigació en la Universitat Politècnica de València.  Donar a conéixer el paper dels drets d'autor en relació amb les publicacions en obert (open acces) i els avantatges de l'autoarxiu de la producció científica en reposadors.  Donar a conéixer criteris per a usar el material digital en l'aula de forma legal. METODOLOGIA: Sessió teorico-pràctica. CONTINGUTS: 1.Aspectes bàsics de la propietat intel·lectual. La propietat intel·lectual en l'entorn digital. 2.Coneixes els teus drets com autor?:  Que és l'accés obert i perquè publicar en obert.  L'autoarxiu en reposadors. 3.Utilització de material digital en l'aula:  Usos permesos dels recurss electrònics subscrits per la biblioteca UPV.  Drets d'imatge en la xarxa: imatges lliures. CAMPUS VERA Aula de Biblioteca Central 11. ICE-PDI 22

34 ELABORACIÒ DEL PROJECTE DOCENT Fernando Fargueta, Mª Emilia Casar y José M. Prats OBJECTIUS:  Reflexionar sobre els criteris que han d'inspirar l'elaboració del projecte docent.  Mostrar exemples concrets de disseny del projecte docent.  Desenvolupar un procés de reflexió, a través del debat i de l'intercanvi d'experiències, sobre el projecte docent personal. METODOLOGIA: Taller eminentment pràctic que es desenvoluparà a partir d'unes concises exposicions, incloent dos exemples de Projecte Docent, amb la participació i discussió entre tots els assistents per a aclarir i facilitar la seua posterior aplicació als participants. CONTINGUTS: 1.Què és el projecte docent? Què ha d'arreplegar? Com ha d'estructurar-se? 2.Anàlisi de casos concrets. CAMPUS VERA Aula de l’ICE DADES: 3 i 7 de febrer de 12:00 a 14:30 DURADA: 5 hores 11. ICE-PDI 23

35 POLICONECTA: NOVES TECNOLOGIES UPV PER A LA FORMACIÓ A DISTÀNCIA Alfredo Moreno Manteca OBJECTIUS:  Utilitzar la tecnologia de la videoconferència de Policonecta en processos d'ensenyança aprenentatge.  Promoure la interacció i l'intercanvi acadèmic amb professors i estudiants. METODOLOGIA: Taller eminentemente práctico. CONTINGUTS: 1.Què és Policonecta?:  Adobe connect. Requisits mínims.  Infraestructura de les aules.  Utilitats de Policonecta dins de l'àmbit educatiu. 2.Utilitats de la ferramenta Policonecta:  Com entrar en una sala.  Com comprovar la connexió.  Test d'Àudio i Vídeo.  Utilitats de barra de menú.  Funcionalitats de les finestres de les sessions. DADES: 7 i 8 de febrer de 12:30 a 14:30 DURADA: 4 hores CAMPUS VERA Dia 7: aula 2.15 del CFP Dia 8: aula 2.14 del CFP 11. ICE-PDI 24

36 COM PODEM EDITAR VÍDEOS DIDÀCTICS José Gabriel Ríos Lizana DADES: 7, 9 y 10 de febrer de 16:00 a 20:00 DURADA: 12 hores OBJECTIUS:  Saber les nocions bàsiques d’un editatge per tall, a tres punts, encadenat, A-Roll, AB-Roll.  Aprendre la gestió d’arxius d’AVID, i com tractar els Còdecs de vídeo.  Manejar l’eina d’edició de vídeo no lineal gratuïta AVID FREE DV, i les diverses possibilitats d’aprofitament que té.  Conèixer els diferents formats de compressió i exportació per a la web, el CD i DVD. METODOLOGIA: Activitats teòriques pràctiques a través de les quals es mostren els diversos conceptes. CONTINGUTS: 1.Coneixements bàsics de senyals de vídeo. 2.Els còdecs de vídeo DV. 3.Configuració d’un projecte d’AVID. 4.La captura i els compressors. 5.La línia de temps, editatge per tall i a tres punts. 6.Encadenaments, transicions, A-Roll, AB-Roll. 7.Filtres de vídeo. 8.Eina de titulació. 9.L’exportació per a web, Politube, CD i DVD. CAMPUS VERA Aula informàtica de l'ICE 11. ICE-PDI 25

37 RECERCA I MANEIG D’INFORMACIÓ CIENTÍFICA Personal de biblioteca i documentació científica DADES: 8 de febrer de 9:30 a 14:30 DURADA: 5 hores OBJECTIUS:  Conèixer els principals serveis de la Biblioteca de la UPV.  Ús i maneig avançat de la biblioteca digital de la UPV (el Polibuscador).  Manejar gestors automatitzats de referències bibliogràfiques (Refworks). METODOLOGIA: Sessió teorico-pràctica. CONTINGUTS: 1.Principals serveis de la biblioteca per al PDI. 2.Cercar informació en el Polibuscador.  Què és, per a què servix i com funciona PoliBuscador.  Localitzar recurss d'informació.  Interrogar a tals recurss.  Navegar entre recurss i servicis.  Manejar els resultats de la busca.  Accedir a servicis personalitzats de PoliBuscador. 3.Ciència 2.0: la investigació i les xarxes socials. 4.RefWorks: ferramenta per a manejar les referències bibliogràfiques. CAMPUS VERA Aula de Biblioteca Central 11. ICE-PDI 26

38 CREACIÓ I ORGANITZACIÓ DE CONTINGUTS EN POLIFORMAT Susana Martínez Naharro DADES: 14 i 15 de febrer de 10:00 a 14:00 DURADA: 8 hores OBJECTIUS:  Dissenyar materials didàctics, en línia, que complisquen els criteris d’interactivitat i de qualitat.  Elaborar continguts on line a través de l’eina d’autor Melete.  Utilitzar altres eines per a la creació de continguts. METODOLOGIA: Teorico-pràctica CONTINGUTS: 1.Com elaborar materials didàctics interactius de qualitat a través de la ferramenta CONTINGUTS en PoliformaT. 2.Característiques dels mòduls i materials didàctics en línia. 3.Melete: eina d’autor de PoliformaT. 4.Recurss interactius i elements de motivació i aprofundiment en els materials: preguntes de reforç, enllaços, etc. 5.Utilització d’eines que faciliten la creació de continguts (Gimp, EDraw Mind Map i Wink). 6.Utilització de la plantilla per a la creació d’unitats pedagògiques. CAMPUS VERA Aula informàtica de l’ICE 11. ICE-PDI 27

