La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Para empezar: Nuevos encuentros Así se dice Estructuras  Nuevos encuentros Nuevos encuentros  Subject pronouns and the verb ser Subject pronouns and.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Para empezar: Nuevos encuentros Así se dice Estructuras  Nuevos encuentros Nuevos encuentros  Subject pronouns and the verb ser Subject pronouns and."— Transcripción de la presentación:

1 Para empezar: Nuevos encuentros Así se dice Estructuras  Nuevos encuentros Nuevos encuentros  Subject pronouns and the verb ser Subject pronouns and the verb ser  Telling time Telling time  Nationalities of the Hispanic world Nationalities of the Hispanic world  Los cognados Los cognados

2 7:00am

3 3:30pm

4 10:00pm

5 1:30pm

6 9:00pm

7 5:45am

8 Actividad A: Nuestros personajes (Our characters) Carmen la profesora Falcón Javier AlfonsoManuel Pepita Octavio Natalia Inés Linda 

9 Así se dice: Nuevos encuentros Carmen la profesora Falcón Javier AlfonsoManuel Pepita Octavio Natalia Inés Linda 1. Hola, ¿Qué tal? Me llamo Linda. Y tú, ¿cómo te llamas? 2. Me llamo Manuel. 3. Pepita, te presento a mi amiga Natalia. 4. Encantada. 5. Igualmente. 6. ¿De dónde eres? 7. Soy de Nuevo México. ¿Y tú? 8. Soy de Los Ángeles. 9. Buenos días. Me llamo Alfonso Lema. Y usted señora, ¿Cómo se llama? 10. Me llamo Carmen Sábato. 11. Profesora Falcón, le presento a mi amigo Octavio. 12. Mucho gusto, Octavio. 13. El gusto es mío. 14. ¿De dónde es usted, profesora? 15. Soy de Colombia. ¿Y usted? 16. Soy de Mendoza, Argentina.

10

11 Las tres reglas de pronunciación y los acentos

12 Los cognados Cognates:  words that are identical or similar in two languages and have the same meaning. admirable flexible materialista sentimental  to describe more than one person, add -s to adjectives that end in a vowel and -es to those ending in a consonant. admirable  admirables sentimental  sentimentales

13 Los cognados  adjectives that may be used to describe males or females: admirablearrogantesentimentaldiligente eficienteegoístaoptimistainteligente flexiblematerialistaleal pacienteterriblepesimista  adjectives that change -o to -a when referring to a female: ambicioso/areligioso/aatlético/a atlético/ageneroso/a serio/acreativo/a 

14 Estructuras: Subject pronouns and the verb ser ser to be  used to identify and describe people ¿De dónde es usted? ¿De dónde eres? Soy de… Natalia y yo somos amigas. Me llamo Natalia. Soy estudiante y soy de Nuevo México. Soy responsable, generosa y muy independiente.

15 Estructuras: Subject pronouns and the verb ser yo (I) tú (you, sing. informal) él (he) ella (she) usted (you, sing. formal) nosotros/as (we) ellos (they, masculine) ellas (they, feminine) ustedes (you, pl. formal) Soy estudiante. Eres inteligente. Es profesor. Es profesora. Es de Bolivia. Somos estudiantes. Son profesores. Son de Panamá. Son dinámicas.

16

17 Estructuras: Subject pronouns and the verb ser Some important points about ser and subject pronouns:  Vosotros/as is used only in Spain.  Ustedes is formal in Spain but both formal and informal in Hispanic America.  Use Spanish subject pronouns (yo, tú, él, etc.) only to emphasize, to contrast, or to clarify. Yo soy de Cuba y él es de Chile. Somos estudiantes. 

18 Estructuras: Telling time  Use the following expression to ask the time: ¿Qué hora es?  For telling time on the hour, use es for one o’clock and son for all other times. Es la una. Son las ocho.

19 Estructuras: Telling time  To state the number of minutes past the hour, say the name of that hour plus (y) the number of minutes. Es la una y diez. Son las cuatro y cuarto.  To state the number of minutes before the coming hour, give the next hour less (menos) the number of minutes to go before that hour. Es la una menos diez. Son las nueve menos veinticinco.

20 Estructuras: Telling time  To differentiate between hours in the morning, afternoon, and evening, use the following expressions: de la mañana (am) de la tarde (pm) de la noche (pm)  For 12:00 noon use: Es (el) mediodía.  For 12:00 midnight use: Es (la) medianoche.

21 Actividad : ¿Qué hora es? 1.2.3.4.5. 6.7.8.9.10.

22 Y ahora, ¿qué hora es? 1.2.3.4.5. 6.7.8.9.10.

23 Actividad W: Las respuestas Here are the answers to Activity W. Check your answers carefully for accuracy. 1. Son las seis de la mañana. 2. Son las siete y quince de la mañana. 3. Son las ocho y media de la mañana. 4. Son las diez menos quince de la mañana. 5. Es la una y diez de la tarde. 6. Son las tres y veinticinco de la tarde. 7. Son las once menos diez de la noche. 8. Es mediodía. 9. Es medianoche. 10. Son las seis y cinco de la tarde.  1. 2. 3.4. 5. 6. 7.8. 9.10.

24 Nationalities of the Hispanic World Nationalities of the Spanish-speaking world:  There are over 300 million Spanish speakers in the world.  Soon the Hispanic population in the United States will be about 20 percent.  Nationalities are considered adjectives in Spanish, and so must agree in gender and number. Soy española. Y yo soy argentino.

25 Las nacionalidades  colombiano  colombiana  Usen el libro para completar. male female Argentinaargentinoargentina Boliviabolivianoboliviana Chilechilenochilena You try it! Colombia____________________


Descargar ppt "Para empezar: Nuevos encuentros Así se dice Estructuras  Nuevos encuentros Nuevos encuentros  Subject pronouns and the verb ser Subject pronouns and."

Presentaciones similares


Anuncios Google