39 CONTRACTACIÓ D'I + D + I Amparo Mateu Arce DADES: 14 i 16 de febrer de 10:00 a 14:00 i 18 de febrer de 10:00 a 12:00 DURADA: 10 hores OBJECTIUS:  Aprendre a preparar una oferta d'un treball d’I+D+i i el pressupost corresponent.  Diferenciar entre diversos instruments de contractació d’I+D+i.  Conèixer els principals aspectes que cal negociar i els requeriments de la Universitat respecte d’aquests.  Conèixer les regles essencials de l'execució dels contractes. METODOLOGIA: Exposició dels principals conceptes, amb referències a exemples i casos pràctics. Discussió entre tots els assistents per a aclarir els conceptes i facilitar-ne l’aplicació posterior. CONTINGUTS: 1.Negociació. 2.Models de contracte: I+D, suport tècnic, serveis de laboratori. 3.Gestió de contractes: lliuraments, facturació, cobrament. CAMPUS VERA Aula de l'ICE 11. ICE-PDI 28

40 ELS CRÈDITS ECTS I L'ESTRUCTURA DELS NOUS TÍTOLS DE LA UPV José Luis Martínez de Juan DADES: 15 de febrero de 9:30 a 14:30 DURADA : 5 hores OBJECTIUS:  Assumir el canvi de significat del crèdit en, en l'Espai Europeu d'Educació Superior.  Identificar la nova estructura dels títols, i entendre que un pla d'estudis ja no és un llistat d'assignatures.  Conéixer les noves ferramentes per a la gestió dels títols oficials (grau i màster) en la UPV: verifica-UPV, el contracte programa, nova normativa, modificacions en els plans d'estudis, SAGAD.  Relacionar el contracte programa de l'assignatura amb la guia docent. METODOLOGIA : Presentació combinada amb accessos a UPVNET i a les distintes EINES de gestió dels nous títols. Debat per grups i debat col·lectiu. CONTINGUTS: 1.Introducció de l’ECTS:  El crèdit de l’alumne (ECTS) enfront de la dedicació del professor (POD).  Càlcul teòric i estimació pràctica de la dedicació de l’estudiant al seu aprenentatge. 2.Memòria de verificació d'un títol:  Estructura dels nous títols (graus i masteres).  Informació rellevant que ha d'aportar el PDI a la memòria d'un títol. 3.El contracte programa de les assignatures. 4.Canvis en la normativa de règim acadèmic en la UPV. 5.Altres ferramentes per a gestionar els nous títols. CAMPUS VERA Aula de l'ICE 11. ICE-PDI 29

41 COM COMPARTIR I PUBLICAR REFERÈNCIES: REFSHARE I REFWORKS 2.0 Mª Isabel Espí Albert DADES: 16 de febrer de 10:00 a 14:00 DURADA : 4 hores OBJECTIUS:  Gestionar referències bibliogràfiques amb la nova plataforma de RefWorks 2.0.  Generar bibliografies automàticament.  Compartir i publicar referències bibliogràfiques. METODOLOGIA: Sessió teorico-pràctica. CONTINGUTS: 1.Gestió de referències amb RefWorks 2.0.:  Introducció.  Creació de la base de dades personals.  Treballar amb els registres.  Creació d'una bibliografia.  Integració amb la Biblioteca Digital.  Altres utilitats. 2.Compartir i publicar referències amb RefShare:  Conceptes generals.  Accés.  Com compartir referències.  Com exportar referències a comptes personals.  Com publicar referències. CAMPUS VERA Aula de Biblioteca Central 11. ICE-PDI 30

42 USOS I APLICACIONS DE LA PLATAFORMA POLIFORMAT PER A LA DOCÈNCIA PRESENCIAL Xavier Illana Carbonell DADES: 17 de febrer de 9:00 a 14:00 DURADA: 5 hores OBJECTIUS:  Realitzar un ús bàsic adequat de la plataforma PoliformaT.  Conèixer les aplicacions i potencialitats de les diferents eines de PoliformaT per a impartir les classes i fer el seguiment de les assignatures. METODOLOGIA: Teorico-pràctica. CONTINGUTS: 1.Primera configuració de PoliformaT. 2.Gestió de treball: eines i utilitats. 3.Gestió d'alumnes. 4.Maneig i elaboració de continguts. 5.Eines de comunicació i possibilitats d’aplicació didàctica. 6.Eines d'avaluació i seguiment de l'estudiant. CAMPUS VERA Aula informàtica de l'ICE 11. ICE-PDI 31

43 AULA 2.0. LES TIC COM A ELEMENT DINAMITZADOR DE LA INTERACTIVITAT Miguel Ferrando Bataller Carlos Hernández Franco DADES: 3 i 4 de març de 10:00 a 14:00 DURADA: 8 hores OBJECTIUS:  Analitzar com les tecnologies interactives poden facilitar l'aprenentatge i la relació alumne-professor.  Comprnder els paradigmes principals de la pedagogia de l'aprenentatge interactiu presencial i a distància.  Utilitzar diverses tecnologies interactives en casos pràctics d'aprenentatge presencial i a distància. METODOLOGIA: Teorico-pràctica. CONTINGUTS: 1.Espai Europeu d'Educació Superior:  Nou paradigma educatiu: el professor com facilitador de l'aprenentatge  Noves competències del professorat: treball colaborativo entre professors i alumnes, etc.  Tecnologies interactives per a l'aprenentatge  Pedagogia de l'aprenentatge interactiu presencial i a distància 2.Tecnologies Interactives en l'Aula: pissarres digitals interactives, monitors interactius, pastilles gràfiques, ús de mòbils i xarxes socials. 3.Tecnologies Interactives per a Tutories a distància: xat, Policonecta, Fòrums de discussió, exemples d'ús. 4.Cas Pràctic – Projecte Formatiu. CAMPUS VERA Aula 2.15 del CFP 11. ICE-PDI 32

44 DEFENSA ORAL DEL PROJECTE DOCENT Pilar Bonet Espinosa Beatriz Serra Carbonell DADES: 8 i 10 de març de 15:30 a 18:00 DURADA: 5 hores OBJECTIUS:  Defensar oralment el projecte docent tenint en compte els diversos factors que entren en joc en el procés comunicatiu.  Convertir el projecte docent elaborat en un missatge que es comunicarà oralment. Constatar que es tracta de dos productes diferents.  Analitzar les intervencions dels assistents per a destacar punts forts que cal potenciar i aspectes de millora, respecte als quals s’indiquen directrius d’entrenament. METODOLOGÍA: Taller eminentment pràctic. Es desenvoluparà partint del treball dels assistents i de les seues exposicions, que es gravaran i s’analitzaran críticament. CONTINGUTS: 1.Preparació del projecte docent per a exposar-lo. 2.Factors que cal tenir en compte a l’hora d’exposar el projecte docent. 3.Habilitats comunicatives: què es diu i com es diu. 4.Criteris per a la valoració de la defensa oral del projecte docent. CAMPUS VERA Aula de l'ICE 11. ICE-PDI 33

45 INNOVACIONS I PROPOSTES PER A L‘E-EVALUACIÓ DE COMPETÈNCIES EN LA UNIVERSITAT Gregorio Rodríguez Gómez DADES: 17 i 18 de maig de 10:00 a 14:00 DURADA: 8 hores OBJECTIUS:  Contextualitzar l'avaluació de competències en la Universitat.  Analitzar les possibilitats i limitacions de l'e-evaluació de competències.  Identificar els elements necessaris per a l'elaboració d'un disseny d'e-evaluació de competències.  Utilitzar aplicacions i ferramentes informàtiques facilitadores dels processos d'avaluació de competències. METODOLOGIA: Conferència, per a la presentació dels continguts del curs i treball en xicotet grup utilitzant els recurss tecnològics. CONTINGUTS: 1.El disseny de l'avaluació de competències. 2.Procediments per a l'avaluació de competències. 3.L'e-Evaluación. 4.EVALCOMIX 3.0: una aplicació per a l'e-Evaluación de competències. CAMPUS VERA Aula de l'ICE 11. ICE-PDI 34

46 AUTOAVALUACIÓ I AVALUACIÓ ENTRE COMPANYS Amparo Fernández March Beatriz Serra Carbonell DADES: 18 de maig de 16:00 a 20:00 DURADA: 4 hores OBJECTIUS:  Assumir la importància d'implicar als estudiants en la seua pròpia avaluació.  Seleccionar algunes situacions en què es puga utilitzar la auto i la co-avaluació.  Elaborar algun instrument de valoració adaptat a aquesta situació. METODOLOGIA: Treballs en xicotets grups. Presentacions breus. Debats generals. CONTINGUTS: 1.L'avaluació per al desenvolupament de competències. 2.Els indicadors de desenvolupament. 3.L'autoregulació del procés d'aprenentatge: juí crític i processos meta cognitius. 4.Condicions i instruments per a aplicar l'autoavaluació i la co-avaluació en les nostres assignatures. CAMPUS VERA Aula de l’ICE 11. ICE-PDI 35

47 LA PREGUNTA COM A RECURS PEDAGÒGIC Pilar Cáceres González Beatriz Serra Carbonell DADES: 30 de maig de 15:30 a 19:30 DURADA: 4 hores OBJECTIUS:  Analitzar la importància d'utilitzar preguntes ben definides en les nostres classes.  Incloure preguntes dissenyades en funció del nivell cognitiu que es pretenga que l'alumne desenvolupe.  Formular preguntes en l'aula per a aconseguir una retroalimentació real.  Mantindre la motivació en l'aula per mitjà de l'ús de la pregunta. METODOLOGIA: Es combinarà l'exposició i comentari d'experiències reals amb la realització d'exercicis en què es constate el gir que adopten les situacions al plantejar preguntes. CONTINGUTS: 1.Dialèctica: l'art de fer preguntes:  Fonament pedagògic de la pregunta.  Maièutica i ironia socràtica. 2.Classificació de les preguntes:  Finalitat del qüestionament: per a què preguntem.  Funció cognitiva de la pregunta. 3.Tècnica de la pregunta:  Com preguntar per a aconseguir aprenentatges significatius.  Recomanacions per al seu ús. 4.Poder creatiu de la pregunta. CAMPUS VERA Aula de l’ICE 11. ICE-PDI 36

48 PROCESSOS D'APRENENTATGE I ESTRATÈGIES D'ENSENYANÇA Bernardo Gargallo López DADES: 31 de maig i 2 de juny de 9:00 a 14:00 DURADA: 10 hores OBJECTIUS:  Precisar les claus explicatives dels modes d'aprendre dels nostres alumnes  Determinar les característiques dels principals enfocaments i estils d'aprenentatge.  Conéixer una tipologia integradora d'estratègies d'aprenentatge i els seus elements integrants.  Analitzar estratègies d'ensenyança i estratègies d'avaluació per a potenciar l'adquisició d'estils, enfocaments i estratègies pertinents.  Analitzar com es troba la investigació d'esta temàtica en l'àmbit universitari. METODOLOGIA: Teorico-pràctica. CONTINGUTS: 1.Processos d'aprenentatge. 2.La investigació sobre la interacció entre els modes d'ensenyar i els modes d'aprendre. Les dades que tenim. 3.La modulació de la forma d'aprendre en funció dels estils docents dels professors. 4.Estratègies d'ensenyança. 5.Estratègies i tècniques d'avaluació. CAMPUS VERA Aula del ICE 11. ICE-PDI 37

49 EL PENSAMENT ESTADÍSTIC EN LA INVESTIGACIÓ José Miguel Carot Sierra DADES: 3 de juny de 9:00 a 14:00 DURADA: 5 hores OBJECTIUS:  Comprender els fonaments del pensament estadístic com a forma d’abordar problemes amb variabilitat o incertesa.  Identificar els principals tipus de mètodes i eines estadístiques que es poden fer servir en investigació. METODOLOGIA: Es presenta de forma resumida i recorrent a nombrosos exemples reals de diversos camps d’estudi: ciències, enginyeria i ciències socials. CONTINGUTS: 1.Les etapes de la metodologia estadística. 2.El plantejament de la investigació. 3.L’obtenció de les dades. 4.L’anàlisi de les dades. 5.La presentació de resultats. CAMPUS VERA Aula de l’ICE 11. ICE-PDI 38

50 L'AUTONOMIA EN L'APRENENTATGE: PLANTEJAR-SE LA DOCÈNCIA AMB ESTUDIANTS MÉS AUTÒNOMS Joan Rue Domingo DADES: 6 i 7 de juny de 10:00 a 14:00 DURADA: 8 hores OBJECTIUS:  Analitzar estratègies i recurss per a promoure «l'acció» dels estudiants en l'aprenentatge.  Seleccionar recurss per a l'autonomia, aplicables a la pròpia matèria.  Explorar alguns recurss per a ser utilitzats en contextos de treball en grups mitjans i grans.  Elaborar una proposta per a desenvolupar en la pròpia docència. METODOLOGIA: Es combinarà l'exposició amb la reflexió en xicotet i gran grup. CONTINGUTS: 1.L'autonomia en la formació com a valor: algunes dades rellevants. 2.Conceptes clau per a la participació i l'activació de l'autonomia en l'estudiant: la regulació i l'autoregulació. 3.Estratègies i recurss en grups mitjans i grans. CAMPUS VERA Aula de l'ICE 11. ICE-PDI 39

51 QUI CITA ELS MEUS ARTICLES I ON PUBLICAR-LOS?: WEB OF SCIENCE, JOURNAL CITATION REPORT I ALTRES REcursS D'UTILITAT EDICIÓ CIÈNCIES I ENGINYERIA Personal de biblioteca i documentació científica DADES: 7 de juny de 10:00 a 14:00 DURADA: 8 hores. Semipresencial. OBJECTIUS:  Localitzar aquelles fonts que faciliten informació sobre la cita d'articles.  Interpretar la informació oferida pels índexs de cites.  Conéixer les diferents utilitats que oferixen els índex de cites, en concret la Web of Science (WOS).  Localitzar el factor d'impacte d'una revista en els Journal Citation Report (JCR).  Localitzar les revistes de major factor d'impacte en les distintes àrees de coneixement.  Conéixer fonts alternatives a la WOS i els JCR. METODOLOGIA: En la classe presencial s'alternaran les sessions teòriques i les pràctiques. 4 hores de pràctiques no presencials. CAMPUS VERA Aula de Biblioteca Central CONTINGUTS: 1.Les cites d'articles:  Què són els índexs de cites, per a què servixen.  Com s'interroga la Web of Science.  Com s'interpreten els resultats obtinguts en la Web of Science. 2.El factor d'impacte de les revistes:  Què és, on es publica, com interpretar-ho.  Com s'interroguen els Journal Citation Report.  Com s'interpreten els resultats obtinguts en els JCR. 3.Recurss alternatius especialitzats en ciències i enginyeria. 11. ICE-PDI 40

52 APLICACIÓ A L'AULA DE L'APRENENTATGE BASAT EN PROBLEMES (PBL-ABP) Luis Alberto Branda OBJECTIUS:  Discutir les bases educacionals de l'ABP; per què s'utilitza i els seus avantatges i desavantatges (per a l'estudiant).  Experimentar esta metodologia com si foren estudiants. METODOLOGIA: Presentacions i discussions; treball en grups. CONTINGUTS: 1.L'aprenentatge basat en problemes, centrat en l'estudiant i en grups xicotets. 2.L'ABP en grups grans. 3.El disseny dels objectius d'aprenentatge. 4.La preparació de situacions problemàtiques. 5.L'avaluació en l'ABP. CAMPUS VERA Aula de l’ICE DADES: 7 de juny de 16:00 a 19:00 8 de juny de 10:00 a 14:00 i de 16:00 a 19:00 DURADA: 10 hores 11. ICE-PDI 41

53 EL IOGA COM A EXPERIÈNCIA DE VIDA Carmen Lucas OBJECTIUS:  Conèixer els beneficis del ioga.  Millorar el nostre sistema físic íntegrament.  Equilibrar i assossegar la ment.  Despertar la pròpia consciència. METODOLOGIA: Totalment pràctica CONTINGUTS: 1.Tècniques psicofísiques: ASANA. 2.Tècniques respiratòries: PRANAYAMA. 3.Tècniques de relaxació: IOGA NIDRA. CAMPUS VERA Aula TATAMI DADES: 8, 15 i 22 de juny de 10:00 a 13:00 DURADA: 9 hores 11. ICE-PDI 42

54 PRESENTACIONS AVANÇADES AMB LATEX Adolfo Hilario Caballero José Vicente Salcedo Romero de Ávila OBJECTIUS:  Estructurar una presentació amb LÀTEX utilitzant BEAMER.  Incloure equacions, gràfics i taules en la presentació.  Crear animacions.  Incloure vídeos en la presentació.  Incloure cites bibliogràfiques.  Personalitzar la presentació i canviar el disseny.  Afegir notes a la presentació.  Generar documentació impresa associada a la presentació. METODOLOGIA: Exposició de casos pràctics. Treball guiat del professor i treball personal (no presencial) tutelat via PoliformaT. CONTINGUTS: 1.Estructura d'una presentació. 2.Modes de compilació. 3.Animacions i vídeos. 4.Equacions, gràfiques i taules. 5.Blocs i columnes. 6.Com canviar l'aspecte de la presentació. 7.Afegir notes a la presentació. CAMPUS VERA Aula de l'ICE DADES: 9 i 16 de juny de 10:00 a 14:00 DURADA: 8 hores 11. ICE-PDI 43

55 PROTECCIÓ I EXPLOTACIÓ DE RESULTATS Fernando Conesa Cegarra Amparo Mateu Marce DADES: 13 i 15 de juny de 11:30 a 14:00 DURADA: 5 hores OBJECTIUS:  Conèixer què és una patent i quan un resultat d'investigació pot ser patentable o protegible per altres mètodes.  Aprendre a preparar una comunicació d'invenció i els passos que s'han de seguir en el procés de protecció.  Conèixer els aspectes rellevants d'un contracte de llicència de tecnologia.  Conèixer les característiques essencials de les empreses derivades (spin-offs) i el procés de creació d’aquestes. METODOLOGIA: Exposició dels principals conceptes, amb referències a exemples i casos pràctics. Discussió entre tots els assistents per a aclarir els conceptes i facilitar-ne l’aplicació posterior. CONTINGUTS: 1.El sistema de patents. 2.Comunicacions d'invenció. 3.La protecció de la propietat intel.lectual. 4.Les llicències de tecnologia i la creació d’empreses derivades. CAMPUS VERA Aula de l'ICE 11. ICE-PDI 44

56 QUI CITA ELS MEUS ARTICLES I ON PUBLICAR-LOS?: WEB OF SCIENCE, JOURNAL CITATION REPORT I ALTRES REcursS D'UTILITAT EDICIÓ HUMANITATS I CIÈNCIES SOCIALS Personal de biblioteca i documentació científica DADES: 14 de juny de 10:00 a 14:00 DURADA : 8 hores. Semipresencial. CAMPUS VERA Aula de Biblioteca Central OBJECTIUS:  Localitzar aquelles fonts que faciliten informació sobre la cita d'articles.  Interpretar la informació oferida pels índexs de cites.  Conéixer les diferents utilitats que oferixen els índex de cites, en concret la Web of Science (WOS).  Localitzar el factor d'impacte d'una revista en els Journal Citation Report (JCR).  Localitzar les revistes de major factor d'impacte en les distintes àrees de coneixement.  Conéixer fonts alternatives a la WOS i els JCR. METODOLOGIA: S'alternaran les sessions teòriques i les pràctiques. 4 hores de pràctiques no presencials. CONTINGUTS: 1.Les cites d'articles:  Què són els índexs de cites, per a què servixen.  Com s'interroga la Web of Science.  Com s'interpreten els resultats obtinguts en la Web of Science. 2.El factor d'impacte de les revistes:  Què és, on es publica, com interpretar-ho.  Com s'interroguen els Journal Citation Report.  Com s'interpreten els resultats obtinguts en els JCR. 3.Recurss alternatius especialitzats en ciències i enginyeria. 11. ICE-PDI 45

57 PLATAFORMES DE TREBALL COLLABORATIU: DES DE GOOGLE.DOCS FINS A POLIFORMAT.WIKI José Francisco Monserrat del Río DADES: 20 de juny de 10:00 a 14:00 DURADA: 4 hores OBJECTIUS:  Comprendre el concepte de Web 2.0 i Cloud Computing.  Entendre el treball col.laboratiu com una eina bàsica de formació de l’alumne.  Utilitzar la plataforma Google.Docs.  Utilitzar la plataforma PoliformaT.Wiki.  Experimentar les dificultats que comporta el treball col.laboratiu per a l’alumne.  Assimilar el conjunt de bones pràctiques necessàries per a l’èxit en el treball cooperatiu per mitjà de plataformes informàtiques. METODOLOGIA: La metodologia es reparteix de la manera següent:  Classe magistral (15%)  Pràctica de grup (70%)  Discussió (15%) CONTINGUTS: 1.Introducció al treball cooperatiu. 2.Casos d’èxit. 3.Eina Google.Docs: exercici pràctic. 4.Eina PoliformaT.Wiki: exercici pràctic. CAMPUS VERA Aula informàtica de l'ICE 11. ICE-PDI 46

58 TRAU-LOS EL MÀXIM PARTIT ALS BUSCADORS ACADÈMICS: GOOGLE SCHOLAR I SCIRUS Personal de biblioteca i documentació científica DADES: 21 de juny de 10:00 a 14:00 DURADA: 4 hores OBJECTIUS:  Identificar els principals buscadors acadèmics.  Comprendre els fonaments de recuperació de la informació en buscadors per a usos docents i acadèmics.  Distingir les opcions de Google Scholar com a ferramenta per a l'avaluació científica. METODOLOGIA: Sessió teorico-pràctica CAMPUS VERA Aula de Biblioteca Central CONTINGUTS: 1.Fonaments en buscadors. 2.Buscadors acadèmics:  Google Scholar: Estratègies de busca avançada. El sistema de cites que incorpora Google Acadèmic.  Scirus. Estratègies de busca avançada. Possibilitats de guardar i/o exportar els resultats. 3.Google Scholar com a ferramenta per a l'avaluació científica. 4.Integració dels buscadors acadèmics amb la biblioteca digital UPV:  SFX i accés al text complet.  Exportar referències a RefWorks. 11. ICE-PDI 47

59 LES COMPETÈNCIES GENERIQUES: COM DESENVOLUPAR I AVALUAR-LES? Equip formatiu de l'ICE DADES : 21, 22 i 23 de juny de 10:00 a 13:00 DURADA: 9 hores OBJECTIUS:  Justificar la importància de les competències genèriques o transversals en el context actual.  Descompondre una competència genèrica en resultats d'aprenentatge.  Dissenyar criteris de qualitat, en forma de rúbrica, per a avaluar productes relacionats amb les competències genèriques.  Plantejar activitats perquè els estudiants aconseguisquen dits resultats d'aprenentatges relacionats amb cada una de les competències genèriques de manera progressiva.  Descriure alguns instruments per a avaluar les competències genèriques. METODOLOGÍA: Combinarà l'exposició amb la participació dels assistents. CONTINGUTS: 1.Què són les competències genèriques. 2.Definició i descomposició de les competències genèriques en resultats d'aprenentatge. 3.Els indicadors de desenvolupament 4.Criteris de qualitat i rúbriques. 5.Disseny d'activitats d'aprenentatge per al desenvolupament de competències genèriques. 6.Instruments d'avaluació. CAMPUS VERA Aula de l’ICE 11. ICE-PDI 48

60 REALITZACIÓ D'EXÀMENS A TRAVÉS DE POLIFORMAT Susana Martínez Naharro OBJECTIUS:  Establir els principis bàsics que regixen un procés avaluatiu.  Distingir entre els distints tipus d'avaluació.  Realitzar avaluacions a través de la plataforma PoliformaT.  Aplicar distints elements de seguretat i configuració en una autoavaluació on line. METODOLOGIA: Teorico-pràctica. CONTINGUTS: 1.L'avaluació com a element d'informació sobre l'alumne. 2.Avaluació formativa vs avaluació sumativa. 3.Ús d'una plataforma de teleformació per a realitzar avaluacions: PoliformaT. 4.Autoavaluacions on line a través de PoliformaT. 5.Creació d'exàmens aleatoris a partir de bateries de preguntes tipus test. 6.Creació d'exàmens complexos: bateries i sub bateries. 7.Elements de seguretat en els exàmens, comentaris, etc. CAMPUS VERA Aula informàtica de l'ICE DADES: 28 de juny de 9:00 a 14:00 DURADA: 5 hores 11. ICE-PDI 49

61 ESTRATÈGIES PER AL DESENVOLUPAMENT DE L’APRENENTATGE AUTÒNOM: EL CONTRACTE I EL PORTAFOLI Pilar Cáceres González Amparo Fernández March DADES: 28 i 30 de juny de 16:00 a 20:00 DURADA: 8 hores. CAMPUS VERA Aula de l’ICE 11. ICE-PDI 50 OBJECTIUS:  Distingir els elements cognitius i metacognitivos que permeten el desenvolupament de la capacitat d'aprendre a aprendre.  Utilitzar correctament estratègies didàctiques que afavorisquen l'aprenentatge autònom: portafolio i contracte d'aprenentatge.  Dissenyar alguna activitat d'ensenyança aprenentatge per a promoure l'aprenentatge autònom. METODOLOGIA: Teorico-pràctica. CONTINGUTS: 1.L'Ensenyança de la competència d'aprendre a aprendre: de la pràctica guiada a la pràctica autònoma. 2.El portafolio:  Definició i fonaments.  Continguts i estructura.  Paper dels estudiants i del professor.  Experiències d'aprenentatge i avaluació per portafolis. 3.El contracte d'aprenentatge:  Definició i fonaments.  Fases d'elaboració.  Tasques del professor i de l'estudiant.  Avantatges i inconvenients.  Exemples d'aplicació en el nostre context.

62 ELABORACIÓ DE PROJECTES DE COOPERACIÓ PER AL DESENVOLUPAMENT DES DE L'ÀMBIT UNIVERSITARI Mª de los Llanos Gómez Torres Álvaro Fernández–Baldor Martínez DADES : 28 i 30 de juny i 5 de juliol de 10:00 a 14:00 DURADA: 12 hores OBJECTIUS:  Participar en programes i projectes de cooperació al desenvolupament des de l'àmbit universitari.  Aplicar els instruments i ferramentes de la cooperació al desenvolupament. METODOLOGIA: Aplicació pràctica. Alternança de sessions teòriques amb aplicació pràctica en un projecte de cooperació universitària al desenvolupament. CONTINGUTS: 1.Introducció, aspectes previs de la cooperació per al desenvolupament. 2.El projecte de cooperació al desenvolupament. Conceptes generals. 3.Formulació de programes i projectes. CAMPUS VERA Aula de l'ICE 11. ICE-PDI 51

63 COM COMPARTIR LES TEUES REFERÈNCIES BIBLIOGRÀFIQUES: REFSHARE I REFWORKS 2.0 Personal de biblioteca i documentació científica OBJECTIUS:  Gestionar referències bibliogràfiques amb la nova plataforma de RefWorks 2.0.  Generar bibliografies automàticament.  Compartir i publicar referències bibliogràfiques. METODOLOGIA: Sessió teòric pràctica + 4 hores de pràctiques no presencials. CONTINGUTS: 1.Gestió de referències amb RefWorks 2.0.:  Introducció.  Creació de la base de dades personals.  Treballar amb els registres.  Creació d'una bibliografia.  Integració amb la Biblioteca Digital.  Altres utilitats. 2.Compartir i publicar referències amb RefShare:  Conceptes generals.  Accés.  Com compartir referències.  Com exportar referències a comptes personals.  Com publicar referències. DADES: 30 de juny de 10:00 a 14:00 DURADA: 8 hores. Semipresencial. CAMPUS VERA Aula de Biblioteca Central 11. ICE-PDI 52

64 GESTIÓ D'ACTIVITATS I + D + I A LA UPV Andrés Moratal Roselló DADES: 4 i 6 de juliol de 9:30 a 13:30 8 de juliol de 9:30 a 11:30 DURADA : 10 hores OBJECTIUS:  Conèixer les característiques de cada tipus d'estructura d'investigació i saber participar–hi.  Conèixer el marc d'incentius i d'avaluació de l'activitat d’I+D+i.  Conèixer el marc de responsabilitats i de possibilitats en l'execució de les activitats d’I+D+i en què haja d’intervenir el professorat. METODOLOGIA: Exposició dels principals conceptes, amb referències a exemples i casos pràctics. Discussió entre tots els assistents per a aclarir els conceptes i facilitar-ne l’aplicació posterior. CONTINGUTS: 1.Estructuració de la UPV en matèria d’I+D+i. 2.Normatives de gestió aplicables. 3.Serveis i procediments de gestió que cal seguir. CAMPUS VERA Aula de l’ICE 11. ICE-PDI 53

65 USOS I APLICACIONS DE LA PLATAFORMA POLIFORMAT PER A LA DOCÈNCIA PRESENCIAL Susana Martínez Naharro DADES: 6 de juliol de 9:00 a 14:00 DURADA: 5 hores OBJECTIUS:  Realitzar un ús bàsic adequat de la plataforma PoliformaT.  Conèixer les aplicacions i potencialitats de les diferents eines de PoliformaT per a impartir les classes i fer el seguiment de les assignatures. METODOLOGIA: Teorico-pràctica. CONTINGUTS: 1.Primera configuració de PoliformaT. 2.Gestió de treball: eines i utilitats. 3.Gestió d'alumnes. 4.Maneig i elaboració de continguts. 5.Eines de comunicació i possibilitats d’aplicació didàctica. 6.Eines d'avaluació i seguiment de l'estudiant. CAMPUS VERA Aula informàtica de l'ICE 11. ICE-PDI 54

66 DISSENY I AVALUACIÓ DE PROJECTES D’INNOVACIÓ DOCENT José Mª Maiques March OBJECTIUS:  Iniciar un procés de reflexió i debat sobre la necessitat de la innovació docent en el context de l’adaptació a l’EEES.  Reconèixer la innovació com a element permanent i no ocasional de la cultura universitària.  Identificar les característiques i els requeriments dels projectes d’innovació.  Projectar de manera rigorosa una experiència d’innovació docent.  Concretar les evidències i els criteris pels quals serà avaluada la innovació que desenvolupem. METODOLOGIA: Teorico-pràctica. CONTINGUTS: 1.La innovació educativa: conceptualització i característiques. 2.El marc per a la innovació: la qualitat de l’ensenyament universitari i l’adaptació a l’EEES. 3.El disseny de projectes d’innovació: com es concreta una iniciativa. 4.L’avaluació de la innovació. 5.Innovació i desenvolupament professional. 6.Els projectes d’innovació de la UPV. CAMPUS VERA Aula de l'ICE DADES: 7 de juliol de 9:00 a 14:00 DURADA: 5 hores 11. ICE-PDI 55

67 REALITZACIÓ DE TREBALLS A TRAVÉS DE POLIFORMAT Xavier Illana Carbonell OBJECTIUS:  Publicació de tasques a realitzar per l'alumne a través de PoliformaT.  Correcció de tasques i feedback a l'alumne.  Gestionar qualificacions a través de PoliformaT.  Obtindre llistats d'alumnes per grups.  Carregar notes de tasques externes a PoliformaT.  Ponderar notes des de Qualificacions.  Carregar notes de Qualificacions a Padrí v.2. METODOLOGIA: Teorico-pràctica. CONTINGUTS: 1.Treball de l'alumne: creació de tasques, personalització. 2.Seguiment de les tasques de l'alumne. 3.Gestió de qualificacions. 4.Generació en Excel de llistats d'alumnes per grups 5.Importació de notes d'altres tasques no realitzades a través de PoliformaT a Qualificacions. 6.Ponderació de notes en Qualificacions 7.Importació de notes des de Qualificacions a Padrí v.2. CAMPUS VERA Aula informàtica de l'ICE DADES: 12 de juliol de 9:00 a 14:00 DURADA: 5 hores 11. ICE-PDI 56

68 CLAUS MOTIVACIONALS EN L’AULA: ESTRATÈGIES PER AL PROFESSOR Eloïna Garcia Félix Cristina Rodríguez Monzonís OBJECTIUS:  Identificar les característiques personals dels alumnes que incideixen en la seua motivació cap a l’aprenentatge.  Analitzar diferents estratègies docents que afavorisquen la participació de l’alumne en el procés d’aprenentatge.  Dissenyar estratègies motivacionals per a desenvolupar-les en la pràctica docent. METODOLOGIA: De caràcter eminentment pràctic, es plantegen activitats que afavoreixen la participació dels assistents a partir dels principis de l’aprenentatge basat en l’experiència i cooperatiu. CONTINGUTS: 1.Definició i context de la motivació. 2.Com són els alumnes universitaris?:  Trets psicològics dels alumnes.  Estils i estratègies d’aprenentatge.  Competències que han d’adquirir en l’ensenyament universitari.  Quins motius tenen per a aprendre?: metes. 3.Quins factors motivacionals incideixen en el procés d’ensenyament-aprenentatge?:  El clima en el context educatiu.  Disseny i organització d’activitats en l’aula.  Metodologies docents.  Avaluació dels aprenentatges. CAMPUS GANDIA Aula 30 DADES: 11 i 18 de gener de 15:00 a 19:00 DURADA: 8 hores 11. ICE-PDI 57

69 LA COOPERACIÓ INTERNACIONAL PER AL DESENVOLUPAMENT DES DE L'ÀMBIT UNIVERSITARI Mª de los Llanos Gómez Torres Álvaro Fernández–Baldor Martínez CAMPUS GANDIA Aula 30 DADES: 18, 20 i 25 de gener de 10:00 a 14:00 DURADA: 12 hores 11. ICE-PDI 58 OBJECTIUS:  Identificar les pràctiques de la cooperació universitària al desenvolupament.  Determinar les accions que, com a professor, pot dur a terme en l'àmbit de la cooperació internacional per al desenvolupament des de la UPV. METODOLOGIA: Alternança de sessions teòriques amb aplicació pràctica en el marc de programes de cooperació al desenvolupament en la universitat. CONTINGUTS: 1.La cooperació internacional al desenvolupament. Conceptes Generals. 2.La Universitat com a agent del sistema de cooperació internacional. 3.La cooperació en l'àmbit de la docència. 4.La cooperació en l'àmbit de la investigació.

70 CIENCIA 2.0: CÓMO APROVECHAR LA RED SOCIAL PARA LA INVESTIGACIÓN Natalia Sastre Miralles OBJECTIUS:  Reconocer la importancia de las herramientas 2.0 en la investigación.  Manejar, a nivel básico, alguna de estas herramientas 2.0. METODOLOGIA: Teorico-pràctica. CONTINGUTS: 1.Web 2.0: concepto, elementos, herramientas. 2.Ciencia 2.0: aplicación de la web social a la investigación. 3.Ámbitos de aplicación de la Ciencia 2.0:  Recurss para que los investigadores compartan su trabajo: o Redes sociales científicas. o Bases de datos de científicos. o Herramientas colaborativas.  Herramientas para compartir recurss útiles para la investigación: o Gestores de referencias bibliográficas. o Favoritos sociales de referencias bibliográficas (marcadores sociales). o Índices de citas.  Recurss para la difusión de forma abierta los resultados: o Blogs y wikis. o Servicios de noticias científicas. o Acceso abierto. DADES: 20 de gener de 10:00 a 14:00 DURADA: 4 hores CAMPUS GANDIA Aula informàtica H-101 11. ICE-PDI 59

71 L’ÚS DE LES RÚBRIQUES PER A LA MILLORA DELS CRITERIS DE QUALITAT EN L’AVALUACIÓ Pilar Cáceres González Amparo Fernández OBJECTIUS:  Enumerar els avantatges de tenir ben formulats els criteris de qualitat de les activitats d’aprenentatge i avaluació encarregades als alumnes.  Construir rúbriques per a l’avaluació de les seues matèries.  Comprender les diferències entre el model de formació centrat en l’ensenyament i el model de formació centrat en l’aprenentatge.  Comprometre’s amb la millora del sistema d’avaluació actual. METODOLOGIA: Teorico-pràctica. CONTINGUTS: 1.Els resultats d’aprenentatge. 2.L’avaluació centrada en l’aprenentatge. 3.La planificació de l’avaluació. 4.Els criteris de qualitat. 5.Les rúbriques: concepte, tipus. 6.L’elaboració de rúbriques. 7.L’aplicació de rúbriques en la pràctica. DADES: 30 de març de 9:30 a 13:30 i de 15:30 a 19:30 DURADA: 8 hores CAMPUS GANDIA: Aula H-102 11. ICE-PDI 60

72 COM APLICAR LA FORMACIÓ EN COMPETÈNCIES EN LES MEUES ASSIGNATURES Equip formatiu de l'ICE OBJECTIUS:  Dissenyar l’assignatura des dels principis de l’aprenentatge basat en competències.  Expressar correctament resultats d’aprenentatge i els corresponents criteris, indicadors i tècniques d’avaluació  Enumerar avantatges i inconvenients de diferents metodologies per al desenvolupament de competències.  Reflexionar sobre el paper que exerceix l’avaluació en els processos de formació per competències.  Diferenciar i concretar les particularitats entre “avaluació de competències” i “avaluació per al desenvolupament de competències”. METODOLOGIA: Teorico-pràctica. CONTINGUTS: 1.Les competències com a objecte i resultat d’aprenentatge: la seua implicació en la planificació de l’assignatura. 2.El disseny de l’assignatura com a projecte formatiu integrat. 3.Metodologies actives per a la formació de competències. 4.Condicions per al funcionament de les metodologies actives. 5.Avaluació de l’aprenentatge per a promoure el desenvolupament de competències i per a avaluar competències. DADES: 25 de maig de 9:30 a 13:30 i de 15:30 a 19:30 DURADA: 8 hores CAMPUS GANDIA Aula 30 11. ICE-PDI 61

73 PROPIETAT INTEL·LECTUAL PER A DOCENTS I INVESTIGADORS Personal de biblioteca i documentació científica OBJECTIUS:  Identificar els aspectes bàsics de la propietat intel·lectual relacionats amb les tasques docents i d'investigació en la Universitat Politècnica de València.  Conéixer el paper dels drets d'autor en relació amb les publicacions en obert (open acces) i els avantatges de l'autoarxiu de la producció científica en reposadors.  Distingir criteris per a usar el material digital en l'aula de forma legal. METODOLOGIA: Teorico-pràctica. CONTINGUTS: 1.Aspectes bàsics de la propietat intel·lectual. La propietat intel·lectual en l'entorn digital. 2.Coneixes els teus drets com autor?:  Què és l'accés obert i perquè publicar en obert.  L'autoarxiu en reposadors. 3.Utilització de material digital en l'aula:  Usos permesos dels recurss electrònics subscrits per la biblioteca UPV.  Drets d'imatge en la xarxa: imatges lliures. DADES: 8 de juny de 10:00 a 14:00 DURADA: 4 hores CAMPUS GANDIA Aula 30 11. ICE-PDI 62

74 REALITZACIÓ DE MATERIALS DIDÀCTICS AMB LÀTEX Adolfo Hilario Caballero José Vicente Salcedo Romero de Ávila OBJECTIUS:  Instal·lar i utilitzar el sistema LÀTEX en qualsevol plataforma: Windows, Linux i Mac.  Generar materials didàctics en format electrònic (PDF i HTML).  Generar materials didàctics impresos d'alta qualitat i llestos per a enquadernar (format UPV).  Integrar en PoliformaT els CONTINGUTS generats amb LÀTEX (format PDF, HTML, XML). METODOLOGIA: Exposició de casos pràctics, treball guiat del professor i treball personal (no presencial) tutorizado via PoliformaT. CONTINGUTS: 1.Introducció a LÀTEX. Instal·lació. 2.Organització i format del document. 3.Expressions matemàtiques. 4.Figures i taules. 5.Integració en PoliformaT del material generat amb LÀTEX. DADES: 12 i 19 de gener de 10:00 a 14:00 DURADA: 8 hores CAMPUS ALCOI 11. ICE-PDI 63

75 CERCADORS ACADÈMICS: GOOGLE SCHOLAR, SCIRUS I SCIENCE RESEARCH Personal de biblioteca i documentació científica OBJECTIUS:  Conèixer els principals cercadors acadèmics.  Conèixer fonaments de recuperació de la informació en cercadors per a usos docents i acadèmics.  Conèixer les opcions de Google Scholar com a eina per a l'avaluació científica. METODOLOGIA: Sessió teorico- pràctica. CONTINGUTS: 1.Fonaments en cercadors. 2.Recuperació d'informació en el web:  Llenguatges d'interrogació per a cercadors.  Inconsistències dels cercadors. 3.Cercadors acadèmics:  Google Scholar : Estratègies de recerca avançada. El sistema de cites que incorpora Google Acadèmic.  Scirus. Estratègies de recerca avançada. Possibilitats de desar i/o exportar els resultats.  Science Research. Estratègies de recerca avançada. 4.Google Scholar com a eina per a l'avaluació científica. 5.Integració dels cercadors acadèmics amb la biblioteca digital de la UPV:  SFX i accés al text complet.  Exportar referències a RefWorks. DADES: 14 de gener de 10:00 a 14:00 DURADA: 4 hores 11. ICE-PDI 64 CAMPUS ALCOI

76 COM PREPARAR I DUR A TERME COMUNICACIONS ORALS EN CONGRESSOS Francisco Pedroche Sánchez OBJECTIUS:  Organitzar els aspectes relacionats amb un viatge a un congrés.  Tindre un adequat esquema formal d'una comunicació escrita.  Adquirir tècniques per a preparar, exposar i defendre una comunicació oral. METODOLOGIA: Una part teòrica de sis hores de DURADA que incorpora activitats de debat i anàlisi. Una part pràctica de dos hores per a l'exposició a càrrec dels alumnes d'una breu comunicació oral usant les tècniques mostrades en el taller. CONTINGUTS: 1.Introducció. Raons per a assistir a un congrés. 2.Elecció del congrés i qüestions administratives. 3.Preparació de la comunicació. 4.Desenvolupament de l'exposició oral. 5.Exposicions dels alumnes. 6.Conclusions del taller. DADES: 20 de gener de 16:00 a 20:00 i 21 de gener de 10:00 a 14:00 DURADA: 8 hores 11. ICE-PDI 65 CAMPUS ALCOI

77 COM APLICAR LA FORMACIÓ EN COMPETÈNCIES EN LES MEUES ASSIGNATURES Equip formatiu de l'ICE DADES: 9 de juny de 9:30 a 13:30 i de 15:30 a 19:30 DURADA: 8 hores 11. ICE-PDI 66 CAMPUS ALCOI OBJECTIUS:  Dissenyar l’assignatura des dels principis de l’aprenentatge basat en competències.  Expressar correctament resultats d’aprenentatge i els corresponents criteris, indicadors i tècniques d’avaluació  Enumerar avantatges i inconvenients de diferents metodologies per al desenvolupament de competències.  Reflexionar sobre el paper que exerceix l’avaluació en els processos de formació per competències.  Diferenciar i concretar les particularitats entre “avaluació de competències” i “avaluació per al desenvolupament de competències”. CONTINGUTS: 1.Les competències com a objecte i resultat d’aprenentatge: la seua implicació en la planificació de l’assignatura. 2.El disseny de l’assignatura com a projecte formatiu integrat. 3.Metodologies actives per a la formació de competències. 4.Condicions per al funcionament de les metodologies actives. 5.Avaluació de l’aprenentatge per a promoure el desenvolupament de competències i per a avaluar competències. METODOLOGIA: Teorico-pràctica.

78 PROPIETAT INTEL·LECTUAL PER A DOCENTS I INVESTIGADORS Personal de biblioteca idocumentació científica DADES: 16 de juny de 10:00 a 14:00 DURADA: 4 hores 11. ICE-PDI 67 CAMPUS ALCOI OBJECTIUS:  Conéixer els aspectes bàsics de la propietat intel·lectual relacionats amb les tasques docents i d'investigació en la Universitat Politècnica de València.  Donar a conéixer el paper dels drets d'autor en relació amb les publicacions en obert (open acces) i els avantatges de l'autoarxiu de la producció científica en reposadors.  Donar a conéixer criteris per a usar el material digital en l'aula de forma legal. CONTINGUTS: 1.Aspectes bàsics de la propietat intel·lectual. La propietat intel·lectual en l'entorn digital. 2.Coneixes els teus drets com autor?:  Que és l'accés obert i perquè publicar en obert.  L'autoarxiu en reposadors. 3.Utilització de material digital en l'aula:  Usos permesos dels recurss electrònics subscrits per la biblioteca UPV.  Drets d'imatge en la xarxa: imatges lliures. METODOLOGIA: Sessió teorico-pràctica.

79 LA COOPERACIÓ INTERNACIONAL PER AL DESENVOLUPAMENT DES DE L'ÀMBIT UNIVERSITARI Mª de los Llanos Gómez Torres Álvaro Fernández–Baldor Martínez OBJECTIUS:  Identificar les pràctiques de la cooperació universitària al desenvolupament.  Determinar les accions que, com a professor, pot dur a terme en l'àmbit de la cooperació internacional per al desenvolupament des de la UPV. METODOLOGIA: Alternança de sessions teòriques amb aplicació pràctica en el marc de programes de cooperació al desenvolupament en la universitat. CONTINGUTS: 1.La cooperació internacional al desenvolupament. Conceptes Generals. 2.La Universitat com a agent del sistema de cooperació internacional. 3.La cooperació en l'àmbit de la docència. 4.La cooperació en l'àmbit de la investigació. DADES: 22, 23 i 24 de juny de 10:00 a 14:00 DURADA: 12 hores 11. ICE-PDI 68 CAMPUS ALCOI


Descargar ppt "PLA DE FORMACIÓ DEL PROFESSORAT curs 2010-11. INFORMACIÓ GENERAL A continuació es presenta el programa formatiu anual del curs acadèmic 2010-11 per al."

Presentaciones similares


Anuncios Google